سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :56
  • بازدید دیروز :4
  • کل بازدید :319532
  • تعداد کل یاد داشت ها : 546
  • آخرین بازدید : 102/12/29    ساعت : 2:38 ع
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
تدبر در قرآن
آیه قرآن
کاربردی

SNN

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان ظهر امروز در بیست و سومین همایش مدیران هیئت رزمندگان اسلام سراسر کشور که در محل مجتمع آموزشی فرهنگی امامت مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در این سال‌ها به ویژه سال 92 مقام معظم رهبری انتظارات خود را از هیئت‌های مذهبی و ذاکران اهل بیت(ع) بیان فرموده و توصیه‌های دقیق و دلسوزانه‌ای داشتند که نه تنها به عنوان رهبر انقلاب و ولی فقیه بلکه چون شخصاَ انسان خبره‌ای در معارف دینی و اجتماعی هستند‌ دارای اهمیت است.

 

وی افزود: نباید این فرصت را از دست دهیم ضمن اینکه ایشان مورد وفاق همه ما هستند و این یک مدرسه زبان مشترک ایجاد می‌کند که سبب اتفاق و هماهنگی ما می‌شود و با یک دبیات مشترک رشد می‌کنیم. 

 

استاد حوزه و دانشگاه درباره محور اول انتظارت مقام معظم رهبری از هیئت، سخنران و ذاکر گفت: صحت و سلامت کار نخستین محور است و ایشان بسیار تاکید کردند که روضه غیرواقعی نباشد و مضمون غلطی در صحبت‌ها جاری ‌نشود. 

 

پناهیان ادامه داد: ما هیئت را محل احساسات و پرورش گرایش‌های معنوی می‌دانیم اما این نباید سبب شود که ما از علم و عقل فاصله بگیریم.

 

وی با بیان اینکه 99 درصد جملات ادعیه ما جملاتی عاقلانه است، گفت: گاهی در مقام ترجمه این جملات به صورت جملات عاشقانه ترجمه می‌شود که این تا حدی ایرادی ندارد اما نه در حدی که معنای جمله تغییر کند. 

 

پناهیان تصریح کرد: دعا برای اظهار فقر و عجز است اما گاهی از دور می‌بینیم که مردم دعا را برای ابراز علاقه به خداوند متعال می‌دانند در حالی که در ادعیه ما یک درصد جملات در این راستا است بنابراین مداح باید شدت تواضع ادعیه را بیان کند.

 

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه ما فکرمی‌کنیم باید از طریق حزن اشک مردم درآورد، تصریح کرد: در هیئت و مراسم‌ها اشک مردم را باید از طریق شکر دربیاوریم به طوری که مردم برای شکر خداوند گریه کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: نباید به قیمت تحریک احساسات در متن دعا و متون علمی دینی تحریفی ایجاد شود بنابراین در دین کم و زیادی ایجاد نکنیم. 

 

پناهیان با اشاره به کمبود «شکر» در فرهنگ ما گفت: دعای عرفه به‌طرز عجیبی امام حسین (ع) به شکرگزاری خداوند می‌پردازد و باید به این مفاهیم در توجه شود.‌ 

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه محور دوم فرمایشات مقام معظم رهبری در این راستا زیبایی است، افزود: هیئت محل زیبایی است و این محور، کار هنر سلیقه و ذوق است چرا که می‌توان با کمترین هزینه زیبایی‌های بصری در هیئت ایجاد کرد. 

 

وی ادامه داد: برخی هیئت‌ها و مساجد را طوری ساختند که شبیه کلیسا و یا بدتر از کلیساست بنابراین اگر بی‌دقتی شود زیبایی ممکن است به زشتی شود.  

 

پناهیان افزود: علاوه بر زیبایی بصری و ادبی، زیبایی در برخورد با خادمین و هیئتی‌ها از دیگر از موارد مورد اهمیت در این زمینه است. 

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه محور سوم مطالبات مقام معظم رهبری هدف، نتیجه و جهت هیئت است، گفت: باید دید آیا نتیجه هیئت تربیت عنصر انقلابی و مجاهد فی سبیل الله است یا یک عنصر غیرانقلابی و مخالف جهاد تربیت می‌شود؟

 

وی با بیان به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که هیئت نمی‌تواند سکولار باشد، تصریح کرد: در برخی هیئت‌ها به مداح گفته می‌شود حرف سیاسی نزنید و از شهدا نگویید که این هیئت فقط برای امام حسین (ع) است در حالی که چنین هیئتی جهت سالم ندارد و با اشک امام حسین (ع) مردم را به بیراهه می‌برند‌. 

 

پناهیان افزود: برخی هیئت‌ها حاضر نیستند درباره ویژگی‌های رئیس جمهور صحبت ‌شود در حالی که مومنان نسبت به این مسائل وظیفه دارند و نمی‌توان عافیت‌طلبانه کنار کشید. 

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: هیئت جهت‌دار و هدفدار به معنای صریح کلمه هیئتی است که حق را جاری کند و در واقع هدف، نتیجه و جهت هیئت مطالبه نه تنها رهبری بلکه مطالبه حضرت ولی عصر (عج) و امام حسین (ع) از ماست. 

 

وی با بیان اینکه یکی از نتایج هیئت‌داری خوب، نظم است، گفت: در هیئت رزمندگان اسلام یک حرکت تشکیلاتی و مردمی به‌صورت منظم درهم آمیخته شده که امیدواریم کارهای تشکیلاتی گسترش یابد.   

 

پناهیان  افزود: در انتخابات آینده با ادبیات عقلانی، منطقی مطابق با منافع ملی روشنگری کنید تا مردم راه صحیح را تشخیص دهند و وقتی افرادی که عقاید انقلابی و مذهبی شما را قبول ندارند وقتی صحبت شما را می‌شنوند بگویند حرف منصفانه می‌زند.





      

SNN

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار فرماندهان و جمعی از یگانهای نیروهای چهارگانه ارتش به مناسبت روز ارتش و نیروی زمینی با اشاره به نقش اقتدار، توانایی‌ها و انگیزه بالای ارتش در تأمین امنیت کشور، نیروهای نظامی را یکی از مؤلفه های تأمین امنیت برشمردند و با تأکید بر تأثیر عملکرد دستگاههای اقتصادی، علمی و تحقیقاتی، و آموزشی و فرهنگی در جلوگیری از به نتیجه رسیدن اهداف دشمن، اولویت درجه یک کشور را مسائل اقتصادی دانستند و گفتند: اصلی ترین وظیفه مسئولان، پیگیری سیاستهای اقتصاد مقاومتی بویژه در بخش اشتغال و تولید و تلاش جدی برای حل مشکلات معیشتی مردم و همچنین ایستادگی در مقابل ابرقدرتها و نترسیدن از تشر آنها است.


رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به انتخابات 29 اردیبهشت، انتخابات در نظام جمهوری اسلامی را نماد مردم سالاری اسلامی و مایه عزت و افتخار و قدرت و سربلندی دانستند و تأکید کردند: باید مردم، مسئولان و نامزدها، انتخابات را قدر بدانند و زمینه یک انتخابات پرشور و شوق و با نشاط، سالم، با امنیت و گسترده را فراهم کنند.


حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار با گرامیداشت روز ارتش و تجلیل از خانواده ها و همسران و فرزندان ارتشیان به عنوان همسنگران و همرزمان واقعی آنها، تعیین روز ارتش بوسیله امام (ره) را یکی از بهترین و هوشمندانه‌ترین اقدامات امام راحل برشمردند و گفتند: این اقدام علاوه بر مستحکم کردن پایه های ارتش جمهوری اسلامی، موجب یأس و ناامیدی بسیاری از توطئه گران، در آن زمان شد.


ایشان با تأکید بر اینکه تعیین روز ارتش از جانب امام خمینی (ره) به معنای پذیرش هویت ارتش با همه مختصات و شرایط آن در ابتدای پیروزی انقلاب بود، افزودند: حفظ و تقویت ارتش، اعتقاد قلبی و عمیق امام(ره) بود و این تصمیم صحیح امام موجب شد ارتش در همه قضایای بعد از انقلاب، خوش بدرخشد.


رهبر انقلاب اسلامی، ایستادگی در مقابل توطئه های درونی را یکی از نمونه های کارنامه درخشان ارتش برشمردند و گفتند: نقش آفرینی ارتش در دوران دفاع مقدس و ارائه جلوه های عملی از سطوح بالای اخلاق و معنویت در کنار قدرت رزمی، یکی دیگر از افتخارات آن است.
حضرت آیت الله خامنه ای، شهیدان صیاد شیرازی و بابایی و بسیاری از شهدای ارتش را الگوهای عملی از اخلاق و معنویت خواندند و تأکید کردند: ارتش جمهوری اسلامی امروز یک نیروی فکری و معنوی و دارای انگیزه های پاک و مقدس است که این یکی از آثار مهم اقدام امام در تعیین این روز است و باید این ارزشها قدر دانسته و تقویت شوند.


ایشان با تأکید بر لزوم افزایش آمادگی های روحی و معنوی ارتش، به نقش مهم نیروهای مسلح در تأمین امنیت اشاره کردند و افزودند: امنیت برای یک کشور بسیار مهم است و هرچه نیروهای مسلح مقتدرتر و پرانگیزه تر باشند، این اقتدار حتی اگر با تحرک نظامی هم همراه نباشد، زمینه ساز ایجاد امنیت خواهد بود.


فرمانده کل قوا، فرماندهان ارتش را به تربیت انسانهایی که بتوانند الگو باشند توصیه و خاطرنشان کردند: روز به روز باید الگوهای اخلاقی همچون شهید صیاد و شهید بابایی در سازمان بزرگ و دارای شوکت ارتش افزایش یابد.


رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح از مهمترین حصارهای تأمین امنیت برای مردم بشمار می روند، افزودند: علاوه بر نیروهای مسلح، مجموعه ها و دستگاههای اقتصادی، آموزشی، علمی و تحقیقاتی و فرهنگی نیز اگر در جهت مقابله با اهداف دشمن و به عنوان بخش های تکمیل کننده یکدیگر، عمل کنند، قطعاً هماهنگ با نیروهای مسلح، زمینه ساز حفظ و تقویت امنیت ملی و توسعه و پیشرفت کشور خواهند شد.


حضرت آیت الله خامنه ای یکی از طراحی های اصلی دشمن را، استفاده از نقاط ضعف و مشکلات اقتصادی برای ضربه زدن به ملت ایران، دانستند و خاطرنشان کردند: به همین علت در سالهای اخیر شعارهای اقتصادی برگزیده و برجسته شدند.

 

ایشان تقویت بنیه اقتصادی کشور را حساس ترین و کلیدی ترین موضوع برشمردند و گفتند: بر همین اساس بر اجرای سیاستهای اقتصادی مقاومتی به عنوان یک مجموعه «کار و حرکت و اقدام» بویژه بر موضوع اشتغال و تولید و همچنین مسائل معیشتی مردم و کارکنان دستگاههای مختلف از جمله نیروهای مسلح تأکید دارم.


رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تمرکز بدخواهان نظام اسلامی برای استفاده از نقاط ضعف اقتصادی به منظور ایجاد اخلال، خاطرنشان کردند: وقتی انگیزه  و هدف دشمن مشخص است، قاعدتاً باید انگیزه مسئولان برای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی افزایش یابد و من همه این مسائل را که دیدگاه کارشناسان زبده اقتصادی است، به طور مشروح و خصوصی برای مسئولان نیز بیان کرده ام.


حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: توقع من از مسئولان این است که وقتی انگیزه دشمن را برای استفاده از نقاط ضعف اقتصادی می بینند، درصدد برطرف کردن نقاط ضعف اقتصادی و بستن منافذ برآیند.


ایشان تأکید کردند: البته نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران، نقاط قوت فراوانی دارند و علت سربلندی ملت در مقابل توطئه های گوناگون، از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون همین نقاط قوت عجیب است که از لحاظ کمیت و کیفیت، از نقاط ضعف بیشتر هستند.


رهبر انقلاب اسلامی یکی از این نقاط قوت برجسته را روحیه شجاعت و ایستادگی ملت ایران در برابر تشرها و اخم های ابرقدرتها دانستند و افزودند: یکی از شگردهای قدرتهای متجاوز، برای ترساندن ملتها و دولتها و وادار کردن آنها به تأمین منافع نامشروع خود، تشر زدن و از خود بزرگنمایی نشان دادن است.


حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: برای یک کشور بدترین حالت آن است که مسئولان آن کشور، از تشر دشمن بترسند زیرا این کار در را برای ورود، تجاوز و تعرض او باز می کند.


ایشان خاطرنشان کردند: در اینکه امور کشور را باید با عقل و تدبیر و حکمت انجام داد، هیچ تردیدی وجود ندارد اما این تدبیر و حکمت باید همراه با شجاعت باشد.


رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: ترسیدن و دلهره از تشر دشمن و تحت تأثیر اخم قدرتمندان قرار گرفتن اولِ بدبختی است.


حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: اگر کسی هم می خواهد بترسد، اشکالی ندارد اما از طرف ملت و به حساب مردم نترسد زیرا ملت ایران ایستاده است.

 

ایشان با اشاره به انواع توطئه ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، خاطرنشان کردند: اگر بنا بود جمهوری اسلامی و ملت ایران از قدرتها بترسد و در مقابل آنها عقب نشینی کند، اکنون دیگر هیچ اثر و نشانی از ایران و ایرانی باقی نمی ماند.


رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: دشمن اعم از امریکا و بزرگتر از امریکا، در مقابل نظامی که به مردم خود متصل است و مردم و ملت خود را دوست دارد و ملت نیز آن نظام را دوست دارند و در مقابل دشمن مقاوم هستند، هیچ غلطی نمی تواند بکند.


حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه در دشمنی قدرتهای زورگو بویژه امریکا، با ملت ایران هیچ تردیدی نیست افزودند: اینکه بگویند با فلان فرد موافق هستند و با او ملاحظه خواهند کرد، حرف نادرستی است زیرا دشمنی آنها از زمان امام (ره) و بعد از امام و در زمان دولتهای گوناگون که با سلایق مختلف، بر سر کار بودند، همواره ادامه داشته است.


ایشان با تأکید بر اینکه باید اقتدار و ایستادگی ملت ایران و تأثیرناپذیری ملت از تشر امریکا و برخی کشورهای اروپایی ادامه پیدا کند، خاطرنشان کردند: بخش مهمی از ادامه ایستادگی و نهراسیدن از دشمن، بعهده نیروهای مسلح، و بخش عمده آن بر عهده اقتصادیون و مجموعه های فرهنگی، آموزشی، بخصوص متصدیان بخش های علمی و تحقیقاتی است.


رهبر انقلاب اسلامی در بخش پایانی سخنانشان با اشاره به انتخابات پیشِ رو، انتخابات را از افتخارات ملت ایران و مایه عزت، قدرت، روسفیدی و سربلندی ملت ایران در دنیا خواندند و افزودند: بدخواهان به‌دنبال نشان دادن اسلام و معنویت در نقطه مقابل مردمسالاری بودند، اما جمهوری اسلامی، با مردمسالاری اسلامی و انتخابات، غلط بودن این حرف را نشان داد.


حضرت آیت الله خامنه‌ای گفتند: همه ملت در انتخابات احساس می‌کنند که کلید کارهای کشور در دست خودشان است و آنان هستند که عناصر اصلی کشور را معین می‌کنند.


ایشان با تأکید بر اینکه همه مردم، نامزدها، دولت و دست‌اندرکاران باید قدر انتخابات را بدانند و آن را گرامی بدارند، افزودند: باید انتخاباتی گسترده، با شور و شوق و نشاط ، سالم و همراه با امنیت برگزار شود و چنین انتخابات و ذخیره‌ای، به کشور مصونیت بسیاری خواهد داد.


رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مطالب وسوسه‌انگیز رسانه‌های دشمن و تلاش خصمانه آنان برای خراب کردن انتخابات، خاطرنشان کردند: ملت ایران با همین بیداری و هوشیاری که همواره نشان داده است، در مقابل این حرکت عمل خواهد کرد.


پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، امیر سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش با تبریک اعیاد ماه رجب و گرامی‌داشت روز ارتش و نیروی زمینی، گفت: امروز ارتش مفتخر است که در همه عرصه‌های زمینی، دریایی، پدافندی و هوایی با اقتدار، اعتماد به نفس و توکل به خدا از مرزهای خاکی و اعتقادی انقلاب اسلامی دفاع می‌کند و فراتر از همه مؤلفه‌های آمادگی رزمی، به دریای بیکران انسانهای مؤمن و متخصص خود می‌بالد.


انتهای خبر / خبرگزاری دانشجو / کد خبر 599288
SNN





نام و نام خانوادگی :پست الکترونیک :
نظر شما :    
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.
لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.
توصیه می‌شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشرشده، از مثبت و منفی استفاده فرمائید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.
لطفا مقدار عبارت
را در باکس روبرو وارد کنید:
 
 
1
14:01
 ساعت -
چهارشنبه 30 فروردین 1396
تقی
29
0
  • لبیک یا خامنه ای
پربیننده‌ترین‌ها
پربحث‌ترین‌ها

صندوق رفاه دانشجویان اقتصاد مقاومتی بانک ملت شرکت سرمایه گذاری سبحان شرکت معین کوثر فیلم سینمایی جشن تولد مرکز هنرهای رقومی سرویس دانشگاه‌های کشور SNN.ir جشنواره فیلم عمار تولید ملی پاتوق نشریات دانشجویی SNN.ir خبرنگار افتخاری SNN.ir




      

http://media.snn.ir/medium/1396/01/25/IMG21545033.jpg

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز سه‌شنبه 29 فروردین در جمع جوانان و نخبگان دانشجویی حضور یافت و به سوالات دانشجویان در حوزه‌های مختلف ازجمله سوابق مدیریت کلان، مبارزه با فساد، برنامه‌ها و ادامه رقابت در عرصه انتخابات پاسخ داد.



حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه حضور در جمع دانشجویان توفیقی است و بنده از توصیه‌ها و نصایح خیرخواهانه که مطرح شد، تشکر می‌کنم، درباره دغدغه نسبت به فساد اظهار داشت: در تعبیر قرآنی فساد این‌گونه معنا شده است که اگر یک امری از اعتدال خارج شود، فساد صورت می‌گیرد و این مسئله کم‌ و زیاد دارد.


* باید بسترهای فساد را از بین برد

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر همین اساس افزود:‌ اگر نظام اداری و اقتصادی ما بر مبنای آنچه که باید باشد، نبود و فسادآور بود، باید حتماً بسترهای فساد را از بین برد؛ علت، سازوکارهای فاسد است که منجر به فساد و پرونده می‌شود.


وی با اشاره به حضور خود در سازمان بازرسی کل کشور و بازرسی از سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها تصریح کرد: پس از حکم 8 ماده‌ای رهبر معظم انقلاب برای مبارزه با فساد، ما سه سال متوالی نمایشگاه برپا کردیم، تا آسیب دستگاه‌ها را به نمایش بگذارم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: ما در نمایشگاه اول خود از مدیران و کارشناسان ارشد دعوت کردیم تا ببینند در وزارتخانه‌ها چه خبر است و حدود 5 هزار نفر از مدیران عالی و میانی و کارشناسان از این نمایشگاه بازدید کردند و سخنان و دست‌نوشته‌های آنها نیز موجود است، ما گفتیم اگر نگاه ما به کشور بد است، خودتان بیایید اینجا و ببینید و بگوید نگاه شما ناقص است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به جلسه رؤسای سه قوه وقت و رئیس وقت سازمان بازرسی با مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در آن جلسه فرمودند که نمایندگانی از دفتر ما آمدند و از این نمایشگاه تعریف کردند و گفتند که در این نمایشگاه آسیب‌های دستگاه‌ها نشان داده شده است.

* نه فساد درون دستگاه‌های کشور را برمی‌تابم و نه فساد درون سازمان خود را

وی با تأکید بر اینکه بنده به‌عنوان فردی که در تمام سالهای خدمت با فساد مبارزه کرده‌ام نه فساد درون دستگاه‌های کشور را برمی‌تابم و نه فساد درون سازمان خود را، تلاش کرده‌ام با فساد در هر سطح و مقام و مسئولی برخورد کنم، خاطرنشان کرد: بنده در زمان دولت آقای هاشمی و آقای خاتمی رئیس بازرسی بودم و به نیروهای خود گفته بودم که خط قرمز ما بی‌استناد و غیرمتقن صحبت کردن است؛ چراکه تحلیل‌های

روزنامه‌ای غیر از گزارش بازرسی است، لذا بازرسی باید متقن صحبت کند.


حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به گزارشاتی که در این زمینه در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی موجود است و اشکالات ساختاری و رفتاری در این زمینه، تصریح کرد: سخن ما درباره آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی است؛ در کشور ما ارباب رجوع هم آسیب‌ها را می‌داند، اما مشکل ما اراده در آسیب‌زدایی است.

*نمی‌گویم همه یکباره معصوم می‌شوند، اما در دولت اسلامی نمی‌گذاریم فساد در هیچ کجا لانه کند

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: اعتقاد بنده این است که ما می‌توانیم نظام اداری بدون فساد داشته باشیم، نمی‌گویم همه یکباره معصوم می‌شوند، اما در دولت اسلامی اراده‌ام این است که نگذارم فساد در هیچ کجا لانه کنند.


*قبل از هر کسی رئیس دولت باید مدعی فساد باشد

وی در ادامه سخنان خود بابیان اینکه قوه قضائیه و دادگستری در مرحله بعد است و قبل از هر کسی رئیس دولت باید مدعی فساد باشد، افزود:‌ رؤسای دولت و وزرا نباید اجازه بروز فساد را بدهند و اگر هم فسادی بروز کرد، قبل از هر کسی آنها خود باید مدعی برخورد با فساد باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه اگر بستر ایجاد فساد در دستگاه‌‌ها اصلاح شود هر روز شاهد یک پرونده نخواهیم بود، به اولین پرونده فساد در سال 74، پرونده 123 میلیارد در اولین سال حضور خود در بازرسی اشاره کرد و یادآور شد: بعد از آن نیز پرونده‌های بسیاری کشف شد که مبلغ و افراد آن پرونده‌ها متفاوت بود، اما جنس آن یکی است و ما از همان سوراخ غلط نظام بانکی که گزیده شده‌ایم، بازهم گزیده شدیم.

* نظام بانکی کشور باید متحول شود و ما امکان تحول را داریم/ به دنبال تشکیل دولتی در تراز نظام اسلامی هستیم

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه نظام بانکی کشور باید متحول شود و ما امکان تحول را داریم، گفت: من این موضوع را با شناخت عرض می‌کنم، بحث بنده تشکیل دولتی در طراز نظام اسلامی است و رسالت خود را در تشکیل دولت اسلامی می‌دانم.

*نباید به هیچ‌کس و هیچ جریان سیاسی وام‌دار بود

وی درباره هزیه‌های انتخاباتی خود که مورد سؤال دانشجویان قرار گرفت، توضیح داد: من هم اعتقادم این است که انسان نباید به هیچ‌کس و هیچ جریان سیاسی وام‌دار باشد تا بتواند وظیفه خود را انجام دهد.

حجت‌الاسلام رئیسی بابیان اینکه دوستان در سلوک چند سال گذشته من هم دیده‌اند که در مسئولیت‌های پیچیده سعی کرده‌ایم آنچه وظیفه‌مان است انجام دهیم، گفت: بنده در ارتباط با هزینه‌های انتخاباتی گفتم که به دوستان بگویند هرکسی در هر شهری و هر کجایی که تشخیص داد اقدام کند؛ بنده تاکنون در انتخابات شرکت ‌کرده‌ام، نماینده خراسان جنوبی در انتخابات خبرگان بودم، آنجا مردم متمولی ندارد، اما مردم خودشان در قالب یک مغازه‌دار و یک خانه‌دار کار را آغاز کرده‌اند و حتی در خانه‌های خود را باز کرده و در منزلشان ستاد تشکیل دادند.

*پول گزاف ندارم که در انتخابات خرج کنم

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه بنده در این عرصه پول‌های گزاف ندارم که کار انجام دهم، خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است که خود را عرضه کرده و خود را بشناسانیم تا آنهایی که اطلاع ندارند بتوانند انتخاب کنند، لذا ما گفته‌ایم که بایدها و نبایدها در این زمینه تنظیم و به ستادها ارائه شود.

* گفته‌ام که حق‌ تولیت بنده باید برای زائران و فقرا خرج شود

وی بابیان اینکه به هیچ عنوان نباید در این عرصه اسراف صورت گیرد حتی از پول خودشان، اظهار داشت: درباره آستان قدس هم باید بگویم با اینکه بنده یک سال است که در آستان قدس رضوی حضور دارم، حتی یک ریال به عنوان حق‌التولیه استفاده نکرده‌ام و گفته‌ام که این درآمد باید برای زائران و فقرا و مستضعفان خرج شود.


حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی بابیان اینکه حق‌التولیه بنده دست‌نخورده مانده است و تصمیم گرفته‌ایم مسیری باشد که این موضوع شفاف شود، خاطرنشان کرد: این مبلغ حق بنده است اما باید بدانند که کجا مصرف شده و دلیل آن نیز این است که این حق‌ متولی از پول‌های مردمی است که با جان‌ودل خود آنجا قرار داده‌اند، لذا به وراث خود هم گفته‌ام تا بدانند اگر روزی نبودم این مبلغ متعلق به زائران و فقراست.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به نسبت خود با جریان‌های مختلف سیاسی اظهار داشت: ما بعد از این 38 سال با وجود این ذخایر ملی، جوانان برومند، خلاقیت‌ها و کسانی که حاضرند برای کشور خطر کنند، نباید شاهد این میزان از فقر و بیکاری باشیم؛ چراکه این مسئله زیبنده نظام اسلامی نیست.

* قادریم با توجهات حضرت رضا(ع) فقر را از چهره کشور بزدائیم

وی تأکید کرد: ما با کمک خداوند و با توجهات حضرت رضا(ع) قادریم فقر را از چهره زیبای این کشور بزدائیم.

*می‌توانم کاندیدای اصولگرایی و اصلاح‌طلبی در خط امام(ره) باشم

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اگر اصولگرایی و اصلاح‌طلبی در خط امام(ره) باشند و دلشان برای نظام و انقلاب بسوزد، بنده می‌توانم کاندیدای آنها باشم.

* باید کار و کرامت به نام امام رضا(ع) آغاز شود

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در عین حال اظهار داشت: مردم از این نوع اختلافات و دسته‌بندی‌ها خسته شده و به ‌ستوه آمده‌اند و این نوع گفتمان‌ باید تمام شود و آنچه آغاز می‌شود باید کار و کرامت به نام امام رضا(ع) باشد.


* بنده نیامده‌ام که بروم، آمده‌ام که موفق شوم/ به‌عنوان یک خادم برای حل مشکلات مردم آمده‌ام

وی بابیان اینکه بنده سیر حضور خود در انتخابات را در جلسات مختلف گفته‌ام، ادامه داد: بنده بودن در کنار آستان امام رضا(ع) را بزرگ‌ترین عنایت خدا بر خود می‌دانسته و می‌دانم و به دنبال هوا و هوس و پست و مقام هم نیامده‌ام، بلکه به‌عنوان یک خادم آمده‌ام تا مشکلات مردم را حل کنم.


حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی بر همین اساس تأکید کرد: بنده نیامده‌ام که بروم، بلکه آمده‌ام که موفق شوم، البته اراده و انتخاب متعلق به مردم است و وظیفه ما نیز عرضه کردن درست آن چیزی است که هستیم و این پیشینه می‌تواند گواه این ادعاها باشد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص برنامه‌های خود برای مشکلات کشور توضیح داد: بنده برای تمام این موارد نه فقط برای برنامه‌های کلان کشوری، بلکه برای بخش‌های مختلف برنامه‌ داریم. در برنامه‌های مختلف ازجمله سفر به استان‌ها و حضور در میزگردها می‌گوییم آیا این کار شدنی است یا یک آرمان دست‌نیافتنی است.

وی با اشاره به آشنایی خود با لایه‌های مختلف اداری تصریح کرد: برنامه‌ای که مدنظر داریم قابل اجرا و قابل پایش بوده و می‌توان گزارش آن را به مردم ارائه داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان که مجدداً از وی پرسید آیا شما می‌خواهید کنار بروید یا تا آخر می‌مانید، گفت: من نیامده‌ام که بروم، بلکه آمده‌ام که بمانم و موفق شوم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره برنامه خود برای مبارزه با فساد و تبعیض
اظهار داشت: ما به دنبال مبارزه با فقر، فساد و تبعیض هستیم و این را در اطلاعیه خود هم گفتم؛ چراکه این مسئله از آرزوهای ملت است و ما نیز به دنبال عملی شدن این وظیفه هستیم.

وی در پاسخ به سؤال دانشجویی که گفت مسئولان نباید به سراغ کاخ‌نشینی بروند، یادآور شد: بنده با یتیمی بزرگ شده‌ام و درد فقر را نشنیده‌ام، بلکه آن را لمس کرده‌ام؛ اگر به روستاها و شهرهای اطراف رفته‌ام، نه از باب سر زدن به‌عنوان یک فرد از بالا به پایین، بلکه همراه مردم بوده‌ام و سبک ما این‌طور بوده است که در ستادهای مختلفی عضو هیأت امنا بوده‌ام و پرونده‌های پیچیده مالی وجود داشته است، اما با کمک الهی هم خودمان و هم اهل و خانواده‌ام عادت کرده‌اند که یک زندگی معمول اداری داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: بنده به تهران که آمدم به کارمندان خانه‌های نهادی و سازمانی می‌دادند که با درصدی تخفیف و با قیمت خوب فروخته می‌شد، اما بنده اقدام نکردم و به دنبال خانه رفتم تا ارتباط نهادی در این زمینه نداشته باشم؛ چراکه نمی‌خواستم کارمندان احساس کنند چون دستم باز است برای خود اقدام کردم، البته این مسئله نه خلاف شرع و نه خلاف قانون است، اما احساس کردم حالا که در این جایگاه و دسترسی به اموال هستم، باید طوری رفتار کنم که این قضیه نباشد و دعا کنید که این روحیه باقی بماند.


* دولت ما دولت انقلابی خواهد بود

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بابیان اینکه بنده بنای ورود نداشتم و دیر هم وارد صحنه شدم، گفت: تا زمانی که ستاد و کار شکل بگیرد، زمان می‌برد اما حتماً به یقین بدانید که دولت ما ان‌شاءالله دولت انقلابی خواهد بود.


*نمی‌دانم در چه عرصه‌ای وارد شده‌ایم که همه دچار ترس شده‌اند


وی درباره گزارش اندیشکده‌های آمریکایی و تلاش آنها برای ایجاد دوقطبی بین مردم و نظام که مورد سؤال یکی از دانشجویان قرار گرفت، خاطرنشان کرد: نمی‌دانم در چه عرصه‌ای وارد شده‌ایم که همه دچار ترس شده‌اند، اما ما از این چیزها جا نمی‌خوریم، من یک جوان 19 ساله بودم که وارد کار شدیم و به برکت انقلاب مردم و امام(ره) یک مسئولیت و مدیریت را برعهده گرفتیم و ما خدمت شهید بهشتی می‌رسیدیم و ایشان ما را تشویق می‌کرد؛ بنابراین می‌خواهم بگویم که ما از این نوع اقدامات جا نمی‌خوریم، اما همه را به انصاف و توجه به خواسته‌های مردم دعوت می‌کنم.

* برنامه ما نجات اقتصاد و مدیریت کشور است

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی بابیان اینکه با وجود گذشت 38 سال از انقلاب وضع موجود در نظام پولی‌، بانکی و صادرات و واردات در شأن ملت ایران نیست، یادآور شد: ما می‌خواهیم که ملت را از این وضع نجات دهیم و قابل نجات دادن است، برنامه ما، برنامه نجات اقتصاد و مدیریت کشور است و این شعار نبوده و امکان‌پذیر است، اگر پیشرفت‌های هوافضا، نانو و موشکی نبود، ما ناامید می‌شدیم اما امروز اعلام می‌کنیم که ما می‌توانیم.


کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: آخرین کلام ما این است که ما نیامده‌ایم که برویم، بلکه آمده‌ایم که موفق شویم.





      

SNN

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در مراسم رژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: روز مبارک ارتش جمهوری اسلامی ایران را به همه پرسنل ارتش، امیران، افسران، درجه داران، کارمندان، خانواده گرامی آنها، خانواده های ایثارگران ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و بسیج قهرمان و به ویژه فرماندهی معظم کل قوا تبریک و تهنیت می گویم.

 

وی افزود: روز ارتش به معنای یادآوری ایثار و فداکاری دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول هشت سال دفاع مقدس و پاسداری آنها از مرز و بوم این کشور در قریب به 30 سال بعد از دوران دفاع مقدس است.

 

روحانی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره بعد از انقلاب اسلامی در تاریخ ایران، جهان و منطقه ما با نیکی و عظمت یاد می شود. برخی از ارتش های دنیا نام شان یادآور دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر، نسل کشی، حمایت از تروریست، کودتا، بی اعتنایی به نظرات ملت و قانون است اما ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور نظم، انضباط، ایمان و دفاع مشروع از سرزمین مقدس ایران و حرکت در چارچوب قانون، منافع و مصالح ملی است.

 

رئیس جمهور گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران آزمون خود را در هشت سال دفاع مقدس پس داد.

 

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هیچ عملیات بزرگی را در دفاع‌مقدس نمی‌بینید، مگر آنگه قبل از عملیات، پرواز RF4 را در آن منطقه شاهد بودیم و با تحلیل عکس‌های این نوع هواپیما بود که طراحی نظامی و عملیاتی را تکمیل می‌کردیم.

 

رئیس جمهور افزود: هیچ عملیات بزرگی در 8 سال دفاع مقدس نمی‌یابید که از حرکت پرواز نیروی هوایی ارتش برای رساندن مهمات و سلاح از مناطق دوردست بی‌نیاز بوده باشد

 

وی افزود: هیچ عملیاتی در دفاع‌مقدس نبود مگر آنکه پشتیبانی هواپیماهای نیروی هوایی، توپخانه نیروی زمینی و هوانیروز را در کنار رزمندگان ما مشاهده می‌کردند. هیچ عملیاتی در دفاع‌مقدس را نمی‌بینید مگر آنکه وحدت ارتش، سپاه و بسیج و نیروی انتظامی را در کنار یکدیگر مشاهده می‌کنید.

 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران با فداکاری و ایثار، به وظایف خود در قانون اساسی به خوبی عمل کرد، گفت: طبق قانون اساسی، ارتش جمهوری اسلامی ایران پاسداری از استقلال کشور، تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارد. حفظ نظام، حراست از تمامیت ارضی ایران عزیز و استقلال کشور به صراحت قانون اساسی بر دوش ارتش است.

 

روحانی تصریح کرد: امروز در مقایسه با دوران دفاع‌مقدس، نیروی زمینی ارتش، نیروی هوایی، نیروی دریایی و پدافند هوایی در کنار سپاه پاسداران قدرتمند، بسیج دلاور و نیروی انتظامی، قدرت نظامی هوشمند ما با دوران هشت ساله دفاع‌مقدس قابل مقایسه نیست.

 

وی اظهار داشت: روزی نمی‌گذرد مگر اینکه ابتکار نیروهای مسلح ما و صنعت دفاعی ما را در میدان جدید، با شرایطی جدید، با تجهیزاتی نو و با ابتکاراتی جدید، ما را قدرتمندتر از روز گذشته می‌سازند.

 

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: دولت یازدهم مفتخر است که از روز اول یکی از اهداف بلندش، تقویت قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران بوده است. آمار و ارقام نشان می‌دهد که در دولت یازدهم بودجه بنیه دفاعی در این دولت نسبت به آغاز آن، 45 درصد رشد داشته است و این بدان معنا است که در شرایط سخت اقتصادی کشور، اهتمام دولت به تقویت هر چه بیشتر نیروهای مسلح بوده است.

 

روحانی ادامه داد: دولت یازدهم افتخار دارد که بعد از فراز و نشیب سال‌ها، یکی از تجهیزات مهم دفاع هوایی کشور را در این دوران به داخل کشور و در اختیار نیروهای مسلح ما قرار داد.

 

رئیس‌ شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه دولت یازدهم افتخار دارد که به لحاظ تجهیزات راهبردی نیروهای مسلح در سه سال و نیم اخیر به اندازه 10 سال گذشته آن گام برداشته است، گفت: امروز آمادگی نیروهای مسلح ما از هر زمان دیگری بیشتر است. نیروهای مسلح ما تهدیدی برای دیگران نخواهند بود.

 

وی افزود: نخستین گام نیروهای مسلح ما، تشویق به برخورد نظامی با هیچ کشور دیگری نیست. حرکت ما دوری از برخوردها و تنش‌هاست اما در عین حال همواره باید هوشیاری خود را در برابر توطئه‌ دیگران حفظ کنیم و قدرت بازدارندگی خود را روز به روز افزایش دهیم.

 

روحانی ادامه داد: همسایگان ما می‌توانند مطمئن باشند که نیروهای مسلح به عنوان دفاع از قدرت کل منطقه مهم و حساس خاورمیانه هستند.

 

رئیس‌جمهور تصریح کرد: کشورهای دیگر می‌توانند به نیروهای مسلح ما اطمینان داشته باشند که قدرت دفاعی کشور ما، قدرت تدافعی و بازدارنده است و تهاجمی نیست.

 

وی اضافه کرد: در عین حال نشان داده‌ایم که در برابر تجاوز متجاوزین تا چه حد سخت و قاطعانه از ملت و کشورمان دفاع خواهیم کرد. ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح ما دارای ویژگی‌هایی هستند که در کمتر کشوری سراغ آن را داریم.

 

روحانی ادامه داد: اولین ویژگی آن، ایمان و انگیزه الهی است که در قلوب نیروهای مسلح ما و از جمله پرسنل فداکار ارتش ما همواره این نیرو را برای ایثار، جانبازی و فداکاری نشان داده است.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه هیچ قدرت و تجهیزاتی جای ایمان و انگیزه نیروهای مسلح را نمی‌گیرد، گفت: دومین ویژگی نیروهای مسلح ما ارتباط آنها با ملت است. ملت در کنار نیروهای مسلح هستند و این نیروها در کنار ملت بزرگ ما حضور دارند.

 

وی تأکید کرد: هر کجا منافع ملی وجود دارد، نیروهای مسلح ما در خط مقدم منافع ملی و حراست از آن حضور دارند. هر کجا که ملت ما سختی و رنج ببیند، نیروهای مسلح ما در کنار مردم خواهند بود.

 

روحانی گفت: هر کجا که آلام طبیعی و مشکلات طبیعی باشد، نیروهای مسلح در کنار مردم حضور خواهند داشت؛ این ارتباط وسیع میان نیروهای مسلح و ملت، یکی از ویژگی‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

 

رئیس‌جمهور با اشاره به داشتن فرماندهی کل قوا به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های نیروهای مسلح تصریح کرد: این فرماندهی از اسلام، فقه، ولایت، عقل و اعتدال نشأت می‌گیرد. این فرماندهی چنین شان و مرتبه ای را از طریق جایگاه دینی و قانونی به دست آورده‌اند.

 

وی افزود: عشق، اعتماد و احساس تکلیف شرعی نیروهای مسلح در برابر فرماندهی کل قوا یکی از ویژگی‌های ممتاز نیروهای مسلح ما است.

 

روحانی با اشاره به توصیه و وصیت امام راحل و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر دوری نیروهای مسلح از بازی‌های سیاسی، گفت: هر مقدار که نیروهای مسلح ما طبق تأکید امام راحل از سیاست و سیاست‌بازی دورتر باشند، آن نیروی مسلح قدرتمندتر و ملت در کنار آن خواهد بود.

 

رئیس‌جمهور گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروهای مسلح در طول 30 سال پس از دفاع‌مقدس به این وصیت امام (ره) و تأکید مقام معظم رهبری عمل کرده‌اند و این برای ما بسیار مهم است.

 

روحانی ادامه داد: گرچه نیروهای مسلح و از جمله ارتش طبق اصل 147 قانون اساسی در زمان صلح باید در زمینه‌های امدادی، آموزشی و جهاد سازندگی به شرط لطمه وارد نشدن به قدرت دفاعی‌شان، به دولت کمک کنند، اما در عین حال ورود این نیروها در وسوسه‌های اقتصادی می‌تواند آنها را از هدف‌های بلند دور کند.

 

وی تصریح کرد: وسوسه‌های اقتصادی می‌تواند افکار فرماندهان و نیروهای مسلح را از وظیفه اصلی خود دور کند. ما امیدوار هستیم که با اجرای دستورات دینی و فرماندهی کل قوا، هر روز شاهد وحدت و اتحاد در نیروهای مسلح باشیم و در همه جا مردم می‌توانند از نیروهای مسلح احساس امنیت و آرامش کنند.





      

افسران - پیام ایت الله رییسی به صداوسیما





      
   1   2   3      >