سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :16
  • بازدید دیروز :5
  • کل بازدید :319625
  • تعداد کل یاد داشت ها : 546
  • آخرین بازدید : 103/1/9    ساعت : 6:9 ع
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
تدبر در قرآن
آیه قرآن
کاربردی

SNN

سیدمصطفی میرسلیم کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم کرمان و در مسجد طفلان مسلم بن عقیل گفت: از کارهای مهمی که برعهده ماست، وظیفه مهم نظارت است و قبل از نظارت باید مشارکت داشته باشیم و مشارکت یعنی حضور پای صندوق های رای؛ این حضور نشانه اقتدار جمهوری اسلامی خواهد بود.

 

وی افزود: مشارکت در انتخابات مهمتر از انتخابی است که می‌خواهید انجام بدهید.

 

میرسلیم با بیان اینکه در انتخاب خودتان مراقب باشید و اگر انتخاب بدی کردید بعدا گلایه نکنید؛ این مهمترین وظیفه ما در نظارت است، تصریح کرد: در 4 سال گذشته گرفتاری‌ها و مصیبت‌های زیادی برای کشور پدید آمد و خیلی از خانواده‌ها از هم پاشید زیرا مرد خانواده بیکار شده بود؛ یک تشخیص غلط دولت باعث پدید آمدن مشکلات فراوانی شد.

 

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه باید سراغ افرادی برویم که وقتی سوگند می‌خورند، سوگندشان تشریفاتی نباشد، اظهار داشت: کسانی که می خواهند انتخاب شوند باید خدمتگذار مردم باشد نه اینکه فقط دنبال کاسبی خود باشند.

 

وی ادامه داد: کسی را انتخاب کنید که بدون کوچکترین زاویه‌ای همراه رهبری بوده و از ته دل ولی فقیه را قبول داشته باشد و ابلاغیات ایشان را اجرایی کند؛ کسی که عزیزش فتنه گران است شایستگی ریاست جمهوری را ندارد.

 

میرسلیم افزود: سراغ کسی در انتخابات بروید و که فتنه گران را عزیز خود نداند.

 

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه سراغ کسی در انتخابات نروید که برای کسب 4 تا رای، دنبال افرادی می‌رود که اسلام را به مسخره می‌گیرند و نظر افرادی را جلب می‌کند که ایادی وهابیت را به رسمیت می‌شناسند، تصریح کرد:  دولت یازدهم متاسفانه عمده برنامه‌ها و قوانینی همچون قانون امر به معروف و نهی از منکر و اسنادی همچون نقشه جامع علمی کشور را اجرا نکرد و از طرفی سراغ سند2030 یونسکو رفت که یک کلمه از اسلام،‌ مبارزه با فساد و حمایت از مستضعفان در آن نیست.

 

میرسلیم افزود: سراغ کسی نروید که عاشق لبخند آمریکا باشد. 70 سال است که آمریکا ما را در حال ضعف نگاه داشته است.

 

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه رفتند برجام را نوشتند و ذوق هم کردند اما امروز اصلا انگار نه انگار که برجامی بوده است و اصلا انگار نه انگار که باید تحریم ها رفع می‌شده است، اظهار داشت: آمریکا و رئیس‌جمهورش نه تنها به برجام و لغو تحریم‌ها اعتنا نمی‌کند بلکه تحریم ها را شدیدتر کرده و خواهد کرد.

 

وی افزود: اینکه گفتند آب خوردن‌مان هم به رفع تحریم‌ها وابسته است، نهایت خفت بود.

 

میرسلیم با بیان اینکه نباید سراغ کسانی بروید که بیت المال را ابزار تبلیغات انتخاباتی‌شان می‌کند، گفت: تمام تبلیغات من را حزب موتلفه اسلامی انجام داده و حساب و کتابمان هم روشن است.

 

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه نباید کسانی را بیاورید که یا خودشان و نزدیکانشان دنبال صرافی راه انداختن و واسطه گری باشند، تصریح کرد: متاسفانه برادر فلانی و نزدیکان فلان فرد دیگر از هزار مدل رانت استفاده کرده و خون مردم را با دلالی‌هایشان در شیشه می‌کنند.

 

وی افزود: کسی که بخواهد خالصانه برای مردم کار کند، بعد از دوره خدمتش ثروتش کمتر خواهد شد.

 

میرسلیم در پایان خاطرنشان کرد: در انتخابات کاری کنید که چهار سال پیش رو تکرار چهار سال گذشته نباشد.





      

SNN

محمدباقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه شنبه (23 اردیبهشت ماه 96) در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما حاضر شد و طی آن به سوالات مجری برنامه پاسخ داد.

 

قالیباف در ابتدای سخنان خود در پاسخ به این سوال که کشور ما به چه تعداد شغل پایدار احتیاج دارد و این تعداد شغل با چه سرمایه‌ای باید ایجاد شود، اظهار داشت: موضوع جدی که امروز در کشور ما مطرح است و مردم ما از آن آسیب می‌بینند بحران اقتصادی است.

 

وی افزود: وقتی می‌گوییم بحران اقتصادی درواقع می‌خواهیم بگوییم دو، سه مشکل اساسی وجود دارد که یکی از آنها بیکاری است.

 

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین رکود و گرانی را از دیگر موارد بحران کنونی کشور عنوان کرد و یادآور شد: اینها همه به هم متصل هستند و در حقیقت روی یکدیگر اثرگذارند،‌ همچنین باید با یک برنامه مدون و روشنی هم کار پیش برود.

 

قالیباف ادامه داد: مسئله‌ای که به آن اشاره می‌شود که البته روز گذشته در مناظره هم به آن اشاره کردند این ایت که هر نامزد برنامه او چیست که این سوال غلطی است؛ چراکه کشور یک سند چشم‌انداز دارد و این میثاق ملی همه ماست. این سند چشم‌انداز تا سال 1404 مشخص است.

 

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین تصریح کرد: بر اساس آن سند سیاست‌های کلی نظام هم که همه نخبگان کشور گرد هم آمدند، تهیه و بررسی شده و به تصویب مقام معظم رهبری رسیده است و پس از آن ابلاغ شد.

 

وی بر همین اساس اضافه کرد: پس از این ابلاغ دولت و مجلس هم تلاش کردند برنامه ششم را نوشتند؛ پس اگر کسی بخواهد قانون را رعایت کند و قصد او خدای ناخواسته انتقال اطلاعات غلط به مردم نباشد، چه برنامه‌ای را می‌خواهد تنظیم کند؟ باید شیوه اجرایی آن برای تحقق این سیاست‌ها مشخص باشد.

 

قالیباف همچنین یادآور شد: دولت فعلی متأسفانه همین برنامه مصوب مجلس را از 15 روزی قانونی گذشت ابلاغ نکرد و ریاست مجلس شورای اسلامی آن را ابلاغ کرد؛ پس امشب هر سخنی می‌گوییم از یک برنامه مشخص و مدونی به نام برنامه ششم توسعه 5 ساله است.

 

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانانش خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه طبیعتاً آمارهای اعلام شده در دولت یازدهم، نشان می‌دهد که ما حدود 3.5 میلیون نفر بیکار داریم،‌ یعنی از 10.5 درصد به 12.5 درصد افزایش پیدا کرده است و این یعنی در حال حاضر چند میلیون بیکار وجود دارد که به نظر می‌رسد 6 تا 7 میلیون نفر باشد.

 

قالیباف ادامه داد: ما متولدین سال‌های 64 را هم بررسی کردیم که یک میلیون و 284 هزار نفر هستند و اگر متوسط اگر آن 10 را بگیریم سالی یک میلیون و 200 هزار نفر هستند. این تعداد جوان داریم که از 22 تا 32 سالگی هر سال یک میلیون نفر در حوزه اشتغال به ما اضافه می‌شوند. پس ما باید یک تصویر داشته باشیم که وقتی می‌خواهیم بگوییم 5 میلیون شغل، باید اجرا کنیم، در حقیقت منطبق با برنامه باشد چرا که یک ضرورت است و کسی نمی‌تواند بگوید 5 میلیون از کجا آمده است.

 

وی افزود: مهم این است که یک نامزد ریاست جمهوری که می‌خواهد امروز وعده بدهد منطبق با برنامه باشد. سابقه بنده نشان داده که این برنامه مدون ششم را بر اساس همین 5 میلیون شغلی که پیش‌بینی شده است، با کمک جوانان عزیزمان محقق خواهیم کرد. ما برای این کار نیازمند سرمایه، نیروی کار و تکنولوژی هستیم.

 

قالیباف بر همین اساس اضافه کرد: بنده معتقدم ما هر سه این را در کشور امروز داریم. در کشوری که یک درصد جغرافیای ما وسعت دنیا را دارد، یک درصد جمعیت را داریم که جمعیت جوان و تحصیل‌کرده هستند و 5 درصد منابع کل را در بخش‌های مختلف داریم، پس بحران کجاست که ما بیکاری داریم؟ به نظر من بحران و کلید اصلی در اجرای تحقق اینها و عملیاتی کردن این کار است.

 

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بابیان اینکه کار به‌عمل برمی‌آید و به سخنرانی نیست، گفت: تحقق این کار بسیار مهم و جدی است. با این مهم که رویکرد آن مشخص باشد و ما با چه مدیریتی این کار را انجام دهیم. متأسفانه در کشور ما امروز مدیریتی که حاکم است به 60 سال قبل برمی‌گردد، با این مدیریت نمی‌شود کار کرد.

 

وی ادامه داد: ما اگر بخواهیم درباره مدیریت بحث کنیم می‌گویند مثلاً 300 میلیون تومان هر شغل هزینه می‌خواهد، اما من معتقدم امروز رویکرد نسل چهارم به ما سرعت می‌دهد و سرمایه‌ها را به‌شدت ارزان می‌کند یعنی هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

 

قالیباف همچنین خاطرنشان کرد: زمانی که رویکرد عوض شود این اتفاق می‌افتد. اکنون برخی شرکت‌های دانش‌بنیان ما هستند که توزیع کالا می‌کنند.

 

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین اضافه کرد: متأسفانه مدیریت در حوزه حمل‌ونقل و همچنین صادرات، مطلوب نیست. لذا تحول مدیریتی بسیار مهم است یا در بسیاری از موارد مثلاً سیستم‌های دانش‌بنیان، نانو و بیوتکنولوژی واقعاً ما می‌توانیم، بنابراین ما بحران مدیریتی را در اینجا می‌‌بینیم.

 

وی یادآور شد: برنامه‌ریزی ما برای این 5 میلیون شغل این است که یک میلیون و 250 هزار از این شغل را در مناطق روستایی با ظرفیت‌هایی که آنجا وجود دارد برای صنایع کوچک و هم برای توسعه کشاورزی بنا به مزیت‌هایی که آنجا دارد، صرف کنیم. ما مطالعه کردیم و برنامه‌هایی برای هر استان داریم تا بتوانیم این کارها انجام دهیم و به تعبیری جلوی مهاجرت از روستاها را هم گرفته باشیم.

 

قالیباف با اشاره به ظرفیت گردشگری کشور خاطرنشان کرد: ما در دو بخش گردشگری داخلی و خارجی باید توجه بیشتری داشته باشیم، بیش از یک میلیون شغل فقط در این حوزه می‌توانیم ایجاد کنیم، بخش قابل‌توجهی از ظرفیت‌های ما یعنی چند ده هزار کارخانه متأسفانه اکنون تعطیل شده‌اند. ما با هدایت نقدینگی و سرمایه‌ای که هست می‌توانیم این کارخانه‌ها را دومرتبه به کار برگردانیم و بخشی از آنها دوباره مشغول به کار شوند.

 

قالیباف همچنین یادآور شد: اگر وامی برای خودرو داده شد چقدر خوب بود که اولویت این وام را به تاکسی‌هایی که حمل‌ونقل عمومی را انجام می‌دهند اختصاص می‌دادیم نه به ماشین‌های شخصی. ما امروز به تاکسی‌های سراسر کشورمان که حمل‌ونقل عمومی انجام می‌دهند چه خدماتی ارائه می‌دهیم؟ نه بنزین به آنها می‌دهیم نه قیمت گاز برای آنها کم می‌کنیم حتی در بیمه دچار مشکل هستند. امروز واقعاً در حوزه حمل‌ونقل کامیون‌های ما دچار مشکلات جدی شده‌اند که می‌شود امتیازی به آنها داد. درواقع می‌شود کار ایجاد کرد که هم کارخانه‌ها راه بیفتند و هم عدالت در کار را می‌توان ایجاد کرد.

 

وی افزود: ما در حوزه ساختمان رکودمان منفی 16 است و می‌دانیم ساختمان پیشران ایجاد شغل است. آمارها نشان می‌دهد در حوزه ساختمان حدود 78 بخش اقتصادی قبل از ساختمان در آنها تولید کار انجام می‌شود تا به ساخت ساختمان برسیم. وقتی که ساختمان را می‌سازیم 56 بخش اقتصادی پس از آن می‌تواند ایجاد شود، اما متأسفانه امروز منفی 16 است. باید این کار را انجام دهیم ما امروز نیاز به مسکن و ساخت داریم و امروز این نیاز جامعه ما است.

 

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر همین اساس اضافه کرد: جالب است که همه مواد اولیه این هم تولید داخلی است و من فکر می‌کنم یکی دیگر از علت‌های صنعت ما رونق پیدا نمی‌کند همان 4 درصدی‌هایی است که اصلاً رکود را همین‌ها درست کردند؛ چراکه چون در آن واردات نیست و نمی‌توانند از آن منفعت زیادی کسب کنند و تولید داخلی است در این بخش به آن توجه نمی‌کنند.

 

وی ادامه داد: بخش انحصار و تسهیل در فضای کسب‌وکار بسیار مهم است، امروز کسی که می‌خواهد مجوزی برای کاری بگیرد بعضاً بیش از یک سال و نیم باید رفت و آمد داشته باشد. ما در این حوزه می‌توانیم اشتغال ایجاد کنیم.

 

قالیباف با بیان اینکه امروز هم بیکاری و هم گرانی داریم،‌ گفت: بعضی‌ها معتقدند گرانی نداریم و می گویند تورم تک رقمی شده است. تعریف تورم در علم اقتصاد این است که بیش از 350 کالا قیمت تمام شده کالا را با سال قبل مقایسه می کنند و می گویند تورم تک رقمی شده است اما آیا مردم هم تورم را 7 یا 8 درصد می بینند؟ حتما این‌طور نیست.

 

وی برهمین اسا اضافه کرد: در سال 93 شکر کیلویی 1500 بوده و امروز 3500 تومان است این چند درصد تورم می شود؟ به عنوان نمونه قبض گاز و آب یک ساختمان مشخص در سال 92 برابر با 39400 تومان بوده است، همین ساختمان با همان مصرف شده 71 هزار تومان. یعنی 85 درصد افزایش!

 

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه تعریف علم اقتصادی تورم به جای خود درست است اما امروز مردم ما گرانی را می بینند و رکود هم هست، افزود: بارها گفته اند از رکود عبور کردیم اما معقتدیم عبور نکردیم. اگر بدون نفت محاسبه کنیم حدود 1.5 درصد رشد داریم و در مسکن منفی 16 هستیم.

 

وی با بیان اینکه ما باید رونق را بیاوریم، یادآور شد: رونقی که به دنبال خودش گرانی نیاورد اگر گرانی آورد دچار اشکال می شود. برای این کار باید خلق پایه های درآمدی جدیدی برای دولت انجام دهیم. به عنوان نمونه برای واردات لوکس باید تعرفه های سنگین بیاوریم یا نیاوریم و یا اگر ناگزیر به آوردن هستند، تعرفه سنگین ببندیم.



«ما 40 درصد فرار مالیاتی داریم که باید گرفته شود اما به تولید کننده شغل و صنایع کوچک و متوسط معافیت دهیم و حداقل 50 درصد معافیت دهیم. حتی در حوزه مشاغل می توانیم حداقل 50 درصد کاهش دهیم . خود این کاهش درآمدت ما را بالا می برد چون انگیزه برای پرداخت مودیان بیشتر می شود از آن طرف مالیات بر ثروت را بیشتر کنیم.»



قالیباف ادامه داد: در حوزه یارانه ها بحثی است وقتی می خواهیم افزایش دهیم می گویند تورم ایجاد می کند. من می گویم چطور می شود بودجه جاری دولت سه برابر می شود. در آغاز دولت بودجه 104 هزار میلیارد بوده و امسال 330 هزار میلیارد شده است. این در حالی است که بودجه عمرانی تغییری پیدا نکرده است.



وی افزود: بودجه جاری سه برابر می شود و باعث گرانی نمی شود اما وقتی می خواهیم یارانه مردم را بدهیم می گوییم گرانی می شود! ما معتقدیم می توانیم هم رونق داشته باشیم و هم گرانی نداشته باشیم دولت ها باید بلد باشند دو کار را با هم انجام دهند.



کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: رکود ایجاد می کنیم و می گوییم می خواهیم تورم را حل کنیم اما بازار کسب و کار همه مردم دچار مشکل است . اینکه نشد مدیریت اقتصادی! یکی از اشکالات جدی که بر این دولت وارد است این است که بیشترین افزایش نقدینگی داشته است.

 

قالیباف افزود: امروز 1280 هزار میلیارد تومان نقدینگی کشور است. این دولت از ابتدای شروع کارش تاکنون 800 هزار میلیارد تومان به نقدینگی کشور اضافه کرده است که به ازای هر خانوار 40 میلیون تومان می شود. اگر این کار درست مدیریت می شد باید تحول جدی اتفاق می افتاد. اگر می خواهند رونق ایجاد کنند و جریان نقدینگی درست هدایت نشود حتما تورم ممکن است اتفاق بیفتد.این پول عمدتا در اختیار بانک ها ما است.


وی افزود: اکنون اگر وام ازدواج بخواهید بگیرید ماه ها و سال ها منتظر می مانید. حتی وام 10 و 20 میلیون تومانی آنقدر سند و ضمانت می خواهند که شما منصرف می شوید اما 4 درصدی ها کسانی هستند که با رابطه به بانک ها می آیند گاهی اوقات بدون سند و با یک چک و سفته، چند ده و چندصد میلیارد وام از بانک ها به اسم تولید می گیرند اما در مسیر دیگری هدایت می‌کنند.

 

قالیباف ادامه داد: باید سیستم نظارتی دقیق داشته باشیم. پول از مسیر بانک آید و در جایی برود که تخصیص داده شده است. امروز این کنترل وجود ندارد و رهگیری تا مقصد صورت نمی گیرد و وام ها هدفمند نیستند. لذا می بینیم دچار مشکلات جدی می شویم و تولید شکل نمی گیرد. وقتی رویکردها بر مبنای بی توجهی به قشر عمومی جامعه است شاهد این شرایط هستیم. می گویند سه میلیون مسکن اضافی در کشور وجود دارد سوال کنید چقدر افرادی هستند که خانه ندارند. این سه میلیون در اختیار چه کسانی است؟



«اینها همان 4 درصدی ها هستند که اموال خود را از طریق قاچاق واردات غیر ضروری و دلالی پیدا کرده اند. اینها کسانی هستند که یک خانه خودشان دارند یک ویلا در کیش و شمال می گیرند و خانه کنار دستی می گیرند و در مقابل یک خانواده 5 نفره مستاجر است.»



وی با اشاره به اینکه توزیع مسکن عادلانه نیست، گفت: از این رو در برنامه این است که به سرعت مابقی مسکن مهر را به اتمام برسانیم که بعد از این همه مشقت از رنج و زحمت نجات پیدا کنند. کار اصولی در دولت مردم این است که بافت های فرسوده در حاشیه شهر های بزرگ، شهرهای کوچک و متوسط را احیا کنیم همه زیر ساخت ها در بافت فرسوده آماده است و نیاز به سرمایه گذاری سنگین نیست.

 

قالیباف در پاسخ به سؤالی در مورد برنامه‌هایش برای حل مشکلات نظام بانکی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که امروز ریشه بسیاری مفاسد اقتصادی که در بانک‌ها اتفاق می‌افتد، اینجاست که افراد صاحب نفوذی پیدا می‌شوند که به بالاترین مراجع کشور متصل هستند و افرادی همچون برادر رئیس‌جمهور و برادر معاون اول رئیس‌جمهور تعیین‌تکلیف می‌کنند که چه کسی مدیرعامل بانک و رئیس هیأت‌مدیره بانک شود که نمونه‌های روشن آن وجود دارد.

 

وی افزود: جایگاه اعضای هیأت مدیره بانک‌ها و مدیرعاملی آنها، خریدوفروش می‌شود و نتیجه این کارها این می‌شود که چندصد میلیارد تومان وام بدون بهره می‌دهند و همان پول را به صورت سپرده ثابت می‌گذارند و بابت آن پول می‌گیرند.

 

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ما در دولت مردم این دست‌ها را قطع خواهیم کرد و نباید با زدوبند این اتفاقات بیفتد و توزیع منابع در دولت مردم عادلانه ایجاد خواهد شد.

 

قالیباف خاطرنشان کرد: ما بانک‌ها را از حالت بنگاه‌داری خارج می‌کنیم، بانک باید به‌عنوان یک سرمایه موردتوجه قرار گیرد نه به‌عنوان یک بنگاه‌دار.

 

,ی در پاسخ به سؤالی در مورد برنامه‌هایش برای مبارزه با مفاسد اقتصادی، گفت: یکی از نابسامانی‌های اقتصاد ما ریشه در فساد دارد که در بخشی از کار برای مقابله با این فساد اصلاح ساختاری و هوشمندسازی صورت گیرد، اما مهم‌تر از آن ارائه مسئولان برای این امر است.

 

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اگر مسئولان خودشان روحیه فسادستیزی نداشته باشند، فساد ریشه‌کن نمی‌شود و مهم‌تر از برخورد قوه قضائیه پیشگیری اولیه و ایجاد روحیه فسادستیزی در مدیران است.

 

قالیباف خاطرنشان کرد: متأسفانه روحیه فسادستیزی در دولت فعلی وجود ندارد، امروز روحیه بخشی از مسئولان در مجموعه دولت یک روحیه اشرافی‌ و تاجرمسلکی شده و خودشان تاجر هستند و بعضاً 20 یا 30 شرکت در اختیار دارند و فعالیت اقتصادی می‌کنند.

 

وی افزود: مدیر و یا مسئول در رده‌های بالا و حتی میانی دولت که کار بازرگانی هم می‌کند، با توجه به جایگاهشان از رانت اطلاعات برخوردار بوده و استفاده می‌کنند و مجبور می‌شوند تسلیم فساد و مجبور به دروغگویی می‌شوند.

 

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: مثل دوره قاجار شده، در دوره قاجار طوایف مختلف دور هم جمع شده بودند و با ارتباط سفارتخانه‌ها و شخصیت‌های خارجی همگی تجارت می‌کردند و مردم را نیز رها کرده بودند و امیرکبیر به این خاطر تبدیل به یک قهرمان ملی شد که با فساد مبارزه کرد.

 

قالیباف خاطرنشان کرد: بنده در جمهوری اسلامی ایران هیچ‌وقت هیچ فعالیت اقتصادی مباحی نداشتم و در آینده نیز اگر در دولت بیایم نه خودم فعالیت اقتصادی خواهم داشت و نه اجازه می‌دهم مدیرانم فعالیت اقتصادی داشته باشند.

 

وی افزود: دولتی که وزیرش برخلاف قانون کالا وارد کند و از یک روستایی مستضعف کارت بازرگانی موقت بگیرد و کالاهایش را با آن کارت وارد کند، شما انتظار دارید با این وضع فساد در کشور نباشد.

 

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: مبارزه با فساد اساس کار است و مدیران نباید به سمت ثروت‌اندوزی بروند و اگر به این سمت بروند، مفاسدی که ما امروز شاهد آن هستیم رخ می‌دهد و روز‌به‌روز هم بدتر خواهد شد.

 

قالیباف در پاسخ به سؤالی در خصوص برنامه‌هایش در مورد یارانه‌ نقدی، خاطرنشان کرد: ما معتقد نیستیم که یارانه هم به یک اندازه افزایش پیدا کند، بلکه اگر می‌گوییم یارانه را به میزان 150 هزار تومان افزایش خواهیم داد، یارانه کسانی افزایش پیدا می‌کند که با شرایط سخت معیشتی مواجه هستند و البته بخشی از یارانه نیز برای حمایت از این بخش ضعیف باید به تولید اختصاص داده شود.

 

وی بابیان اینکه ما قادر هستیم درآمدهای ارزی کشور را با توجه به ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم تا دو برابر افزایش دهیم، افزود: امروز یکی از مشکلات کشور ما خام‌فروشی است، امروز باید دید صنعت فولاد و پتروشیمی‌ها در اختیار چه کسانی است و بانک‌ها را چه کسانی اداره می‌کنند.

 

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: این افراد گاز با قیمت ارزان را با فاصله زمانی پرداختی دو، سه ساله از شرکت نفت و پتروشیمی می‌گیرند، در مجتمع‌ها اینها را تبدیل به مواد اولیه می‌کنند و البته در اختیار صنایع پایین‌دستی قرار نمی‌دهند.

 

قالیباف خاطرنشان کرد: این محصولات در اختیار کشورهای دیگر قرار می‌گیرد و در کارخانه‌های خارجی که بعضی از آنها در آن کارخانجات شریک هستند، برای کارگران خارجی کار ایجاد و محصولات آنها با قیمت گرانتر به کشور وارد می‌شود.

 

وی در پایان گفت: اختلاف طبقاتی درکشور به حدی رسیده که یکی از افراد برخوردار در همین دولت 12.5 برابر یک فرد مستضعف در حوزه شخصی مصرف می‌کند.





      

SNN

مهدی محمدی کارشناس مسایل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:

 

اسحاق جهانگیری خسارت دیده اصلی انتخابات 96 خواهد بود. یکی دو روز دیگر مجبور است به نفع کسی کنار برود که از حالا گفته تیم اقتصادی دولت خویش را -که جهانگیری لیدر آن است- یکسره تغییر خواهد داد.

 

از آن طرف، جهانگیری تا دیروز تلاش کرده بود خود را به عنوان یک اصلاح طلب معتدل به نظام معرفی کند که تندرو نیست و تندروی های گذشته را هم قبول ندارد.

 

این فریبکاری هم، اکنون بالکل بی اعتبار شده و نظام آشکارا دیده است که او از ضدانقلاب خارج کشور و امثال بی بی سی هم چیزی کم ندارد.

 

کلا از این انتخابات ظاهرا جز افتخار "یار پوششی" بودن روحانی چیزی عاید ایشان نخواهد شد.

 

نتیجه این است که جهانگیری شاید حالا سرخوش باشد که خودی نمایانده، اما با توجه به اینکه 29 م فردایی هم دارد، گمانم به زودی باید کاسه "چه کنم" دست بگیرد!





      

SNN
در خصوص وعده‌های انتخاباتی دولتی‌ها گفت: وعده‌هایی که می‌دهند بسیار زیباست ولی با آنچه در سطح جامعه اتفاق می افتد متفاوت است.
 
 
وی در ادامه تأکید کرد: اینکه وعده می‌دهند همه تحریم‌ها را برمی‌داریم درست نیست چرا که ما می‌بینیم روزبه‌روز نه تنها تحریم‌ها برداشته نمی‌شود بلکه به آن اضافه هم می‌شود.
 

رئیس شورای عالی استانها با اشاره به عملکرد نامزدهای دولتی در مناظره، تصریح کرد: برای مردم کاملاً روشن است که کاندیداهای دولتی یک برنامه تخریبی را در پیش گرفته‌اند تا جایگاه افراد را نزد مردم پایین بیاورند.
 

چمران در خصوص هدف نامزدهای دولتی از تخریب دیگران گفت: عملیات تخریب برای آن‌ها حکم یک راه‌حل را دارد تا مشکل خود و اطرافیانشان را نبینند.





      

ه نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، عباس میرزاحسینی، مدیر کل ارتباطات و رسانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نصب العین بودن منویات رهبر معظم انقلاب، گفت: پیرو فرمایش مقام معظم رهبری «مدظله العالی» پیرامون سند موسوم به 2030، مطالبه معظم‌له در اولین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با جدیت پیگیری خواهد شد.

 

وی اظهار داشت: از همان ابتدای طرح این موضوع در کشور، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و بدنه کارشناسی آن، ابعاد مختلف این سند را  مورد بررسی دقیق قرار دادند و مخالفت صریح این دبیرخانه از جانب دبیر شورا پیش تر نیز ابراز شده است.

 

مدیر کل ارتباطات و رسانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: فرمایشات مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب در این زمینه است و خط مشی این شورا همواره بر اساس رهنمودهای معظم‌له بوده است.

 

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی همواره پیگیری و اجرای مطالبات مقام معظم رهبری است و در این مورد نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در اولین جلسه شورا نسبت به اجرای این اوامر، اقدام لازم به عمل خواهد آمد.





      
<      1   2   3   4   5   >>   >