سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :24
  • بازدید دیروز :32
  • کل بازدید :320072
  • تعداد کل یاد داشت ها : 546
  • آخرین بازدید : 103/2/1    ساعت : 2:10 ع
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
تدبر در قرآن
آیه قرآن
کاربردی

SNN

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: شنیده‌ها حاکی از آن است که دولت در یک هفته پایانی مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری به منظور هزینه‌کرد در مسائل مختلف 20 هزار میلیارد تومان از خزانه کل کشور برداشت کرده است. 

 

وی افزود: این برداشت که به منظور پرداخت دیون و مطالبات شخصیت‌های حقیقی و حقوقی از دولت صورت گرفته و اینگونه به نظر می‌رسد که این اقدام با انگیزه‌های انتخاباتی انجام شده است. 

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: این پرداخت در چهار روز مانده به انتخابات در حالی که تعهدات دولت برای پرداخت این مبالغ مربوط به چند سال قبل است که در این مدت پرداخت نشده و در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری پرداخت می‌شود. 

 

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: البته در طول یک ماه گذشته از این گونه موارد را شاهد بوده‌ایم که از جمله آن می‌توان به قوانینی که در جهت رفاه مردم بود و تاکنون اجرا نشده بود، امروز و در آستانه انتخابات بخشنامه‌هایی در این مورد صادر می‌شود. 

 

وی در پایان گفت: همچنین در بحث یارانه نقدی برای کسانی که یارانه آنها قطع شده پیامک ارسال شده که به زودی یارانه آنها مجدد پرداخت خواهد شد. 

 

منبع: فارس





      

SNN

محمدباقر قالیباف نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در بدو ورود به شهر شیراز با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد و در جمع پرشور مردم شیراز در مسجد دانشگاه شیراز حاضر شد.

 

قالیباف گفت: امروز در خانه های همه ملت ما قران کریم و در کنار آن دیوان حافظ قرار دارد. خوشحالم در استانی که دارای قابلیت ها و منابعی عظیم است حضور یافتم.

 

نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری افزود: امروز در شرایطی هستیم که کشور ما در بحران اقتصادی، بیکاری، رکود و گرانی قرار دارد. همه خانواده ها تحت تاثیر این بحران اقتصادی هستند که آسیب های اجتماعی را در پی داشته است.

 

وی تصریح کرد: امروز پدرها نگران پسران و دختران خود هستند که از بیکاری رنج می برند. امروز بخشی از جوانان مخصوصا دختران دچار بحران افسردگی ناشی از بیکاری شده اند.

 

قالیباف گفت: امروز استان فارس نیز از بحران بیکاری رنج می برد در حالی که حدود 18 درصد از ذخایر نفت و گاز در کشور وجود دارد. ذخایر گازی اخیرا در استان فارس پیدا شده که نشان می دهد استان فارس  قطب کشور خواهد بود.

 

نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری افزود: استان فارس قطب پزشکی، الکترونیک است و در کشاورزی و گردشگری از قابلیت های فوق العاده ای برخوردار است این استان، استانی زر خیز است.

 

وی تصریح کرد: واقعیت تلخ این است که علی رقم همه این استعداد ها و قابلیت ها مردم ما روز به روز فقیر تر می شوند. ما در انقلاب اسلامی متعهد شدیم برای مردم و همه کسانی که در نظام اسلامی با هر دین، قومیت و سلیقه و گرایشی زندگی می کنند امنیت و اسایش ایجاد کنیم و بستر را برای سعادت اخروی مردم فراهم کنیم.

 

قالیباف گفت: امروز فرد انقلابی و میهن پرست باید بتواند این مشکلات را حل و فصل کند. مشکل اصلی ما در ناکار آمدی مدیرانی است که در این کشور مدیریت می کنند.

 

نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما حتما تجار، کارخانه داران، سرمایه گذاران و هرکسی با هر سلیقه ای که در این کشور کار می کند و صدها میلیارد سرمایه دارد را دوست داریم و به وی خدمت می کنیم.

 

وی تصریح کرد: ما مخالف تولید ثروت نیستیم اما نباید مدیران به دنبال ثروت اندوزی بروند.

 

نامزد انتخابات ادامه داد: مشکل ما افراد 4 درصدی هستند که ده ها شرکت دارند؛ چرا باید مدیران در شرکت های خصوصی مشغول باشند. مردم ما سه تا چهار سال باید در نوبت وام باشند اما یکی از مدیران 400میلیارد بدون وثیقه وام می گیرد.

 

قالیباف گفت: مسئولان در جمهوری اسلامی نباید به دنبال ثروت اندوزی بروند همه دغدغه آن ها باید مردم باشد.

 

وی تاکید کرد: حق مردم است بدانند مسئولشان چه مقدار مال و ثروت دارد.

 

قالیباف گفت: 29اردیبهشت تصمیم می گیریم سکان کشور را به دست کسی بدهیم که دغدغه او دغدغه مردم باشد نه اعوان و انصارش. چرا باید در کشور 25میلیارد دلار قاچاق ارز و کالا وجود داشته باشد؛ مطمئن باشید این قاچاق ناشی از فساد است.

 

قالیباف تاکید کرد: بنده به مردم عزیزمان متعهد شدم در طول دولت مردم در چهار سال پیش رو پنج میلیون شغل را به همت شما جوانان راه اندازی کنیم؛ سابقه مدیریت من نشان می دهد هر وعده ای را که دادم عملی کردم. به شما قول می دهم از روزی که به همت شما این تغییر حاصل شود و دولت مردم مستقر شود من تابلوی شمارش 5 میلیون شغل را ایجاد خواهم کرد تا همه مردم ببینند.

 

وی ادامه داد: 4درصدی ها سامانه کارانه را که با کمک جوانان فعال شده بود را تعطیل کردند و خودشان سایت کارورزی بالا اوردند.

 

قالیباف گفت: برای کسانی که از کار منفک شده اند متعهد شدیم تا پیدا کردن کار، ماهانه 250هزار تومان بدهیم چندین میلیون خانواده در کشور وجود دارند که در فقر مطلق زندگی می کنند من هر هفته به اینگونه خانواده ها سرکشی می کنم.

 

وی افزود: خانواده ای که پدر خود را از دست داده، مادر60 ساله و 8 فرزند معلول دارد جز یارانه منبع درامد دیگری ندارند.

 

قالیباف تاکید کرد: دولتی که دنبال تاجر مسلکی است این مشکلات را درک نمی کند و می گوید دختر مظلوم وزیر حالا200میلیون کالا وارد کرده است.

 

وی ادامه داد: اگر امروز بیکاری در کشور وجود دارد دلیلش این افراد هستند.

 

قالیباف گفت: ما از جوانان مان خجالت می کشیم. در میان مسئولان چنین نگاهی وجود دارد؛ این خواسته امام و رهبری نیست؟

 

نامزد انتخابات تاکید کرد: همه گرایش ها و سلیقه های سیاسی برای ما محترم هستند ان چه ما مقابل ان ایستادگی می کنیم زمانی است که همه منابع کشور در دست 4درصدی ها قرار دارد.

 

وی  تصریح کرد: ان شا الله با اراده شما جوانان، عشایر و مردم کار را جایگزین حرف و عمل را جایگزین شعار خواهیم کرد.

 

قالیباف گفت: در مناظره آن ها گفتند ما حقوق و املاک نجومی نگرفتیم من سند ارائه داده و روی سایت ها گذاشتم. فرهنگ قرآنی به ما اجازه داده که اگر کسی به دروغ بخواهد ظلمی به جامعه کند آن را رسوا کنیم.

 

وی تاکید کرد: در مقابل ظلم به مردم کسی حق سکوت ندارد از این 5میلیون شغل یک میلیون و دویست هزار شغل را در مناطق روستایی و مناطق محروم ایجاد خواهیم کرد.

 

قالیباف گفت: امیدوارم با خواست و اراده شما مردم و لطف خداوند بتوانیم با دولت مردم با کمک جوانان به گونه ای عمل کنیم که ارامش و اسایش اقتصادی در زندگی یکایک شما ملموس باشد.





      

SNN

سید حسن هاشمی در جشنواره آموزشی شهید مطهری و گرامیداشت مقام استاد در مشهد مقدس، اظهار داشت: بنده اهل فریمان هستم. در آن دوران رسم بود که بچه‌ها را قبل از دبستان به مکتب می‌فرستادند و زمانی که 5 ساله بودم، مادرم من را به خانه پدر شهید مطهری می‌فرستاد تا به مکتب بروم؛ شهید علامه مطهری نیز هر سال همزمان با ایام فاطمیه برای سخنرانی به خانه پدری می‌آمدند و از آن زمان با افکار ایشان آشنا شدم.

 

وزیر بهداشت از شهید مطهری به عنوان یکی از بزرگترین متفکران اسلامی یاد کرد و گفت: امروز جای شهید مطهری در کشور خالی است. البته نمی دانم اگر امروز بود، آیا تحملش می‌کردند یا علیه ایشان هم افشاگری و حاشیه‌سازی می‌کردند؟ شهید مطهری انسان بزرگ و واقع‌بینی بود و با مرحوم بازرگان، دکتر شریعتی، شهید مفتح، مقام معظم رهبری، شهید بهشتی و مرحوم هاشمی رفسنجانی کارهای بزرگی را به ثمر رساندند و از بنیان‌گذاران اصلی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بودند.

 

هاشمی با انتقاد از فضای سیاسی کشور، گفت: وقتی مناظره‌ها را می‌بینم، مانند همه مردم ایران، غصه می‌خورم؛ ریشه چنین رفتارها و تخریب‌هایی نیز چیزی جز خودخواهی، خودبینی، خودمحوری و خودشیفتگی نیست.

 

وزیر بهداشت با اشاره به یکی از پایگاه‌های گروه فرقان در مشهد مقدس، گفت: فردی روحانی به نام آشوری، یکی از زبده‌ترین طلبه‌های آن زمان در مشهد و ایده‌پرداز گروهک فرقان بود و اطرافیان وی نیز بعضا هم‌لباس او بودند و با این بهانه که شهید مطهری طرفدار پولدارها و مظهر اشرافی‌گری و تحجر است، آن بزرگوار را به شهادت رساندند.


هاشمی با اشاره به خاطره‌ای، ادامه داد: یک بار شهید کامیاب من را برای انجام کاری به منزل آشوری فرستاد. دیوارهای خانه گلی بود، یک نمد کهنه زیراندازش و چاله‌ای به عنوان اجاق در خانه بود و دوچرخه‌ای قدیمی و فرسوده وسیله نقلیه‌اش. عینکش را هم چسب پیچی کرده و با سیم می‌انداخت پشت گوشش که همه این‌ها نماد فقر بود. هنوز هم بعضی‌ها فکر می‌کنند که باید به این شیوه زندگی کرد.

 

امروز هم افرادی سندهایی را افشاء می‌کنند که ریشه آن را باید در تفکرات گروهک‌های چپ از جمله، منافقین و فرقان جست‌وجو کرد. کسانی که اواخر دهه 50 را به خاطر دارند گواهی می‌دهند که این‌گونه برخوردها در این زمان با برخوردهای گذشته هیچ فرقی نمی‌کند.



وزیر بهداشت با اشاره به انحراف فکری و اعتقادی گروهک فرقان، تاکید کرد: آن‌ها خود را در همه حوزه‌ها مجتهد می‌دانستند و تصور می‌کردند فقط خودشان دین خدا را می‌فهمند و دیگران فهم درستی از دین ندارند، بنابراین قضاوت می‌کردند و حکم می‌دادند و خود، حکم را اجراء می‌کردند. مشکل ما این است که آن خمیر مایه فکری از صدر اسلام تاکنون وجود داشته و در آینده هم خواهد بود. شهید مطهری، شهید این تفکر شد.
هاشمی تصریح کرد: متاسفانه زمینه تفکری که منجر به ایجاد گروه‌هایی مثل فرقان و منافقین - که لعنت خدا بر آنها باد - شد، از بین نرفته و هنوز هم در بعضی افراد و مجموعه‌ها وجود دارد و این افراد و مجموعه‌ها، مرجعیت، روحانیت و حتی رهبری را تا آنجا قبول دارند که افکارشان تایید شود؛ در غیر این‌صورت از آن‌ها هم عبور خواهند کرد چون خودخواه و خودشیفته‌اند و این یعنی گمراهی و آغاز انحراف. این گروه‌های منحرف برای رسیدن به هدف، اول به ترور شخصیت افراد روی آوردند و در نهایت به حذف فیزیکی متوسل شدند.



وزیر بهداشت با اشاره به برخی افشاگری‌ها در کشور، گفت: در آن مقطع که افشای فیش‌های حقوقی باب شد، خاطره‌ای نوشتم و در آن گفتم که اولین افشاگری در تاریخ انقلاب اسلامی مربوط به حسن نزیه، اولین وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در دولت مرحوم بازرگان بود که بعد از انقلاب اسلامی و تشکیل دولت موقت، به همراه هیات 24 نفره در هتل هایت مشهد برای مدت 4 روز مستقر شده بودند. پس از رفتن آن‌ها از مشهد، توده‌ای‌های دانشکده ما فیش 17 هزار تومانی هزینه هتل را به دست آوردند و تمام کشور را خبر کردند که دولت اسلامی، پول مردم را این‌گونه هدر می‌دهد.



هاشمی یادآور شد: تعجب من از این است که چرا امروز در تریبون‌ها، در مورد دروغ، غیبت، تهمت، تخریب همدیگر و آبروی مسلمان را بردن، کمتر سخن گفته می‌شود؟!؛ آخر مگر جرم ریختن آبروی مومن، از تخریب کعبه بیشتر نیست. امروز در رسانه‌ها و در حضور ملت، همدیگر را زیر سئوال می‌بریم، نسبت‌های ناروا می‌دهیم و تهمت می‌زنیم و به نظر من، رفتارهای امروز، رسوبات تفکر چپی‌ها و منافقین و فرقان است.



وزیر بهداشت با اشاره به وجود قوه قضاییه در کشور برای رسیدگی به تخلفات و جرم‌های صورت گرفته، گفت: هر فردی که مرتکب جرمی شود، باید به آن رسیدگی شود و در این عرصه، تشخیص قاضی و قوه قضائیه و قانون، ملاک است اما شاهدیم که بعضی افراد سرخود تشخیص می‌دهند و حکم هم صادر می‌کنند و خدای نکرده در آینده هم اجراء می‌کنند درست همان کاری که فرقان کرد. می‌بینیم در کشور مجموعه‌ای مثل یک خبرگزاری را به دست افرادی بی‌ریشه و با سن و سال بسیار کم، داده‌اند که به هر قیمتی می‌خواهند تشخیص خود را به دیگران تحمیل کنند و برای آن‌ها هدف وسیله را توجیه می‌کند که این همان استراتژی منافقین در دهه 50 بود.



وی تصریح کرد: مقام‌هایی مانند وزارت، وکالت و ریاست جمهوری وقتی که با توسل به فریب مردم، دروغ، تهمت و آبروریزی از مومنان به دست آید، کمترین ارزشی ندارد. این مقامات در طول تاریخ برای هیچ‌کس ماندگار نبوده، به‌جز اهل حق، حقیقت، راستی و درستی.



وزیر بهداشت در سالروز ولادت حضرت مهدی( عج) با بیان این که امام راحل و شهداء به دنبال پیاده کردن اسلام ناب محمدی(ص) و پیرو نظریه انتظار مثبت برای ظهور حضرت حجت(عج) بودند، سوال کرد: ما پیرو آن مرام هستیم یا به وسیله رفتارهایی که این روزها می‌بینیم، مانند آبروی یکدیگر و نظام را بردن و سیاه‌نمایی، می‌خواهیم منتظر ظهور باشیم؟



هاشمی با طرح این پرسش که مگر انقلاب اسلامی ایران، ارزان به دست آمده است که با آن این چنین برخورد می‌کنیم؟ گفت: 38 سال از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و ما از گذرگاه‌های سخت عبور کرده‌ایم؛ شهدای زیادی داده‌ایم، از شهدای انقلاب اسلامی تا جنگ تحمیلی و شهدای حرم و در پیشگاه خانواده و فررندان این شهداء باید خجالت بکشیم و دست از این رفتارها برداریم و به جای مایوس کردن مردم و جامعه، باید در ایجاد فضای امید و نشاط تلاش کنیم.



هاشمی در پایان گفت: علی‌رغم همه بی‌اخلاقی‌ها و اشاعه ناامیدی و یاس در کشور از سوی برخی جناح‌ها و افراد، به آینده ایران با عنایت خداوند و تکیه بر نیروهای ارزشمند جوان کشور، امیدواریم.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجو، این ادبیات از جناب وزیر شاید چندان جدید نباشد. وی در طول 4 سال گذشته به کرات منتقدین خود را با بی‌ادبی بدرقه کرده است. هنوز بیشعور گفتن وی به یکی از فرمانداران دولت یازدهم از یاد مردم نرفته است. یا آن روزی که به سرداران علم و قلم بی ادبی کرد. وی همچنین در مورد برخی ائمه جمعه نیز سابقه بی ادبی را در کارنامه‌اش دارد





      

SNN

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در اجتماع پرشور مردم گرگان حضور یافت. 

 

حجت‌الاسلام رئیسی در ابتدای این دیدار با بیان اینکه استان گلستان قطب کشاورزی، صنعت و گردشگری است،‌اظهار داشت: گردشگری و فضای مجازی می‌تواند اشتغال ایجاد کند، جوانان ما ظرفیت زیادی دارند و می‌توانند فعالیت زیادی برای تولید شغل در فضای مجازی داشته باشند.

 

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: مسکن از لوکوموتیوهایی است که شغل زیادی ایجاد می کند. آقایان گفتند مسکن مهر مزخرف است که روا نبود بگویید چه قدر مسکن اجتماعی ساختند. نباید بگویند در آینده چه می شود باید درباره عملکردشان توضیح دهند.

 

*دولت حرف پایان پذیرفته است

 

وی با بیان اینکه برنامه ما با پشتوانه دانشگاه تهیه شده است و قابل ارائه است افزود: مدیران دولت مهدوی ویژگی تقوا و کارامدی دارند. آیا مشکل کشور نگارش است که عده ای برنامه بنویسند. چقدر به برنامه پنجم عمل شد. مسئله مهم اقدام و عمل است. دولت حرف پایان پذیرفته است، بنده در سازمان بازرسی هم با برنامه کار می کردم. باید به مردم نشان دهیم که مرد حرف نیستیم و حرف عملیم.

 

*مبارزه با رانت خواری و فساد ژست سیاسی نمی‌خواهد

 

رئیسی تاکید کرد: ما می خواهیم بگوییم مبارزه با رانت خواری و فساد ژست سیاسی نمی‌خواهد بلکه عمل و اقدام می‌خواهد. با دستمال کثیف نمی‌شود شیشه را پاک کرد، باید مدیران پاک دست داشت. اولین کسی که باید به فساد حساسیت داشته باشد رئیس دولت است. فساد فراجناحی شده و مردم خسته شده اند. دولت باید اعلام کند که کدام ساختار فساد را اصلاح کرده یا با کدام فساد مبارزه کرده است. این روحیه مبارزه با فساد می خواهد. دزد دزد برای مردم اعتماد نمی‌آورد.

 

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: آیا حق است که پنج میلیون بیکار داشته باشیم. چرا کارگاه ها یکی پس از دیگری تعطیل می شود. مشکل کشور نقدینگی است. سه برابر دولت قبل نقدینگی تولید شده است؟ درست است که برخی پانصد هزار میلیارد تسهیلات بگیرند و آن را در بانک بگذارند تا سود آن را بگیرند.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر دلال نفتی متخلف بود چرا شکایت نکردید، با اصرار فراوان بعد از ماه‌ها شکایت کردید؟ تسهیلات را به دلالان نفتی می‌دهند. ممکن است چند وقت دیگر این قضیه مجدد اتفاق بیفتد.

 

رئیسی ادامه داد: اگر دیپلماسی به این نتیجه است که به خارجی‌ها بگوییم کاری کنید جریان ما رای بیاورد ما دیپلماسی بلد نیستیم، اگر اقتصاد به این معنا است که آب خوردن مردم را به بیگانگان ربط دهیم ما اقتصاد بلد نیستیم، ما معتقدیم با این منابع انسانی و نیروی انسانی جای جناح گرایی نیست. برای اصلاح طلب خط امام همان قدر احترام قائلم که برای اصولگرا خط امام قائلم.

 

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: برای یک سنی دغدغه‌مند همان قدر احترام قائلم که برای شیعه دغدغه مند احترام قائلم. شهروند درجه یک و دو نداریم.نباید کشور را درگیر جناح و گروه و حزب کنیم.

 

*برای پیشگیری از فساد به دنبال هوشمندکردن سیستم و شفاف کردن اقتصاد هستیم

 

وی تصریح کرد: ما برای پیشگیری از فساد به دنبال هوشمندکردن سیستم و شفاف کردن اقتصاد هستیم. مردم باید از قراردادها مطلع باشند و ما محرمانگی نداریم. باید عدالت در نظام پرداخت وجود داشته باشد. پانزده درصد بیشتر دولت الکترونیک شکل نگرفته است. باید مشخص شود که چه افرادی تسهیلات می گیرند. باید سامانه جامع اطلاعاتی شکل بگیرد تا محرمانگی و فساد از بین برود.

 

*امروز مسئله در قاچاق کوله‌بری نیست

 

رئیسی افزود: امروز مسئله در قاچاق کوله بری نیست بلکه ورود کانتینرها است. کسی می تواند مبارزه کند که خودش تاجر نباشد. اگر دولتمردی در بخش خصوصی باشد و در دولت هم فعالیت کند نمی توان با فساد مبارزه کرد.

 

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: آقایان به جای پاسخ به ما و مردم مسائل دیگری را مطرح می کنند. اقایان می دانید مشکلات شما را می دانم و بلدم. ادمی که می خواهد رئیس جمهور شود باید ظرفیت داشته باشد. من از همه شما بیشتر اسرار را می دانم و سینه من مخزن اسرار است. مشکلات همه شما را می دانم. ما در بزنگاه ها از خود ظرفیت نشان می دهیم. اگر لب به سخن بگشاییم وضعیت دیگری خواهد بود اما باید ظرفیت داشته باشیم. مردم را می ترسانند که می خواهیم وضع را به گذشته برگردانیم. ما گفته ایم نه بازگست به گذشته و نه تحمل وضع موجود بلکه تغییر به نفع مردم.

 

* نمایش می گذارند که سند شهروندی را نمایش دهند

 

رئیسی با بیان اینکه مگر بنده و آقای روحانی به زنان آزادی داده ایم که مدعی باشیم. خدا این حق را داده است، اظهار داشت: نباید از اهل سنت و حق زنان تزیینی استفاده شود. نمایش می گذارند که سند شهروندی را نمایش دهند. حق شهروندی این است که فرد بیکار و فقیر نباشد و حق کسی در عمل ضایع نشود. ما در دولت کرامت برای مردم کار می کنیم و قول می دهیم همه قراردادها با عزت باشد.

 

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در پایان گفت: در هر انتخابات مردم برای آینده کشور تصمیم می گیرند. مسائل ما آرمانی نیست. ما معتقدیم با حضور و کمک مردم این شرایط به نفع مردم تغییر خواهد کرد،‌ آیا معطل بودن صنایع پتروشیمی گلستان حق است؟ حق شهروندی با حرف درمانی حل نمی‌شود و دولت اقدام و عمل می خواهد





      

SNN

حجت‌الاسلام حسن روحانی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در مناظره سوم کاندیداها مطالبی به‌خلاف علیه برخی کاندیداها مطرح کرد که بسیاری آن را به‌غایت ناجوانمردانه و غیراخلاقی دانسته‌اند.

 

او در یک بخش از اظهاراتش گفت که پرونده‌ای از یکی از کاندیداهای منتقد دولت در سال 84 داشته است که آن را افشا نکرده! علی‌رغم اینکه حسن روحانی هیچ مستندی برای ادعایش مطرح نکرد، اما اثرات تخریبی و سوء این ادعا باقی ماند. هرچند برآوردها نشان می‌دهد که رویکرد غیراخلاقی و خلاف‌گویی روحانی در این مناظره وضعیت او را در افکار عمومی بدتر کرده است.

 

او در حالی این ادعا علیه محمدباقر قالیباف را مطرح و علی‌رغم درخواست قالیباف برای ارائه مستنداتش از این کار خودداری کرد که رقبای روحانی در این مناظره می‌توانستند مواردی را به زبان برانند که اگر این مطالب گفته می‌شد مشخص نبود وضعیت حجت‌الاسلام روحانی هم‌اکنون چگونه می‌بود و آیا او می‌توانست همچنان خود را کاندیدای ریاست‌جمهوری بخواند یا خیر.

 

رقبای روحانی در این مناظره حتی نام حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور را که به فسادهای اقتصادی مهمی متهم است نیز برای رعایت اخلاق و حفظ احترام رئیس‌جمهور و جلوگیری از آبروریزی بیشتر او در افکار عمومی مطرح نکردند، حال تصور کنید اگر یکی از این رقبای روحانی ماجرای قتل مشکوک فرزند روحانی در خانه‌ روحانی را افشا می‌کردند، در این صورت چه اتفاقی می‌افتاد.

 

پسر حجت‌الاسلام روحانی سال 76 در خانه و به‌وسیله «اسلحه‌ای خاص» درگذشت و حرف‌ و حدیثها و سؤالات مهمی پس از آن درباره قاتل و مقتول بروز کرد.

 

نامزدهای رقیب حجت‌الاسلام روحانی جزئیاتی در این باره می‌دانند اما در مناظره به‌احترام رئیس‌جمهور حتی کلمه‌ای به لب جاری نکردند، با این حال با ناجوانمردی حجت‌الاسلام روحانی در به زبان راندن ادعای خلاف واقع و کذب، از جمله ماجرای 84 مواجه شدند. روحانی به‌قدری در این مناظره پا را از حریم اخلاق فراتر گذاشت که عملیات روانی رسانه‌های ضدانقلاب و بدنامی همچون بی‌بی‌سی را برای منکوب کردن رقبای خود عیناً به کار گرفت، حال آنکه از عملیات روانی بودن آن باخبر بود.

 

افشای مباحثی درباره آنچه در ماجرای مرگ فرزند حجت‌الاسلام روحانی مطرح است، می‌توانست تبعات مهمی برای روحانی به ارمغان بیاورد، اما این رقبا محجوبانه و مؤدبانه از طرح حتی گوشه‌ای از آن و اشاره‌ای به آن خودداری کردند.

 

منبع: تسنیم





      
<      1   2   3   4   5   >>   >