وقتی آمریکا و انگلیس لباس

در اجلاس لندن با حضور آنجلینا جولی و ویلیام هیگ ، بردپیت و جان‌کری مقام بانو به خاطر اشک مادران، تجاوز به دختران و کشتار کودکان به آنجلینا جولی داده شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، در روز اول اجلاس "دانه‌های امید" که به میزبانی لندن در اکسل انگلستان و با حضور چهره‌ها و سیاستمدران آمریکایی و همچنین «آنجلینا جولی» و «ویلیام هیگ» برگزار شد، فاجعه تجاوز ،‌قتل، تعرض، هتک حیثیت یک شب در روستایی در کنگو که توسط شبه نظامیان کنگو، مورد بررسی قرار گرفت.

یکی از سربازان حاضر در جنگ سال 2012 گفت: حدود 79 تن از زنان یک شبه در روستای مینووا در کنگو به دستور فرمانده عملیات مورد تعرض جنسی وحشیانه قرار گرفتند.
 مصاحبه بی‌سابقه این سرباز در دفاع از خود حاکی از آن است که نسبت به آنچه در آن شب اتفاق افتاده بود، نادم و پشیمان است.

 یکی از آن دو سرباز حاضر در اجلاس «دانه‌های امید» در گفتگو با آنجلینا جولی گفت: به دستور فرمانده ما زنانی را یافتیم که راه فراری نداشتند و رایگان با آنان ارتباط برقرار کردیم و به هر فردی که سر راهمان بود حمله‌ور می‌شدیم.

 «گفتنی است، در جمهوری دموکراتیک کنگو 12 درصد از جمعیت کل زنان دست کم یک بار مورد تعرض جنسی قرار گرفته‌اند. »

 

 

سرباز دیگری که با در دست گرفتن کتاب مقدس سرش را به حالت ناراحتی تکان می‌داد در گفتگو با خبرنگار اسوشتیدیرس گفت: ما تنها دستور مافوق را اجرا کردیم ولی هنوز گریه زنان و کودکان که زیر مشت و لگد‌هایمان زجه می‌زنند و التماس می‌کردند که به آنان و خانواده‌هایشان تعرض نکنیم،‌ در گوش‌هایمان می‌پیچد.
 «گفتنی است، براساس تحقیقات یک مجله آمریکایی در گنگو هر 48 ساعت یک زن مورد تعرض جنسی قرار گرفته است که برابر با 1152 تن از زنان در هر روز است.»

به گفته "ماسیکا" (یکی از بازماندگان تجاوز به عنف در مینووا) به نقل از این خبرگزاری، گفت: من به بیش از 6 هزار زن و کودکی که در کنگوی شرقی مورد خشونت بدنی و جنسی قرار گرفته‌ بودند و از آن رنج می‌بردند، کمک کردم.

«گفتنی است، خشونت جنسی در طول پنج سال جنگ داخلی این کشور در سال های بین 1998تا 2003 افزایش داشته است و در سال های 2008 تا 2011 به اوج خود می‌‌رسد تا این موضوع با حضور آمریکا در صحنه بیشتر شده و توپخانه شورشی‌ها و نیروی‌های مقاومت پر از سلاح می‌شود.»

آنجلینا جولی و ویلیام هیگ در مرکز اکسل لندن پس از حضور در این اجلاس سه‌روزه، تجاوز به عنف را در مناطق جنگی آفریقا، چالشی عظیم عنوان کردند.

«گفتنی است، در کنگو با وجود اعلام صلح اما مبارزات ادامه داشته و تجاوز‌های جنسی به امری عادی تبدیل شده است.»
ماسیکا در ادامه گفتگو خود با توصیف وحشت کودکان و زنان بی‌پناه گفت: تانک‌های جنگی همه جا بودند و همه زنان و بچه‌ها را محاصره کرده بودند، یکی از شبه نظامیان با کشتن همسر یکی از زنان اهل روستای مینووا اسلحه خود را در دهان قربانی خود نمود و او را وادار به برهنه شدن در مقابل چشمان وحشت‌زده کودک 5 ساله‌اش که پشت سر مادرش پنهان شده بود،کرد.

وی ادامه داد: دیدن این صحنه بسیار تأسف‌انگیز است به ویژه در شرایطی که برای زنده ماندن مجبور به انجام هر کاری باشی.

«گفتنی است، واقعا چگونه ممکن است مردان را یکی پس از دیگری قتل عام‌ کنی و حین تجاوز به زنان فرزندانشان را به شلیک گلوله ساکت کنید؟ .»
اجلاس جهانی برای پایان دادن به خشونت جنسی در جنگ(
ESVC  ) در لندن به عنوان بزرگترین نشستی که تاکنون برگزار شده است، مطرح گردید.

قربانیان این حادثه با در دست داشتن دانه‌های حبوبات به منظور نشان دادن «دانه‌های امید» برای فرارسیدن روزی بدون خشونت جنسی در مقابل عکاسان خبری قرار گرفتند.

سرباز دیگری که به عنوان مجرم جنسی در این اجلاس شرکت کرده بود هیچ گونه اظهار پشیمانی و یا ندامتی در چهره خود نداشت و حتی اجرای دستور فرمانده خود را کسب تجربه‌ای رایگان با وقاهت تمام عنوان کرد. 
 


 

«این در حالی است که چند تن از سربازان تحصیل کرده اجرای دستور فوق را به عنوان جرم دانسته و از انجام آن امتناع کردند.»

 

"ماسیکا" در انتهای صحبت‌های خود این‌طور گفت: من در سن 15 سالگی توسط معلم مدرسه مورد تعرض جنسی قرار گرفتم و در جنگ داخلی پس از کشته شدن همسرم توسط سربازان(شبه نظامیان) به همراه دخترم مورد تعرض جنسی قرار گرفتم.

 

این نخستین اجلاسی است که برای اولین بار در جهان با عنوان "دانه‌های امید" به منظور پایان دادن به خشونت‌های جنسی در جنگ آفریقا، روز سه‌شنبه در سینما سایلنت در اکسل لندن برگزار می‌شود.

 

«طبق تحقیقات انجام شده حدود 135 تن از زنان و کودکان در روستای میننووا در کنگو در پی جنگ داخلی سال 2012 از جانب نظامیان با دستور فرمانده آنان کشته و یا مورد تعرض جنسی قرار گرفتند و ماه گذشته تنها 37 تن از 39 تن سرباز دستگیر شده به اتهام تجاوز به عنف تبرئه شدند.»
 

در این اجلاس که سران آمریکایی از جمله جان‌کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز حضور داشت، یاعث تعجب بسیاری از جهانیان شده است، چراکه تمامی ملت‌ها می‌دانند که در جنگ‌های مرکز آفریقا با نیروی‌های شورشی و همچنین برده‌داری(نسل کشی) آمریکا سهم زیادی در این دعوا داشت.
 

 

 

 

به طوری که آمریکا در سال 2011 بیش از 100 تن از کماندو‌های خود را با تجهیزات زیاد نظامی به اوگاندا فرستاد تا در ظاهر به مقابله با شورشی‌ها و متجاوزان بپردازند و در باطن ذخایر نفتی و با ارزش آفریقای مرکزی را به غارت ببرند و در اختیار بگیرند.درست مثل همان کاری که در عراق و افغانستان طی سال‌های گذشته شاهد آن بوده‌ایم.

 

پیش از این نیز آمریکا در سال 2008 مرکز AFRICOM   را برای تسهیل پیشرفت خود در آفریقا تاسیس کرد و رسما دخالت خود در کشور‌های آفریقایی را آغاز کرد.
 

بسیار جالب بود که با وجود اینکه آمریکا و انگلیس از وارد کنندگان سلاح برای این جنگ بودند، آنجلینا جولی، بازیگر 39 ساله هالیوودی، توسط ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس، به عنوان "بانو" منتسب شد. «گفته می‌شود از لحاظ ارزش، عنوان "بانو" برای زنان با عنوان "شوالیه" برای مردان برابری می‌کند.»

 

افراد غیرانگلیسی به ندرت به این عناوین منتسب میشوند، به همین دلیل برخی از منتقدان، انتخاب یک بازیگر آمریکایی را به عنوان یکی از "بانوان انگلیس" مورد سرزنش قرار داده‌اند.

 

 


 

گفته می‌شود بیش از 2 سال است که هیگ و جولی در انجمن مبارزه با تجاوز جنسی در جهان، با یکدیگر همکاری تنگاتنگی دارند.

 

به گفته پاول فلین، یکی از نمایندگان پارلمان انگلیس، "علی‌رغم اینکه خانم جولی در انجمن مبارزه با تجاوز در کشورهای مختلف جهان فعالیتهای سودمندی را انجام داده است، اما این اقدام آقای هاگ، از ارزش عنوان بانو می‌کاهد."

 

این در حالی است که جولی دریافت این عنوان را "یک افتخار بزرگ" نامیده است و اذعان کرده مابقی عمر خود را در راه اقدامات بشردوستانه و مبارزه با ظلم در دنیا صرف خواهد کرد.