سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :31
  • بازدید دیروز :29
  • کل بازدید :319669
  • تعداد کل یاد داشت ها : 546
  • آخرین بازدید : 103/1/10    ساعت : 1:14 ع
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
تدبر در قرآن
آیه قرآن
کاربردی

 

غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس مرکز فرهنگستان ادب فارسی با حضور در برنامه صد در صد صداوسیما اصفهان با اشاره به دریافت حقوق نامتعارف توسط برخی مدیران خاطرنشان کرد: از روزی که انقلاب پیروز شد، تاکنون در سمت‌های مختلفی خدمت کرده‌ام ولی وقتم را صرف کسب درآمد نکردم و هدف اصلی من خدمت به مردم بوده و هست.

 

وی در پاسخ برخی افراد که سعی دارند وجهه اش را به بهانه داشتن سمت‌های مختلف در جامعه خراب کنند، تصریح کرد: تمامی سمت‌های من در یک ردیف قرار دارد و تنها منابع درآمدی من به‌عنوان استاد هیأت‌ علمی در دانشگاه تهران با پایه بالا مبلغ 8 میلیون و 100 هزار تومان و در فرهنگستان ادب هم میزان 3 میلیون تومان است.

 

حدادعادل ادامه داد: باید متذکر شوم بنده در کل دوران کارکردم در مجلس هیچ پولی دریافت نکردم و از مابقی بنیاد‌هایی که در آنجا فعالیت می‌کنم نیز تاکنون دیناری نه به‌ عنوان عیدی و نه حقوق و هیچ‌چیز دیگر نگرفته‌ام.

منبع: فارس





      

187 میلیون تومان ماهانه حقوق مدیر مسؤل کیهان! این آخرین گاف زنجیره‌ای‌های هوادار روحانی بود. ماجرایی که خیلی زود با انتشار اصل و فرع فیش حقوقی شریعتمداری تکذیب شد. رسوایی حقوق‌های نجومی مدیران تدبیر بالاگرفته است. رسانه‌های حامی دولت اما آسیمه‌سر هر روز داستان تازه‌ای سر هم می‌کنند؛ برای انحراف توجهات مردم. از جعل و انتشار فیش‌های دروغین مدیران رسانه‌های مردمی گرفته تا داستان‌سرایی درباره‌ی مفاسد دولت سابق. ابعاد رسوایی ویژه‌خواری و غارت بیت‌المال اما گسترده‌تر از این حرف‌ها است. مردم آیا تبلیغات رسانه‌های دولتی را باور می‌کنند؟

 

چرا رسانه‌های حامی روحانی رسانه‌های مردمی را هدف گرفتند؟

«فارس، سید نظام الدین موسوی، سی و هفت میلیون تومان/ تسنیم، قلیزاده؛ سی میلیون تومان/ نسیم، شجاعیان؛ بیست و هشت میلیون تومان» اعداد و ارقامی که چند روز پیش یک پایگاه اینترنتی طرف‌دار دولت به عنوان دریافتی مدیران مسؤل آن رسانه‌ها منتشر کرده بود. اعداد و ارقامی که خیلی زود در کانال‌های تلگرامی حامی روحانی دست به دست شد و بهانه ای شد برای هجمه به رسانه‌های مستقل و مردمی. اگرچه انتشار تصاویر اصلی فیش‌های مدیران مسؤل این خبرگزاری‌ها همه چیز را برای افکار عمومی روشن کرد. زنجیره ای‌ها باز هم به کاهدان زده بودند! آن وبسایت کذایی هم ناگزیر از عذرخواهی شد.

 

 

ماجرا اما منحصر به این سه خبرگزاری نماند. طرف‌داران روحانی که حسابی از افشای فیش‌های نجومی توسط رسانه‌های مردمی خشمگین بودند، چاره ای جز تخریب پیدا نکردند. این بار حسین شریعتمداری. زنجیره ای‌ها با جعل یک فیش حقوقی و انتشار گسترده‌ی آن مدعی دریافت ماهانه 187 میلیون تومانی مدیر مسؤل کیهان شدند. شیوه ای که حامیان دولت برای تخریب منتقدین پیش گرفته بودند، مبتذل‌تر از آن بود که مورد توجه افکار عمومی قرار بگیرد. مدعای آنان درباره‌ی دریافتی مدیر مسؤل کیهان، حتی پیشتر از تکذیب، موجبات خنده و شادی خلق الله را فراهم آورد. مردم البته می‌دانستند؛ می‌دانستند منتقدین حقوق‌های نجومی دست و دل پاکند. و اگرنه هرگز وارد چنین بازی خطرناکی با شارلاتان‌های بوق به دست حامی روحانی نمی‌شدند.

 

 

گذشته از تخریب رسانه‌های منتقد، افسانه‌سرایی و داستان سازی علیه دولت سابق هم در دستور کار حامیان روحانی قرار گرفت. رسانه‌های هواخواه دولت در تلاشند تا با جعل اسناد و مدارک هم که شده، داستان فیش‌های نجومی و چپاول بیت المال را پدیده ای میراث دولت قبل بخوانند.  

 

بگم-بگم به سبک وکیل الدوله‌ها!

خروج 20?000?000?000?000 تومان از کشور توسط یکی از منتسبین دولت سابق! این تازه‌ترین ادعای یکی از هواداران روحانی است. ادعایی که اگر اثبات می‌شد، به تنهایی می‌توانست رکورددار بزرگترین فساد تاریخ شود. جعفرزاده ایمن‌آبادی تا امروز کمترین سندی برای اثبات مدعای عجیب و غریبش رو نکرده؛ در مقابل اما در پاسخ به افکار عمومی و رسانه‌ها که بی‌صبرانه در انتظار افشای اسناد این فساد قرن بودند، گفته: «آنتن تلویزیون را بدهید، 520 فساد تیم احمدی نژاد را بگویم!» آقای وکیل الدوله برای انتشار اسناد بزرگترین فساد تاریخ، لنگ آنتن هستند!   

 

 

«اگر رئیس مجلس اجازه دهند، 30 هزار سند علیه عملکرد بنیاد شهید در دولت قبل را رسانه‌ای خواهم کرد.» خجسته گفته؛ نماینده‌ی دوم مردم همدان. کسی که پیش از راهیابی به بهارستان، سال‌ها مدیر کل بنیاد شهید این استان بود. عملکرد وی در آستانه‌ی انتخابات مجلس نهم، در کسوت رییس بنیاد شهید، حسابی شائبه‌ی تبلیغاتی داشت. خیلی‌ها می‌گفتند کارهای آقای مدیرکل «انتخاباتی» است. احتمالاً به همین خاطر عزل شد. عزل شد تا با فراغ بال به تبلیغات انتخاباتی‌اش برسد. اما دست‌بردار نیست. در حالی که مسؤلین دولت یازدهم برای غفلت از چپاول بیت المال در مظان اتهامند، مدعی شده سی هزار سند علیه دولت سابق در آستین دارد. اگرچه او هم برای افشای آنها لنگ اجازه‌ی لاریجانی است!

 

 

فرافکنی به سبک معاون روحانی/ انصاری آیا برای ادعایش سند دارد؟

«در هر سه قوه پرداخت های نامتعارف وجود داشته است که بیشترین آن مربوط به بانک‌ها می باشد که البته بانک های دولتی در این سیستم کمترین پرداخت را داشتند اما در کنار بانک‌ها می‌توان به ستاد فرمان امام، نیروهای مسلح، شهرداری و بانک‌های وابسته به شهرداری اشاره کرد.» انصاری گفته؛ معاون پارلمانی روحانی و در یک نشست خبری. باز هم فرافکنی، باز هم ادعا. شاید اگر دولت روحانی و دست اندرکاران آن تا امروز تلاش روشنی برای مقابله با پرداخت‌های نجومی داشتند، باور این سخنان قدری ساده‌تر بود. نشد و متأسفانه سخنان روز گذشته‌ی آقای معاون هم در همان چارچوب قابل ارزیابی است. اینکه نیروهای مسلح مملکت را همین‌طوری و بدون ارائه‌ی حتی یک سند شریک جرم برخی مدیران دولتی در غارت بیت‌المال بدانیم، گذشته از ابعاد حقوقی آن، جفا است. معاون روحانی اما ترجیح می‌دهد برای ماست‌مالی کردن قضیه حتی آنها را هم متهم بداند.

 

 

«کسانی که می‌گویند فیش‌های حقوقی نجومی مربوط به دولت قبل است، یک نمونه از آن را اعلام کنند.» محمود بهمنی رییس کل بانک مرکزی به خبرنگار ما گفت؛ بیشتر از دو هفته پیش. از آن روز به بعد هر روز اسناد تازه ای از تخلفات گسترده‌ی مدیران دولتی در چپاول بیت المال منتشر شده؛ حامیان روحانی اما در توجیه ماجرا ناتوانند. احتمالاً برای همین هم به جعل اسناد و قصه‌پردازی در خصوص عملکرد دولت سابق و رسانه‌های مردمی مشغول شدند. اگرچه طرفی نبسته اند. جعل و افسانه‌سازی دولتی‌ها ناشیانه است؛ آنقدر که کمتر کسی می‌تواند باور کند.





      

افسران - در دنیا چه خبر است؟





      

خودروهای میلیاردی‌ در بام تهران در شبکه های اجتماعی در حال دست به دست شدن است. یکی از واژه هایی که بعد از جنگ وارد ادبیات سیاسی ایران شد، آقازاده بود. اصولا آقازاده ها به فرزندان مسئولان گفته شد که به واسطه ارتباط پدر و فرزندی و با استفاده از نفوذ پدر توانستند به رانت های اقتصادی و دیگر مزیت های اجتماعی دست پیدا کنند. طی سال های اخیر دامنه گسترش حضور این آقازاده ها بیشتر و بیشتر شد و حتی به مسائل ورزشی و فرهنگی نیز کشیده شد و محدود به رانت های اقتصادی نماند.

 

 

 

سال 88، غلامحسین محسنی اژه ای، دادستان کل گفت: برخی بزرگان چنان تعلق خاطری به فرزندان خود دارند که حتی از منافع نظام هم چشم پوشی می کنند. این مقام قضایی تصریح کرده که آنان حتی گزارش رسمی درباره فساد مالی فرزندان خود را نمی پذیرند. اژه ای در آن زمان گفته بود: اما اکنون غلامحسین محسنی اژه ای می گوید کسانی که خود انحراف فکری ندارند چنان به فرزندان خود تعلق خاطر دارند که دچار بدبختی می شوند… کار به جایی می رسد که ده ها بار پیش آن فرد رفته و گفته می شود فرزند تو خراب شده و دچار فساد مالی است یا خودت برخورد کن و یا اجازه بده دیگران برخورد کنند اما او نمی پذیرد و می گوید این مساله صحت ندارد.

 

از آنجایی که آقازاده ها، آقازاده هستند، پس از اینکه دست گل به آب می دهند به واسطه آقازاده بودنشان نامی از آنها در رسانه ها منتشر نمی شود مگر اینکه بسیار معروف باشند.





      
<      1   2