زهره طبیب زاده، عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در رابطه با سخنان مقام معظم رهبری در جمع دانشجویی در خصوص ابتذال کشیده شدن فضای فرهنگی در دانشگاهها گفت: معاونت فرهنگی وزارت علوم در دولت یازدهم به هیچ عنوان اعتقادی به کنترل فضای فرهنگی دانشگاه ها ندارد و حتی اعتقادی به این مسئله ندارد که باید فضای فرهنگی در دانشگاه ها حاکم شود.

 

وی در ادامه با بیان این مطلب که این مسئله را بارها در کمیسیون چه از وزیر قبلی و چه وزیر جدید سوال کرده ایم، گفت: فیلم های بسیار نامناسبی از جلسات رقص و پایکوبی مختلط دختران و پسران تحت عنوان جشن فارغ التحصیلی با اجرای موسیقی زنده به کمیسیون آموزش گزارش شده است و در این زمینه  وزیر و معاون فرهنگی وزیر را به کمیسیون دعوت کرده ایم و تصاویر پایکوبی دانشجویان را به آنها نشان داده ایم حتی تصاویر افرادی که خود را به شکل شیطان پرستان و نمادهای فرقه شیطان پرستی درآورده و عکس یادگاری گرفته بودند را دیدند و باید گفت وزیر علوم کاملا از این اقدامات مطلع است.

 

طببب زاده در ادامه به سفر دانشجویان به ایتالیا اشاره کرد و اظهار داشت: دو هفته پیش توسط یکی از دانشگاه ها اردویی مختلط تحت عنوان اردوی علمی در ایتالیا برگزار می‌شود. که گزارش این سفر به کمیسیون رسید و وضعیت نابهنجار  آن سفر توضیح داده شد. وزیر و معاونان مربوطه نیز در جلسه بودند اما متاسفانه تنها کاری که معاونت فرهنگی این وزارتخانه این روزها انجام می دهد محدود کردن بسیج دانشجویی است.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت: تشکل‌های دانشجویی معتقدند دولت شدیدترین مضیقه ها را علیه آنها در دانشگاه ها اعمال می کند اما از سوی دیگر دست گروه های ملحد و معاند و کسانی که در ترویج اباحه گری در دانشگاه ها تلاش می کنند را باز می گذارد. این افراد به بهترین نحو حمایت می شوند و در دانشگاه دفاتری همچون دفاتر موسیقی و مجمع موسیقی و انجمن موسیقی و ... در حمایت از آنها وجود دارد اما دریغ از اینکه هزینه اندکی برای سفر علمی، پژوهشی و یا زیارتی داده شود.

 

وی با تأکید بر این مطلب که کانون های نشر موسیقی سرگرمی و ابتذال در دانشگاه وجود دارد، اذعان داشت: وزارت علوم از این کانون ها حمایت مالی می کند، اما از دفاتر تشکل‌های انقلابی کوچک ترین حمایتی نمی شود. امکاناتی که تا پیش از این از سفرهای زیارتی می شد اطلاع داریم که دیگر همین امکان هم در بسیاری از دانشگاه ها قطع شده است که دیگر حتی توانایی بردن سفرهای زیارتی به مشهد مقدس را هم ندارند بنابراین ما از وزیر سوال کرده ایم وزیر هم با وجود آنکه تمام این تصاویر از جمله تصاویر مبتذل بی حجابی و رقص و پایکوبی را مشاهده کرده اما همه آنها را انکار می کند.

 

طبیب زاده گفت: پس از مشاهده رقص و پایکوبی دانشجویان در دانشگاه وزیر صراحتا اعلام کرده که اینها دروغ است با وجود اینکه تمام مدارک و تصاویر آن را مشاهده کرده است وقتی حامیان فتنه آزادانه در دانشگاه های مختلف سخنرانی می کنند و در روز عاشورا سوت و دست می زنند طبیعی است چنین دولتی برای جوان های مومن و انقلابی محدودیت ایجاد کند و برعکس افرادی که فساد را ترویج می دهند آزادانه بگذارد.

 

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه به جلسه دو هفته قبل کمیسیون آموزش و تحقیقات اشاره کرد و بیان داشت: در دو هفته قبل در کمیسیون آموزش و تحقیقات گزارشی از خوابگاه دختران دانشگاه تهران به وزیر محترم ارائه دادم که به هیچ وجه مسائل فرهنگی در خوابگاه دانشگاه تهران رعایت نمی شود. وضعیت نامناسبی در خوابگاه دانشجویان دختران دانشگاه تهران وجود دارد به نحوی که مردان نامحرم به راحتی در مسیرهای اصلی دانشگاه رفت و آمد می کنند و هیچ گونه کنترلی روی حضور نامحرم در فضای خوابگاه وجود ندارد و حراست دانشگاه تهران در جلوگیری از این گونه اقدامات هیچ اقدامی انجام نمی دهد.

 

 طبیب زاده در خاتمه تصریح کرد: عکس هایی از خوابگاه دانشجویی را  که البته ابا داشتم که آنها را به وزیر نشان دهم اما نشان دادم از وی خواهش کردم تا آنها را در اختیار کارشناسان خانم قرار دهند که در این تصاویر دختران با بدترین پوشش در فضایی که مردان به راحتی از آنجا عبور و مرور می کنند، با این حال هیچ گونه بازخوردی نداشته است