سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :22
  • بازدید دیروز :38
  • کل بازدید :320186
  • تعداد کل یاد داشت ها : 546
  • آخرین بازدید : 103/2/5    ساعت : 10:32 ص
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
تدبر در قرآن
آیه قرآن
کاربردی

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه امروز تهران با بیان اینکه باید قدرت و نعمت‌های خدادادی را برای خدمت به مردم کشورمان و گشودن گره‌های مشکلات مستضعفان به کار برد، گفت: بعضی‌ها تجربه و سواد لازم برای مدیریت را نداشتند ولی بنابر دلایلی در پستی مسئول شده‌اند این افراد روز قیامت باید پاسخگو باشند.

 وی افزود: آنان که با جواز شرعی هم پست گرفته‌اند باید هر روز خدا را به یاد بیاورند و بدانند که خدا انها را امتحان می‌کند.

 حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد: مسئولان باید از قدرت و نعمتی که خدا به آنها داده برای از بین بردن رکود و بیکاری و مشکلات مردم استفاده کنند. کسانی که پستی دارند باید شب و روز خود را یکی کنند تا بیکاری از بین برود زیرا بیکاری باعث فساد سیاسی و مشکلات فرهنگی می‌شود.

 امام جمعه موقت تهران همچنین تصریح کرد: نهم دی یکی از معجزاتی بود که همانند جنگ 8 ساله دفاع مقدس که دشمنان نتوانستند هیچ غلطی کنند،‌ فتنه‌گران هم نتواستند کاری از پیش ببرند. در جمهوری اسلامی؛‌ جمهوریتی که اگر مسئله ولایت در آن معنا نداشت مانند جمهوری‌های مستکبر بود.

 وی ادامه داد: قطعا فتنه 88 به مراتب خطرناک‌تر از جنگ 8 ساله دفاع مقدس بود. حماسه 9 دی نشان داد که خدا هست.

 صدیقی با بیان اینکه مردم در حماسه 9 دی چشم فتنه را کور کردند، افزود: در جریان فتنه کسانی مقابل انقلاب ایستادند و آتش را روشن کردند و برآن دمیدند و متاسفانه در این بین برخی مردم نیز بصیرت نداشتند. 

 امام جمعه تهران با بیان اینکه  مردم تهران در جریان فتنه سال 88،  هشت ماه در سختی به سر می‌بردند، تاکید کرد: تعجب می‌کنم کسانی که آن روز به امنیت مردم دلسوزی نکردند ادعای تبعیت از ولایت فقیه می‌کنند در حالی که نشان دادند ولایت را قبول ندارند. آنها به مقدسات و امام خمینی(ره) جسارت کردند و اعلام برائت هم نکردند.

 صدیقی با اشاره به نقش سفارت انگلیس در فتنه 88 خاطرنشان کرد: سفارت انگلیس در فتنه 88 میدان‌داری می‌کرد ولی فتنه‌گران در مذمت انگلیسی‌ها صحبتی نکردند و خدا می‌داند نماز جمعه را به چه شکلی درآوردند.

 وی تاکید کرد: 9 دی نشان داد و خداوند هست و خون شهدا می‌جوشد و دست امام عصر(عج) هوای مردم و انقلاب را دارد.

صدیقی با اشاره به دهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: اکنون با این زمینه‌های  انتخاباتی که ما در پیش داریم هم مجلس شورای اسلامی و هم خبرگان را باید مورد توجه قرار دهیم.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: این شما و این وجدان شما. این شما و این بصیرت 9 دی شما.این شما و این خون شهیدان شما. این شما و این قدردانی از امنیت مثال‌زدنی که زیر پرچم ولایت در پناه اهل بیت عصمت و طهارت صورت گرفت.

صدیقی در ادامه خاطرنشان کرد که این ولایت فقیه ما تجلی ولایت فقیه اهل بیت و مروج عاشورا است. مروج غدیر و ارزش‌هاست. ببینید که باید چه کسانی را برای مجلس‌های خبرگان و شورای اسلامی انتخاب کنید که در آینده به کشور خلل وارد نشود و قطب جدیدی مقابل ولایت درست نشود.

وی همچنین یادآور شد: این آگاهی‌ها را از حالا در ذهن‌ها داشته باشید. مسئله شورای نگهبان قدم اول و لازم است ولی کافی نیست. آنچه کفایت می‌کند دینداری و بصیرت و حتی دلسوزی به دنیای خودتان است. آنان در فتنه 88 که دلشان به حال امنیت شما نسوخت فردا اگر موقعیت خود را در خطر دیدند باز هم شما را ناامن می‌کنند. آدم چرا این کار را انجام دهد. حالا کسی هم انقلابی نیست ولی ببینید چه کسانی چه کارهایی کردند و چه کسانی وعده‌هایی دادند و آیا به آنها عمل کردند یا نه. این مسائلی است که بصیرت انسان را در این مسیر اعتلا می‌بخشد.





      

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور ضمن قدردانی از وی برای توجه به گسترش و تقویت توان موشکی تاکید کرد: تجربه تاریخی ملت ایران نشان داده است که باید سیلی را با سیلی جواب داد، در غیر این صورت دوباره تاریخ ننگین دوره قاجار و پهلوی در کشور ما تکرار خواهد شد. تنها راه حضور مقتدرانه ما در روابط بین‌المللی مسیری است که حضرت امام (ره) در سیاست خارجی بنیان گذاشت و رهبر معظم انقلاب آن را پاسداری و با قوت ادامه دادند.

 

در ابتدای این نامه خطاب به روحانی آمده است: از توجه جنابعالی به گسترش و تقویت توان موشکی نیروهای مسلح که در سیاست‌های کلی برنامه ششم دیده‌شده است و در پاسخ به تحریم‌ها و تحرکات جدید امریکا صورت گرفت، از سوی خود و پیش‌کسوتان دفاع مقدس تشکر می‌کنم.

 

در ادامه تاکید شد: ماهیت مداخله‌جویانه امریکا نشان داده است که در چنین مواردی جز با یک سیلی محکم نمی‌توان از منافع ملی کشور دفاع کرد. ظاهراً هنوز پس از سی‌وچند سال از پیروزی انقلاب اسلامی، دولتمردان ایالات‌متحده نمی‌خواهند استقلال و اقتدار کشور ما را به رسمیت بشناسند و بر اساس همان عادت سلطه‌جویانه‌ی خود در دوران سیاه پهلوی و قاجار به خود حق می‌دهند در امورات داخلی کشور و ملت ما دخالت کنند.
رضایی تصریح کرد: همان‌طور که سیلی بیست هزار سانتریفیوژی، آمریکایی‌ها را پای میز مذاکره کشاند و موجبات به رسمیت شناختن حق غنی‌سازی کشورمان را فراهم ساخت، امیدوارم که با حمایت جنابعالی به‌زودی برد موشک‌های ایران نیز از مرز پنج هزار کیلومتر عبور کند.


در ادامه این نامه آمده است: تجربه تاریخی ملت ایران نشان داده است که باید سیلی را با سیلی جواب داد، در غیر این صورت دوباره تاریخ ننگین دوره قاجار و پهلوی در کشور ما تکرار خواهد شد. تنها راه حضور مقتدرانه ما در روابط بین‌المللی مسیری است که حضرت امام (ره) در سیاست خارجی بنیان گذاشت و رهبر معظم انقلاب آن را پاسداری و با قوت ادامه دادند.

 

رضایی خاطرنشان کرد: بی‌تردید پس از رسیدن توان دفاعی ما به برد پنج هزار کیلومتری که قادر خواهد بود اهدافی ازجمله جزیره دیه‌گو گارسیا، پایگاه هوایی امریکا در حمله به طبس، را تهدید کند امریکا از عملکرد خود پشیمان خواهد شد و درخواهد یافت که این‌گونه اقدامات، هیچ سودی در پی ندارد.


در ادامه آمده است: به نظر می‌رسد امریکا در مقابله با جمهوری اسلامی در یک سرگردانی بسر می‌برد. آن‌ها فکر می‌کردند با اجرای برجام و با تکیه‌بر لیبرال زده‌ها قادر خواهند بود از باز شدن درهای اقتصادی سوءاستفاده و به درون ایران نفوذ کنند. هوشیاری رهبر انقلاب و یاران و فرزندان بصیر ایشان و همراهی دولت جنابعالی و مجلس شورای اسلامی توطئه جدید امریکا را در نطفه خفه کرد.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه این نامه آورده است: امروز امریکای شکست‌خورده، به ترفندی نو روی آورده که بخشی از آن اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران است. پایین نگه‌داشتن قیمت نفت با کمک مزدوران خود در منطقه در طول ماه‌های آینده، یکی دیگر از برنامه‌های آمریکاست.

 

رضایی در پایان این نامه تاکید کرد: انتظار می‌رود با عنایت ویژه جناب‌عالی، هرچه زودتر، برنامه‌های اقتصاد مقاومتی اجرایی گردد تا دیگربار به امریکا ثابت شود که ایران قادر است باوجود تحریم‌های ظالمانه، به اقتصادی توسعه‌یافته دست یابد.





      

علیرضا زاکانی ظهر امروز در جمع مردم خرم‌آباد در مسجد قمر بنی‌هاشم این شهر، بیان کرد: رسالتی که در صدر اسلام برای پیامبر (ص) و مسلمین وجود داشت، امروز نیز برای پیروان نبی مکرم اسلام وجود دارد و امروز ما یک ویژگی ممتاز کسب کردیم و آن بیداری با نفس مسیحایی امام خمینی (ره) و حضور به‌موقع مردم در صحنه بود که باعث شد انقلاب اسلامی حاصل شود.

 

وی افزود: اگر پس از 37 سال از انقلاب اسلامی، دقت نداشته باشیم که اسلام و انقلاب آسیب نبینند، یقیناً آسیبی متوجه ما می‌شود که بسیار بزرگ خواهد بود.

 

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام اظهار کرد: دشمنان قدرت اسلام را دیده‌ و دریافته‌اند که ما قطب مخالف سلطه هستیم، لذا بی‌‌دلیل نیست که روسیه نیز با داشتن چندین کلاهک هسته‌ای، امنیت خود را در همراهی با جمهوری اسلامی ایران می‌بیند و این نشانه از قدرت و نفوذ ایران در دنیا و منطقه دارد.

 

وی دستاوردهای انقلاب اسلامی را بسیار بزرگ دانست و گفت: اگر کسی بخواهد برای انقلاب قیمتی مشخص کند، به‌واقع باید گفت که این انقلاب قیمت ندارد و دارای ارزشی بی‌نهایت است.

 

زاکانی افزود: امروز وعده‌ای که نظام سلطه و آمریکا می‌دهند همان وعده ابوسفیان‌ها و ابوجهل‌ها است که به آنها عمل نمی‌کنند، چنانکه در برجام نیز چنین عمل می‌کنند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری اخیراً در دیدار با آقای لاریجانی فرمودند که امروز صحنه انقلاب و ضدانقلاب است و ‌وقتی کالبدشکافی ضدانقلاب را انجام می‌دهیم، می‌بینیم که یک عنصر ثابت وجود دارد و آن اسرائیل، آمریکا و انگلیس به‌عنوان استکبار بزرگ جهان و همچنین عربستان و ترکیه در منطقه هستند.

 

وی یادآور شد:‌ امروز کشور به‌طور صد‌درصد در منطقه در حال درگیری است که در جبهه کفر، آمریکا، اسرائیل، اردن، عربستان، قطر، ترکیه و برخی کشورهای دیگر حضور دارند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: یکی از بزرگان اهل سنت بیان می‌کند که اگر مقام معظم رهبری وجود نداشت، هاشمی، خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی وجود نداشتند و این نشان از عظمت و شوکت مقام معظم رهبری است که همگان دریافت کرده‌اند.

 

زاکانی خاطرنشان کرد: امروز در کشور ‌جبهه ضدانقلاب خیلی پیچیده شده است و ‌کسانی را می‌بینیم که خود را انقلابی و صاحب انقلاب می‌دانند، ولی مسیر ضدانقلاب را پیش گرفته‌اند و مسائلی مانند شورای خبرگان رهبری را مطرح می‌کنند.

 

وی ادامه داد: عده‌ای با طرح شورای رهبری به نفع آمریکا اقدام می‌کنند‌.

 

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام با اشاره به اینکه امروز عده‌ای یارگیری کرده و می‌خواهند از اصل انقلاب اسلامی و ولایت فقیه، انتقام بگیرند، بیان کرد: هاشمی با مطرح کردن اینکه مقدمه جنگ تحمیلی از سوی برخی افراطیون داخلی بوده است، به‌واقع آیا از صدام انتقام می‌گیرد یا امام خمینی (ره)؟ امروز برای خبرگان رهبری نقشه مدونی کشیده شده ‌و بناست از نام امام خمینی (ره) استفاده کنند و میراث امام را از بین ببرند.‌

 

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: هاشمی رفسنجانی در تمجید از ظریف او را وطن‌دوست می‌داند، در حالی که جهان اسلام به وحدت نیاز دارد و به واقع چرا امروز ملیت، مطرح می‌شود.

 

وی افزود: امروز عده‌ای انتقام می‌گیرند؛ چراکه احساس می‌کنند فرصت آنها به پایان رسیده و عمر آنها رو به اتمام است و با طرح شورای خبرگان رهبری و نظارت در وظایف رهبری به دنبال رسیدن به اهداف خود هستند و همین کسانی که می‌خواهند بر رهبری نظارت داشته باشند، همان‌هایی هستند که با اسرائیل مذاکره کرده و می‌خواستند با عربستان یکی باشند.

 

زاکانی ادامه داد: اینان همان کسانی هستند که در سال 76، در بودجه ارائه‌شده به مجلس برای باتوم و سپر، اعتبار ویژه گذاشته بودند و دلیل آن را سرکوب کردن مردم در صورت اعتراض به فقر در جریان طرح اقتصادی آنها، برشمردند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: امروز در موقعیت بسیار حساسی قرار داریم و اگر کوتاه بیاییم، جای جبران وجود ندارد، همان‌گونه که در سال 92، رقابت عده‌ای باعث واگذار کردن عرصه شد.

 

وی به تشکیل مجمع همیاران اصولگرا اشاره کرد و گفت: تشکیلات همیاران برای ایجاد رابطه بین تمام دوستداران و دلسوزان انقلاب و نظام  است؛ چراکه به نظر می‌رسد جامعه در وضعیت مناسبی نیست و ما وقتی به زندگی مردم می‌نگریم، خجالت می‌کشیم.

 

زاکانی افزود: برای یکی از کسانی که در انتخابات اخیر پیروز شد، می‌خواستند یک خانه 93 میلیارد تومانی در جماران تهیه کنند و به واقع مسئولی که در چنین شرایطی قرار بگیرد، چگونه می‌تواند وضعیت سخت و فقر مردم را بفهمد.

 

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام یادآور شد:‌ امروز وضعیت مهمی وجود دارد و دو راه پیش روی کشور است که راه اول قبول آقایی آمریکا است، چنانکه دولت محترم و عزیز نیست اعلام کرد که نمی‌شود با آمریکا تخاصم داشت و باید با کدخدا مشکلات را حل کرد، ولی باید توجه داشت که آمریکا می‌خواهد ما همه چیزمان را بدهیم و به گذشته برگردیم و اگر این راه را انتخاب کنیم باید به ذلت تن بدهیم.

 

زاکانی ادامه داد: راه دیگری نیز وجود دارد که آن راه عزت است، همان گونه که تا امروز با امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، حرکت کرده‌ و جلو آمده‌ایم و این راه در طول تاریخ 37 ساله انقلاب امتحان خود را به‌خوبی پس داده است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: کسانی که از تفرقه اصولگرایان در انتخابات سال 92 به پیروزی رسیدند امروز نیز می‌خواهند در انتخابات پیش رو به اهداف خود برسند، ولی امروز به انسجام رسیده‌ایم و باید در یک مسیر گام برداریم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد: تشکیلات همیاران در حال حاضر به انسجام خوبی رسیده است، ولی آقای لاریجانی و نماینده وی تاکنون در این جریان حضور نیافته‌اند و به واقع چنین انسجامی که در این تشکیلات وجود دارد، تاکنون در بین اصولگرایان وجود نداشته است.

 

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در پایان به اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت:‌ در تحریم‌ جدید آمریکا علیه ایران، مبنی بر محدودیت سفر به ایران، مشکلات بسیاری در زمینه گردشگری، اقتصادی و علمی به کشور لطمه وارد می‌کند.





      

8 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور از مواضع اخیر وی در نامه‌اش به وزیر دفاع درباره توسعه صنعت و توان موشکی کشور، خواستار اعلام موضع رسمی دولت در برابر اقدامات ضدایرانی اخیر آمریکا شدند.

 

متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

 

برادر ارجمند

 

جناب آقای دکتر روحانی

 

رئیس‌جمهور محترم

 

با سلام و احترام؛

 

بر خود لازم می‌دانیم که به عنوان نمایندگان ملت از جنابعالی به عنوان عالیترین‏ مقام‏ رسمی‏ کشور پس از مقام رهبری، به خاطر پاسخ قاطع، دقیق و حساب شده به اقدامات خصمانه جدید آمریکا، طی دستور برای توسعه صنعت موشکی دفاعی، صمیمانه تشکر کنیم.

 

در همین ارتباط چند نکته را برای تبیین بیشتر موضوع و اقدامات تکمیلی به جنابعالی و ملت شریف تقدیم می‌کنیم:

 

1. اولین نکته یادآوری هشدار مکرر رهبر بصیر و آگاه کشور در کنار زدن نقاب از چهره واقعی هیئت حاکمه آمریکا است. اصرار به شناخت کینه‌ورزی و ستیزه‌جویی این حکومت سلطه طلب نسبت به ایران اسلامی و مردم با شرافت آن، دائما در سخنان ایشان تکرار شده است.

 

این حکومت مستکبر و سیاستمداران متکبرش، به رغم ظاهرسازی‌های معمول، در این ایام بار دیگر دشمنی خویش را آشکار کرده‌اند. از ماجرای بی‌اعتبار کردن روادید مسافران به ایران تا حکم به برداشت از حساب به ناحق بلوکه شده دولت ایران به اسم خسارت گروگانگیری سال 1358 و تحریم های تازه علیه ایران به تصویب گنکره و امضای رئیس‌جمهور آمریکا نمونه‌های تازه کینه ورزی آنان است این گونه اقدامات، که متضمن اهانت به ملت بزرگوار ایران و اعمال محدودیت‌های اقتصادی علیه مردم و دزدی حکومتی از اموال دولت ماست، همگی شاهد مثال این کلام الهی است که می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ بِطَانَةً مِّن دُونِکُمْ لاَ یَأْلُونَکُمْ خَبَالًا وَدُّواْ مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاء مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِی صُدُورُهُمْ أَکْبَرُ قَدْ بَیَّنَّا لَکُمُ الآیَاتِ إِن کُنتُمْ تَعْقِلُونَ».

 

«اى کسانى که ایمان آورده‏اید از بیگانگان [دوست و] همراز مگیرید. [آنان] از هیچ نابکارى در حق شما کوتاهى نمى‏ورزند آرزو دارند که در رنج بیفتید دشمنى از لحن و سخنشان آشکار است و آنچه [از دشمنی و کینه]  سینه‏هایشان نهان مى‏دارد بزرگتر است در حقیقت ما نشانه‏ها[ى دشمنى آنان] را براى شما بیان کردیم اگر تعقل کنید (آل عمران 118).»

 

2. تصویب پرداخت خسارت به جاسوسان آمریکایی، 36 پس از قرارداد الجزایر که که دولت وقت امریکا در این قرارداد، حق هر گونه ادعای مالی را علیه ایران، از اتباع خود سلب کرده است، مصداقی از عهدشکنی است و محتاج اقدامات حقوقی سریع وزارت خارجه و آگاه ساختن مردم از این گونه اقدامات است.

 

3. مکرراً از مسئولان ذیربط شنیده شده است که این اقدامات با برجام معارض است. باید موضع رسمی دولت در این باره سریعاً اعلام گردد و توضیحات کافی در این زمینه به مردم داده شود و بدون فوت وقت اقدامات لازم در عرصه بین‌المللی صورت پذیرد و اگر احیاناً نقض برجام دانسته نمی‌شود، دولت دلایل خویش را آشکارا به ملت ارائه نماید. اگر نقض باشد، که چنین به نظر می‌رسد، و مقامات ایران بگویند ولی اقدامی انجام نشود، هم چوب را خورده‌ایم، هم پیاز را و هم پول را داده‌ایم.

 

4. ملت شریف باید به دو حقیقت که قرآن بر آنها تأکید می‌ورزد، تؤامان توجه فرماید. اول آنکه معاهده با دشمن نباید نظر ما را نسبت به ماهیت وی عوض کند. قرآن درباره مشرکانی که با ما پیمان امضاء کرده‌اند هشدار میدهد تا دشمنی و عهدشکنی آنان را فراموش نکنیم. آنجا که می‌فرماید:

 

کَیْفَ وَإِن یَظْهَرُوا عَلَیْکُمْ لاَ یَرْقُبُواْ فِیکُمْ إِلاًّ وَلاَ ذِمَّةً یُرْضُونَکُم بِأَفْوَاهِهِمْ وَتَأْبَى قُلُوبُهُمْ وَأَکْثَرُهُمْ فَاسِقُونَ  چگونه [ آنان عهد نگه میدارند] با اینکه اگر بر شما دست‏یابند در باره شما نه خویشاوندى را مراعات مى‏کنند و نه تعهدى را. شما را با زبانشان راضى مى‏کنند و حال آنکه دلهایشان امتناع مى‏ورزد و بیشترشان منحرفند (توبه 8)

 

حقیقت دوم این است که به رغم همین هشدار اگر پیمانی با دشمنان بسته شد، مادام که عهد شکنی آنان محرز نشود، حق نقض عهد به ما داده نشده است : فَمَا اسْتَقَامُواْ لَکُمْ فَاسْتَقِیمُواْ لَهُمْ إِنَّ اللّهَ یُحِبُّ الْمُتَّقِینَ پس تا با شما [بر سر عهدشان] پایدارند،[بر سر عهدتان] با آنان پایدار باشید زیرا خدا پرهیزگاران را دوست مى‏دارد (توبه 7)

 

5. این نکته نیز باید مورد توجه همه ما مسئولان و مردم باشد که آنچه به واقع و بسیار مؤثر در دفاع از ایران و اسلام عمل می‌کند پرداختن به اقتصاد مقاومتی و نجات کشور از شکنندگی موجود است.

 

توفیق روزافزون رئیس‌جمهور محترم را در خدمت به اسلام، ایران و مردم با شرافت ایران از خداوند خواهانیم.

 

11/10/1394

 

این نامه به امضای احمد توکلی، الیاس نادران، حسین نجابت و اسماعیل کوثری نمایندگان تهران، احمد امیرآبادی نماینده قم، محمد دهقان نماینده طرقبه و چناران، حسین حسین‌زاده‌بحرینی نماینده مشهد و کلات و محمدرضا آشتیانی‌عراقی نماینده قم رسیده است.

 

منبع: فارس





      

حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی روز گذشته پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مراسم عمامه‌گذاری 114 طلبه شرکت کرد و اظهار داشت: شما طلبه‌ها همواره باید نزدیک بودن به امام زمان(عج) و ولی‌فقیه را محور فعالیت خود بدانید و اجازه ندهید هیچ امری در این پیوند فاصله بیاندازد.

 

وی افزود: زمان و دوره انزوای شیعه گذشته و امروز شاهدیم که آوازه شیعه دنیا را پر کرده است.

 

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه امروز نگاه دنیا به شیعیان متفاوت از قبل است، ادامه داد: روحانیت نقش مهمی در حفظ پرچمداری شیعه و حراست از کیان و مرز دین و آیین دارند.

 

حجت‌الاسلام گلپایگانی اضافه کرد: خدا را شاکریم در کشوری زندگی می‌کنیم که زیر سایه نظام جمهوری اسلامی بوده و ولی‌فقیهی داریم که از زمان جلوتر است.

 

وی با اشاره به طلاب تصریح کرد: آنچه که باید به عنوان اساس طلبگی مدنظر قرار دهید، تقوا و ترس از خداوند است؛ از این پس اخلاق و رفتار شما باید به گونه‌ای باشد که مردم با دیدن آن به دین دعوت شوند.

 

مراسم غبارروبی و شست‌وشوی مضجع مطهر حرم احمد بن موسی(ع) عصر امروز با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد.

 

در این مراسم مضجع مطهر شاهچراغ(ع) غبارروبی و با گلاب ناب محمدی شست‌وشو و عطرافشانی شد.

 

پس از این مراسم به مناسبت میلاد پیامبراکرم(ص) مراسم نقاره‌خوانی با حضور زائران و مجاوران در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، همچنین مراسم افتتاح طرح توسعه دارالشفای حرم مطهر شاهچراغ(ع) نیز صبح فردا با حضور رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود.





      
<      1   2   3   4   5   >>   >