خبرگزاری‌های «اسوشیتدپرس» و «فرانسه» در گزارش‌هایی جداگانه از تهران به بازتاب حضور معترضان مردمی به رویدادهای اخیر ضد اسلامی فرانسه پرداختند.

به گزارش گروه بین‌الملل «خبرگزاری دانشجو» ؛ ، و به نقل از خبرگزاری «اسوشیتدپرس» ، صدها نفر از معترضین ایرانی امروز دوشنبه در مقابل سفارتخانه فرانسه در تهران به اعتراض گسترده پرداختند. 

 

خبرگزاری آمریکایی «اسوشیتدپرس» با انتشار خبر تجمع اعتراضی مردم در مقابل سفارتخانه فرانسه در تهران نوشت: تجمع اعتراضی امروز در تهران به خاطر اهانت مجله فرانسوی «شارلی ابدو» و اهانت به پیامبر اکرم(ص) صورت گرفت.

 

بر اساس این گزارش، جمعیت معترض که اکثر آن‌را دانشجویان تشکیل می‌دادند، شعارهای «مرگ بر فرانسه» و دیگر شعارهای همیشگی چون «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» را سر دادند. 

 

 

 

برخی از معترضین  همچنین خواهان بسته شدن سفارتخانه فرانسه در تهران  و اخراج سفیر این کشور شدند. آن‌ها همچنین پرچم‌های آمریکا و اسرائیل را آتش زدند. 

 

این گزارش می‌افزاید؛ ایران نه تنها حمله تروریستی علیه نشریه شارلی ابدو  بلکه عمل توهین آمیز این نشریه را محکوم کرده است. 

 

 

به گزارش «اسوشیتدپرس» ، «احمد توکلی» نماینده مجلس تهران که در این تجمع اعتراضی حضور داشت، خطاب به دولت فرانسه گفت :« این اقدام در واکنش به عملکرد شما است».

 

 

«خبرگزاری فرانسه» نیز در این زمینه نوشت:معترضین ایرانی در محوطه بیرونی سفارت فرانسه در تهران شعارهای «مرگ بر فرانسه»  سر دادند و به خاطر اهانت مجله «شارلی ابدو» به پیامبر اسلام ،خواهان اخراج سفیر این کشور از تهران  شدند.

 

سفارتخانه فرانسه پیشتر در اقدامی انفعالی امروز دوشنبه تعطیل بود. 

 

یکی از بانوان حاضر در گردهم ‌آیی اعتراضی به خبرگزاری فرانسه گفت:« این حداقل کاری است که می‌توانم مقابل هتک حرمت صورت گرفته انجام دهم. ما اهانت به پیامبر اسلام را محکوم می‌کنیم». 

 

 

گفتنی است، دانشجویان و مردم انقلابی تهران بعداز ظهر امروز به تجمع اعتراضی در مقابل سفارت فرانسه در تهران رفتند . 

 

حاضران در این همایش پلاکاردها و دست‌نوشته‌هایی در دست داشتند که اقدام مجله «شارلی ‌ابدو» را به شدت محکوم می‌کرد و روی آن شعارهایی مانند «اسلام دین صلح و دوستی است، ما عاشق محمد (ص) هستیم، سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن» نوشته شده بود.  

 

 

تجمع کنندگان همچنین شعارهایی مانند« داعش، شارلی پیوندتان مبارک، مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر فرانسه، ما عشق محمدیم فدائیان رهبریم» سر دادند.

 

دانلود فایل مرتبط با خبر :