مهدی هاشمی که پس از حدود 30 جلسه محاکمه در دادگاه انقلاب به جرم ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری و اتهامات امنیتی به انفصال دائم از خدمات دولتی، 50 ضربه شلاق و 10سال حبس محکوم شده بود، بالاخره دیروز راهی زندان شد. شاید تا دیروز هم خیلی ها باور نمی کردند که قوه قضائیه بتواند پرونده این آقازاده معروف را به سرانجام برساند و به مرحله اجرا درآورد. پرونده ای که بارها مسئولان عالی قضایی از فشارهای مختلف به دستگاه قضا برای جلوگیری از رسیدگی به آن خبر داده بودند. با همه این ها سیر مراحل رسیدگی به پرونده وی انجام شد و رای نهایی صادر شد.

مهدی هاشمی که سیر مراحل دادگاهش با حاشیه سازی های فراوان همراه می شد، دیروز هم مثل افراد دیگری که متهم می شوند و به زندان می افتند یا خود را معرفی می کنند به زندان نرفت، بلکه با یک سناریوی رسانه ای که اولین سکانسش در منزل آیت الله فیلم برداری شد و سکانس های بعدی اش در خیابان و مقابل زندان، راهی اوین شد.

در این بین دو نوع رفتار را شاهد بودیم؛ یکی از سوی خانواده وی که البته پیش تر از این ها هم در مصاحبه ها و اظهارنظرهایشان تلاش کردند تا القا کنند که حکم صادر شده برای مهدی هاشمی، حق نیست و عده ای به دنبال ظلم کردن به وی هستند! در میان این اظهار نظرها حرف های پدر قابل تامل است که چندبار به بیان های مختلف فرزند را مبرای از اتهامات وارده و ثابت شده دانست. آقای هاشمی رفسنجانی دیروز هم قبل از عزیمت مهدی به زندان، در خداحافظی معناداری که به عمد فیلمبرداری شد و از طریق رسانه های نزدیک به خودشان منتشر شد، تلاش کرد تا دوباره این پیام را منتقل کند که در حق مهدی هاشمی ظلم شده است! هاشمی در گوش فرزند گفت: «جامعه هم بحمدلله تا کنون متوجه شده و بیشتر متوجه خواهد شد که بر تو ظلم رفت.» وی در صحبتی عجیب تر اینطور گفت: «من به روشنی می بینم که ان شاء الله به زودی سالم و با نشاط بیرون می آیید و وارد جامعه می شوید برای خدمت و خداوند اجر زحمات طولانی ات را فراموش نخواهد کرد.»