سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :30
  • بازدید دیروز :4
  • کل بازدید :319506
  • تعداد کل یاد داشت ها : 546
  • آخرین بازدید : 102/12/29    ساعت : 10:20 ص
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
تدبر در قرآن
آیه قرآن
کاربردی

 

ازندگان مستند «من روحانی هستم» در نامه‌ای سرگشاده به علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشتند: لطفاً کتاب خاطرات آقای هاشمی رفسنجانی از روز 30 تیرماه تا روز 1 مردادماه سال 1362 را مطالعه کنید تا برایتان مشخص شود آنچه که در این مستند بیان‌شده است عیناً از کتاب خاطرات ایشان ذکرشده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، گروه چندرسانه‌ای شفق در واکنش به اظهارات دیروز علی جنتی در رابطه با مستند «من روحانی هستم» نامه‌ای سرگشاده خطاب به وی را منتشر کرد.

متن این نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای جنتی

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

سلام علیکم

در رسانه ها خواندیم که جنابعالی طی روندی که در هفته های گذشته پیرامون برخورد قضایی و پلیسی با یک اثر فرهنگی دانشجویی پیموده اید باز هم در مورد مستند "من روحانی هستم" نظراتی را بیان کرده اید. بی تردید ما وظیفه داریم همه نظرات را در مورد آثارمان با سعه صدر بشنویم و از بهترین نظرات در کارهای بعدی خود استفاده کنیم. و برخورد ما با نظرات حضرتعالی نیز استٍثناء از دیگران نیست.

جناب آقای جنتی در نگاه ما تامین منافع ملی همواره از اولویت‌های نخست بوده است. بنابراین مشی ما در همه کارها و آثارمان و همچنین بصورت ویژه در مورد این مستند این بود که با توجه به هدف برخی از رسانه های زنجیره ای و غوغازیست برای تبدیل این مستند به موضوع اول کشور، و با حاشیه رانده شدن مسائل کلان جاری، فعالیت های ما در راستایی نباشد که برای دولت حاشیه درست شود و این رسانه ها به اهداف خود دست یابند. مستندی که تا چهارماه پس از تولید آن بدون هیچ جنجالی در دانشگاههای کشور اسلامی‌مان اکران شد ولی به ناگاه بدون هیچ مقدمه به دلیل دستوری که از فرماندهی اتاق عملیات روانی به برخی رسانه ها رسیده بود به تیتر یک برخی رسانه های زنجیره ای بدل شد.

با توجه به این دغدغه سعی کرده ایم که در مورد دروغها و تهمت‌هایی که در مورد این مستند، عوامل سازنده آن و گروه چند رسانه ای شفق بیان شد بدون موضع گیری رسانه ای (مگر در صورت ضرورت) مسائل را فقط از طریق روال تعریف شده آن و بدون جنجال پیگیری نماییم.

اما اظهارات روز گذشته شما اینقدر تعجب بر انگیز بود که ضرورت احساس کردیم تا مطالبی را خدمت جنابعالی عرض نماییم.

لازم بذکر است جنابعالی به دلیل سوابق انقلابی‌تان و همچنین نسبت‌تان با آیت الله احمد جنتی روحانی انقلابی و مجاهد، نزد ما عزیز و محترم می باشید و از اینکه بالاخره و پس از اظهار نظرهای متعدد و البته عجیب! "مستند من روحانی هستم" را دیدید و اظهار نظر این بار شما پس از دیدن مستند می باشد واقعا خوشحال هستیم.

جناب آقای جنتی جنابعالی فرموده اید: «مستند من روحانی هستم» دروغ‌های فاحشی دارد که از میان آن‌ها دروغ‌هایی که به امام نسبت داده شده قابل بخشش نیست." این جمله شما برای ما که خود را نسل سوم انقلاب و فرزندان امام خمینی می دانیم بسیار سنگین و غیر قابل پذیرش است. اما این جمله شما به ما نشان داد که شما علیرغم اینکه مستند را دیده اید، ظاهرا هنوز کتاب خاطرات آقای هاشمی رفسنجانی را هم نخوانده اید.

جنابعالی سه دروغ نسبت داده شده از این مستند را به امام خمینی بیان کرده اید. که در ادامه توضیحاتی در رابطه با این ادعاهای شما مطرح می شود.

1) جنابعالی فرموده اید: "در رابطه با حضور آقای روحانی در قضیه "مک فارلین" که چنین چیزی نبوده و دروغ است" همانطور که قبلا هم بیان شد این قسمت از مستند عینا از کتاب خاطرات جناب آقای هاشمی رفسنجانی نقل شده است. برای مشاهده این موضوع می توانید به کتاب خاطرات آقای هاشمی در روزهای چهارم تا ششم خرداد سال 1365 مراجعه کنید.

2) جنابعالی فرموده اید: "آنچه در رابطه با برخورد امام(ره) با شورای سرپرستی سازمان صدا و سیما گفته شده کذب است." جناب آقای جنتی لطفا کتاب خاطرات آقای هاشمی رفسنجانی از روز 30 تیرماه تا روز 1 مردادماه سال 1362 را مطالعه کنید تا برایتان مشخص شود آنچه که در این مستند بیان شده است عینا از کتاب خاطرات ایشان ذکر شده است.

3) جناب آقای جنتی جنابعالی فرموده اید: "در این مستند گفته شده «این جمع عقلا را که در مجلس تشکیل شده تعطیل کنند» این در زمره دروغ‌هایی است که به امام نسبت داده شده و قابل بخشش نیست." آقای جنتی شما مطمئنید مستند من روحانی هستم را دیده‌اید؟! درهیچ جای این مستند چنین ادعایی که شما مطرح کرده اید بیان نشده است. به نظر می رسد مشاوران شما به جنابعالی اطلاعات غلط داده اند.

جناب آقای جنتی!

اگر علم دارید که مسائلی که گفتید دروغهایی است که به امام نسبت داده شده به جای سرزنش کردن مستند سازان، شجاعانه بیان کنید که خاطرات آقای هاشمی رفسنجانی ایراد دارد و این کتب را در دستور کار ممیزی وزارت ارشاد قرار دهید تا دیگر چنین دروغ هایی به امام نسبت داده نشود و اگر علم ندارید که سخن گفتن در مورد شنیده ها خلاف اخلاق است.

آقای جنتی !

ای کاش اندکی از این عزم جدی که در بین مدیران وزارتخانه متبوع جنابعالی شکل گرفته است برای برخورد با یک مستند روایی که قسمتهایی از آن به مذاق دولت خوش نیامده، در برخورد با آثاری صورت می گرفت که به راحتی و در سکوت مسئولین به مرزهای فرهنگی و اعتقادی ما تعدی می کنند. در این مدت مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دست به کارها و روش های متعددی زده اند از فشار بر قوه قضائیه برای برخورد با عوامل سازنده شروع شد و در آخر هم این مدیران برای برخورد با عوامل سازنده دست به دامان نیروی انتظامی شدند. آقای جنتی آیا واقعا این روش های قضایی و پلیسی با شعارهای شما و دولت در حوزه فعالیت های رسانه ای و فرهنگی تناقض ندارد؟! با همه آثار فرهنگی قرار است برخورد پلیسی شود؟! آقای جنتی آیا تعدی به مرزهای عقیدتی و فرهنگی مهم تر است یا ناراحتی چند نفر از بیان تاریخ؟!

بی تردید افکار عمومی متوجه این تناقض ها خواهند شد و در مورد آنها قضاوت خواهند کرد.

جناب آقای وزیر

ساخت مستند توسط چند جوان دانشجو بر اساس کتاب خاطرات آقای هاشمی رفسنجانی ذنب لایغفر نیست بلکه بازی با افکار عمومی توسط رسانه هایی که بیشترین حمایتهای دولتی و بیشترین بهره از بیت المال را دارند غیر قابل بخشش است!





      

 

سهم زنان از دریا به ساحل خلاصه می شود، چرا که جمهوری اسلامی نمی گذارد زنان آزادانه در دریا شنا کنند! این جملات آشنا همه ساله و با آغاز فصل گرما در گوش ایرانیان زمزمه می شود، اما اصل ماجرا چیست؟

با شروع فصل گرما و آغاز سفرهای مردم به استان های ساحلی و استفاده از امکانات تفریح و شنا در دریا، سایت های فارسی زبان غربی برای سوءاستفاده از این موقعیت دوباره به تکاپو افتاده اند.
وب سایت دویچه وله (
DeutscheWelle)، رسانه دولتی آلمان، طی مطلبی با عنوان «آبی دریا قدغن آغاز طرح برخورد با بدحجابی در سواحل» چنین القا کرد که جمهوری اسلامی مخالف حضور زنان در سواحل است و شنا کردن آن ها را برنمی تابد.
دویچه وله مدعی شد: سختگیری نسبت به زنان باعث شده که سهم زنان از دریا به ساحل خلاصه شود و آن‌ها عطای دریا رفتن در کشور خود را به لقایش ببخشند!
آرزوی بازگشت سواحل کشور به روزهای فساد پیش از انقلاب، روی دیگر سکه است که با استفاده دویچه وله از تصاویر ویژه آن روزها همراه گشت. این رسانه آلمانی با فلش بک به دوران سیاه ستمشاهی نوشت: «پیش از انقلاب اسلامی، زنان هم‌پای مردان حق استفاده از دریا را داشته‌اند.»
به نظر نمی رسد دغدغه این رسانه غربی، حقوق زنان و شنا کردن آن ها باشد؛ چه اینکه در طرح سالم سازی دریا این امکان تأمین شده است.
هدف اصلی، ترویج فساد و فحشا و فرهنگ لاابالی گری، بی عفتی و در نهایت فروپاشی خانواده های ایرانی است.
در دوران رژیم ستمشاهی اغلب خانواده های ایرانی به دلیل فساد عریان در سواحل و اختلاط زنان و مردان نمی توانستند در این مکان ها حضور یابند و سواحل شمال و جنوب کشور تبدیل به جولانگاه افراد لاابالی شده و در قرق خانواده سلطنتی و مهمانان ویژه آن ها بود.
طرح هایی برای سالم سازی دریا و سواحل

طی سال های گذشته سیاست ها به سمت استفاده گسترده عمومی از سواحل کشور معطوف بوده است. این موجب شده تا سالانه هزاران خانوار ایرانی سفر به استان های ساحلی کشور به ویژه استان های شمالی را در سبد تفریحی و سیاحتی خود قرار دهند.
دولت نیز برای بهره برداری استاندارد مردم از سواحل کشور، سرمایه گذاری مناسبی انجام داده که طرح سالم سازی دریا یکی از آن هاست.
در اجرای طرح سالم سازی دریا، طی یک روند کارشناسی، بهترین نقطه از نظر کیفیت ساحل و ایمنی آن انتخاب می شود.
ساخت محوطه ای گسترده همراه با پارکینگ و ورودی و خروجی، پلان های متعدد، فروشگاه، استراحتگاه، اسکله کوچک برای تردد قایق های تفریحی، شهربازی، برگزاری جشنواره های شاد، برقراری امنیت از طریق ایجاد پاسگاه انتظامی، عوامل غریق نجات و از همه مهمتر مکانی مجزا و مجهز به دوش برای گروه های زنان و مردان از محاسن این مکان هاست.
سیاست دولت با توجه به مزایای فوق، استفاده همگان از این نقاط است





      

حجت‌الاسلام قاسم روانبخش با اشاره به اظهارات حسین بشرویه در سال 88 گفت: او گفته بود تا چند سال آینده «دموکراسی کامل» محقق خواهد شد و این یعنی حذف دین از حکومت و امروز ما از هاشمی می‌شنویم که می‌گوید "من به دنبال برقراری دموکراسی کامل هستم" یعنی این پرچم را وی به دست گرفته است.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، حجت‌الاسلام قاسم روانبخش پنجشنبه شب در مسجد عباسی مشهد در جمع نمازگزاران با بیان اینکه وظیفه ما اقامه دین خداست گفت: حقیقتی در 35 سال پیش اتفاق افتاد که این حقیقت برای دشمنان بسیار سخت بود زیرا سال‌ها می‌گفتند کار دین تمام‌شده است. مارکس معتقد بود دین افیون است و نیچه می‌گفت خدا مرده، انسان خودش پیغمبر خود است و باید کتاب خود را بنویسد.

وی ادامه داد: همان‌طور که مصطفی ملکیان ملحد در همین اسفندماه گفت پیغمبر کتاب خودش بود و ما هم کتاب خودمان، این‌ها دین را تمام‌شده فرض کردند؛ اما به یک‌باره یک سید پادررکاب کرد و دین را زنده کرد.

دبیر سیاسی هفته‌نامه پرتو سخن به تعبیر آیت‌الله‌مصباح از حضرت امام خمینی‌(ره) اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان گفتند حضرت امام خمینی‌(ره) دو سوم دین را که فراموش‌شده بود احیا کرد. از دین همین نماز و روزه‌اش مانده بود و این حرکت امام به‌قدری مؤثر بود که پاپ ژان پل دوم در دیدار با آیت‌الله مصباح می‌گوید که امام گردن ما مسیحیان هم حق دارد چون دین را زنده کرد.

وی به مطالعه انقلاب و رفتار مردم ایران پس از پیروزی انقلاب توسط رئیس سرویس جاسوسی فرانسه اشاره کرد و بیان داشت:‌ او کتابی نوشته به نام جنگ جهانی چهارم که از این جنگ به‌عنوان جنگ عقیده یاد کرده، وی در این کتاب اضافه می‌کند که امروز دشمن غرب مذهب اسلام است.

روانبخش گفت: عزت‌الله فولادوند دو کتاب انقلاب و خشونت را در کشور ترجمه و منتشر کرد که اکبر گنجی در خاطرات خود آورده که من این دو کتاب را مطالعه کردم و متوجه شدم که انقلاب ما اشتباه بود و حوادث 88 نیز مرهون زحمات فولادوندها بود.

وی خاطرنشان کرد: همین عزت‌الله فولادوند در دهه 60 بیست کتاب در دهه 70 برخلاف مبانی اعتقادی ما ترجمه می‌کند و در دوره‌های ریاست جمهوری خاتمی و احمدی‌نژاد جایزه گرفته است.

وی به آگاهی شهید مطهری از این مشکل اشاره کرد و گفت: شهید بهشتی نقل می‌کند که شهید مطهری می‌گوید باید به قم بروم و در آنجا طلبه‌ها را بسازیم، انقلاب ما در خطر است که پس از یک هفته از اعلام این دغدغه و برنامه برای نیروسازی به شهادت رسید.

وی ادامه داد: پس از شهادت شهید مطهری، شهید بهشتی برای انجام فعالیت‌های فکری وقت خود را تنظیم کرد؛ اما او را نیز به شهادت رساندند. دشمن افرادی را که در برابر این فکر الحادی ایستادگی کرد را حذف کرد و بار این فشار به دوش آیت‌الله مصباح افتاد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری به سخنی از امام‌خمینی‌(ره) مبنی بر لزوم اسلامی‌کردن علوم اشاره کرد و بیان داشت: حالا امروز رئیس‌جمهور ما می‌گوید علم اسلامی، یهودی و نصرانی نداریم، علم، علم است و این در حالی است که آیت‌الله مصباح از همان ابتدا فعالیت‌هایی در زمینه اسلامی‌کردن علوم انجام داد؛ اما در دولت میرحسین و کسانی که اعتقاد به اسلامی‌کردن علوم نداشتند، نگذاشتند این حرکت به نتیجه برسد و رهبری در این خصوص می‌فرمایند اگر گذاشته بودند آن کاری که آقای مصباح آن روز شروع کرده به نتیجه برسد وضعیت ما این‌گونه نبود.

وی به اظهارات حسین بشرویه در سال 88 اشاره و تصریح کرد: او گفته بود تا چند سال آینده دموکراسی کامل محقق خواهد شد و این یعنی حذف دین از حکومت و امروز ما از هاشمی می‌شنویم که می‌گوید من به دنبال برقراری دموکراسی کامل هستم یعنی این پرچم را ایشان به دست گرفته است.

وی به سخنان چند ماه پیش رییس‌جمهور اشاره کرد و گفت: وی در دانشگاه مطرح کرد که علت رشد نکردن علوم انسانی در کشور وجود خط قرمز در آن است، چرا در علوم فنی رشد کردیم؛ اما در علوم انسانی رشد نکردیم؟

روانبخش ادامه داد: هفته گذشته در دانشگاه شهیدبهشتی خط قرمز آنان مشخص شد که اسلام است رییس‌جمهور می‌گوید من متحیرم که برخی می‌گویند باید علوم انسانی را اسلامی کنیم. علم که اسلامی و غیر اسلامی ندارد، مبانی غیر اسلام و اسلام ندارد؛ اما باید گفت وجه تمایز ما در همین مبانی است.

وی گفت: دستگاه سیاسی و حاکمیتی ما بر اساس خداپرستی است؛ اما آنان می‌گویند هر چه انسان بگوید ملاک است. کسی که مبانی فکری‌اش مادی‌گراست به پارلمانی رأی می‌دهد که آن پارلمان هم‌جنس بازی را قانونی کرد؛ اما در یک حکومت الهی می‌توان با دستور پارلمان حکم خدا را عوض کرد.

دبیر سیاسی هفته‌نامه پرتو سخن به سخنان رئیس‌جمهور مبنی بر توهین بودن ممیزی کتاب و مطبوعات به مردم و نخبگان اشاره کرد و عنوان داشت: او می‌گوید باید فضا برای مطالعه آزاد و انتخاب مردم باز باشد، بنابراین می‌توان گفت که مردم را در همه امور باید آزاد گذاشت تا خودشان انتخاب کنند. اینکه شما مراقب سلامت مردم باشید تا مواد مخدر مصرف نکنند توهین به شعور آنان است اجازه دهید یک بار مصرف کنند و اگر بد بود خودشان انتخاب کنند. ظاهراً فقط این کنترل برای فرهنگ و دین مردم کار اشتباهی است.

وی ادامه داد: حالا بعد از این صحبت‌ها وقتی فیلم "من روحانی هستم" تولید می‌شود می‌گوید سازندگانش را بگیرید و با آنان برخورد کنید. اینکه برخلاف صحبت‌های خودشان است، اگر این فیلم دروغ باشد یعنی خاطرات آقای هاشمی دروغ است و اگر راست باشد همه‌اش راست است زیرا بر اساس خاطرات هاشمی و مستندات ساخته‌شده است. به کتابی با موضوع توافقنامه‌ژنو اجازه چاپ نمی‌دهند مگر توافقنامه ژنو از دین مردم واجب‌تر است؟

دبیر سیاسی هفته‌نامه پرتو سخن ادامه داد: انتشارات چشمه که سرتاپا اهانت به دین و مقدسات است رفع توقیف می‌شود، کتاب‌های صادق هدایت که پوچ‌گرایی و توهین به دین است آزاد می‌شود، دانشگاه را امنیتی کردند و اجازه صحبت به مخالف در آن نمی‌دهند، حالا آقایان در سال فرهنگ کمک‌های میلیاردی به دفتری می‌کنند که حتی یک قدم برنداشته است.

حجت‌الاسلام روانبخش با بیان اینکه آقای یونسی در سال فرهنگ به کنیسه یهودیان در شیراز می‌رود و می‌گوید باید اینجا را آباد کنیم اشاره کرد و بیان داشت: امروز نیز علاوه بر آن در کاخ سعدآباد به اسم حضرت زهرا‌(س) جشن می‌گیرند باید دید در این مراسم چند مستضعف وجود داشتند، حضرت زهرا(س) مگر در کاخ زندگی می‌کرد که جشن او را در کاخ گرفتند؟ می‌گویند جشن سعدآباد پیروزی ملت ایران بود؟ کدام مادر شهیدهسته‌ای در این جشن حضور داشت که نماد پیروزی ایران است. آقا فرمود مشکلات دولت را به رخشان بکشید. حال این سؤال مطرح است پس از گذشت 2 ماه از سال چه برنامه‌ریزی برای فرهنگ انجام‌شده است؟

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر عملکرد اقتصادی دولت تصریح کرد: در دولت احمدی‌نژاد گفتند یارانه گداپروری است و مردم را کمیته امدادی اداره می‌کند؛ اما امروز خودشان هم یارانه می‌دهند هم سبد کالا.

دبیر سیاسی هفته‌نامه پرتو سخن گفت: سفرهای استانی را نیز می‌گفتند عوام‌فریبی است؛ اما امروز خودشان هم این کار را انجام می‌دهند و برای حذف 2 دهک از یارانه در روزنامه‌هایشان نوشتند این ثروت ملی است و همه باید آن را بگیرند؛ اما امروز خودشان می‌گویند ثروتمندان باید از دریافت یارانه انصراف دهند با این شرایط اگر هم کسی حرف بزند می‌گویند بی‌سواد است و از کسی پول گرفته تا صحبت کند





      

مشروح سخنان رسایی در جمع دانشجویان؛

رسایی گفت: ما اجازه نمی‌دهیم ظریف استیضاح شود چون این راه دررو برای او خواهد بود، ظریف را تحت سخت‌ترین شرایط حفظ می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، مدیر مسئول نشریه 9 دی امروز در نشست تحلیلی با عنوان «دیپلماسی لبخند، فرهنگ و فیس بوک، اقتصاد و سبد کالا» در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روحانی سوم آذر سال گذشته نامه‌ای به رهبری نوشتند که طی آن پیروزی تیم مذاکره‌کننده ایران را به رهبر معظم انقلاب تبریک گفت. از طرفی در ژنو اشتون در آغوش کری قرار گرفت و ظریف با خنده و شادی تصویر یک پیروزی توهمی را در کشور ایجاد کرد به شکلی که ظریف به محض ورود به ایران مورد استقبال قرار می‌گیرد و روبان قرمزی بر روی او می‌اندازند که روی آن نوشته «قهرمان دیپلماسی ایران».روحانی نگاه خوشبینانه به غرب و آمریکا دارد

نماینده مجلس گفت: متاسفانه روحانی نگاه خوشبینانه به غرب و آمریکا دارد و سعی می‌کند بگوید آمریکا غیر از اسرائیل است.

وی ادامه داد: روحانی در مجلس گفت هنگام ورود من به نیویورک روزنامه‌های غربی تلاش می‌کردند شرایط قرار گرفتن من در کنار اوباما را فراهم کنند و مدام برنامه‌های شام و قرار گرفتن ما کنار رئیس جمهور آمریکا را فراهم می‌کردند. رسایی افزود: در دقیقه 90 تیم نیویورکی با پیگیری بسیار زنگ تلفن روحانی را به صدا درآورد و روحانی گفت که من نخواستم اوباما تحقیر شود برای همین پاسخش را دادم. ئرسایی بابیان اینکه عده‌ای می‌گویند چرا رهبر معظم انقلاب به نامه روحانی پاسخ داده است گفت: این حرکت ایشان مانع از ایجاد حاکمیت دوگانه در داخل کشور شد و در صورت جواب ندان موجی علیه نیروهای ارزشی مبنی بر موافق نبودن بر حل مشکلات هسته‌ای ایجاد می‌شد.

وی ادامه داد: ساعت 8 صبح روز بعد از اعلام توافقنامه ابوترابی در مجلس تبریک گفت و صدا و سیما به شکل عجیبی مارش پیروزی می‌زد به نحوی که به آن تذکر داده شد.

این نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه آن روزها برخی سبقت تبریک گرفته بودند بیان داشت: آن چه جالب است این است که شما تاکنون یک کلمه از رهبر معظم انقلاب در تائید توافقنامه ژنو نشنیده‌اید.

چرا رهبر معظم انقلاب در طول 10 سال مذاکرات اکنون می‌گوید خوشبین نیستم؟

رسایی در پاسخ به منتقدین در تایید توافقنامه ژنو بیان داشت: اجازه مذاکرات به تمام تیم‌های تیم مذاکره کننده را رهبر معظم انقلاب از سال 82 تاکنون داده‌اند لطفا کسی به من بگوید چرا رهبری بیان«خوشبین نیستم» را تنها برای این تیم بکار می‌برند.

سردبیر نشریه 9 دی ادامه داد: آیا دلیلش این نیست که رهبر معظم انقلاب این تفکر را در سال 82 تجربه کرده‌اند ؟ آیا دلیلش این نیست که هر دو طرف میز مذاکره و نتیجه آن را ایشان در توافقنامه سعدآباد دیده‌اند و نتیجه آن کاملا بدبینانه بود.

18 روز پس از توافقنامه سعد آباد اولین قطعنامه شورای امنیت علیه ما صادر شد

رسایی با بیان اینکه در 15 مرداد ماه سال 82 توافقنامه سعدآباد امضا شد بیان داشت: 18 روز پس از این توافقنامه قطعنامه شورای امنیت علیه ما صادر شد و تهدیدات غرب ضد جمهوری اسلامی ایران نیز سرعت گرفت.

وی با انتقاد از بیان برد -برد رئیس جمهور بیان داشت: آنچه شما در توافقنامه ژنو به دست آورده‌اید یک به 10 نیز نیست چه برسد به برد-برد؛ دادن 28 امتیاز از سوی ایران در برابر هشت امتیاز از سوی غرب آن هم با کلمات مبهم نمی‌تواند برد برد باشد.

مدیر مسئول نشریه 9 دی با بیان اینکه کری متاسفانه راست می‌گوید و مسئولان ما دروغ یادآور شد: کری بلافاصله بعد از اعلام توافقنامه بر صفحه تلوزیون حاضر شد و بیان داشت:ایران باید 200 کیلو مواد غنی سازی شده 20 درصد را تبدیل به اکسید که قابل فن‌آوری نیست کند یا باید آن را رقیق کرده تا به پنج درصد تبدیل کنند. بدبینانه‌ترین نگاه به قطعنامه ژنو؛ هیچ در برابر هیچ است

رسایی با بیان اینکه در توافقنامه ژنو آمده است یا در مورد همه چیز توافق می‌کنیم یا هیچ، گفت: وندی شرمن به وضوح می‌گوید اگر ما در99 درصد موارد به توافق برسیم و تنها یک درصد باقی بماند توافقات صورت گرفته را هیچ حساب می‌کنیم.

این نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: این یعنی این که پول‌های بلوکه شده ایران در بانک‌های طرف قرارداد ما وجود دارد و ما امکان برداشت آن را نداریم چون باید در مورد همه چیز به توافق برسند.

وی با انتقاد از به کاربردن کلمه کم‌سواد از سوی رئیس جمهور تصریح کرد: چرا می‌گویید بیسواد؟ یعنی واقعا نمی‌توانید بفهمید.یا هیچ چیز یا همه چیز یعنی کلاه گشاد بر سر دولت ما رسایی با بیان اینکه مهمترین سلاح ما اورانیوم غنی سازی شده 20 درصد بود ابراز داشت: ما درسال 82 تنها 100سانترفیوژ داشتیم که باید آنها به 19 هزار رسانده و اکنون باید آن را به بیش از این می‌رساندیم آیا برخی نمی‌توانند متوجه شوند غنی سازی 20 درصد برد ما در میز مذاکره بود.


وی با انتقاد از صالحی بیان داشت: من از آقای صالحی گله کرده و به وی گفتم هر انسانی باید اعتقاد خاص خود را داشته باشد این نمی‌شود که با هر دولتی هماهنگ بود، اینکه صالحی به منتقدین گله می‌کند که غنی سازی 20 درصد استفاده‌اش کجاست؟ یعنی اینکه نمی‌داند غنی سازی 20 درصد برد ما بر روی میز مذاکره بود.

توافقنامه ژنو در گام نهایی یعنی پس از20 سال به انجام می‌رسد

رسایی به تیم مذاکره جلیلی در دولت دهم اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اجازه مذاکره 20 درصد را داده بودند؛ اما تیم مذاکره جلیلی دادن غنی سازی 20 درصد را تا برداشته شدن تمام تحریم‌ها بر روی میز نگذاشت نه تنها تحریم‌های هسته‌ای. وی با انتقاد از توافقنامه ژنو خطاب به ظریف گفت: پس از رسیدن به توافق نهایی در گام نهایی که پس از 20 سال انجام می‌شود کلیه تحریم‌های سازمان ملل، اروپا و آمریکا علیه ایران برداشته می‌شود اما فقط در موضوع هسته‌ای که این جای سوال بسیار دارد که ظریف باید پاسخگو باشد. وی ادامه داد:اینها اکنون تکلیف انرژِی هسته‌ای مشخص نشده تحریم‌های حقوق بشر و حمایت از حزب الله را مطرح می‌کنند این را چگونه می‌خواهید پاسخ بدهید. ادیان تحریف شده هیچگاه از ما راضی نمی‌شوند رسایی با بیان اینکه مسئولین ما باید بدانند بر طبق آیه قرآن جنگ یهود و نصاری با ما بر سر چیز دیگری است گفت: ادیان تحریف شده امروز هر چه ما بدهیم از ما راضی نمی‌شوند زیرا جنگ آنها با ما جنگ ایستادگی و مقاومت ماست اینها مسیحی و یهودی واقعی نیستند.

وی با بیان اینکه نقض حقوق بشر از نظر آنها یعنی حجاب زنان ما گفت: اینها فردا می‌گویند چرا حجاب، چرا قصاص؟ چرا حزب الله و در برابر این چراها ما چه باید بدهیم جز مقاومت و زدن تودهنی به آنها.

اولین‌ها در دولت یازدهم مدیر مسئول نشریه 9 دی با بیان اینکه اولین‌ها در دولت یازدهم در طول این چند ماه جالب توجه است بیان داشت: اولین بار است که در طول 5 ماه شش بار تهدید نظامی می‌شویم و اولین بار است که وزیر امور خارجه ما در طول 35 سال در مصاحبه با شبکه آلمان در تلویزیون اعلام می‌کند مشروعیت اسرائیل به ما مربوط نیست و به فلسطین برمی‌گردد.

وی با انتقاد از این جمله ظریف گفت: ما اجازه نمی‌دهیم ظریف برای توافق‌نامه ژنو استیضاح شود چون این راه دررو برای او خواهد بود، ظریف را تحت سخت‌ترین شرایط حفظ و بر سر میز مذاکره می‌فرستیم؛ اما به خاطر این جمله باید او را استیضاح و متذکر شوند.

رسایی با بیان اینکه برای اولین بار است در جمهوری اسلامی ایران با رئیس جمهور آمریکا تماس تلفنی برقرار شود بیان داشت: درست است که اولین بار که بین ایران و5+1 توافقنامه‌ای به امضا رسیده است ولی این هم اولین بار است که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند«در رفتار با منتقدین صعه صدر داشته باشید» این جمله را در خصوص هیچ دولت دیگری بیان نداشته‌اند.

وی افزود: اولین بار در طول 35 سال است که رئیس جمهور ایران آمریکا را مودب و منظم می‌داند.

رسایی با انتقاد از رفتار دولت یازدهم بیان داشت: ما اکنون برای گام نهایی در مذاکرات هیچ چیز نداریم و آنها مدام به ما فشار می‌آورند. کار ظریف در مذاکرات ژنو پاسی بود به اروپایی‌ها برای زدن گل به دروازه عزت و سربلندی ایران.

مدیر مسئول نشریه 9 دی بابیان اینکه عقب نشینی دولت یازدهم رفتار دنیا را نسبت به ما تحقیر آمیز کرده است گفت: این اولین بار در طول 35 سال حیات انقلاب اسلامی است که هیئت خارجی در مقابل رفسنجانی بلند نمی‌شود و هیئت اتریش که قصد سفر به ایران را دارد یکی از شروطش صحبت در مورد حقوق بشر است.

رسایی بابیان اینکه آیا ما سال 57 برای انرژِی هسته‌ای قیام کردیم گفت: اینکه برخی این سوال را در اوج بی‌بصیرتی از ما می‌پرسند نشان می‌دهد که آنها نماد استقلال جمهوری اسلامی را نشناخته‌اند.

وی ادامه داد: نماد استقلال در جمهوری اسلامی ایران یک روز کنار زدن پهلوی بود، روزی فتح لانه جاسوسی، روزی هشت سال دفاع مقدس بود و امروز مسئله هسته‌ای است که متاسفانه کار به جایی رسیده که باید منتظر باشیم آنها برای ما تصمیم بگیرند.

رسایی با بیان اینکه رای آوردن زنگنه به عنوان وزیر نفت اشتباه بزرگ دولت و مجلس بود گفت: با آمدن دولت احمدی‌نژاد اجازه کار به کرسنت داده نشد و این پرونده به دادگاه لاهه انتقال یافت، شکایتی که از سوی کرسنت انجام و حقوقدانان ما در این دادگاه حضور و فساد مهدی هاشمی را اثبات و دادگاه به دوربازگشت راه یافت.

مجلس در بزنگاه‌ها خود را نشان دهد

وی با انتقاد از مجلس در رای اعتماد دادن به زنگنه بیان داشت: علی رغم تمام فریادهای من در مجلس، زنگنه در حالی وزیر نفت کابینه روحانی شد که دور برگشت دادگاه کرسنت آغاز شده و این در حالی است که با وجود اینکه احتمال می‌رفت ما در این دادگاه موفق باشیم این اشتباه دولت و مجلس رای این دادگاه را بر ضد ما رقم خواهد زد.

رسایی افزود: کرسنت شکایت کرده است که اگر این قرارداد اشتباه بوده چرا زنگنه اکنون دروزارت نفت ایران است؟ اگر فساد در این قرار داد بوده چرا مجلس ایران به زنگنه رای اعتماد داده است؟ و چرا اگر فساد در این قرارداد بوده مدیر عامل شرکت ملی نفت اکنون کسی است که این قرارداد را امضا کرده است؟

هشت میلیارد دلار خسارت قرارداد کرسنت به ایران

رسایی با بیان اینکه ما خون احمدی‌روشن را داریم تا فقط چند میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده خود را به دست آوریم گفت:سوال من از دولت این است که شما تمام پیچ و مهره‌های انرژی هسته‌ای را شل کرده‌اید که تنها چند میلیارد دلار از حقوق مارا به خودمان بازگردانید، اما اکنون در خوشبینانه ترین حالت خسارت شرکت کرسنت هشت میلیارد دلار و در بدبینانه ترین حالت35 میلیارد دلار در این سال‌هاست.

رسایی گفت: ولایت فقیه مجموعه‌ای از تقوا و اجتهاد است ولی فقیه محکوم به احکام خویش است اما شاه حاکم احکام خود است. نفت عربستان از آن دولت است نه مردم، ای کاش مردم بفهمند اگر رهبر فتوای لغو استفاده از بمب اتم را می‌دهند می‌خواهند بگویند جمهوری اسلامی ایران دین مدار است.

وی با انتقاد از حمیدابوطالبی گفت: ابوطالبی آن ابوطالبی سال 58 در تسخیر لانه جاسوسی نیست و من مطمئنم طرف مقابل به عباس عبدی هم رای نمی‌دهد چون استکبار می‌خواهد ما را خرد کند.

2 وزیر که قرار است استیضاح شوند

مدیر مسئول نشریه 9 دی با بیان اینکه در آینده نزدیک فرجی دانا و جنتی در مجلس استیضاح می‌شوند گفت: من با استیضاح ظریف مخالفم تا همه با چشمان خود نتیجه این توافقنامه را در روزهای آینده ببینند.

وی با بیان اینکه مصاحبه اخیر وندی شرمن در خصوص مذاکرات چند روز پیش تکلیف را مشخص کرده گفت: من این را به وضوح می‌گویم ورسانه‌ها به دقت بنویسند اگر ظریف برخلاف خط قرمزهای رهبری مذاکره کند ملت ایران مثل ظریف را در این کشور باقی نخواهند گذاشت.

مدیر مسئول نشریه 9 دی ادامه داد: بسیاری به من نقد کرده‌اند چرا این چنین می‌گویی اما من دوباره تکرار می‌کنم مذاکرات ژنو به بن بست رسیده است و قرار دادن یک تیم حقوقدان در این مذاکرات توسط دولت نشان از اشتباه آنان است.

وی در پایان با بیان اینکه باز هم می‌گویم توافقنامه ژنو به بن بست رسیده گفت: تا دو ماه دیگر می‌بینید آمریکا زیر میز نمی‌زند چون با راه قانونی می‌تواند ایران را دور بزند اما ما با زحمت حقوق خود را پس خوهیم گرفت