سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :26
  • بازدید دیروز :38
  • کل بازدید :320190
  • تعداد کل یاد داشت ها : 546
  • آخرین بازدید : 103/2/5    ساعت : 11:28 ص
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
تدبر در قرآن
آیه قرآن
کاربردی

امام جمعه مشهد گفت: این ننگ است که اتحادیه اروپا آزادی سران فتنه را در کنار آزادی همجنس بازان خواستار شود، سران فتنه تاکی می خواهند ...

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو » از مشهد، عضو خبرگان رهبری ظهر امروز در جوار بارگاه منور رضوی در جمع زائران و مجاوران خطاب به سران فتنه ابراز کرد: شما که روزی معتمد و نخست وزیر ما بودید کارتان به جایی رسیده که کسانی که از همجنس بازی حمایت می کنند از شما هم حمایت کنند؟


وی ادامه داد: این ننگ است که اتحادیه اروپا آزادی سران فتنه را در کنار آزادی همجنس بازی در این مملکت خواستار شود، سران فتنه تاکی می خواهند بر مواضع غلط خود پا فشاری کنند.

آیت الله علم الهدی به مظلومیت حضرت زهرا(س) و نحوه شهادت ایشان اشاره کرد و افزود: چرا باید تنها دختر رسول خدا به گونه ای به شهادت برسد که سه ماه به طول بیانجامد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به محور فعالیت‌های حضرت زهرا(س) که منجر به شهادت ایشان شد، اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا(س) به خاطر دفاع از مردم سالاری دینی به دست کسانی که آن را منهای دین می خواستند به شهادت رسید.

وی تاکید کرد: امروز در کشور ما نیز برخی از احزاب دم از لیبرال دموکراسی دینی می‌زنند اما لیبرال دموکراسی که شد دیگر دینی نمی‌شود و این مسئله ضد دین است.

امام جمعه مشهد گفت: ما با کسی پدر کشتگی نداریم، برخی به دنبال مردم سالاری منهای ولایت فقیه هستند که همان پیروان سقیفه بنی سائبه هستند.

وی با بیان اینکه امروز عده ای طرفداران مردم سالاری سکولار هستند، اظهار کرد: این همان چیزی است که صدیقه کبری(س) در مقابلش قیام کرد و در نهایت به شهادت رسیدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: کسانی که در برابر تفکرات سکولار کنار بایستند با همان کسانی محشور می شوند که کتک خوردن حضرت زهرا(س) را نگاه کرده و کاری انجام ندادند.

آیت الله علم الهدی ابراز کرد: آمریکا و اروپا هر نظام و حکومتی را می‌توانند تحمل کنند به غیر از نظامی که احکام و مشروعیتش به خدا وابسته است و در عین حال مردم سالاری دینی هم در آن کشور جاری است.

وی به حمایت آمریکا از امیر بحرین اشاره کرده و افزود: آمریکا که دم از دموکراسی می زند از نظام خون آشام صعودی و امیر آدم کش بحرین حمایت می‌کند؛ اما با نظام ما که بر مبنای مردم سالاری دینی است دشمنی می کند.

امام جمعه مشهد با اشاره بیانیه اتحادیه اروپا گفت: در این بیانیه نهایت تمنیات غرب روشن شده و افتضاح کسانی را که بحث حمایت از غرب را مطرح می کنند صادر کرد.





      

استاندارد فیلم سازی در کشور ما خیلی با هالیوود متفاوت است. شاید آنجا فیلم های غیراخلاقی پرفروش ترین باشند اما در ایران، پرچم شهید چمران بالاست.

   گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو» محمد ایرانی؛ سینمای ایران سال هاست دچار رکود شده است و هر از چندگاهی با فیلم های جذاب و مردمی تکانی می خورد. سیر تماشاچیان سینمای ایران نزولی است و هرسال شاهد کاهش فروش هستیم. از مهم ترین دلایل این سیر نزولی، ساخت فیلم هایی است که جنس مردمی ندارند و مختص طبقه ی خاصی از جامعه هستند. طبقه ای که به خاطر حداقلی بودن حتی نمی توانند، هزینه های تهیه کننده را برگردانند.

 

     نوروز امسال، سینمای ایران شاهد دو فیلم سینمایی با موضوع دفاع مقدس است که توانسته اند مردم را با سینما آشتی دهند. فیلم «چ» روایتگر بخش کوتاهی از زندگی شهید چمران است و فیلم «معراجی ها» که با زبانی طنز و البته ساختاری نوین و جذاب به دفاع مقدس نظر دارد. این دو فیلمی که ساخته ی دو کارگردان ارزشی «حاتمی کیا» و «دهنمکی» است توانستند گیشه ها را پربار و روند تاسف بار سینما را دگرگون کنند.

 

     به جز مفاهیم عالی انسانی و نگاه ویژه به دفاع مقدس که در این دو فیلم وجود دارد؛ استفاده از تکنولوژی روز دنیا در خدمت به مفهوم، یک قدم رو به جلو در سینما به شمار می رود. در گذشته نیز بسیاری از فیلم ها با استفاده از تکنولوژی سعی در جذب مخاطب داشتند اما به خاطر فاصله ی زیاد فیلمنامه با بطن مردم، به حاشیه رفتند. به تمام مزایای بالا می توان نام دو کارگردان را نیز افزود که به دلیل سابقه درخشان، نامشان به شنونده قوت قلب می دهد و او را مطمئن می کند که به سالن سینما برود. مخاطب خوب می داند که برای دیدن فیلمی می رود که دغدغه ی کارگردان هایش از جنس مردم است و باعث نمی شوند، سالن سینما را در میانه ی فیلم خالی شود.

 

     اما این استقبال گسترده پیام مهمی را به سینماگران می رساند که مردم ما این نوع فیلم ها را دوست دارند. اگرچه عده ای بدون توجه به مردم و سلیقه ی اقشار مختلف دست به تولید می زنند و وقتی فیلمشان فروش نمی رود، مردم را بی فرهنگ و دور از تمدن می خوانند اما نباید فراموش کرد که مردم فیلم خوب را از فیلم بد تشخیص می دهند. مردم به فیلم هایی که پر از عشق های ضربدری، خیانت های پیاپی، دوستی های خیابانی و شوخی های سخیف و جنسی هستند روی خوش نشان نمی دهند. استاندارد فیلم سازی در کشور ما خیلی با هالیوود متفاوت است. شاید آنجا فیلم های غیراخلاقی پرفروش ترین باشند اما در ایران، پرچم شهید چمران بالاست.

 

     حمایت های غیرمنطقی برخی سازمان ها و نهادها از فیلم های حاشیه ای نشانگر شناخت غیر دقیق مجریان و مدیران فرهنگی است. اگر برای عده ای مهم ترین بخش فیلمسازی، گیشه باشد بازهم باید در صف مردم قرار بگیرند تا بتوانند به گیشه دست پیدا کنند. با این وجود کج سلیقگی و واپس گرایی روشنفکرنماها اجازه نمی دهد به گروه های مردم بپیوندند. باید به این «طبقه حساس» گفت: لطفا به انتخاب مردم احترام بگذارید و «عصبانی نشو»ید.

 





      
<      1   2