سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :15
  • بازدید دیروز :62
  • کل بازدید :320031
  • تعداد کل یاد داشت ها : 546
  • آخرین بازدید : 103/1/31    ساعت : 3:29 ع
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
تدبر در قرآن
آیه قرآن
کاربردی

حسن فیروزآبادی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به برخی شبهات ایجادشده پیرامون ولایت فقیه و شورایی‌شدن رهبری طی پیامی به ملت شریف ایران بر اصل وظیفه خبرگان رهبری تاکید کرد.

 

متن کامل این پیام به‌شرح زیر است:

 

هدف و قصد مطرح‌کنندگان شورا در این روزها در مطلع انتخابات خبرگان چیست؟

 

حضرت امام خمینی(ره) اصل ولایت فقیه را بر مبنای عقلی و نقلی بودن آن در حاکمیت دینی مطرح فرمودند و نیز تأکید کردند «پشتیبان ولایت فقیه باشید که آسیبی به مملکت نرسد.»

 

اصل ولایت فقیه در دوران امام بزرگوار، اصالت و استحکام خود را در اداره نظام اسلامی و دفاع از حقوق مسلمانان و مستضعفان به روشنی نشان داد و موجب استمرار آن در دوران رهبری پربرکت این اصل مترقی اسلام در وجود امام خامنه‌ای عزیز گردید.

 

تلاش‌های ناموفق مخالفان ولایت فقیه در حذف آن به سنگ خورد و سپس در پوشش‌های گوناگون در مقاطع مختلف اقدامات سیاسی، فرهنگی و رسانه‌ای توسط دشمنان خارجی انقلاب و تداوم شعارهای آنان توسط نفوذی‌ها و یا نخبگان وابسته به آنان و تسلیم و استحاله‌شدگان انقلابی در چهره فتنه ناکام 18 تیر 78 و حوادث غم‌انگیز و تأسف‌بار فتنه آمریکایی ـ صهیونیستی 88 خود را نشان داد.

 

امروز که شمشیر فتنه کند شده است، حیله جدیدی به نام «شورا» به کار گرفته می‌شود تا راهکار قانون اساسی برای شرایط اضطرار با طرح شورا در  مجمع خبرگان، ولایت فقیه زنده، پویا و برقرار در کشو را بشکنند.

 

مردم به گوش باشید که کلید شکستن استحکام داخلی اقتدار ایران اسلامی، امروز واژه «شورا» است. آنان که این واژه را به کار می‌برند، کسانی هستند که امامت فتنه‌گران در نماز جمعه، شیرین جلوه کرد و جمعی از اهالی فتنه به‌صورت مختلط و با کفش پس از شعار علیه مقدسات مردم در صفوف نماز جمعه به آنان اقتدا کردند و سخنی نگفتند و علیه تندروان ساختارشکن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سکوت کردند.

 

درست است که در کتاب مقدس قرآن کریم «وامرهم شورا بینهم» آمده است، لکن مشورت، برای پیدا کردن راه بهتر است و هیچ‌گاه شورا نیابت ولایت امر و مسئولیت اجرای حکم ولایت فقیه را نمی‌تواند برعهده بگیرد.

 

در تاریخ هیچ‌گاه امامت شورایی و فرماندهی کل قوایی شورایی را شاهد نبوده‌ایم و بر فرض محال چنانچه شورا به جای مقام ولایت مطلقه فقیه که در قانون اساسی آمده است، بنشیند، در کشور چندزبانی پیش خواهد آمد و استحکام وحدت در برابر آمریکا و صهیونیست و دشمنان استکباری و مرتجع، شکسته خواهد شد.

 

هوشیاری و بیداری همگانی لازم است تا آسیبی به کشور وارد نشده راه نفوذ دشمنان برای تجزیه کشور و انقلاب خدای ناکرده گشوده نشود





      

افسران - ببخش .......... خدا و پیغمبر اسلام نگهدار تو باشند





      

 

عصر دیروزدر برنامه‌ای که در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه به مناسب بزرگداشت روز دانشجو برگزار شد درگیری بین اعضای کانون و انجمن اسلامی دانشگاه علامه که از یک طیف هم‌فکر(اصلاح‌طلب) هستند رخ داد، که در این هنگام گاز اشک‌آوری توسط شخصی نامعلوم در سالن همایش دانشکده استفاده شد و باعث لغو مراسم انجمن اسلامی دانشکده شد.

 

برخی از دانشجویان اعتقاد دارند این کار توسط انجمن اسلامی دانشگاه انجام شده است، عده‌ای هم معتقدند کانون اندیشه خواسته است جوسازی کند و چنین کاری را انجام داده است. تعدادی از دانشجویان هم ادعا کردند حراست دانشگاه برای بیرون کردن دانشجویان از سالن چنین کاری کرده است.

 

رئیس دانشگاه علامه: حراست گاز اشک‌آور ندارد

 

پس از دقایقی سلیمی رئیس دانشگاه علامه در محل حادثه حاضر شد و پس از شنیدن سخنان دانشجویان ضمن تکذیب استفاده حراست از گاز اشک آور گفت:‌ حراست گاز اشک‌آور ندارد.

 

وی افزود: به مسئولان حراست دستور پیگیری داده‌ام. فیلم‌ها را بازبینی خواهیم کرد و مقصر را مجازات می‌کنیم.

 

دبیر سیاسی انجمن اسلامی: اعضای کانون اندیشه می‌خواهند این اقدام را به گردن سایر تشکل‌ها بیاندازند/ شروع‌کننده بی‌قانونی اعضای این کانون بودند

 

بر اساس همین گزارش علامه عزیزی دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه علامه‌طباطبایی با اشاره به اتفاقات رخ داده امروز در مراسم روز دانشجو در دانشگاه علامه‌طباطبایی، گفت: انجمن اسلامی دانشگاه علامه‌طباطبایی در تاریخ 25 آبان‌ماه 94 درخواست مجوز برگزاری مراسم روز دانشجو را به هیئت نظارت دانشگاه اعلام کرد و این هیئت نیز مجوز برگزاری مراسم روز دانشجو را صادر کرد.


وی افزود: متاسفانه کانون اندیشه دانشگاه علامه‌طباطبایی بر خلاف روال اداری دانشگاه طی 3 تا 4 روز گذشته درخواست برگزاری مراسمش را به معاونت فرهنگی دانشگاه اعلام داشت و از آنجایی که این گروه همیشه به دنبال تنش‌آفرینی در دانشگاه علامه است، ساعت برگزاری مراسم خود را در یک اقدام مهندسی شده مصادف با مراسم قانونی انجمن اسلامی دانشگاه قرار داد.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: اعضای کانون اندیشه اصرار داشتند تا مراسم آنها در ساعت 13 تا 14 در سالن شهید بهشتی دانشکده حقوق برگزار شود و لذا با توجه به درخواست‌های معاونت فرهنگی دانشگاه، انجمن اسلامی پذیرفت که مراسم خود را با یک ساعت تاخیر برگزار کند.


عزیزی تصریح کرد: اعضای کانون اندیشه با توجه به تاکیدات مسئولان دانشگاه مراسم خود را تا ساعت 14:30 ادامه دادند و حدودا ساعت 14:40  مصادف با تنش‌آفرینی این گروه در مناظره دانشجویی انجمن اسلامی، ناگهان گاز اشک‌آوری به داخل محل برگزاری مراسم پرتاب شد. پس از پرتاب گاز اشک‌آور به محل برگزاری مراسم انجمن اسلامی دانشگاه برخی اعضای کانون اندیشه دانشگاه شروع به هیاهو کردند که در نتیجه این مراسم ناتمام ماند.


دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه علامه‌طباطبایی تاکید کرد: به نظر می‌رسد اعضای این طیف دانشجویی قصد دارند تا این اقدام را به گردن سایر تشکل‌های دانشجویی بیاندازند، اما شروع‌کننده بی‌قانونی اعضای این کانون بودند.


وی افزود: بدون در نظر گرفتن فرد پرتاب‌کننده گاز اشک‌آور، مسلما مسئولان دانشگاه باید با اعضای این کانون برخورد کنند تا دیگر شاهد چنین اتفاقات تاسف‌آوری در فضای دانشگاه نباشیم.



عزیزی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجایی که امنیت برگزاری مراسم بر عهده حراست دانشگاه علامه بوده، ما از مسئولان دانشگاه خواستاریم تا عوامل این اقدام را شناسایی کرده و با آنان برخورد کنند.

 

رسانه‌های اصلاح‌طلب: علی‌رغم اختلاف، زدن گاز فلفل کار هیچ‌یک از فعالان دانشجویی نبوده است

 

در همین زمینه برخی از رسانه‌های زنجیره‌ای جریان اصلاحات بدون استناد به دلایلی روشن سعی کردند پرتاب گاز اشک آور را از دامن تشکل همسو با خود پاک کنند.

 

سایت خبری ایلنا درباره این موضوع نوشت: بسیاری از دانشجویانِ حاضر در این مراسم، بر این باورند که زدن گاز فلفل در مراسم، کار هیچ‌یک از فعالان دانشجویی نبوده و آن‌ها علی‌رغم اصطکاکی که با یک‌دیگر دارند، دست به چنین اقدامی نمی‌زنند.

 

استفاده یک تشکل اصلاح‌طلب از گاز اشک‌آور که از ابزارهای ممنوعه می‌باشد آن هم در محیطی مانند دانشگاه موضوعی قابل تامل است که نیاز به بررسی و پیگیری بیشتری دارد در همین زمینه حسن ملکی معاون فرهنگی دانشگاه علامه اظهار داشت: به طور قطع قضیه بررسی خواهد شد و با عاملین آن برخورد شدیدی صورت خواهد گرفت.

 

خبرگزاری دانشجو براساس وظیفه خود برخورد با عوامل این اقدام خارج از عرف دانشگاهی را تا به نتیجه رسیدن پیگیری می‌نماید.

 





      

مراسم بزرگداشت روز دانشجو که صبح امروز دوشنبه 16 آذر 94 با حضور رئیس جمهور و در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد حاشیه هایی داشت که خواندن آن خالی از لطف نیست.

 

از جمله چهره های شاخص حاضر در این جلسه می توان به میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حسین هاشمی استاندارد تهران، صالحی رئیس انرژی اتمی، حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور اشاره کرد اما نکته حائز اهمیت در بین این چهره های شاخص حضور حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت و محمد فرهادی، وزیر علوم بود که با وجود حضور در مراسم اما تا قبل از ورود رئیس جمهور از وارد شدن به سالن خودداری می کردند و منتظر بودند تا رئیس جمهور را برای ورود به مراسم مشایعت کنند.

 

براساس این گزارش مراسم راس ساعت 10 صبح با حضور رئیس جمهور آغاز شد.

 

 

سپس در ساعت 10:04 مراسم به طور رسمی با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد. پس از تلاوت قرآن فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف ضمن خیر مقدم و خوشامدگویی به دانشجویان و رئیس جمهور از مسائل و دغدغه های دانشگاه سخن به میان آورد و خواستار رسیدگی بیشتر مسئولان در حوزه های مربوط به دانشگاه و امور علمی شد.

 

پس از سخنرانی وی نماینده هر یک از تشکل های دانشجویی به مدت چهار دقیقه برای سخنرانی در حضور رئیس جمهور حاضر شدند.

 

نفر اول که برای سخنرانی پشت تریبون قرار گرفت احسان ایرانمنش، نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه شریف بود.

 

وی در سخنان خود با بیان اینکه حل مشکل مسکن به رفع تحریم ها در دولت یازدهم گره زده شده ادامه داد: متاسفانه مشاور ارشد رئیس جمهور مزیت کشور ما را در قرمه سبزی و آبگوشت بزباش می داند که این سخنان با هیاهوی برخی از دانشجویان مدعی آزادی بیان همراه شد.

 

ایرانمنش در پایان صحبت هایش به جاکلیدی ای مزین به عکس ماهواره شریف که به حضار نشان می داد اشاره کرد و گفت: ما بعد از ماهواره شریف که به جایی نرسید، جاکلیدی‌اش را با خود حمل می کنیم که به یادشان بمانیم به علاوه اینکه می خواستیم ماکتی را از این ماهواره تقدیم رئیس جمهور کنیم که متأسفانه فضای امنیتی اجازه نداد.

 

نفر بعدی که پشت تریبون برای سخنرانی قرار گرفت نماینده انجمن های علمی بود. وی با خطاب قرار دادن رئیس جمهور گفت: ما امروز دولتی می خواهیم که به جوانان میدان دهد و به جای مدیریت امنیتی به نیروی جوان و دانشگاهی اعتماد کند که این سخنان با تشویق دانشجویان همراه شد.

 

هدیه زاهد فعال فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی دانشجوی دیگری بود که به ایراد سخنرانی در حضور رئیس جمهور پرداخت.

 

وی گریزی به هوای سرد این روزها زد و گفت: آقای رئیس جمهور فضای سرد موجود در دانشگاه‌های علوم پزشکی از فضای امروز تهران نیز سردتر است. فرهنگ در حال مردن در دانشگاه‌های ماست.

 

 

وی در ادامه سخنان خود هاشمی وزیر بهداشت را مخاطب قرار داد و گفت: آقای دکتر زمان وصل کردن کپسول اکسیژن به دانشگاه های علوم پزشکی رسیده است.

 

وی اضافه کرد: ما در دانشگاه فرصت کار فرهنگی نداریم و از این رو اردوهای فرهنگی به بیرون از دانشگاه کشیده شده است که این سخنان وی نیز با تایید و تشویق دانشجویان همراه شد.

 

ساعت 10:35 رضا نجابت نماینده اتحادیه اسلامی دانشجویان مستقل تهران پشت تریبون قرار گرفت و خطاب به رئیس جمهور گفت: بعد از 700 روز امروز تنها به مدت زمان چهار دقیقه مجال صحبت در محضر شما را پیدا کردیم.

 

وی با مخاطب قرار دادن رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور شما هفت برابر از فرصت صد روزه ای که تعیین کردید زمان را از دست داده اید و آش همان آش و کاسه همان کاسه است.

 

وی همچنین در ادامه سخنانش سیاست خارجی دولت را با اشاره به مسئله منا مورد انتقاد قرار داد که این سخنان با برهم زدن جو جلسه توسط دانشجویان طیف مقابل قطع شد.

 

پس از سخنان وی و ایجاد جو نسبتا پرهیاهو در سالن در ساعت 10:45 کلیپی با سرودهای انقلابی و با محوریت چهره های شاخص انقلابی از جمله شهیدان طالقانی، بهشتی، مطهری و همچنین شهدای هسته ای کشور از جمله احمدی روشن علی محمدی شهریاری پخش شد.

 

پس از پخش کلیپ خشایار طاهری، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی شریف پشت تریبون قرار گرفت و با مخاطب قرار دادن رئیس جمهور گفت: پیگیری وضعیت دانشجویان محصور به کجا رسید وضعیت افرادی سیاسی که در حصر به سر می برند به کجا رسید؟ که این سخنان عجیب با واکنش دانشجویان همراه شد.

 

وی افزود: آقای رئیس جمهور امروز نه تنها از سران فتنه رفع حصر نشده است بلکه رئیس دولت اصلاحات نیز ممنوع التصویر شده است که این جمله وی با شعار و تشویق طیف هم عقیده طاهری همراه شد.

 

وی در ادامه سخنان خود خطاب به رئیس جمهور گفت: شما گزینشی در بین دانشجویان حاضر شدید در حالی که بهتر بود مثل رئیس جمهور دولت اصلاحات در جمع دانشجویان واقعی حضور می‌یافتید که با بردن نام رئیس جمهور اصلاحات عده ای از دانشجویان شعار مرگ بر فتنه گر را در سالن طنین انداز کردند.

 

نماینده تشکل بعدی در این مراسم علی عرب، مسئول دفاتر دانشگاهی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بود.

 

وی با انتقاد از سیاست های اقتصادی و واردات بی رویه در دولت یازدهم گریزی نیز به مسائل فرهنگی کشور زد و گفت: عده ای که فتنه های 78 و 88 را پدید آوردند امروز نیز به دنبال بر هم زدن فضای آرامش در جامعه هستند.

 

وی ادامه داد: آیا سیاست خارجی کشور ما جز رسیدگی به برجام وظیفه ای دیگر ندارد در حالی که اعتقاد ما این است که سیاست خارجی باید در تمام عرصه ها فعال باشد.

 

سخنران بعدی محمدعلی کام فیروزی به نمایندگی از نشریات دانشجویی پشت تریبون قرار گرفت و در خصوص مشکلات موجود بر سر انتشارات دانشگاهی سخن به میان آورد که سخنان وی نیز به دلیل در بر داشتن اسامی سران فتنه و رئیس دولت اصلاحات با شعار مرگ بر فتنه‌گر همراه شد.

 

سخنران بعدی این مراسم محمدحسین قائدشرف دبیر دفتر تحکیم وحدت بود که با اشاره به سخنان رئیس جمهور در مراسم دریافت حکم تنفیذ از مقام معظم رهبری مبنی بر این جمله که خدایا به تو پناه می برم از استبداد رای ادامه داد: وضعیت معیشتی مردم در دولت یازدهم وضعیت بدی است آیا دولت رکود در حد و شان این ملت بود؟

 

وی در ادامه سخنان خود به انتقاد از عملکرد مجلس در تصویب مسئله مربوط به برجام در عرض بیست دقیقه اشاره کرد و مسئله بعدی که وی مورد انتقاد قرار داد تشکیل مجلس جوانان بود.

 

وی افزود: انتظار ما از رئیس جمهور دفاع به عنوان اولین نفر از ساحت شورای نگهبان است.

 

سخنران بعدی نماینده اتحادیه دوم دانشگاه آزاد بود.

 

وی ضمن تشریح مسائل و مشکلات دانشجویان در پایان گریزی به مسائل سیاسی کشور زد و گفت: آقای رئیس جمهور ما در این کشور هم حاج قاسم سلیمانی می خواهیم و هم دکتر ظریف.

 

نماینده آخرین تشکل دانشجویی محمدجواد جلال فرد نماینده جنبش عدالتخواه بود که وقتی به واسطه طولانی شدن سخنان خود از مجری مراسم تذکر گرفت عنوان کرد: دو دقیقه آخر را وقت اضافه از شخص رئیس جمهور گرفتم.

 

سرانجام در ساعت 11:20 حسن روحانی، رئیس جمهور کشور به آغاز سخنرانی پرداخت.

 

وی سخنان خود را با درود بر شهدای انقلاب آغاز کرد و ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه شریف اظهار داشت: از تمام کسانی که به نام تشکل دولت یازدهم را نقد کردند و یا نقاط قوت این دولت را بیان کردند سپاسگزارم چون به اعتقاد من دانشگاه بهترین جایی است که باید قدرت نقد شود زیرا اگر قدرتی مورد نقد قرار نگیرد به استبداد کشیده خواهد شد.

 

این سخنان وی با ابراز احساسات و هیجانات دانشجویان همراه شد.

 

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مسئولیت از سوال می آید تصریح کرد: همه باید مورد سوال قرار گیرند و کسی نباید خود را از سوال مستثنی بداند.

 

وی در ادامه این سخنان (همراه با لبخند) ادامه داد: اما نقد برخی نهادها مشکل است فعلا از رئیس جمهور شروع کنید که این سخنان وی با تشویق و شعارهای روحانی حمایتت می کنیم همراه بود.

 

 

روحانی با اشاره به حدیثی از حضرت علی علیه السلام با این مضمون که دو گروه خود را به هلاکت رساندند چه آنها که تا حد افراط و خدایی مرا دوست داشتند و چه آنها که با در حد افراط با من کینه ورزی می کردند ادامه داد: بهتر است در انتقاد نیز اعتدال رعایت شود.

 

رئیس جمهور در ادامه به تشریح مسائل هسته ای چند ماه اخیر کشور پرداخت که این سخنان با شعار دکتر ظریف زنده باد روحانی پاینده باد همراه بود.

 

وی ادامه داد: چون مردم در انتخابات 92 به صحنه آمدند خودشان راه را برای حل مسئله هسته ای باز کردند که این سخنان وی با اغتشاش و ناآرامی در سالن همراه شد.

 

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی سخنان خود را این طور ادامه داد که آیا اگر مشکلی با جهان داشتیم باید تا مرز جنگ پیش رویم؟ آیا جنگ نباید آخرین راه حل باشد؟ البته ما معتقدیم اگر زمانی جنگی بر ما تحمیل شود ما باید با قدرت نظامی برتر پیروز شویم و این در حالی است که اقدامات در سلاح های راهبردی به اندازه 10 سال قبل بوده است و ما هم زمان با مذاکرات برجام مهمترین موشک خود را نیز آزمایش کردیم.

 

روحانی با اشاره به فضای دانشگاه ها در سال 94 گفت: فضای دانشگاه در سال 94 نسبت به سال 92 تغییر کرده است البته ممکن است این فضا هنوز فضایی امنیتی باشد ما به دنبال فضای امن هستیم نه فضای امنیتی که این سخنان وی نیز با شعارهای حمایتی همراه شد.

 

رئیس جمهور مخاطبین حاضر در سالن را مخاطب قرار داد و گفت: آیا سال 90 و 91 نیز دانشجویان به این آسانی می توانستند تجمع روز دانشجو داشته باشند؟

 

وی افزود: دانشگاه از فرجی دانا تا فرهادی نباید فرقی کند که این سخنان وی با شعار مرگ بر فتنه گر همراه شد.

 

براساس این گزارش سخنان رئیس جمهور در فضای دانشگاهی گاها با هیاهو و شعارهای برخی دانشجویان همراه بود که وی به نشانه انتقاد گفت: شما این تریبون را در اختیار من قرار دادید که صحبت کنم.

 

در این میان وی که به سرفه افتاده بود با خنده عنوان کرد: شما شعار می دهید اما صدای من گرفته است!

 

از حواشی دیگر مراسم امروز اینکه محمدرضا عارف با وجود حضور در دانشگاه شریف ترجیح داد، در مراسم سخنرانی رئیس جمهور به مناسبت روز دانشجو در این دانشگاه، حضور نداشته باشد، عارف، استاد دانشگاه شریف در رشته برق است و نماز ظهر و عصر خود را هم امروز در مسجد این دانشگاه اقامه کرد





      

افسران - Arbaeen2015 رَحمی به حالم کربلا... شکسته بالم کربلا...





      
<      1   2   3      >