سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :4
  • بازدید دیروز :72
  • کل بازدید :320284
  • تعداد کل یاد داشت ها : 546
  • آخرین بازدید : 103/2/7    ساعت : 1:39 ص
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
تدبر در قرآن
آیه قرآن
کاربردی
محسن رضایی سومین نامزد ریاست جمهوری یازدهم بود که با حضور در شبکه جام جم پاسخگوی سوالات ایرانیان خارج از کشور بود. اهم صحبتهای این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری پیش رویتان قرار دارد: بعد ازگذشت 7 ماه از جنگ گفتم که تهدید ما پیشرفت و اقتصاد است‌. مثل یک بچه مؤدب سر کلاس دانشگاه می‌رفتم که حتی اساتید از این انگیزه و استعداد من تعجب می‌کردند. دغدغه من از 24 سال پیش مشکلات فرهنگی و اقتصادی بوده است. از آمادگی و توانایی خوبی برای ایجاد تحول برخوردارم. وزرا را مشخص نکرده‌ایم. اقتصاد ایران بی‌صاحب بوده است. شورای عالی اقتصاد ملی مانند کره چین و ترکیه درست می‌کنم. گرانی و تورم اژدهای چند سر است. نمی‌توان وابستگی ریال به دلارهای نفتی را صفر کرد‌ اما می‌شود سبدی را پشتوانه پول ملی قرار بدهیم. دانشگاه‌ها شاغل تربیت نمی‌کنند. 14 برنامه مهم اقتصادی تدوین کردم که اولین هدف آن تحول در کشاورزی با دادن یارانه سبز است. باید از راه دیپلماسی تحریم‌ها را برداریم، به همین دلیل نیز من معتقد به استراتژی قیچی هستم.ملت باید بتواند از فضای بین‌المللی استفاده کند. باید با یک دست ایستادگی سیاسی داشته باشیم و با یک دست دیگر پیش‌روی اقتصادی و فرهنگی. از ارزش‌های ایرانی، انقلابی و اسلامی خود کوتاه نمی‌آییم اما منافع ملی خود را هم می‌خواهیم و قابل تعامل هستیم.  ارزش‌ها نباید با منافع ملی در تقابل باشد. بدون نخبگان نمی‌توان از مشکلات فعلی عبور کرد. مساله هسته‌ای را از فراز و فرودها بیرون می‌آورم.آمریکا را وادار میکنیم تحریم بانک مرکزی برداشته شود. ایرانیان خارج کشور پاره تن ما هستند. به دانشجویان خارج کشور کارهای اقتصادی می‌دهم. 3 شهر سلامت در کشور راه می‌اندازم.  



      
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: اولویت نخست ما ارتباط با کشورهای همسایه است؛ زیرا 15 کشور هم‌مرز داریم که 13 کشور مسلمان هستند. به گزارش خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، علی اکبر ولایتی، کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز در نشست انتخاباتی در «خبرگزاری ایسنا» حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. وی درباره ادامه مذاکرات هسته‌ای در دولت کنونی و دولت آینده گفت: ما مصمم به مذاکره هستیم؛ اجازه دهید اگر بعد از انتخابات رئیس جمهور شدم درباره سیاست خارجی‌ام توضیح ‌دهم، اما این دولت نیز نتایج خوبی درباره حذف مذاکرات هسته‌ای داشته است، برای مذاکره دو طرف باید مصمم باشند تا این اتفاق بیفتد و اگر این تصمیم دو سویه باشد با تدبیر بیشتر استمرار خواهد یافت. کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره نقاط قوت و ضعف مذاکرات هسته‌ای ابراز داشت: مذاکره‌کنندگان ما بسیار روشن و قوی از مواضع ایران دفاع کرده و می‌کنند؛ همچنین ایستادگی ما بر حفظ حقوق ملت باعث شده جمهوری اسلامی این جریان را ادامه داده و به دنبال انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای باشد و از سوی دیگر پایبندی خود به قوانین را نشان دهد، اما به عنوان کار تکمیلی، ما باید با سایر کشورهای عضو 1+5 نیز مذاکراتی داشته باشیم؛ زیرا این کشورها یکسان عمل نمی‌کنند و می‌توان مذاکرات فردی را با هر یک از آنان داشته باشیم. ولایتی در ادامه افزود: با توجه به تلاش برای قطعنامه 598 و اقدامات انجام شده در راستای حقوق ملت باید بدانیم کار دیپلماتیک چندظرفیتی است و صرفاً به یک مذاکره رو در رو خلاصه نمی‌شود. وی درباره کناره‌گیری اش به نفع قالیباف و همچنین کناره‌گیری حداد به نفع جلیلی خاطرنشان کرد: در مورد دوستان نمی‌دانم؛ اما ضمن حفظ دوستی با همه کاندیداها، بنده ادامه می‌دهم و انتخاب را برعهده مردم می‌گذارم و این تصمیمی است که در آخرین نشست ائتلاف 1+2 با حضور برخی از بزرگان گرفته‌ایم. وی در ادامه افزود: اگر اقتصاد را به اقتصاد تولیدمحور و تولیدمردم تبدیل کنیم، وضعیت اقتصادی بهتر از این خواهد بود. این کاندیدای ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا ما با جهان دشمنی داریم که می‌خواهیم با آنان آشتی کنیم، در حوزه سیاست بین‌المللی خاطرنشان کرد: در این حوزه مجمع بیداری اسلامی را تأسیس کردیم که مورد استقبال ملل جهان اسلام قرار گرفت، اما در سیاست رسمی باید رابطه با جهان فعال‌تر از این باشد که اکنون هست.



      
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: نزدیک بودن گفتمان جلیلی به گفتمان انقلاب و جبهه پایداری یکی از دلایل حمایت آیت‌الله مصباح یزدی و جبهه پایداری از کاندیداتوری وی است.  به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از شیراز، حجت الاسلام قاسم روانبخش ظهر امروز در همایش طلاب حامی سعید جلیلی در مسجد امام خمینی (ره) شیراز گفت: نزدیک بودن گفتمان جلیلی به گفتمان انقلاب و جبهه پایداری یکی دلایل حمایت آیت‌الله مصباح یزدی و  جبهه  پایداری از کاندیداتوری وی است. وی ادامه داد: آیت الله مصباح یزدی این نامزد انتخابات را اصلح تشخیص دادند و خواستار فعالیت برای این کاندیدا همانند لنکرانی شده‌اند.عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: بعد از کناره‌گیری لنکرانی، در بین کاندیداها جلیلی به عنوان نزدیک‌ترین فرد به گفتمان مطلوب ما شناخته می‌شود. روانبخش تصریح کرد: کاندیداها در پی تعریف از خود و دعوت مردم برای جلب آرا هستند که لازم است مردم به کسی رای دهند که آنها را به خدا دعوت کند. وی در توضیح انتقاداتی که به جلیلی وارد است، افزود: عده ای به این کاندیدا انتقاد دارند که چرا برنامه ای ارائه نمی‌دهند که در پاسخ باید گفت که جلیلی برنامه‌های خود را به صورت کامل ارائه داده و در سایت این نامزد موجود است.عضو شورای مرکزی جبهه پایداری بیان کرد: جلیلی در جایی قرار دارد که نمی تواند گزارش تمام و یا حتی گوشه‌ای از اقداماتش را بدهد.روانبخش خاطرنشان کرد: اخلاص برای خدا، اطاعت در برابر مقام معظم رهبری و صداقت در خدمت به مردم از ویژگی های بارز جلیلی است.  



      
در پی درگذشت آیت‌الله آقای حاج سید جلال‌الدین طاهری‌اصفهانی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب پیام تسلیتی صادر کردند. به گزارش گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، در پی درگذشت آیت‌الله آقای حاج سید جلال‌الدین طاهری اصفهانی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب پیام تسلیتی صادر کردند. متن پیام رهبر معظم انقلاب به این شرح است:  بسم الله الرحمن الرحیم درگذشت عالم مجاهد مرحوم مغفور، آیت‌الله آقای حاج سیدجلال‌الدین طاهری اصفهانی را به همه‌ علاقه مندان، بویژه خاندان محترم ایشان تسلیت می گویم.  ایشان پس از انقلاب نخستین امام جمعه‌ اصفهان بودند که سال ها در این مسند ادای وظیفه نمودند و یکی از فرزندان ایشان به شرف شهادت نایل آمدند.  از خداوند متعال مغفرت و رحمت واسعه و علو مقام برای آن مرحوم و فرزند شهیدش مسألت می نمایم. سید علی خامنه‌ای 13 خرداد 1392    



      
زخمی‏که‏ به ‏قلب‏ شیشه‏ هامان‏جاری‏استدر خونرگ سبز ریشه ‏هامان جاری استبا حنجره بریده هم می‏خوانیمفریاد تو در همیشه ‏هامان جاری است رحلت امام تسلیت باد ...



      
<      1   2   3   4      >