سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :7
  • بازدید دیروز :29
  • کل بازدید :319645
  • تعداد کل یاد داشت ها : 546
  • آخرین بازدید : 103/1/10    ساعت : 4:17 ص
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
تدبر در قرآن
آیه قرآن
کاربردی

آفتاب کدامین لکه سیاه را سفید کند در حالیکه خود آن لکه سیاه از عملکردی که موجب سیاه شدنش شده است، ابراز ندامت هم نمی‌کند؟

 

به گزارش گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس جمهور کشورمان طی سفر استانی خود که چهارشنبه گذشته و برابر با اول ماه ربیع الاول و 3 دی ماه 1393 به خراسان جنوبی صورت گرفت، در جمع پرشور مردم بیرجند در ورزشگاه آزادی این شهر اظهار داشت: ما همه به قانون اساسی، رهبری، وحدت و انسجاممان پایبندیم از این رو مسائل جزیی این جناح و آن جناح، راست و چپ، این سمت و آن سمت، این مذهب و آن مذهب و این دین و آن دین را کنار بگذاریم زیرا افتخار همه‌مان این است که مسلمان و ایرانی هستیم.


 
رئیس جمهور گفت: یک کسی، یک گروهی و یک فردی 3 سال پیش، ‌4 سال پیش، 5 سال پیش، 10 سال پیش، ‌15 سال پیش؛ این قدر لکه‌های سیاه را نگه نداریم؛ خود آفتاب لکه سیاه را سفید می‌کند بگذارید آفتاب تابان ایران زمین و آفتاب اسلام و آفتاب برادری و اخوت اگر لکه سیاهی بر روی پیراهن سفید اسلام و ایران است آن را بزداید و مرتب به آن لکه سیاه اشاره نکنیم بلکه به سفیدی دل پاک این ملت افتخار کنیم. (
متن کامل سخنرانی)


شاید برخلاف ادعای برخی افراد که عقیده دارند جرمی اتفاق نیفتاده اشتباه است اما در سال 88 و پس از برگزار شدن انتخابات پرشور ریاست جمهوری، افرادی با استفاده از ناآگاهی برخی، موجبات چالش‌هایی در جامعه شده و خساراتی به کشور در بعد داخلی و خارجی زدند.


میرحسین موسوی و مهدی کروبی با عدم پذیرش نتیجه انتخابات تنش‌ها، ناآرامی‌هایی را در سطح کشور بوجود آوردند که موجبات فضاسازی و ایجاد خسارت را برای دشمن در داخل فراهم ساخت.


خساراتی که علاوه بر شدت بخشیدن به تحریمهای نا‌عادلانه غرب موجبات سوء استفاده افراد سود جویی مانند شیرین عبادی‌ها و نوری زاد‌ها و سایتهای اپوزسیون مانند روزآنلاین و جرس و کلمه را در پی داشت و البته بی‌بی سی و صدای آمریکا و خبرگزاری‌های رژیم صهیونیستی است هم بهره‌های زیادی از آن بردند.

 

چه کسی فراموش کرده است که پس از پایان رای گیری و اعلام نتایج انتخابات، موسوی با اعلام «تقلب» در انتخابات از طرفداران خود خواست تا به نشانه اعتراض در خیابان‌ها حضور پیدا کنند؟


چه کسی فراموش کرد که مهدی کروبی هم پس از آن متعاقبا از طرفداران خود خواست تا در حمایت از ادعای موسوی، در خیابان‌ها حضور پیدا کرده و به اعتراض بپردازند؟


چه کسی حوادث عاشورای 88 را فراموش می‌کند؟


این حرکت‌های زننده هنجار شکنانه تا جایی پیش رفت که شاهد سر دادن شعارهای ضدانقلابی و به آتش کشیده شدن ایستگاه‌های صلواتی و پرچم امام حسین (ع) و اهانت کردن به ساحت مقدس سید الشهدا (ع) در عاشورای 88 بودیم.


در حالیکه پس از آن میرحسین موسوی در آخرین بیانیه خود با تأیید عملکرد هتاکان، حضور این هتاکان به دعوت بی‌بی‌سی، سی ان ان، صدای آمریکا و رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی را خودجوش خواند و این هتاکان را خداجو نامید.

 

کدامین آفتاب قادر به برطرف کردن لکه‌ای است که حرمت شکنان عاشورای حسینی را خدا جو نامید؟


چه کسی فراموش می‌کند برخی بقایای فرقه موسوی با شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «یا حسین میرحسین» در حالی که دست‌های خود را بالای سر گرفته و به هم می‌زدند، تکرار می‌کردند.


چه کسی فراموش می‌کند این افراد که به چوب، چماق و سنگ مسلح بودند، پس از هر درگیری با نیروهای انتظامی و متفرق شدن، به خیابان‌های فرعی هجوم آورده و با تخریب اموال عمومی به‌ویژه شکستن شیشه‌ها قصد داشتند، به زور وارد منازل مردم شوند که در برخی موارد به‌دنبال مقاومت صاحبان منازل، اغتشاشگران آنان را مضروب و به منازل نیز خساراتی وارد کردند.


هرچند که فتنه 88 از آشوب ‌و فتنه 18 تیر 78 سرچشمه گرفت اما موضوع فتنه و اغتشاشات سال 88 فقط معطوف به این سال نشد و دامنه تاثیرات آن پس از 5 سال هنوز جامعه ایران را در بر دارد.


در این بین گروهی هم با استفاده از این روزهای سیاه برای خود سفره پهن کردند و با شدت گرفتن تخریب‌ها علیه نظام در عرصه بین الملل به حیف و میل نفت و گاز و سرمایه‌های این کشور پرداختند. پولهای ایران در بانکهای خارجی بلوکه شد و هزینه‌های سنگینی برای دور زدن تحریم‌ها پرداخت شده است.


گروهی افراد با استفاده از اطلاعاتی غلط جامعه‌ای را به آشوب کشاندند و خوراک تبلیغاتی برای رسانه‌های غربی ایجاد کردند و وضعیت کشور را به حالت بحرانی کشاندند.


گروهی که با استفاده از اطلاعاتی غلط در رابطه با تقلب در انتخابات سال 88 موجبات فشارهای امروز به اقتصاد کشور را فراهم ساختند و مردم ما نتایج آن را باید بعد از 5 سال و با گرانی‌های امروز تجربه کنند.


شاید که آفتاب قابلیت زدودن لکه را داشته باشد اما آیا هر لکه‌ای به راحتی با تابش آفتاب از میان خواهد رفت و این گروهی که امروز برخی افراد خواستار محو اشتباهاتشان هستند همان‌هایی هستند که بازتاب عملکردشان هنوز که هنوز متوجه این مردم است.


و اکنون پس از گذشت بیش از 5 سال از فتنه 88، در آستانه بزرگداشت حماسه 9 دی ماه، چه کسی و کسانی و البته چگونه این ظلم‌ها را فراموش کنند و این لکه‌های سیاه را چگونه سفید کنند؟

 

باید در همین جا گفت توبه یکی از امتیازاتی است که خداوند متعال به بندگاناش توفیق آن را می‌دهد. هر انسانی گناه می‌کند و معصوم نیست و شیطان و نفس اماره دو دشمنی هستند که انسان را آنی به خود نمی‌گذارند و به انحراف می‌کشانند و به گناه وادار می‌کنند. روح قوی و نیروی کامل می‌خواهد که انسان گناه نکرده و از آن خودداری کند و اگر گناهی از سوی او رخ داد سریعا توبه کند و این مساله بسیار مهم اسلامی و شرعی است.

 

هرچند که غاطبه عمومی مردم بر این باورند که سران فتنه گناه بزرگی کردند و چنانچه آن موقع جلوی آن مسائل فتنه گرفته نمی‌شد و تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری جلوی قضیه را نگرفته بود معلوم نبود کشور به کجا منتهی می‌شد و ممکن بود دو دستگی و اختلاف و جنگ و نزاع و حتی اسلحه به دست افرادی داده شود و دشمنان بیرونی هم که آماده حمایت از طرفداران خودشان بودند و جنگ داخلی اتفاق می‌افتاد.

 

اما بساط فتنه 88 با تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری برچیده شد هرچند که گناه فتنه گناه بزرگی بود اما حداقل اقدام ممکن این بود که می‌توانستند عذر خواهی کنند و می‌توانستند اظهار پشیمانی کنند درحالیکه این‌ها حتی اظهار ندامت و پشیمانی نکردند و هنوز هم بر موضع خود هستند لذا باز هم باید پرسید آفتاب کدامین لکه سیاه را سفید کند در حالیکه خود آن لکه سیاه از عملکردی که موجب سیاه شدنش شده است، ابراز ندامت هم نمی‌کند؟





      

روز گذشته سایت کلمه وابسته به جریان سبز پیامی از سوی میرحسین موسوی منتشر کرد. پس از آنکه صحت این پیام مورد تردید قرار گرفت اردشیر امیرارجمند، مشاور موسوی در مصاحبه با رادیو فردا ارسال این پیام را تایید کرد.

 

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»؛ روز گذشته سایت کلمه وابسته به جریان سبز پیامی از سوی میرحسین موسوی منتشر کرد. پس از آنکه صحت این پیام مورد تردید قرار گرفت اردشیر امیرارجمند، مشاور موسوی در مصاحبه با رادیو فردا ارسال این پیام را تایید کرد.

 

 

پس از تایید ارسال این پیام از سوی موسوی، اولین نکته‌ای که ذهن ما را درگیر کرد نه محتوای آن بلکه ذات ارسال پیام توسط موسوی از حصر بود!

 

 

با توجه به آن فضایی که فرزندان موسوی و اطرافیان او از شرایطش تصویر کرده بودند، حتماً می‌بایست شرایط بسیار بسته‌تر از آن باشد که موسوی بتواند به خارج از محل نگهداری پیغامی ارسال کند.

 

به واقع این چه حصری است که زندانی آن می‌تواند آزادانه با رسانه‌های ضد انقلاب ارتباط گرفته و نظام را تهدید به افشای حقایق سرچشمه‌های فساد عظیم کند؟

 

 

اگر بخواهیم تلاشی جهت بر طرف کردن این تناقض به خود کنیم یا باید مطمئن شویم نظام موسوی را رفع حصر کرده یا باید بپذیریم‌ آن تصویری که از شرایط حصر داشتیم اشتباه بوده است.

 

با توجه به اینکه هیچ گونه خبری در خصوص رفع حصر از سوی نظام صادر نشده باید به سراغ گزینه دوم رفت و در تصورات ذهنی خود از شرایط حصر شک کنیم و همین که بپذیریم در این مورد اشتباه کرده‌ایم در واقع موسوی را از حصر خارج کرده و به شرایطی غیر از آن برده‌ایم که ویژگی‌های آن قابل بررسی است.

 

با فرض تایید صحت ارسال پیام موسوی می‌توان دریافت شرایط نگهداری موسوی و همسرش احتمالاً به واقع اینقدر که از آن با عنوان «حصر» یاد می‌شود بسته نبوده و نیست.

 

البته این اولین و تنها موردی نیست که ما بوسیله آن این استنتاج را کرده‌ایم بلکه پیش‌تر نیز مواردی همچون حضور رهنورد در بانک جهت انجام امور مالی، عمل چشم موسوی، تسهیل در ملاقات با خانواده، دسترسی به اخبار از طریق روزنامه و رسانه ملی، انجام تست‌های آزمایشگاهی بروی قلب موسوی در یکی از بهترین بیمارستان‌های تهران مطرح شده بود که آنان را می‌توان در این راستا تحلیل کرد.

 

 

به نظر می‌رسد شرایط حقیقی که در خصوص موسوی و همسرش وجود دارد یک وضعیت بینابینی است که نه می‌توان آنان را زندانی نامید و نه می‌توان از آنان با عنوان آزاد یاد کرد.

 

آنچه به واقعیت نزدیک‌تر است اعمال مجموعه‌ای از محدودیت‌هاست که مانع از ادامه تندروی‌ها شده که به نفع خود محدود شدگان است چرا که مانع از سنگین شدن جرائم‌شان شده و از طرف دیگر با مراقبت نظام موجب جلوگیری از توطئه دشمن جهت ترور آنان شده است.

 

جرم واقعی این افراد این است که ابتدا با حکومت اسلامی پیمان بستند و سپس آن را شکسته‌ و با نظام قانونی مستقر مخالفت کرده‌اند لذا این مسئله مصداق "بغی" و حکم آن "اعدام" است.

 

بر اساس ماده 508 قانون مجازات اسلامی، اقدام این افراد موجب برهم خوردن امنیت و نظم کشور شده که این رفتار بر اساس ماده 286 افساد فی‌الارض بوده و حکم آن اعدام است.

 

لذا اگر قرار باشد دادگاهی تشکیل شود و در این مورد حکم صادر کند به احتمال بسیار زیاد همان اعدام است.

 

از این رو نظام با رأفت هزینه‌های اعمال محدودیت در حق سران فتنه را پذیرفته و مانع از وخیم‌ شدن شرایط آنان شده است و با دور کردن آنان از عرصه عمومی از میزان مطالبات جهت دادگاهی و اعدام شدن این افراد کاسته است.

 

در بالا سعی شد وضعیت حقیقی سران فتنه از نگاهی واقع بینانه مورد بررسی قرار گیرد. با توجه به آنچه بیان شد خود نقش افرادی چون علی مطهری که کاسه داغ‌تر از آش شده و به دنبال رفع حصر و تعیین تکلیف سران فتنه‌ هستند را تحلیل کنید.





      
<      1   2