سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :24
  • بازدید دیروز :4
  • کل بازدید :319500
  • تعداد کل یاد داشت ها : 546
  • آخرین بازدید : 102/12/29    ساعت : 9:1 ص
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
تدبر در قرآن
آیه قرآن
کاربردی

چند روز بعد از عملیات پیروزمند و غرور آفرین ثامن الائمه (ع) و شکست حصر آبادان توسط لشکر پیروز خراسان ، به دستور قرارگاه عملیاتی جنوب ، گروه 411 بروجرد برای جمع آوری و خنثی سازی مین های بجا مانده در دشت بسیار وسیع آبادان مشغول به کار شد. من  به همراه جناب سروان امیر چوپانی و چند نفر دیگر از گردان 436 مهندسی بروجرد برای شناسایی میادین مین به آن منطقه رفتیم  .منطقه ی مین گذاری شده از کیلومتر 10 جاده ی آبادان ماهشهر شروع می شد و به لبه ی کارون می رسید . عراقی ها انقدر مین در منطقه پخش کرده بودند که به این سادگی امکان خنثی سازی آنها نبود . آن روز سعی کردیم منطقه را خوب شناسایی کنیم و نقشه های میادین مین را تا حد ممکن روی کاغذ بیاوریم . کنار سنگر های عراقی پر بود از جنازه هایی که با لودر روی آنها خاک ریخته شده بود . در منطقه ای که به قایق سازی معرف است تعدای از نیروهای ایرانی حضور داشتند ، وقتی ما را دیدند چای تعارف کردند و ما هم در مورد عملیات از آنها سوال کردیم . یک نفر از آنها که با لهجه ی شیرین مشهدی صحبت می کرد گفت هر وقت خواستید تشریف ببرید بیاین تا یه چیزی رو نشونتون بدم .

دست شیطانی           

ما بعد از صرف چای بلند شدیم و به همراه او کمی جلو رفتیم ما را به نزدیک سنگر ی برد که خراب شده بود و دستی سیاه شده از زیر خاک سنگر بیرون زده بود . او دست را نشانمان داد و گفت : این دست رو می بینید که الان لانه ی مگس شده ، وقتی دقت کردیم دیدم درست می گوید مگس ها نوک انگشتهای دست آن جنازه را سوراخ کرده و از سر انگشتانش وارد بدنش می شدند . او ادامه داد ، این دست شب عملیات خیلی ما را اذیت کرد پشت تیر بار قرار گرفته بود و بچه ها را درو می کرد دوستان او تسلیم شده بودند ولی این دست همچنان شلیک می کرد  به همین خاطر ما با آرپی جی سنگر را روی سرش ریختیم . به نظرتون اگه می دونست دستش یه روزی  به این وضعیت می افته بازم مقاومت می کرد ؟ یکی از بچه ها نگاهی به جنازه کرد و گفت : این دست بر خلاف " «و ما رمیت اذ رمیت و لکن الله رمی» از شیطان الهام می گرفته است .

راوی سرگرد نزاجا : احمد یوسفی 

 





      


مگر ندیده‌ای فعالان حقوق بشر را


همان‌ها که آتش به خانه‌ات زده‌اند
و دست به ناموست…
مگر نمی‌بینی چگونه سر خود را بالا گرفته‌اند
و در برابر میلیون‌ها مخاطب
به دوربین لبخند می‌زنند
و جایزه‌ی صلح به هم هدیه می‌دهند!




مرد که گریه نمی‌کند!


مرد همیشه می‌خندد
همین «دالایی لاما»
وقتی داشت برای کباب کردن کودکان تو
پای میز خوک بریان و شراب سرخ
نامه‌های سیاه را در برابر چک‌های سفیدِ کاخ سفید
-که بوی نفت و الماس می‌دادند-
امضا می‌کرد،
به دوربین لبخند می‌زد…


و زن هم…!


زن هم گریه نمی‌کند!
درست مثل «آنگ سان سوچی»
درحالی‌که کنار «هیلاری کلینتون»
به دوربین لبخند می‌زد
بو می‌کشید عطر دموکراسی مخلوط با گوشت کباب شده‌ی انسان را…
و بعد از آن‌که جایزه‌ی صلح نوبل را
با خود به خانه‌اش در «روهینگیا»ی آبا و اجدادی‌اش برد
پس از لبخندی به مجسمه‌ی بودا
آن‌ها را کنار هم گذاشت
و آسوده خوابید
در هوایی که بوی حقوق بشر می‌داد!


مرد که گریه نمی‌کند!


مرد جان می‌دهد
وقتی با پیکرهای نیمه‌جان دخترانش
سوار بر قایقی شکسته
راه اقیانوس را در پیش می‌گیرد
وقتی در آخرین نگاه همسرش
تنها شعله‌هایی را می‌بیند
که بر خاکستر روحش آتش می‌زنند
وقتی هیچ‌کاری از دستان بسته‌اش
در کوره‌های آدم‌سوزی آمریکایی برنمی‌آید
وقتی در بغض فریادشده در گلویش
تنها صدای مظلومیت خویش را می‌شنود…


مرد که گریه نمی‌کند…





      

چقدر دلنشینی ...

پا به پات میدوم ....

پای کلامت جان می گذارم ....

سربازم ... سرباز تو ....

 





      

   

غیرمتعهدها متحد ایران هسته‌ای

گزارشگر : جعفر تکبیری

 

هیاهوهای غرب بر سر پرونده هسته‌ای ایران بار دیگر اوج گرفته است. این هیاهوها دقیقاً دو روز مانده به برگزاری اجلاس سران عدم‌تعهد در تهران آغاز شد و تلاش کرد که با برجسته کردن اخبار پرونده هسته‌ای کشورمان، عملاً نه تنها اخبار این اجلاس بزرگ و مهم را تحت الشعاع خود قرار دهد، بلکه آن را مانعی بر سر راه حضور هیئت‌های دیپلماتیک کشورها در تهران قرار دهد.

دوشنبه 6 شهریور 1391 ساعت 18:34

جوان: این اقدام غرب در حالی صورت گرفت که جمهوری اسلامی نیز در اقدامی پیشدستانه نه تنها موافقت خود را برای بازدید مشروط بازرسان آژانس از مراکز مورد بحث آنها اعلام کرد بلکه تصمیم گرفت تا با برگزاری تور بازدید از مراکز هسته‌ای کشورمان برای سران کشورهای مختلف، عملاً صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی را به رخ دنیا بکشد و اقدام به اعتماد‌سازی میان اعضای جنبش عدم‌تعهد بکند؛ موضوعی که در دنیا بی‌سابقه بوده چراکه مراکز هسته‌ای کشورهای مختلف بالاترین رده امنیتی را داراست و نه تنها خارجیان بلکه مردم عادی آن کشورها نیز اجازه دسترسی به آن را ندارند. 
سوء استفاده از حسن نیت ایران
اما تأسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی در حالی خود را آماده میزبانی از سران کشورهای مختلف می‌کند که پیش از برگزاری این اجلاس نشست ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صحنه کشمکش ایران و غرب بود. درست پیش از برگزاری این نشست یوکیا آمانو دبیر کل آژانس نسبت به دستیابی به نقطه نظری مشترک در این نشست ابراز ناامیدی کرد تا عملاً نشان دهد غرب هیچ علاقه‌ای به حل موضوع هسته‌ای ایران از راه گفت‌وگو ندارد؛ ماجرایی که مورد انتقاد شدید جمهوری اسلامی قرار گرفت. درست در همین نشست بود که بار دیگر آژانس خواسته‌های غرب در خصوص بازدید از مراکز حساس نظامی و هسته‌ای جمهوری اسلامی را تکرار کرد و البته بار دیگر مورد قبول جمهوری اسلامی نیز قرار گرفت، البته با این شرط که آژانس به صورت شفاف در خصوص اهداف خود از این بازدیدها و مناطق مورد نظرشان توضیح ارائه دهد و این بازدیدها تأثیری در روند پرونده هسته‌ای کشورمان داشته باشد. در این میان غربی‌ها برای آنکه پروژه ایران‌هراسی خود را پیش از برگزاری اجلاس عدم‌تعهد تکمیل کرده باشند، اقدم به انتشار تصاویری ماهواره‌ای از مناطقی نامعلوم تحت نام پارچین کردند و مدعی شدند که ممکن است در زیر پوشش صورتی که در عکس قابل رؤیت است، احتمال انجام آزمایش‌های هسته‌ای وجود دارد؛ ماجرایی که فقط به دنبال ایجاد واهمه در دل شرکت‌کنندگان اجلاس تهران بود که البته با حضور گسترده هیئت‌های دیپلماتیک عملاً بی‌ثمر شد. 
هیاهوهای پوچ پیش از اجلاس
در عین حال، منتشر شدن لیست کشورهای شرکت‌کننده در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم‌تعهد در ایران در حالی بود که غربی‌ها که به دنبال اجرای سناریوی «ایجاد انزوای دیپلماتیک» پیش از اجلاس هیاهوهای فراوانی را در خصوص عدم‌حضور اعضای این جنبش به راه انداخته بودند، گاهی با زبان ملایمت و گاهی با زبان تهدید به دنبال آن بودند که حباب انزوای دیپلماتیک ایران را همچنان زنده نگه دارند؛ موضوعی که می‌توانست برنامه‌های غرب علیه جمهوری اسلامی را همچنان برقرار نگه دارد و حتی پس از آن با ایجاد هجمه‌های تبلیغاتی در خصوص عدم‌حضور هیئت‌های دیپلماتیک کشورها، عملاً امتیاز‌گیری از جمهوری اسلامی را آغاز کند اما جمهوری اسلامی که از مدت‌ها پیش به دنبال ترکاندن حباب غربی انزوا بود و از طرف دیگر عزمی جدی برای پاسخگویی به ابهام‌های جهانی در خصوص برنامه هسته‌ای خود داشت و علاوه بر این رؤیای شکستن تابوی تحریم‌های بین‌المللی را نیز در سر می‌پروراند، این فرصت را مغتنم شمرد و با به کار‌گیری تمامی پتانسیل دیپلماتیک خود عملاً گام بزرگی را برای از بین بردن موانع غربی سر راه خود برداشت. حضور مقامات ارشد کشورهای عضو جنبش عدم‌تعهد در کنار مسئولان سازمان‌های بین‌المللی از جمله بان‌کی‌مون دبیر کل سازمان ملل و همچنین امضای نزدیک به 60 میلیارد دلار سند اقتصادی با سران کشورهای شرکت‌کننده در اجلاس تهران، در کنار برگزاری تورهای هسته‌ای برای این سران همه و همه نشان می‌دهد جمهوری اسلامی در این مسیر موفق بوده و فرصت اجلاس را مغتنم شمرده است. 
دیپلماسی ایرانی ادامه دارد
در کنار برگزاری اجلاس عدم‌تعهد به میزبانی تهران، نه تنها زمینه‌ساز حل بسیاری از مسائل و مشکلات جمهوری اسلامی خواهد بود بلکه باعث احیای وجهه جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل و بالابردن ضریب نفوذ کشورمان در عرصه جهانی خواهد شد. هم اکنون جمهوری اسلامی به مدد در اختیار‌گیری ریاست جنبش عدم‌تعهد، تلاش گسترده خود را برای حل بحران سوریه نیز آغاز کرده است، به گونه‌ای که در اقدامی بی‌سابقه آمادگی خود را برای میزبانی از نشست صلح سوریه و میانجی‌گری بین حکومت بشار اسد و مخالفان آن اعلام کرده و قطعاً باز شدن گره کور سوریه به دست جمهوری اسلامی، می‌تواند اقتدار دیپلماسی ایرانی را به رخ دنیا بکشد.
بی‌شک با در اختیار‌گیری ریاست اجلاس عدم‌تعهد توسط کشورمان و همچنین راه اندازی احتمالی دبیرخانه این جنبش در تهران که نزدیک به دوسوم کشورهای عضو سازمان ملل را تشکیل می‌دهد، جمهوری اسلامی می‌تواند اهداف بلندمدت‌تری را در سطح جامعه جهانی و در سایه این جنبش دنبال کند.

 





      

 

 

حکم دیوان عدالت اداری همچنان اجرا نمی شود

بررسی آخرین وضعیت سعید مرتضوی در تامین اجتماعی

مرجع : سایت خبری جوان آنلاین

 

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس می گوید که دولت ماهیت حکم دیوان عدالت در مورد مرتضوی را عوض کرده است تا بار دیگر وضعیت پرونده سعید مرتضوی در هاله ای ازابهام قرار گیرد. سال گذشته بود که ...شنبه 6 شهریور 1391 ساعت 09:03 
جوان آنلاین-سحررحیمی: رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس می گوید که دولت ماهیت حکم دیوان عدالت در مورد مرتضوی را عوض کرده است تا بار دیگر وضعیت پرونده سعید مرتضوی در هاله ای ازابهام قرار گیرد. سال گذشته بود که با انتصاب سعید مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی، نمایندگان مجلس هشتم با استیضاح وزیر کار، ‌ رفاه و تامین اجتماعی‌ درخواست برکناری مرتضوی از تصدی این سازمان را کلید زدند که در ‌‌نهایت به واسطه احمد توکلی و غلامعلی حدادعادل استیضاح کنندگان شیخ‌الاسلامی قبول کردند که اگر مرتضوی استعفا دهد دیگر استیضاح در کار نیست. مرتضوی هم قول شرف داد تا استعفا دهد. هر چند که سعید مرتضوی به قولش پایبند نبود ولی این اقدامش موجب شد تا احمد توکلی، ‌ محمد دهقان، پرویز سروری، الیاس نادارن، علیرضا زاکانی و حسین نجابت با طرح شکایتی به دیوان عدالت اداری به عنوان شاکی خواستند تا وی از تصدی پست ریاست تامین اجتماعی برکنار شود. جنجالهای رسانه‌ای و پیگیری پرونده موجب شد تا بالاخره هیئت عمومی دیوان عدالت اداری رای خود را صادر کند. که رای دیوان برکناری سعید مرتضوی از صندلی ریاست تامین اجتماعی بود. بعد از این حکم بود که کار حتی به تغییر اساسنامه هم رسید و دولتی ها برای ابقاء مرتضوی در صندلی ریاست حتی اساسنامه تامین اجتماعی را اصلاح کردند. براساس این اصلاحیه صندوق تامین اجتماعی به سازمان تامین اجتماعی تغییر نام یافته و همچنین شرایط انتصاب مدیرعامل این سازمان نیز تغییر کرده است. براساس این اصلاحیه منظور از مدیریت شامل مواردی همچون مدیریت دولتی شامل وزرا، معاونان و مشاوران و مدیران کل و همتراز آنها در دستگاه‌های اجرایی، مدیریت بازرگانی و صنعتی شامل اعضای هیات‌مدیره و مدیران عامل شرکت‌های دولتی و شرکت‌های فعال در حوزه بازرگانی و صنعتی و تجارت پذیرفته شده در بازار بورس و فرابورس، مدیریت حقوقی و قضایی شامل معاونان و مدیران ستادی قوه‌قضاییه و روسای کل دادگستری و دادستان‌های مراکز استان و معاونان حقوقی دستگاه‌های اجرایی در سطح معاونان وزیر و سایر مدیریت‌ها از جمله روسای دانشگاه‌ها، ‌دانشکده‌ها ‌و مراکز آموزش عالی حسب مورد پس از تایید معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور است. به این ترتیب با این تغییر و اصلاح یکباره، بخشی از دلایل دیوان برای رای به عدم ریاست مرتضوی برطرف شد تا دوباره در اجرای حکم دیوان اختلال وارد شود. حالا اما در آخرین اظهارات در خصوص وضعیت پرونده مرتضوی، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اعلام کرده؛ دولت ماهیت حکم دیوان عدالت در مورد مرتضوی را عوض کرده است. محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس اظهار داشت: در مورد مسئله‌ای که در مورد آقای مرتضوی پیش آمد یک مشکل حقوقی وجود دارد که به اعتقاد من حقوقدانان باید در این رابطه ورود و نظرشان را اعلام کنند. وی با بیان اینکه بررسی‌ها در این رابطه باید فارغ از مباحث سیاسی باشد، افزود: باید فارغ از موضوع شخص آقای مرتضوی در مورد مباحث حقوقی مطرح شده اظهارنظر کرد. پورمختار ادامه داد: در حال حاضر دولت ماهیت موضوع حکم دیوان عدالت را عوض کرده؛ بر اساس حکم دیوان عدالت آقای مرتضوی شرایط تصدی مدیرعاملی صندوق تامین اجتماعی را ندارد ولی دولت گفته که ما چیزی به نام صندوق نداریم و تامین اجتماعی به سازمان تبدیل شده و آقای مرتضوی واجد شرایط تصدی ریاست این سازمان است. رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس تاکید کرد که مسئله مطرح شده یک موضوع حقوقی است که باید به آن پرداخته شود. پورمختار از رسانه‌ها خواست که بررسی حقوقی این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند و اضافه کرد: رسانه‌ها می‌‌توانند با برگزاری نشست و میزگرد‌های حقوقی در این رابطه ورود پیدا کنند. به این ترتیب به نظر می رسد سعید مرتضوی حتی با حکم دیوان همچنان آزاد است تا به کار خود ادامه دهد و خبری از برکناری نیست که نیست.