سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :35
  • بازدید دیروز :29
  • کل بازدید :319673
  • تعداد کل یاد داشت ها : 546
  • آخرین بازدید : 103/1/10    ساعت : 2:26 ع
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
تدبر در قرآن
آیه قرآن
کاربردی

وقتی آمریکا و انگلیس لباس

در اجلاس لندن با حضور آنجلینا جولی و ویلیام هیگ ، بردپیت و جان‌کری مقام بانو به خاطر اشک مادران، تجاوز به دختران و کشتار کودکان به آنجلینا جولی داده شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، در روز اول اجلاس "دانه‌های امید" که به میزبانی لندن در اکسل انگلستان و با حضور چهره‌ها و سیاستمدران آمریکایی و همچنین «آنجلینا جولی» و «ویلیام هیگ» برگزار شد، فاجعه تجاوز ،‌قتل، تعرض، هتک حیثیت یک شب در روستایی در کنگو که توسط شبه نظامیان کنگو، مورد بررسی قرار گرفت.

یکی از سربازان حاضر در جنگ سال 2012 گفت: حدود 79 تن از زنان یک شبه در روستای مینووا در کنگو به دستور فرمانده عملیات مورد تعرض جنسی وحشیانه قرار گرفتند.
 مصاحبه بی‌سابقه این سرباز در دفاع از خود حاکی از آن است که نسبت به آنچه در آن شب اتفاق افتاده بود، نادم و پشیمان است.

 یکی از آن دو سرباز حاضر در اجلاس «دانه‌های امید» در گفتگو با آنجلینا جولی گفت: به دستور فرمانده ما زنانی را یافتیم که راه فراری نداشتند و رایگان با آنان ارتباط برقرار کردیم و به هر فردی که سر راهمان بود حمله‌ور می‌شدیم.

 «گفتنی است، در جمهوری دموکراتیک کنگو 12 درصد از جمعیت کل زنان دست کم یک بار مورد تعرض جنسی قرار گرفته‌اند. »

 

 

سرباز دیگری که با در دست گرفتن کتاب مقدس سرش را به حالت ناراحتی تکان می‌داد در گفتگو با خبرنگار اسوشتیدیرس گفت: ما تنها دستور مافوق را اجرا کردیم ولی هنوز گریه زنان و کودکان که زیر مشت و لگد‌هایمان زجه می‌زنند و التماس می‌کردند که به آنان و خانواده‌هایشان تعرض نکنیم،‌ در گوش‌هایمان می‌پیچد.
 «گفتنی است، براساس تحقیقات یک مجله آمریکایی در گنگو هر 48 ساعت یک زن مورد تعرض جنسی قرار گرفته است که برابر با 1152 تن از زنان در هر روز است.»

به گفته "ماسیکا" (یکی از بازماندگان تجاوز به عنف در مینووا) به نقل از این خبرگزاری، گفت: من به بیش از 6 هزار زن و کودکی که در کنگوی شرقی مورد خشونت بدنی و جنسی قرار گرفته‌ بودند و از آن رنج می‌بردند، کمک کردم.

«گفتنی است، خشونت جنسی در طول پنج سال جنگ داخلی این کشور در سال های بین 1998تا 2003 افزایش داشته است و در سال های 2008 تا 2011 به اوج خود می‌‌رسد تا این موضوع با حضور آمریکا در صحنه بیشتر شده و توپخانه شورشی‌ها و نیروی‌های مقاومت پر از سلاح می‌شود.»

آنجلینا جولی و ویلیام هیگ در مرکز اکسل لندن پس از حضور در این اجلاس سه‌روزه، تجاوز به عنف را در مناطق جنگی آفریقا، چالشی عظیم عنوان کردند.

«گفتنی است، در کنگو با وجود اعلام صلح اما مبارزات ادامه داشته و تجاوز‌های جنسی به امری عادی تبدیل شده است.»
ماسیکا در ادامه گفتگو خود با توصیف وحشت کودکان و زنان بی‌پناه گفت: تانک‌های جنگی همه جا بودند و همه زنان و بچه‌ها را محاصره کرده بودند، یکی از شبه نظامیان با کشتن همسر یکی از زنان اهل روستای مینووا اسلحه خود را در دهان قربانی خود نمود و او را وادار به برهنه شدن در مقابل چشمان وحشت‌زده کودک 5 ساله‌اش که پشت سر مادرش پنهان شده بود،کرد.

وی ادامه داد: دیدن این صحنه بسیار تأسف‌انگیز است به ویژه در شرایطی که برای زنده ماندن مجبور به انجام هر کاری باشی.

«گفتنی است، واقعا چگونه ممکن است مردان را یکی پس از دیگری قتل عام‌ کنی و حین تجاوز به زنان فرزندانشان را به شلیک گلوله ساکت کنید؟ .»
اجلاس جهانی برای پایان دادن به خشونت جنسی در جنگ(
ESVC  ) در لندن به عنوان بزرگترین نشستی که تاکنون برگزار شده است، مطرح گردید.

قربانیان این حادثه با در دست داشتن دانه‌های حبوبات به منظور نشان دادن «دانه‌های امید» برای فرارسیدن روزی بدون خشونت جنسی در مقابل عکاسان خبری قرار گرفتند.

سرباز دیگری که به عنوان مجرم جنسی در این اجلاس شرکت کرده بود هیچ گونه اظهار پشیمانی و یا ندامتی در چهره خود نداشت و حتی اجرای دستور فرمانده خود را کسب تجربه‌ای رایگان با وقاهت تمام عنوان کرد. 
 


 

«این در حالی است که چند تن از سربازان تحصیل کرده اجرای دستور فوق را به عنوان جرم دانسته و از انجام آن امتناع کردند.»

 

"ماسیکا" در انتهای صحبت‌های خود این‌طور گفت: من در سن 15 سالگی توسط معلم مدرسه مورد تعرض جنسی قرار گرفتم و در جنگ داخلی پس از کشته شدن همسرم توسط سربازان(شبه نظامیان) به همراه دخترم مورد تعرض جنسی قرار گرفتم.

 

این نخستین اجلاسی است که برای اولین بار در جهان با عنوان "دانه‌های امید" به منظور پایان دادن به خشونت‌های جنسی در جنگ آفریقا، روز سه‌شنبه در سینما سایلنت در اکسل لندن برگزار می‌شود.

 

«طبق تحقیقات انجام شده حدود 135 تن از زنان و کودکان در روستای میننووا در کنگو در پی جنگ داخلی سال 2012 از جانب نظامیان با دستور فرمانده آنان کشته و یا مورد تعرض جنسی قرار گرفتند و ماه گذشته تنها 37 تن از 39 تن سرباز دستگیر شده به اتهام تجاوز به عنف تبرئه شدند.»
 

در این اجلاس که سران آمریکایی از جمله جان‌کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز حضور داشت، یاعث تعجب بسیاری از جهانیان شده است، چراکه تمامی ملت‌ها می‌دانند که در جنگ‌های مرکز آفریقا با نیروی‌های شورشی و همچنین برده‌داری(نسل کشی) آمریکا سهم زیادی در این دعوا داشت.
 

 

 

 

به طوری که آمریکا در سال 2011 بیش از 100 تن از کماندو‌های خود را با تجهیزات زیاد نظامی به اوگاندا فرستاد تا در ظاهر به مقابله با شورشی‌ها و متجاوزان بپردازند و در باطن ذخایر نفتی و با ارزش آفریقای مرکزی را به غارت ببرند و در اختیار بگیرند.درست مثل همان کاری که در عراق و افغانستان طی سال‌های گذشته شاهد آن بوده‌ایم.

 

پیش از این نیز آمریکا در سال 2008 مرکز AFRICOM   را برای تسهیل پیشرفت خود در آفریقا تاسیس کرد و رسما دخالت خود در کشور‌های آفریقایی را آغاز کرد.
 

بسیار جالب بود که با وجود اینکه آمریکا و انگلیس از وارد کنندگان سلاح برای این جنگ بودند، آنجلینا جولی، بازیگر 39 ساله هالیوودی، توسط ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس، به عنوان "بانو" منتسب شد. «گفته می‌شود از لحاظ ارزش، عنوان "بانو" برای زنان با عنوان "شوالیه" برای مردان برابری می‌کند.»

 

افراد غیرانگلیسی به ندرت به این عناوین منتسب میشوند، به همین دلیل برخی از منتقدان، انتخاب یک بازیگر آمریکایی را به عنوان یکی از "بانوان انگلیس" مورد سرزنش قرار داده‌اند.

 

 


 

گفته می‌شود بیش از 2 سال است که هیگ و جولی در انجمن مبارزه با تجاوز جنسی در جهان، با یکدیگر همکاری تنگاتنگی دارند.

 

به گفته پاول فلین، یکی از نمایندگان پارلمان انگلیس، "علی‌رغم اینکه خانم جولی در انجمن مبارزه با تجاوز در کشورهای مختلف جهان فعالیتهای سودمندی را انجام داده است، اما این اقدام آقای هاگ، از ارزش عنوان بانو می‌کاهد."

 

این در حالی است که جولی دریافت این عنوان را "یک افتخار بزرگ" نامیده است و اذعان کرده مابقی عمر خود را در راه اقدامات بشردوستانه و مبارزه با ظلم در دنیا صرف خواهد کرد.

 

 

 





      

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر این که ماهواره ها اعتقادات و بنیان خانواده های ما را نشانه گرفته است، گفت: ماهواره ها اساس و بنیان نهاد خانواده را نشانه گرفته و عده ای نگویند چرا شما مدام دارید درباره ماهواره و مضرات و آسیب های آن صحبت می کنید.

به گزارش گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که ماهواره ها اعتقادات و بنیان خانواده های ما را نشانه گرفته است، گفت: ماهواره ها اساس و بنیان نهاد خانواده را نشانه گرفته و عده ای نگویند چرا شما مدام دارید درباره ماهواره و مضرات و آسیب های آن صحبت می کنید.

 این مرجع تقلید در سخنان خود ترویج مفاسد اخلاقی و ناهنجاری ها را توطئه دشمنان و معاندان اسلام و انقلاب دانست و تاکید کرد: امروز شبکه های ماهواره ای بسیاری برای ترویج مفاسد و از بین بردن هویت نسل جوان فعال هستند و ما نمی توانیم در قبال آنها ساکت و بی تفاوت باشیم.

 این مرجع تقلید با تاکید بر این که همت دنیای غرب برای سلطه بر کشورهای اسلامی نشر مفاسد اخلاقی است، گفت: طبق آمارهای اعلام شده از سوی مسؤولان رسانه ملی امروز بیش از دو هزار کانال ماهواره ای فارسی زبان برای تخریب کشور و هویت ما و فارسی زبانان فعالیت می کنند.

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی، ماهواره ها را خطری برای بنیان خانواده دانست و تاکید کرد: ماهواره ها اساس اعتقاد و هویت جوامع اسلامی و دینی جامعه و جوانان ما را هدف گرفته اند؛ عده ای نگویند راجع به ماهواره و خطرات آن صحبت نکنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت توجه به امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: ما حرف خود را منطقی، مؤدبانه، شفاف و صریح می‌زنیم و از این که برخی نق می زنند و می‌گویند نباید درباره حجاب و ماهواره صحبت کنیم، هراس و خوفی نداریم.





      

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌مناسبت همایش «مادران چشم به راه» و تجلیل از مادران شهدای گمنام تهران خطاب به این مادران پیامی صادر کردند.

به گزارش گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، حضرت آیت الله خامنه‌ای به‌مناسبت همایش «مادران چشم به راه» و تجلیل از مادران شهدای گمنام تهران خطاب به این مادران شهدا پیامی صادر کردند. متن این پیام به‌شرح زیر است:

 

بسمه تعالی

 

ـ«سلام و درود خدای توانا و مهربان بر دل‌های صبور و پرظرفیت مادرانی که پس از هجرت جگرگوشگان دلبندشان به نشانه‌هایی از پیکر پاک آنان دل بسته‌اند و به آن نیز دست نیافتند و بااین‌همه با شکیبایی و صبوری خود نقش بی‌نظیر و استثنایی از خود بر جای نهادند. پاداش این صبر بزرگ، روشنی چشم آنان به مژده رحمت الهی خواهد بود ان‌شاءالله».

 

«سید علی خامنه‌ای»

 

تجلیل از مادران شهدای گمنام دوشنبه 19 خرداد ماه 93 همزمان با میلاد حضرت علی اکبر (علیه السلام) با حضور مسئولان کشوری و لشکری، مدیران شهری، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، چهره‌های فرهنگی، هنری و ... به‌طور همزمان از ساعت 18 تا 20 در فرهنگ‌سراهای ملل، امام(ره)، ابن‌سینا، ارسباران، آفتاب، اشراق، هنگام، فردوس، معرفت، سرو، شفق، اندیشه، گلستان، کار، رویش، عطار، رازی، فناوری اطلاعات، شهر، امید، اخلاق، خاوران، بهمن، بهاران، خاتم، مهر، ولا، تهرانسر، تهران، باغ‌موزه هنر ایرانی، موزه امام علی(ع)، فرهنگ‌سرای قرآن، فرهنگ‌سرای انقلاب، و فرهنگ‌سرای رضوان برگزار شد.

 





      

بابا جان، شکسته نفسی از این بهتر که یک بنده خدایی صاحب اصلی یک مکان آموزشی باشد ولی بیاید خدا را با خود شریک کند و بعد هم کلا اموال شخصی خود را بزند به نام خدا و بگوید: «دانشگاه آزاد ملک طلق خداوند است و به هیچ شخص و فردی هم تعلق ندارد.» یعنی شما این شکسته نفسی را ببینید شاید که رستگار شوید!

سرویس فرهنگی«خبرگزاری دانشجو»؛ نخود آش- چیه؟ یعنی ما نمی‌توانیم یک باد مخالف بنویسیم و به جای گیر دادن از یک بنده خدایی تشکر کنیم؟ چرا این کار را با «شخصیت‌های انقلاب» می‌کنید؟ چرا حاج آقا را با این همه «خاطره» تحت فشار می‌گذارید؟ ایشان که این همه به فکر دل مردم هستند و برای شادی دل ما، تقاضای حضورِ مستمر زیبارویان جامعه و مه‌رویان مجلس را در تمامی عرصه‌ها دارند، باید تا این حد مورد تاخت و تاز ما قرار بگیرند؟ 

برادر عزیزی هنوز دارد از دیگران می‌پرسد منظور نخود آش کیست؟ برادر من، منظورم «حاج آقا خاطره» است که گاهی دلش می‌خواهد حرف‌های خوشگل بزند. امروز آمده‌ام تا حدی از سخنان ایشان در مورد دانشگاه آزاد دفاع کنم که دهان همه باز بماند! 

بابا جان، شکسته نفسی از این بهتر که یک بنده خدایی صاحب اصلی یک مکان آموزشی باشد ولی بیاید خدا را با خود شریک کند و بعد هم کلا اموال شخصی خود را بزند به نام خدا و بگوید: «دانشگاه آزاد ملک طلق خداوند است و به هیچ شخص و فردی هم تعلق ندارد.» یعنی شما این شکسته نفسی را ببینید شاید که رستگار شوید! 

البته خدا و حاج آقا با هم از این حرف‌ها ندارند و حتی یکدیگر را اسم کوچک صدا می‌زنند. صمیمیت تا حدی است که خدا گاهی حاج آقا را به گذشته می‌برد تا متناسب با یک رویداد، خاطره‌ای توپ و مساعد را در گذشته بسازد و کاری کند کارستان. حالا دیگر یک دانشگاه آزاد که چیزی نیست، گاهی اگر برای منافع شخصی «حاج آقا و دوستان» اقتضا کند، می‌توانند از املاک مطلق خدا استفاده کنند، چون حاج آقا و دوستان به درجه‌ای از عرفان رسیده‌اند که با خدا این حرف‌ها را ندارند(شما را به خدا وقتی که می‌گویم حاج آقا و دوستان! یاد «یوگی و دوستان» نیفتید. این شباهت فقط ظاهری است!)

 حاج آقا فرمودند: «این دانشگاه هیچ گاه از منابع دولتی استفاده نکرده است»؛ نمی‌دانم چرا برخی به حاج آقا گیر می‌دهند که چطور کمک‌های دولتی را فراموش کرده‌اند اما در این زمینه به دو نکته باید توجه کرد: اول اینکه اگر حاج آقا خاطرات زیادی دارند و هیچ خاطره‌ای از یادشان نمی‌رود دلیل نمی‌شود که بخواهید و انتظار داشته باشید که ایشان حافظه خوبی هم داشته باشند! انصاف داشته باشید و ببینید چند سال سن دارند! ایشان همه فضای حافظه‌ خودشان را برای ضبط خاطرات نگهداری می‌کنند و فضایی در حافظه ایشان برای یادآوری کمک‌های دولتی نمانده است. نکته دوم هم این است که شاید منظور حاج آقا از کمک‌های دولتی، کمک‌های دولتی است که تازه به قدرت رسیده ‌است نه تمامی دولت‌های قبلی.

 

در جای دیگری حاج آقا فرمودند که: «دانشگاه آزاد هم مثل جنگ به دست مردم سپرده شد»؛ چنین صداقتی را نمی‌توان در هیچ جای دنیا و در ادبیات هیچ مسئولی یافت، حاج آقا با این صداقت اعتراف می‌کنند که با دانشگاه آزاد، یک جنگ بزرگ را بر مردم تحمیل می‌کنند و مردم نیز در این میان مردانه ایستاده‌اند. حالا اینکه دشمن تحمیلی در اینجا، شهریه‌های دانشگاه است یا مسئولین آن، الله اعلم. 

حاج آقا در مورد فساد در دانشگاه هم فرمودند که: «این دانشگاه نسبت به سایر دستگاه‌ها دارای کمترین تخلف و فساد است و هرچند نمی‌توان گفت این دانشگاه هم کاملاً مبرا بوده است.» اینجا هم یک شکسته نفسی گنده‌ای از ایشان سر زده که سر همه‌ مشتاقان را از ته زده! اینکه دانشگاه آزاد از سایر دستگاه‌ها کمتر فساد دارد امری بدیهی است که اصلا نمی‌توان در آن اندکی شک کرد! اصلا هر کس شک کند، نامرد است! ولی اینکه حاج آقا شکسته نفسی می‌کنند و می‌گویند«این دانشگاه هم مبرا نبوده است» خود یک امری است که نماینگر شکسته نفسی ایشان است. یعنی ایشان آن چیزهایی که مجلس در دور هفتم در پرونده تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد کشف کرد یا حضور مستقیم مالی دانشگاه آزاد در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال 88 و حتی 84 را «فساد» قلمداد می‌کنند؛ من باید در مقابل عرض کنم که ما این‌ها را اصلا به عنوان فساد تلقی نمی‌کنیم که حال حاج آقا بخواهند تا این حد شکسته نفسی کنند. ایشان سرمایه ما طنز نویس‌ها هستند. ما همیشه منتظر خاطرات زیبای ایشان هستیم پس وقتی تا این حد شکسته نفسی می‌کنند، طبیعی است که که دلمان بشکند.

 حالا که متن تمام شد من مجددا سوالم را از شما مخاطبان می‌پرسم: چیه؟ یعنی ما نمی‌توانیم یک باد مخالف بنویسیم و به جای گیر دادن، از یک بنده خدایی تشکر کنیم؟ به نظر من یک همچین لعبتی را باید بوسید تا باز هم از این افاضات کند و ما را بی کار نگذارد.

دانشگاه آزاد مِلک خدا هست؛ ولی من و خدا این حرفا رو نداریم!





      

حمله گازانبری به الهام چرخنده به عنوان یک هنرمند متعهد که تنها بعنوان یک مسلمان ولایتمدار ارادت خود را از تریبون رسمی صدا و سیما ابراز کرده بود نشان از وجود مافیای ضد ارزشی در سینمای کشور می‌دهد. گروه فرهنگی«خبرگزاری دانشجو»؛ هنرمندان عرصه سینما چه قدیمی و چه نوپا همه می دانند که یک هنرمند تنها با خواست و اراده مردم به یک هنرمند مبدل خواهد شد و اگر مردم جامعه ایرانی اسلامی نخواهند هیچ‌گاه کسی نمی تواند نام هنرمند را برخود بگذارد. هنرمندانی که نسبت به مردمی بودن و مردمی ماندن تعهد دارند همواره دغدغه هایی بیشتر از عده ای اندک و انگشت شمار که غرق در لذات دنیوی خود شده اند دارند. دغدغه ماندن در قلوب مردم و دغدغه همانند بودن با مردم . . .آری همان‌گونه که به خانم الهام چرخنده اعلام شد سینمای ما امروز، جای هنرمندانی چون او نیست و به راستی که حق حضور بر پرده سینما را فقط در لابی مافیایی موجود به رای می گذارند و آنها که با ملاک های آنان همخوانی ناشته باشند جایی در سینما نخواهند داشت. اما آنچه از اظهارات مسئولان  فرهنگی کشور برون می تراود بدلیل دشواری در تفکیک هنرمند ارزشی از غیر ارزشی! می توان با افتخار اعلام کرد که سینمای امروز و بعد از امروز کشور تنها جایگاه کسانی است که به ارزش های انقلاب توجهی ندارند. گلشیفته هایی که البته امروز از گل وجودشان چیزی نمانده و عفت و حیای زنانه خود را به مسلخ بی بازگشت تباهی برده اند و در عوض آن تنها یک جام از جشنواره و شاید کمی دلار بدست می آورند.غافل از اینکه روزی مردم هنرمند و هنر دوست ایران بودند که به آنها بها دادند و در قلوب عاشق خود چهره سپید و عاری از بی حیایی را از آنان ترسیم می کردند و اکنون آنها دیده بوسی با اجنبی و حرامزادگان عالم را بزرگترین منقبت می دانند.

 فاطمه معتمد آریا، گلشیفته فراهانی، لیلا حاتمی و نیکی کریمی شاید روزگاری برای مردم ایران قابل احترام بودند اما سالهاست که دیگر فقط برای عده ای که شاید رغبت نمی کنند از خودروی چند صد میلیونی خود در سطح شهر پیاده شوند محترمند چراکه اصلا قواره یک روشنفکر همین است.

 جریان روشنفکر مآب سینما بقای خود را در برهنگی یافته و بدست آوردن جوایز بین المللی به هر قیمتی را جایز می داند که البته خود این مسئله در هیچ جامعه ای قابل پذیرش نیست.

 برهنگی فرهنگی و فرهنگ برهنگی سالها پیش و توسط جریان سیاسی اصلاحات مورد تجلیل قرار گرفت و از آن زمان که بحث آزادی در جامعه نمود وارونه‌ی خود را در آزادی برهنگی یافت شالوده عفت و غیرت در جامعه را مورد آماج حملات خود قرار داد.

 همان ها که بدشان نمی آمد کمی شهر های کشور را در قاب امریکای غرق در منجلاب فساد ببینند کارفرهنگی را در برگزاری کنسرت ها و مهمانی های مختلط پیگیری کردند تا آنکه امروز خروجی همان مهمانی ها و بی بندو باری ها امثال گلشیفته فراهانی و محمد باطبی همجنس باز و . . . رقم خورد.

 اما آیا واقعا افسار گسیختگی سینمای ایران در میان هنرپیشگان مجذوب فرهنگ غرب همچنان راه خفت بار خود را خواهد پیمود و یا بر عکس هنرمندان متعهد منحرفان از طریقت هنر ایرانی اسلامی را به راه درست باز می گردانند و ریزش ها جای خود را به رویش ها خواهد داد؟

خانم چرخنده! سینمای ما جای گلشیفته‌هاست