سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :61
  • بازدید دیروز :44
  • کل بازدید :320269
  • تعداد کل یاد داشت ها : 546
  • آخرین بازدید : 103/2/6    ساعت : 10:31 ع
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
تدبر در قرآن
آیه قرآن
کاربردی

افسران - تصویر نوشته های زیبا





      

افسران - اقتصاد





      

افسران - روزشمار تاخیر مجلس در بررسی قانونی "متن وین" فعال شد





      

دکتر رضا سراج در نشست «بررسی تحولات منطقه» که روز گذشته در کارگاه جنگ نرم و با حضور130 نفر از اساتید بسیجی سراسر کشور در مجتمع تفریحی لاله برگزار شد، با تاکید بر این نکته که آمریکایی ها برای حمله به جمهوری اسلامی ایران دو نوع جنگ را در دستور کار قرار داده اند، گفت: جنگ نرم و جنگ نیابتی در این تفسیر می گنجد، سال گذشته در حالی سپری شد که ایران با این دو عرصه دست و پنجه نرم می کرد.


وی تحکیم ساختار های درونی ایران با وجود تمام فشارها، محدودیت ها و تحریم ها را چشمگیر عنوان کرد و افزود: کشور ما در حوزه جنگ سخت با اتکا به دانش بومی به سطح مطلوبی از بازدارندگی رسیده است و پایه و اساس این بازدارندگی منحصر به فرد اقدام متقابلی است که آمریکایی ها نه می توانند حجم آن را تخمین بزنند و نه آثار و پیامدهای آن را ارزیابی کنند. بخش عمده ای از این پیشرفت در حوزه موشکی است.


توقف برنامه های موشکی ایران زمان را برای بهسازی قدرت نظامی اسرائیل فراهم خواهد کرد


کارشناس ارشد مسائل راهبردی تصریح کرد: ایران رتبه هشتم قدرت جهان در حوزه موشکی را به خود اختصاص داده است. رژیم منحوس اسرائیل برای رسیدن به این تراز از پیشرفت ایران به 8 سال زمان نیاز دارند؛ به عبارت دیگر قدرت موشکی اسرائیل 30 درصد قدرت نظامی ایران است. زمان بندی توقف برنامه های موشکی ایران که در قطعنامه 2231 درج شده زمان را برای بهسازی قدرت نظامی اسرائیل فراهم خواهد کرد.


دکتر سراج با بیان این که بر اساس مقالات اندیشه شده آمریکایی csis  ، ایران در حوزه ساخت سیلوهای پرتاب موشک، قدرت سوم جهان محسوب می شود، گفت: کشور ما در زمینه زیر ساخت های پیشرفت مانند امکانات ارتباطی، فناوری های پیشرفته، سرمایه گذاری و تولیدات صنایع مادر نسبت به 10 سال گذشته جهش چشم گیری داشته است.


وی به ارتقاء رتبه علمی ایران از 50 به 16 در میان کشورهای جهان اشاره کرد و ادامه داد: فناوری های نوین را به سرعت در انحصار بومی خود درآورده ایم، در شبیه سازی حیوانات جزء پنج کشور برتر، در فناوری نیز در جایگاه پنجم، در کاشت سلول های بنیادین دارای رتبه دوم، در مقوله سد سازی حائز رتبه سوم، در بخش هوا و فضا در رتبه دهم و در تولید کامل سوخت هسته ای جزء هشت کشور برتر جهان قرار داریم.


عضو هیآت علمی دانشگاه های تهران با تاکید بر این مطلب که اگر از دانش هسته ای استفاده کنیم می توانیم از هدر رفتن 25 درصد از محصولات کشاورزی در کشورمان جلوگیری کنیم، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با ساخت ربات های انسان نما حائز رتبه پنجم و با ساخت کشتی های اقیانوس پیما به رتبه 13 جهان دست یافته است. کشورمان با دارا بودن جوانان تحصیل کرده در مقاطع تحصیلات تکمیلی دارای پتانسیل های خارق العاده است.


سراج خاطر نشان کرد: ارزیابی راهبردی کشورهای غربی این است که ایران از لحاظ قدرت منطقه ای فراتر رفته است، بنابراین باید مهار شود. کشور ایران به لحاظ استحکام ساختار درونی از نظر امنیتی به شرایط متمایزی نسبت به سایر کشور در منطقه رسیده است. در چند سال گذشته پیچ های مهم امنیتی را پشت سر گذاشته ایم، اگر این مشکلات در کشور های قدرتمند جهان حادث می شد، آن ها را با مشکل مواجه می کرد.


وی به تهدیدهای پیرامونی ایران در سال های گذشته مبنی بر وجود حزب بعث عراق و گروه های القاعده و طالبان در افغانستان اشاره کرد و گفت: آمریکا وقتی به عنوان نیروی مهاجم به عراق و افغانستان حمله کرد با صراحت گفت که آمده ایم تا ایران را به عنوان محور شرارت تادیب کنیم. دو تهدید علیه ایران به دست ایالات متحده برداشته شد، اوباما اعلام کرد: اقتصاد آمریکا تحمل جنگ دیگری ندارد، همچنین دو قدرت منطقه ای به عنوان رقیب ایران به نام ترکیه و عربستان سعودی در حال حذف خود در میدان رقابت هستند، گسل های افتراق در ترکیه به دلیل جنگ های نیابتی، بمباران کردهای این کشور توسط دولت، حمایت از تکفیری ها و همکاری با آمریکا برای حذف عناصر داعش فعال شده است. مسئولین کشورمان به اردوغان تذکراتی دادند ولی او گوشش بدهکار نبود، ترکیه از درون درگیر خواهد شد.


عضو هیات علمی دانشگاه با بیان این که ترکیه قصد ایجاد کمربند اخوانی در منطقه را داشت، تصریح کرد: با اتفاقاتی که در مصر برای اخوان المسلمین پیش آمد، این هدف از سوی ترکیه محقق نشد. عربستان سعودی نیز با ورود به جنگ نیابتی با کشورهای محور مقاومت دچار بی ثباتی شده است. ورود آل سعود به جنگ نیابتی با یمن هزینه های بسیاری بر این کشور تحمیل کرده است، لذا شما در آینده خواهید دید که تمامیت ارضی عربستان با خطر جدی مواجه خواهد شد که درگیری در استان های جنوبی مؤید و مؤکد این مطلب است.

 

یمنی ها پاسخ رژیم مرتجع آل سعود را نه در خانه خود بلکه در خاک عربستان خواهند داد


سراج تصریح کرد: به شما قول می دهم که یمنی ها پاسخ رژیم مرتجع آل سعود را نه در خانه ی خود بلکه در خاک عربستان خواهند داد. عربستان 250 میلیارد دلار به خودش خسارت وارد کرده است، آثار این جنگ باعث شده که حکومت آل سعود از گردونه رقابت با ایران خارج شود، این در حالی است که ما در جنگ نیابتی توانسته ایم عمق استراتژیک خود را نشان دهیم. این قدرت در مراحل نخستین به صورت نرم و هم اینک به صورت سخت ادامه دارد.


وی ادامه داد: اگر این دو روند را در کنار هم قرار دهیم شاهد شرایط استثنایی ایران و تراز بالای آن در منطقه خواهیم بود؛ بهتر است که بگویم ایران در حال تجلی به عنوان قدرت نوظهور جهانی می باشد. این مهم را آمریکایی ها به خوبی پیش بینی کرده اند. رئیس اندیشکده گروه روابط خارجی  آمریکا در ده سال گذشته در مقاله ای درج کرده بود که جهان به سمت عنصر بی قطبی- چند قطبی خواهد رفت، آمریکا در این فضا دیگر ابر قدرت نیست و قدرت های جدیدی مانند ایران خود را به جهانیان معرفی خواهند کرد.


کارشناس ارشد مسائل راهبردی با مطرح کردن این سؤال که شگرد آمریکا برای مهار قدرت های نو ظهور که دارای بستر های بااهمیت ژئوپولیتیکی، ژئواکونومیکی، ژئوکالچری هستند، چیست؟ گفت: ایران در حاشیه جنوب غربی آسیا به استحکام درونی و عمق استراتژیک دست یافته است، آیا کشوری در منطقه سراغ دارید که از این مواهب برخوردار باشد؟


سراج با اشاره به اینکه تحولات در مناطق ژئوپولیکی، نظم های جهانی را تغییر می دهند، افزود: جنگ های اول و دوم جهانی در این راستا ارزیابی می شوند. نظام سلطه جز با استفاده از قدرت سخت یا سایر توانمندی هایش راه دیگری ندارد. بدون شک بدیهی ترین راه برای اضمحلال این قدرت، جنگ سخت است، اما پس از برآورد هزینه ها این نتیجه حاصل شد که جنگ نظامی علیه ایران دو تریلیون دلار هزینه بر آمریکا تحمیل می کند، هم چنین جنگ نقطه ای نیز 500 هزار دلار برای آمریکا هزینه دارد.


وی عدم حمله آمریکا به ایران را هراس از پاسخ گویی کشورمان اعلام کرد و اذعان داشت: مقام معظم رهبری در بیانات خویش فرمودند: دوران بزن و در رو گذشت، آن ها نمی دانند پاسخ ایران در کجا، چگونه و با چه وسعتی خواهد بود؟


عضو هیئت علمی دانشگاه های تهران ابراز داشت: سخنرانی اوباما در یکی از دانشگاه های آمریکا، مرامنامه امنیتی ایالات متحده است؛ وی صراحتا اعلام کرد: به این نتیجه رسیده ایم نمی توانیم وارد جنگ مستقیم شویم، بنابراین اهداف خود را از طریق هم پیمانانمان دنبال می کنیم. سخت افزار و جنگ های نیابتی در خاورمیانه توسط عربستان و ترکیه مهیا می شود و رژیم غاصب اسرائیل نقش مغزافزار و اتاق فرمان این حربه را تشکیل می دهند.


سراج هدف جنگ نیابتی را محور مقاومت و حوزه آن را کشورهای مستعد بیداری اسلام عنوان کرد و ابراز داشت: با جنگ های نیابتی، ارتش در کشورهای مهاجم و مدافع ضعیف می شود و توانمندی آن مستهلک می گردد تا زمانی که کشور از درون تجزیه شود. در این گونه جنگ ها همان اهداف اسرائیل در جنگ 33 روزه برای تشکیل خاورمیانه جدید دنبال می شود.


وی با تاکید بر این که جنگ های نیابتی به دلیل ورود عربستان و خطای استراتژیک آن، به اهدافش نخواهد رسید، ادامه داد: بینی آل سعود به خاک مالیده می شود و دومینوی هزینه های این جنگ متوجه غرب خواهد شد.

 

آمریکا ارزش افزوده جنگ خود را در حوزه تغییر نگرش بهره برداری می کند


کارشناس ارشد مسائل راهبردی جنگ نرم را آخرین حربه دشمن برای مهار جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و گفت: مقام معظم رهبری در سال های اخیر مسئولان و مردم را متوجه این خطر کرده اند، جنگ نرم جبهه های متعددی علیه ایران باز گشایی کرده است که مهم ترین آن ها حوزه نگرش و به راه انداختن یک جنگ ادراکی تمام عیار است. متاسفانه در این میدان به توفیقاتی رسیده اند، سناریوهای آینده ادراکی و در راستای تغییر نگرش، تغییر ذائقه و سبک زندگی می باشند، آمریکا ارزش افزوده جنگ خود را در حوزه تغییر نگرش بهره برداری می کند.


سراج به مقاله یکی از نشریات معتبر آمریکایی مبنی بر هدف از تحریم ایران، تغییر نگرش مردم آن است، اشاره کرد و گفت: آمریکا در پنج سال اخیر معادله ای به نام تحریم و فناوری هسته ای را طراحی کرده است تا از طریق آن تغییر نگرش برای مهار ساختار درونی ایران و بی ثبات سازی جمهوری اسلامی را رقم بزنند.


وی تاکید کرد: معادله مذکور به دلیل سوء مدیریت دولت دهم به ویژه در دو سال آخر آن و قصوری که احمدی نژاد مرتکب شد محقق شد. به عبارت دیگر به دلیل رها شدن مدیریت تحریم ها در دوره احمدی نژاد به سناریو جنگ نرم دشمن کمک شد لذا با آمدن افرادی به انتخابات 1392 و سر دادن شعار هایی مبنی بر چرخش چرخ هسته ای و اقتصاد کشور، سرعت تحقق نقشه دشمن تسریع بخشیده شد.


عضو هیات علمی دانشگاه های تهران با تاکید بر اینکه ایالات متحده آمریکا به زمینه های پیش برد اهدافشان در ایران استمرار می بخشند، تصریح کرد: آمریکا در قطعنامه 2231 پنج سوپر گل به ایران زد، با وجود آن که برخی ها می گویند ما سه گل زده ایم، اما اگر حتی تمام بازی را با ویدئو چک مورد بررسی قرار دهیم، نمی توانیم کلاهی که بر سرمان رفته است را برداریم.


سراج با تاکید بر این مطلب که بازی آمریکایی ها در لوزان توسط رهبر انقلاب شکست خورد، ادامه داد: آن ها به این نتیجه رسید که اگر تمام تخم مرغ هایشان در سبد توافق بگذارند و به ایران تحویل دهند مورد مقبولیت قرار نخواهد گرفت، لذا با یک هوشمندی و دور زدن استراتژیک تخم مرغ هایشان را در سبدهای جمع بندی و قطعنامه تقسیم بندی کردند. سیاستمداران آمریکایی بعد از لوزان به این نتیجه رسیدند که اگر در شرایط تزاحم خطوط قرمز، مذاکره کنند به جمع بندی با ایران نخواهند رسید، این موضوع باعث توقف مذاکرات شناخته شده ایالات متحده به عنوان مسئول شناخت مذاکرات، بر هم خوردن اجماع آمریکا و ریزش تحریم ها می باشد.


وی تصریح کرد: آن ها در ارزیابی خود تاکید می کردند: اگر مذاکرات تمدید شود ستانده ای از ایران نخواهیم داشت، لذا مطامعمان را درplan A  تحمیل می کنیم و در plan B  ایران را مجبور خواهیم کرد که توافق بد را بپذیرند. زمانی که جمع بندی ها اعلام شد آمریکایی ها با عهد شکنی و بد اخلاقی دیپلماتیک به صورت تعجیلی و زود هنگام پیش نویس قطعنامه را در شورای امنیت تصویب کردند، تیم مذاکره کننده و دولت یازدهم در خلسه ای فرو رفته اند که نمی توانند بگویند ما دور خورده ایم؛ همچنین تبعات این جمع بندی را بیان نخواهند کرد.


کارشناس ارشد مسائل راهبردی با تشریح این که دو سناریو مبنی بر تحریم منوط بر محدودیت های دفاعی برای پذیرش ادراکی و لغو تحریم ها منوط بر پذیرش انتقال سلاح به متحدین منطقه ای آن هم در جنگ نیابتی در این مذاکرات طرح ریزی شدند، گفت: سناریو سوم آن ها، انتخابات است که کلید این پروژه روز گذشته توسط رادیو فردا زده شد.


سراج گل اول در قطعنامه 2231 را التزام برجام به قطعنامه اعلام کرد و ابراز داشت: گام دوم موضوع موشکی است، تمام سامانه های موشکی ایران کروز و بالستیک هستند، نمی توان این تمایز را ایجاد کرد که موشک های دوربرد، بالستیک هستند، شاخص حمل کلاهک هسته ای می تواند موشک های کروز را مشمول خود قرار دهد لذا تحریم تسلیحاتی تمام توان نظامی ما را زیر تیغ خواهد برد. یعنی ایران اجازه تست، تمرین و توسعه تسلیحاتی ندارد، آنچه که تاسف آور می باشد این است که دوستان دولتی ما میگویند این بندها التزام آور نیستند، چنین سخنانی نقش قرص مسکن بعد از گل خوردن را دارند.

 

اگر بخواهیم یک فشنگ به مدافعان حرم بدهیم باید از شورای امنیت اجازه بگیریم


وی با تاکید بر این مسئله که ما باید متحدینمان را برای شکست راهبرد مهار جمهوری اسلامی ایران که توسط محور آمریکایی– اسرائیلی– سعودی طراحی شده است، حمایت کنیم، گفت: ما اگر بخواهیم یک فشنگ به مدافعان حرم بدهیم، باید از شورای امنیت اجازه بگیریم. آقای دیپلمات با صراحت اعلام کرد: « ما می رویم و اجازه میگیریم»، اگر به کربلا، نجف و سوریه تعرض شود نمی توانیم گل شماری کنیم، تکفیری ها در روز گذشته قصد داشتند با انفجار سد سامرا، شهر بغداد را زیر آب ببرند، آیا مصلحت است که در این شرایط دست خود را ببندیم؟


عضو هیات علمی دانشگاه های تهران گل چهارم آمریکا را در موضوع داوری آژانس بین ایران و 1+5 اعلام کرد و ابراز داشت: نقش آژانس در برجام محدود و در قطعنامه شفاف است، گل پنجم نیز مکانیزم ماشه و تعلیق تحریم ها می باشند.

 

سراج با تاکید بر اینکه سناریو سوم آمریکا در آستانه انتخابات آینده عملی خواهد شد، اذعان داشت: این حربه به اسم لغو تحریم ها منوط به رعایت حقوق بشر اجرا خواهد شد. در این بخش تلاش می کنند که با القای ایجاد فضای باز انتخاباتی، جریان فتنه را به قدرت برسانند، این مهار داخلی به مهار منطقه ای منجر می شود.

 





      

صبح دیروز نشست خبری اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ در سالن شهید شهبازی سازمان بسیج دانشجویی با حضور احسان ایرانمنش مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شریف، مهتدی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، منعمی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات، کاظمی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی، علی غفاریان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت، محمدمهدی رمضان زاده دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ و جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

 

 

مهتدی: دستگاه دیپلماسی به جای پهن کردن فرش قرمز زیر پای فابیوس جنایاتش را به یادآورد

 

در این نشست مهتدی با اشاره به اوضاع یمن گفت: متاسفانه در چندین ماه گذشته بحث حمایت از مردم مظلوم یمن در مباحث هسته‌ای غرق شده است و وزارت خارجه تمام وظایف خود را به برنامه هسته‌ای معطوف کرده است.

 

وی تصریح کرد: دوستان مان در یمن این روزها ایام سختی را پشت سر می گذارند و رسانه‌ای از آنان حمایت نکرده و سازمان‌های جهانی هم به جای یاری گری و بی طرفی سکوت می‌کنند.

 

مسئول بسیج دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله با بیان اینکه انتظار می رفت یاری رسانی به مردم مظلوم یمن از سوی وزارت خارجه اعلام می‌شد اظهار داشت: متاسفانه بعد از شروع رسمی جنگ از سوی کشور عربستان سعودی هواپیما و کشتی نجات جمهوری اسلامی نتوانست در یمن برای حمایت حاضر شود از همان ابتدا هم بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران و گروه های جهادی سراسر کشور آمادگی خود را برای امدادرسانی به مردم مظلوم یمن اعلام کرده بودند.

 

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره حکام عربستان افزود: رهبری حاکمان عربستان را جوانک هایی دانستند که می‌خواهند نظام دیکتاتوری شان را با جنگ حفظ کنند ولی بدانند روز به روز از مردم دور شده و نمی توانند رضایت آنان را جلب کنند.

 

مهتدی با بیان اینکه نظام عربستان خودش دیکتاتور و ظالم بزرگ است تاکید کرد: با توجه به صحبت های رهبری می بایست پیگیری جهانی علیه عربستان صورت بگیرد.

 

وی با اشاره به سفر فابیوس به تهران گفت: فابیوس هم همچون آمریکا به عنوان بدعهد شناخته شده و در بحث مذاکرات وی نماینده فرانسه نبود بلکه به عنوان نماینده رژیم صهیونیستی شناخته می شد.

 

مسئول بسیج دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله با بیان اینکه فابیوس همیشه نقش موثری در تصمیمات بین المللی علیه ایران بازی می کرد تصریح کرد: از دستگاه دیپلماسی می خواهیم به جای پهن کردن فرش قرمز زیر پای فابیوس بدعهدی ها و جنایاتش را به یادآورد و اگر بخواهیم بعد از رفع تحریم ها به آرامش برسیم هیئت های اروپایی و فردی به نام فابیوس نباید میوه بحث مذاکرات مان را بچیند.

 

وی خاطر نشان کرد: به جای موضع گیری منفعلانه تصمیمی انقلابی اتخاذ کرده و با حضور فابیوس در ایران مقابله کنید.

 

 

ایرانمنش: پیگیری پرونده ایدز مطالبه ما ازقوه قضائیه است

 

در ادامه احسان ایرانمنش با اشاره به برنامه سفر فابیوس وزیر خارجه فرانسه به تهران گفت: فرآورده‌های ناسالم خونی به کشورمان از سوی بی تدبیری این فرد ارسال شد، بیماران زیادی به مریضی ایدز و هپاتیت دچار شدند و عذرخواهی در مقابل این اشتباه بزرگ معنی ندارد.

 

وی تصریح کرد: در صورتی می‌توان عذرخواهی کرد که اشتباه آنان سهوی بوده است و پیگیری این پرونده در قوه قضائیه از مطالبات ماست.

 

مسئول بسیج دانشگاه شریف با بیان اینکه حمایت از رژیم بعثی در جنگ تحمیلی یکی دیگر از کارهای فرانسه بود و امروز ابراز ندامت و پشیمانی سودی ندارد.

 

وی با بیان اینکه دعوت از فابیوس به کشورمان یک کج سلیقگی بود تاکید کرد: متاسفانه چیزی که امروز در دولت مشاهده می‌کنیم بحث عادی سازی روابط با غرب است و چه بد گزینه ای را برای ورود به کشوری که شهیدان بسیاری را برای استقلال خود داده است، انتخاب کرده اند. کاش ما دنیا را صرفا 1+5 نمی‌دیدیم چرا که ما با بسیاری از کشورهای دنیا رابطه حسنه‌ای داشتیم.

 

ایرانمنش اضافه کرد: کاش این مذاکرات را فتح بابی برای حمایت از کشورهای مظلوم می‌دانستیم و نه حمایت از مستکبرین.

 

وی با اشاره به صحبت‌های اخیر رهبر معظم انقلاب پیرامون حل مشکلات داخلی تنها با نگاه به درون گفت: روندی که دولت امروز پیش گرفته است روند مطلوبی نیست و دولت امروز نگاه به خارج را برای حل مسائل اقتصادی انتخاب کرده است.

 

مسئول بسیج دانشگاه شریف با بیان اینکه امیدواریم دولت نگاهی ویژه به درون کشور داشته باشد تا بتوانیم ایران را به اهداف متعالی برسانیم گفت: این مذاکرات باید به شکوفایی اقتصادی در کشورمان کمک کند ولی دشمنان نظام برای بازارهای ایران دندان تیز کرده اند.

 

وی با بیان این که شکسته شدن تحریم های ثانویه از محاسن توافق نامه است افزود: گشایش توافق های سیاسی، به رسمیت شناخته شدن حدودی از تحقیق و توسعه هسته ای هم از جمله این محاسن هستند.

 

ایرانمنش اضافه کرد: در توافق نامه ژنو تعهدات ایران مشخص و تعهدات غرب نامعلوم بود ولی در توافق وین تعهدات طرف غربی هم وجود دارد که این هم می‌تواند یکی از محاسن این توافق نامه باشد. همچنین ایران با این توافق نامه ثابت کرد که به دنبال سلاح نبوده و اگر کنگره هم این امر را بپذیرد برای جهان مشخص می‌شود که ایران به دنبال سلاح نبوده و در این سال‌ها تنها اتهام‌اتی به آن زده شده است.

 

وی با بیان اینکه باید محاسن را در کنار معایب قرار دهیم و این توافق نامه از خط قرمزها گذشته است تصریح کرد: در توافق نامه محدودیت زمانی رعایت نشده، اجرای تعهدات به تمهیدات طرف ایرانی منوط شده، سازوکار حل و فصل منطقی در امر تحریم ها وجود ندارد و طرف مقابل در هر زمان می تواند شکایت کند و آنها را به حالت اولیه برگرداند، آژانس به عنوان داور انتخاب شده که این امر را ایران قبول نداشت و می بایست نهادی جایگزین انتخاب می شد، تحریم ها به صورت تعلیق درمی آید و همچنان رژیم بازرسی ها پابرجاست که همه اینها از جمله معایب این توافق نامه محسوب می‌شود.

 

مسئول بسیج دانشگاه شریف در پایان با بیان اینکه در مجموع اعتماد زیاد ما به طرف غربی در آینده کار دست ما می‌دهد خاطر نشان کرد: بعید نیست که با این اعتماد توافق را از بین ببریم و طبق گفته رهبر معظم انقلاب نباید نگاه مان معطوف به خارج باشد.

 

 

 

کاظمی: رهبری از تیم مذاکره کننده تشکر کردند نه از متن توافق!

 

کاظمی در این برنامه با بیان اینکه اول هر چیز باید هدف این مذاکره را بدانیم گفت: باید ببینیم که نگاه ما به سمت غرب جزئی بوده و یا نگاه مان مانند رهبر معظم انقلاب و امام خمینی می باشد؛ نگاهی که معتقد بود آمریکا تروریست بالذات است.

 

وی با بیان اینکه ما مذاکره کردیم که تحریم ها از بین برود تصریح کرد: تحریم ها امروز لغو نمی‌شود و متاسفانه رسانه‌ها به افکار عمومی اطلاعات غلطی می‌دهند چرا که طبق متن برجام، روز اجرای توافق تحریم‌ها به صورت تعلیق و بعد از هشت سال آمریکا تلاش می‌کند که تحریم‌ها را برطرف کند.

 

مسئول بسیج دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب و دیدگاه شان مبنی بر اینکه نگاه ما با غرب 180 درجه فرق می کند گفت: ولی در این میان برخی باور دارند که تنها حلال مشکلات مان رابطه با آمریکاست. ما تنها در بحث هسته‌ای با غرب مذاکره کرده‌ایم و لزومی ندارد در مباحث نظامی ورود کنیم.

 

وی با بیان اینکه برخی اوباما را باهوش و مودب می‌دانند تاکید کرد: ما در این عرصه می‌خواهیم فعالیت مستقلی داشته باشیم و تحت سلطه غرب نباشیم چرا که در سال 51 هم بحث هسته‌ای کشورمان مطرح بوده است ولی امروز نگاه مان نسبت به پیشرفت کشور متفاوت است.

 

کاظمی با بیان اینکه برخی معتقد به ایجاد تمدن نوین اسلامی در کشور نیستند گفت: برخی از افراد معتقدند که باید دم کدخدا را دید تا همه مشکلات حل شود ولی تا زمانی که نگاه مان به دستان کدخدا باشد مشکلات مان پابرجاست.

 

وی اضافه کرد: در بحث فکت شیت لوزان می گفتند که آمریکا در آن زیاده خواهی‌کرده است ولی امروز در همین توافق هم دقیقا همان زیاده خواهی ها اعمال شده، با این تفاوت که به صورت ریز و دقیق غربی‌ها به مباحث ورود کرده اند.

 

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ با بیان اینکه مجلس طبق اصل 77 و 125 قانون اساسی می بایست این توافق را مورد بررسی قرار دهد افزود: برخی معتقدند که دیگر نیازی به نظر مجلس نیست.

 

وی گفت: عده‌ای از اساتید اقتصادی و علوم سیاسی دانشگاه‌ها می‌گفتند که رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده به دلیل زحمات شان تشکر کرده است ما هم معتقدیم که تیم مذاکره کننده غیور و شجاع هستند ولی باید گفت که رهبری از تیم مذاکره کننده تشکر کردند نه از متن چرا که فرمودند باید این متن مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

 

مسئول بسیج دانشگاه مذاهب اسلامی خاطر نشان کرد: برخی معتقد بودند که بحث هسته‌ای بو می‌دهد ولی امروز شاهدیم که همان افراد قطعنامه را طوری مصادره کردند که انگار حق خودشان است و افرادی که این قطعنامه را نقد می کنند به تعابیر دلواپس محکوم می‌کنند.

 

 

 

رمضان زاده: مسئولان درمقابل تهدید نظامی کشورمان منفعلند

 

محمدمهدی رمضان زاده در این نشست گفت: طبق سخنان رهبری مذاکرات می‌بایست پیرامون بحث هسته‌ای صورت گیرد، در این زمینه دیگر بحث دوستی و دشمنی مطرح نیست.

 

وی تصریح کرد: اگر اقدامات آمریکا مصداق استکبار است پس طبق آیه قرآن تا ابد مستکبر است. کشوری که در حال مذاکره کردن می‌باشد نباید مورد تهدید نظامی قرار بگیرد و تهدید اخیر آمریکا نشان از خوی استکباری آن می‌باشد.

 

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ با بیان اینکه  تهدید نظامی ایران را شوخی و جوکی بیش نمی‌دانیم! اظهار داشت: زمانی که تهدید نظامی علیه کشورمان مطرح می‌شود متاسفانه از سوی دیگر رفتار منفعلانه مسئولان را مشاهده می‌کنیم به قول حضرت امام آمریکا تا آدم نشود نباید با آن رابطه ای برقرار کرد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: برخی در این میان ذوق زده شده‌اند و معتقدند حال که به توافق رسیده‌ایم باید شعار مرگ بر آمریکا از بین برود .باید در پاسخ این گونه افراد گفت که ماهیت انقلاب دفاع از مظلوم است آمریکا و تمام هم پیمانانش به زنان و کودکان یمنی ظلم می‌کنند. متاسفانه همین کشورهایی که مدعی حقوق بشر هستند دست از حمایت گروه‌های تروریستی برنمی‌دارند.

 

 

 

منعمی: عدم پاسخگویی مسئولین یک درد در قشر دانشجویی است/ نگاه به بحث مذاکرات فراتر از یک بازی ساده فرهنگی و اقتصادی است

 

مجید منعمی در ادامه نشست گفت: باید نگاه به موضوعات فراتر برود، موضوع تمدن اسلامی باید به عنوان موضوعی کلان مورد توجه باشد. در اقتصاد مقاومتی و بحث اقتصاد باید توجه به جنگ نرم مد نظر باشد؛ مقام معظم رهبری تا کنون بر این موضوع 14 بار تأکید کرده‌اند، مباحث هسته‌ای و سایر موضوعات همه ذیل موضوع جنگ نرم است.

 

وی تصریح کرد: قدرت نرم با هدف تغییر در رفتار و امیال است و نظام سلطه نیز به خوبی از این موضوع استفاده می‌کند، تزریق یأس و نا امیدی از سوی دشمن برای نابودی خودباوری است تا به اهداف عالی مانند تمدن اسلامی است نرسیم.

 

مسئول بسیج دانشجویی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد با بیان اینکه خروجی مذاکرات هرچه باشد می‌تواند توسط این قدرت‌ها وتو شود،اظهار داشت:پس باید نگاه فراتر از یک بازی ساده فرهنگی و اقتصادی باشد ، باید ایدئولوژیک تر به این موضوعات نگاه کرد.

 

وی افزود: طبق فرموده مقام معظم رهبری راه مقابله با جنگ نرم، کار است،، باید کار کرد و مسئولین ما باید سعی کنند به سمت مولفه‌های الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت حرکت کنند.

 

منعمی با بیان اینکه انتظار می‌رود دولت و سایر قوا مبارزه با مفاسد اقتصادی را در همه سطوح افزایش دهند،گفت: جریان سازی‌ها را کنترل کنند نه اینکه تشدید کنند، قوه قضائیه نظارت و پیگیری داشته باشد، اقتصاد ما باید متکی بر استعدادهای داخلی و درون زا باشد، تا زمانی که به نفت تکیه کنیم، این تک محصولی بودن اقتصاد قطعا لطمه بزرگی وارد خواهد کرد.

 

وی عدم پاسخگویی مسئولین را یک درد در قشر دانشجویی دانست و ادامه داد: این مسئولین زمان تسخیر لانه جاسوسی، خود دانشجو بودند و دنبال مطالبات و پاسخگویی اما اکنون در سمت و مسئولیت‌های خود پاسخگو نیستند؛ قشر دانشجویی ما خواهان پاسخگویی آنها هستند.

 

مسئول بسیج دانشجویی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد در پایان شکایت یکی از مسئولین دانشگاهی را از بسیج دانشجویی دانشگاه آمل خلاف اخلاق دانست و خاطر نشان کرد: این انفاقات مناسب نیست، در برابر استباهات دانشجویان آقایان واکنش تند از خود نشان ندهند، در دانشگاه‌ها حضور فیزیکی داشته باشند، تشکل‌های دانشجویی را بپذیرند و پاسخگو باشند.

 

 

 

غفاریان: چگونه برای ورود خائن به کشورفرش قرمز پهن می‌کنیم!؟

 

غفاریان گفت: آنچه دوسال قبل  مبنی بر عدم لزوم ارتباط با غرب برای بهبود وضع اقتصاد مطرح شد کسی گوش نداد، امروز هم متأسفانه دقتی بر آن نشد. اکنون که متن برجام مطرح شده روی صحبت‌های ما با نمایندگان است، اوباما اذعان داشته که هندسه تحریم‌ها با مقاومت قابل شکستن بود.

 

وی تصریح کرد: شکستن تحریم‌ها با «مقاومت» قابل انجام بود،همین ملت در سال 57 و جنگ تحمیلی حماسه‌هایی را رقم زدند بنابراین حل مشکلات اقتصادی را تنها به مسائل هسته‌ای گره نزنید.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه متأسفانه شاهدیم سناریویی که برای لیبی چیده شد برای ایران هم می‌خواهند اجرا کنند، اگر بخواهیم بازگردیم قطعا سنگین خواهد بود،اظهار داشت: هیچ عقل سلیمی در زمینی که داور با تیم رقیب بسته است وارد نمی‌شود.آمریکا به کدام یک از تعهداتش بعد از انقلاب عمل کرده است؟

 

وی بیان داشت:در این توافقنامه از زیر پا گذاشتن خطوط قرمز تا نداستن ابتدایی‌ترین الفبای سیاست خارجی از سوی برخی مسئولین وجود دارد.  شوق این توافق متأسفانه باعث می‌شود که به سمت واردات برویم، باید گفت راحت طلبی برخی مسئولین نباید منجر به تحقق این امر نشود.

 

غفاریان با بیان اینکه این فرصت 60 روزه زمان امتحان مجلسی‌هاست،تاکیدکرد: مجلسی‌ها در این زمان باید مکر و حیله دشمن را شناخته و با بصیرت عمل کنند و اجازه هیچگونه زیاده خواهی را به آنها ندهند.

 

وی در پایان با اشاره به برنامه سفر فابیوس به کشورمان خاطر نشان کرد:  زمانی یکی از دیوار سفارت آمریکا بالا رفت و به او اجازه ندادند که نماینده ایران در سازمان ملل شود،  حال چگونه است ما برای ورود کسی که خیانت کرده و باعث بازی با جان هزاران ایرانی‌ شده فرش قرمز پهن کنیم؟

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در پایان خاطر نشان کرد: زنده نگه داشته شدن عزت ملی ما مولفه‌ی بسیار مهمی بود که متاسفانه در این دولت به فراموشی سپرده شد. ما با ورود همه به جز کسانی که  در کشتار و جنایت در کشور ما دست داشتند مشکلی نداریم اما باید در هرصورتی عزت ملی ما حفظ شود.





      
<      1   2   3   4   5   >>   >