سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :57
  • بازدید دیروز :4
  • کل بازدید :319533
  • تعداد کل یاد داشت ها : 546
  • آخرین بازدید : 102/12/29    ساعت : 2:43 ع
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
تدبر در قرآن
آیه قرآن
کاربردی

• فرشته ای به نام مادر

   موضوع: داستان

   نویسنده: نامعلوم

   منبع: پایگاه اطلاع رسانی فرهنگ ایثار و شهادت

 

یک روز کودکی که قرار بود متولد شود و به زمین برود ، پیش خدا رفت و گفت:« من در بهشت راحتم و کاری جز خندیدن و آواز خواندن ندارم ؛ مرا به زمین نفرستید . »

خداوند  گفت:« در زمین هم به تو بد نخواهد گذشت، نگران نباش .» کودک  گفت :« اما اگر به زمین بروم نیازهایی خواهم داشت که در اینجا ندارم و نمی توانم آنها را برطرف کنم.»

خدا گفت:« تو راه برطرف کردن نیازهایت را یاد خواهی گرفت، پس نگران چیزی نباش.»

کودک گفت:« من هنوز کوچکم و قادر به رفع نیازهایم نیستم ، چه باید بکنم؟» خداگفت:« یکی از فرشتگانم را مأمور نگهداری از تو خواهم کرد. او به تو کمک می کند تا بزرگ و توانا شوی.»

کودک گفت:« من زبان مردم زمین را بلد نیستم چه باید بکنم؟» خدا گفت:« فرشته ای که از تو نگهداری می کند، زبان مردم زمین را یادت می دهد تا بتوانی با دیگران حرف بزنی.»

کودک گفت:« شنیده ام روی زمین آدمهای بد هم وجود دارد، چه کسی مرا در مقابل بدیها حفظ می کند ؟» خدا گفت:« همان فرشته ای که مأمور نگهداری از توست ، تو را از تمام بدی ها در امان نگه می دارد.»

کودک گفت:« وقتی به زمین بروم ، گاهی غم و ناراحتی به سراغم می آید و اندوهگین می شوم ، چه کسی کمکم می کند تا اندوهم را برطرف کنم؟»

 خدا گفت :« فرشته ی من به تو مهر می ورزد و با نوازشها و محبتهایش ، اندوه تو را از بین می برد . پس شجاع باش و از چیزی نترس.»

کودک گفت:« راستی اسم این فرشته ی تو چیست؟» 
خداگفت:« نام خاصی ندارد، اما تو می توانی  به او مادربگویی.»





      

 

بسیج

برای حفظ هر جامعه از فساد و انحراف و سقوط، نظارت همگانی و در بعضی از موارد، نظارت گروهی اشخاص لازم و ضروری است تا افراد صالح بر آن چه بر جامعه می گذارد، نظارت داشته باشند و جامعه و فرد را از «رفتن به سوی فساد و انحرافات» محفوظ نگاه دارند. بر اساس همین استدلال، از مهمترین و عظیم ترین فرایض و واجبات اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است.
با استفاده از این مقدمه می توان به ضرورت ایجاد ابزارهای «مراقبت های اجتماعی غیر رسمی» اشاره داشت که در نظم بخشیدن به رفتارهای اجتماعی بسیار کارآمد و مؤثرند. این مراقبت ها صورت می گیرند تا افراد مطابق الگوهای رفتاری مطلوب جامعه عمل کنند و از الگوهای نامطلوب پرهیز کنند. اگر تأملی هر چند گذرا به این وظیفه خطیر داشته باشیم، به درستی در‌خواهیم یافت که نیروی توانمند بسیج نقش مهمی در ایجاد این مسئله دارد. 
از آنجایی که بسیجی رهرو راه الهی است و پیام الهی را با مدد از سیره و بیان اهل‌بیت ازقرآن دریافت می کند و همواره در تلاش است تا وظیفه‌ی حساس اصلاح جامعه اسلامی را بر دوش بکشد و تمامی ملامت ها را با جان و دل پذیرا باشد. شاید اطاله‌ی کلام باشد که باز از وظیفه شناسی، ایثار و از خودگذشتگی بسیج در راه حفظ خط مشی ها و تداوم انقلاب سخن بگوئیم ولی درک بسیج از ضرورت سالم سازی جامعه اسلامی با انجام فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر علیرغم برخی بی مهری ها، از چنان ارزش و جایگاهی برخوردار است که اگر نگوییم بالاتر از فریضه جهاد مستقیم و حضور در میدان رزم است، قطعاً همسنگ چنین جایگاهی خواهد بود.
بسیج مملوّ از رفتارهایی است که وظیفه شناسی آحاد اعضای آن نسبت به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، دستاوردهای درخشانی را برای جامعه انقلابی ایران رقم زده است.

ویژگیهای منحصر به فرد بسیج

ادامه مطلب...



      

معظم رهبری: حرکت سوال از رئیس‌جمهور قابل تحسین است، اما ادامه این کار متوقف شود

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به نیاز مستمر کشور،‌ملت،‌انقلاب و تاریخ به بسیج،‌ بر ارتقای کیفی فعالیتهای این نهاد تأکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در جمع صدها نفر از فعالان طرح شجره طیبه «صالحین»، بسیج را از معجزات انقلاب اسلامی دانستند.

ایشان همچنین جنایات و وحشی گریهای رژیم صهیونیستی در حمله به مردم نوار غزه را، نشان دهنده سبعیت حیرت آور سردمداران این رژیم خواندند و با اشاره به وقاحت مضاعف و نفرت آور امریکا، انگلیس و فرانسه در حمایت از کشتار مردم غزه تأکید کردند: کشورهای اسلامی بخصوص دولتهای عربی، با اصلاح رفتار خود در این مسئله، ضمن کمک به مردم مظلوم اما شجاع و سرافراز نوار غزه، برای شکستن محاصره این منطقه تلاش کنند و امت اسلام نیز به تأسی از مقاومت پیروز مردم غزه بداند که ایستادگی و استقامت، تنها راه نجات و غلبه بر دشمنان اسلام است. حضرت آیت الله خامنه ای بخش مهمی از سخنانشان در این دیدار را به حوادث هفته اخیر نوار غزه اختصاص دادند و تأکید کردند: وحشیگریهای صهیونیستها در حمله به مردم بی گناه و غیرنظامی غزه، باید وجدان دنیای اسلام را تکان دهد و حرکت عظیم ملتهای مسلمان روح تازه ای پیدا کند. ایشان در تبیین ابعاد حرکت رژیم صهیونیستی در حمله به غزه افزودند: سبعیت شگفت آور سردمداران رژیم اشغالگر در حمله به غزه نشان داد این عناصرِ کاملاً وحشی، هیچ بویی از انسانیت نبرده اند. رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: جنایات صهیونیستها در غزه همچنین ماهیت دشمنان جهان اسلام و ماهیت مدعیان جمهوری اسلامی در مجامع بین المللی، را بخوبی آشکار کرد. حضرت آیت الله خامنه ای با انتقاد شدید از حمایت واضح سردمداران نظام استکبار از جنایات صهیونیستها خاطرنشان کردند: امریکا، انگلیس و فرانسه به رژیم سنگدل و بی رحم صهیونیستی حتی یک اخم نکردند و با حمایت و تشویق و تقویت این جنایتکاران، نشان دادند که دشمنان خشن و منفور امت اسلام چقدر از اخلاق و انسانیت به دورند.
ایشان افزودند: سردمداران استکبار از جمله امریکا که از فجایع صهیونیستهای وحشی در غزه حمایت می کنند چگونه با وقاحت مضاعف از حقوق بشر دم می زنند و خود را در موضع محاکمه کننده ملتها و کشورهای دیگر قرار می دهند؟ رهبر انقلاب افزودند: رفتار کشورهای عربی و اسلامی نیز در قبال حوادث غزه رفتار مناسبی نبود چرا که برخی فقط به حرف اکتفا کردند و برخی حتی در حرف نیز صهیونیستها را محکوم نکردند ایشان افزودند: کسانی که داعیه دعوت به وحدت و هدایت دنیای اسلام را دارند در مسائل دیگری که تأمین کننده اغراض سیاستی آنهاست به صراحت وارد می شوند اما در این ماجرا چون طرف آنها امریکا و انگلیس است از محکوم کردن صریح و واقعی صهیونیستها خودداری و حداکثر به حمایت لفظیِ کم ارزش بسنده کردند. حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: کشورهای اسلامی و بخصوص دولتهای عربی باید در حرکتی متحد، ضمن کمک به مردم مظلوم غزه برای برداشته شدن محاصره این منطقه تلاش کنند. ایشان با تجلیل از استقامت عزت آفرین مردم و جوانان نوار غزه افزودند: آنها به توفیق الهی، یک بار دیگر ثابت کردند که با ایمان و ایستادگی و سخت کوشی،‌ می توان بر مجموعه های بزرگ، مسلح، پیچیده و حمایت شده از سوی مستکبران نیز غالب آمد. رهبر انقلاب با اشاره به دستپاچگی رژیم صهیونیستی برای آتش بس خاطرنشان کردند: کسانی که خباثت و ددمنشی را آغاز کردند ضربات بیشتری نیز دریافت کردند به شکلی که اکنون برای آتش بس، از جمع کوچک مردم نوار غزه، دست پاچه تر شده اند

حضرت آیت الله خامنه ای افزایش قدرت مادی و معنوی و دفاع جانانه و مقتدرانه در مقابل دشمنان اسلام را پیام حوادث غزه برای امت اسلامی خواندند و افزودند: ماجرای غزه نشان داد که برای غلبه بر توطئه ها، خباثتها و نامردیها هیچ راهی جز دفاع مقتدرانه نیست.
ایشان خاطرنشان کردند: دنیای اسلام باید برای آسیب ناپذیری در مقابل دشمنان، هم قدرت ایمانی و عزم و اراده خود را افزایش دهد و هم با پیشرفت علمی و فناوری به توانایی ساخت تجهیزات زندگی اعم از سلاح و غیرسلاح دست یابد. رهبر انقلاب افزودند: البته ملت ایران این درس را از دوران دفاع مقدس خود درک کرده است و به همین علت، مردم، جوانان و دانشمندان این سرزمین برای پیشرفت و اقتدار کشور در حال تلاشند.
رهبر انقلاب ضرورت اتحاد امت اسلامی و نیز اتحاد درونی هر ملت مسلمان را از دیگر درسهای حوادث اخیر نامیدند و خاطرنشان کردند: این واقعیت در مورد ملت ایران نیز، صادق است. ایشان از همین زاویه، به تبیین فلسفه دعوت مکرر خود به وحدت و همدلی پرداختند و افزودند: توصیه مداوم به صاحبان قلم و زبان، و فعالان مطبوعاتی و پایگاههای اینترنتی، جناحهای سیاسی و مسئولان اجرایی و غیراجرایی برای اتحاد به این دلیل است که وحدت، در اقتدار و پیشرفت کشور و حفظ جایگاه جمهوری اسلامی در جهان دارای تأثیراتی عظیم و حیاتی است.





      

دلتنگی ...

غریبی ......

غصه .......

عشق ...نفس ...نفس ....حسین !

وای ...علی ....علی ...علی ...

گلو ...نفس ...آه ...علی ....

بغض ....

غصه .....

تشنه ....

علی ....

وای علی ... علی ...علی ...