سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :47
  • بازدید دیروز :4
  • کل بازدید :319523
  • تعداد کل یاد داشت ها : 546
  • آخرین بازدید : 102/12/29    ساعت : 1:24 ع
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
تدبر در قرآن
آیه قرآن
کاربردی

خانواده به عنوان اولین پله یک جامعه بسیار ارزشمند و محبوب است و در اسلام هیچ بنایی محبوب تر از خانواده پایه ریزی نشده است چنانکه در قرآن از زن و مرد به عنوان لباس یکدیگر یاد شده است  : «هُنّ لِباسٌ لَکُمْ وَ أَنْتُمْ لِباسٌ لَهُنّ؛ آنها لباس شما هستند، و شما لباس آنها. هر دو زینت هم و سبب حفظ یکدیگرید». (بقره: 187  )

باتوجه به اینکه ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام بخاطر انقلاب اسلامی در دنیا شناخته شده است همواره مانند سیبل برای تیر اندازی دشمنان به پایه اسلام تشبیه می شود. از این رو دشمنان اسلام برای از بین بردن این دین الهی سعی در تخریب پایه ابتدایی آن یعنی خانواده دارند و بهترین راه برای تخریب خانواده ها تزریق فرهنگ غربیست و این وظیفه بر دوش شبکه های ماهواره ای فارسی زبان است .

هدف اصلی فیلم‌ها و سریال‌های ماهواره‌ای، زدودن تقوا، حیا، شرم، وفاداری، تعهد و حس مسئولیت در خانواده‌ها و ایجاد حس رقابت جنسی و تفکر آزاد‌اندیشی مطلق است. در این نوع برنامه‌ها، زن و مرد به جای اینکه انیس و مونس هم باشند، به صورت رقیب یکدیگر نمایش داده می‌شوند و نسبت به هم وفاداری، تعهد و پای‌بندی ندارند.

اعضای یک خانواده وقتی در سریال‌های ماهواره‌ای، خیانت و روابط آزاد زن و مرد را تماشا می‌کنند، این احساس به آنها دست می‌دهد که این افراد در زندگی خود موفق هستند و هیچ مشکلی ندارند. در نتیجه، با تماشای این برنامه‌ها خانواده دچار پوسیدگی می‌‏شود، که پی‏آمدهای منفی آن در جامعه، بی‌بند و باری دختر‌ها و پسر‌ها و افزایش آمار طلاق است.


مردان در این روابط بیشتر به دنبال روابط جنسی بوده اما در طرف مقابل زنان به دنبال به دست آوردن روابط عاطفی قوی، به سمت روابط فرا زناشویی می روند.

وقتی که زن می بیند شوهرش بخاطر افکار جنسی که اورا احاطه کرده است توان برطرف کرد نیاز عاطفی وی را ندارد به دنبال شخصی می رود (دوست پسر) که بتواند این نیاز را برای او برطرف کند. و کار تاجایی پیش می رود که زن بین انتخاب دوست پسر و شوهر دچار تردید می شود.

نمونه این خیانت ها و این بی بندوباری ها را می توان در اعضای شبکه های ماهواره ای مانند من و تو و فارسی وان دید و باید اندکی با خود فکر کرد چطور افرادی که خود پایبند اخلاق و خانواده نیستند می توانند برای ما فرهنگ سازی کنند؟

ناآگاهی خانواده از خطرات شبکه های ماهواره ای باعث شده تا کانون بسیاری از خانواده ها تحت تاثیر آثاری تخریبی این فناوری متزلزل شود. از سوی دیگر برخی شبکه های ماهواره ای مانند فارسی وان و زمزمه و من و تو با انتخاب سریالهایی از کشورهای آمریکای لاتین و اسپانیا و جذب مخاطب بالا تلاش گسترده ای را برای رواج روابط فرازناشوئی در میان خانواده ها به خصوص جوانان آغاز کرده اند.


پ,ن: وفاداری، تعهد، گذشت و عشق، پایه‌های اصلی استحکام خانواده است و طبق آیه شریفه «وَ مِنْ آیاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَیْها وَ جَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ فی‏ ذلِکَ لَآیاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ»(روم: 21)  باید مودّت، رحمت و محبت در خانواده‌ها شکل بگیرد. در خانواده‌هایی که روابط بین فردی بر اساس مهر و محبت، عطوفت و صمیمیت برقرار است، نشاط و شادی حاکم می‌شود و هیچ‌گاه ناامیدی پیش نخواهد آمد.

 





      

امروز سلطه‌گران در همه جای دنیا - هر جایی به تناسب - در فکر سلطه فرهنگیند؛ یک نمونه‌اش هم همین ماهواره است که حالا باز هم می‌بینم بحث ماهواره را مطرح کرده‌اند. این منطق درست نیست که ما بگوییم چون تا پنج سال دیگر فنآوری ماهواره پیشرفت خواهد کرد و بدون بشقاب هم مردم ممکن است تصاویر ماهواره را بگیرند، پس از حالا جلویش را باز کنیم! این منطق، منطق صحیحی نیست. آن کسی که این منطق را مطرح می‌کند، باید بگوید برای جلوگیری از آن، چه کار تازه‌ای باید کرد. این منطق و استدلال، این‌گونه باید نتیجه بدهد. البته دشمن فنآوری را پیشرفته می‌کند. در مقابل، شما باید فکر کنید که با تطوّر و پیشرفت فنآوری ماهواره، چه کارهایی را می‌توانید انجام دهید تا از نفوذ ماهواره جلوگیری کنید. اما این استدلال، که چون دشمن پیشرفت می‌کند، پس ما بیاییم هر مانعی را از جلوِ راهش برداریم، منطقی نیست. این مانع، علی‌العجاله مانع است. مثل این است که دشمن تا مرزهای ما پیش آمده، آن وقت بگوییم، ما که نمی‌توانیم بیشتر از دو ساعت مقاومت کنیم، پس برویم! نه آقا! این دو ساعت را مقاومت کنید، شاید پیروز شدید. این چه حرفی است؟! قانون ممنوعیت ماهواره  - که مجلس شورای اسلامی، چند سال قبل از این، آن را تصویب کرد - یک قانون کاملاً درست و بجا بود. حدّاقلش این است شما توانسته‌اید چند سال این نفوذ را به عقب بیندازید و ان‌شاءاللَّه باز هم خواهید توانست.1378/02/28





      

از ابتدای ماه مبارک چند بار قصد کردم درباره ماه عسل بنویسم، از خوبی های ماه عسل، از کار بزرگی که ماه عسل دارد به خوبی انجام می دهد در این ماه عزیز و تمام تأثیری که ماه عسل دارد در زندگی بینندگانش، حتی اگر خودشان حواسشان نباشد ولی هر وقت یاد قرائت‌های شخصی احسان علیخانی می‌افتادم از دین و هر وقت او را در مقام یک مجتهد دینی در برنامه‌اش می‌دیدم بی‌خیال می‌شدم و خوبی و بدی ماه عسل را برای خودش تنها می گذاشتم؛ تا دیشب ...

 

دیشب اما ماه عسل کاری کرد که به نظرم باید در تاریخش ثبت شود؛ حضور دو مهمان هم تبار، اولی جانبازی از تبار دفاع مقدس که معجزه زنده ماندنش را با شفای امام رضا و حضرت معصومه داشت و این معجزه را نشان پزشکان حاذق ژاپنی ش داده بود. و حالا سفیر خوبی های بی شمار آن نسل شده بود در ژاپن...

 

و مهمان آسمانی بعدی "عمو حسن" ...

 

قصه عمو حسن در تلویزیون قصه بسیار غریبی است. اصلاً به قول احسان علیخانی شاید برای نخستین بار بود که نماینده عمو حسن های جامعه که ما بهشان لقب « جانباز اعصاب و روان» داده ایم، مهمان آنتن زنده سیما بودند، اما از همان اولی که خانواده آسمانی عمو حسن روی انتن آمدند آدم می توانست برکت خدادادی را ببیند به این قسمت از ماه عسل. خانواده ای که زندگی شان چنان بود که حالا اول صبحی فردای ماه عسل، همه دارند از آن ها صحبت می کنند...

 

مادر عمو حسن، کسی که می گفت در کربلا که همه داشتند خانه و ماشین را از سید الشهدا طلب می کردند من یک قطره از دریای مصیبت حضرت زینب را خواستم. من که نمی فهمم ایشان در کربلا چه کشید، ولی دوست داشتم لااقل یه ذره به قدر وسع خودم آن را بچشم. و شش ماه بعد از کربلایم انقلاب پیروز شد. و بعد برادرم شهید شد، و بعد دیگر برادرم، و در چهلم برادرم، پسر بزرگم، و بعد پسر دیگرم، حسن هم که با سوغاتی از جبهه برگشت...

 

و بوسه خاضعانه و عاشقانه عمو حسن بر سر مادرش به خاطر این همه بزرگی...

 

همسر عمو حسن، کسی که با افتخار داشت عشقش را به همسرش فریاد می زد. کسی که حالا 27 سال است دارد پرستاری همسر جانبازش را می کند و ذره ای، حتی ذره ای پشیمانی ندارد. کسی که همان روز اول با حسنِ جانباز ازدواج کرد اصلاً؛ و می دانست عمری باید پروانه شمع همسرش باشد. و پذیرفته بود این را، نه با بی میلی، که با افتخار، با عشق. عشقی که هر کسی را متحیر می کرد...

 

و بوسه عاشقانه و مهربانانه عمو حسن بر سر همسرش به خاطر این همه بزرگی...

 

و دختر و پسری که دیوانه پدرشان بودند از فرط محبت. و این دیوانگی را می شد از اشتیاق نگاهشان به پدر و مادر فهمید. و لبخند پر غرورشان به چهره پدر و مادر. و من که یاد آن حدیث می افتم... راستی اگر نگاه رحیمانه به چهره پدر و مادر ثواب دارد، ثواب نگاه این دختر و پسر لااقل بهشت است. تازه لااقل!

 

و عرض ارادت پدرانه و مهربانانه عمو حسن به فرزندانش به خاطر این همه بزرگی...

 

مهربانی را در ثانیه به ثانیه ماه عسل دیشب می شد به وضوح دید. و صداقتی که جاری بود در آن. و مظلومیت و بغضی که همه داشتند اما بی خیالش بودند، که خودِ عمو حسن خوشحال بود و پر لبخند، پس همه خوشحال بودند و غرق لبخند...

 

نمی دانم! شاید دلیل این همه ذوق زدگی م این است که مدت هاست از این برنامه ها در سیمای ملی وطنم ندیده ام. شاید هم غربت جانبازان اعصاب و روان و حضور مبارک یکی از آن هزار در ماه عسل دیشب، شاید هم چاشنی ضعف وحشتناک سیما در برنامه های رمضانی امسال است که انقدر ماه عسل را پررنگ می کند، نمی دانم! اما هر چه که باشد تا امروزِ ماه مبارک و شاید در این وقت اخیر هیچ برنامه ای نتوانسته بود این قدر سرِ ذوقم بیاورد. و چه قدر چسبید کنایه علیخانی در اوان برنامه: شما رفتید و موجی شدید،‌بعضی ها هم بعد از جنگ موج سوار شدند...!

 

راستی چند نفر دیشب بعد از ماه عسل دلشان برای این همه موج سواری که امروز دامن گیر جامعه شده دلگیر شدند؟ راستی دیشب چند نفر در برابر عظمت مادران شهدا سر تعظیم فرود آوردند؟ چند نفر برای بزرگی همسر عمو حسن گردن تواضع خم کردند؟ و چند نفر برای عشق فرزندان این خانواده کلاه از سر برداشتند؟

 

عمو حسن های این مملکت که با خدا معامله کرده اند و تبار آسمانی شان اهل دنیا نیست. ولی راستی دیشب چند نفر هوس کردند «موتورخانه» عمو حسنِ عاشق قصه ما را برای تبرک هم که شده ببوسند...؟

 

عمو حسن های این مملکت بی شمارند. و مادران آن ها، و همسران آنها. مشکل از ماست که آن ها را نمی بینیم، و از مشکلاتشان که بخاطر زندگی راحتِ امروزِ ماست، با بی خیالی می گذریم. و عین خیالمان نیست که این همه مشکل و مصیبت را این جماعت برای این مملکت و لابد برای منِ نسل سومی تحمل کرده اند. و حالا من...

 

دیشب ماه عسل خیلی ها را عمیقاً تحت تأثیر قرار داد. خیلی ها مثل پدر و مادر مرا که هم نسل عمو حسن اند، و خیلی هایی مثل خود مرا که نسل سومی ایم و بیش از همه زیر دِین عمو حسن ها...

 

عظمت یکی از هزاران عمو حسن این مملکت دیشب این چنین در خانه های ما غوغا کرد اما...

 

راستی اگر تلویزیون لااقل یک کمی از عظمت عمو حسن ها را برای ما به نمایش می گذاشت چه قیامتی می شد در بین جوانان نسل سومی





      

حوزه فرهنگ در یک هفته گذشته با خبرهای متنوعی همراه بود، همیشه انحراف اطرافیان امام جمعه به او مربوط نیست، بارش «برف» در سینماها تمامی ندارد!، رازی که بعد از 12 سال فاش شد، امروز غزه و فلسطین عرصه رسوایی غرب است، شناسنامه عجیب یک شهید و  ..... از مهمترین خبرها در صفحه فرهنگی به شمار می‌آید.



شیر است و خون تازه که جاری است از لبش ..

به گزارش خبرنگار فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، محمدرضا ترکی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران همنوا با انفجارهایی که قلب کودکان غزه را می لرزانند، شعری سروده و منتشر کرده است.

 

متن این شعر به شرح ذیل است:

 

لب باز کرده اند به فریاد، زخم هاش ...
...


بر نیل غزّه این همه تابوت های خُرد ...
...

 

با آنکه کوچک است بزرگ است داغ او

بارش «برف» در سینماها تمامی ندارد!/ تجریشی که ناتمام ماند

گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»؛ «برف» مهدی رحمانی توانست به فروش 113 میلیون تومانی برسد؛ همچنین فیلم «تجریش ناتمام» ساخته پوریا آذربایجانی توانست به فروش 111 میلیون و 500 هزار تومانی برسد.
بارش «برف» در سینماها تمامی ندارد!

«برف» مهدی رحمانی توانست به فروش 113 میلیون تومانی برسد.

رویا تیموریان، افشین هاشمی، محمدرضا غفاری، آناهیتا افشار، میلاد کی‌مرام، رابعه مدنی، مینا ساداتی، شیرین‌دخت یزدانبخش از جمله بازیگران این فیلم به شمار می آیند.
«برف» ماجرای یک روز از زندگی یک خانواده است که علیرغم مشکلات مالی درگیر برگزاری مراسم آبرومند خواستگاری دخترشان هستند. خانه ویلایی آنها در گروی بانک است و پدر برای رفع مسائل مالی پسر بزرگش تلاش می‌کند و .....

رازی که بعد از 12 سال فاش شد


گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»؛ هفته ای که گذشت بازار کتاب با خبرهای متفاوتی همراه بود؛ از خوردن «کنسرو غول» تا فاش شدن راز مینا. خبر اول اینکه:

«کنسرو غول» بخورید!

رمان نوجوان «کنسرو غول» صد و سی و ششمین عنوان رمان نوجوان نشر افق بوده که به قلم مهدی رجبی به چاپ رسیده است. رجبی به مدت حدود یک دهه به نوشتن داستان و فیلمنامه اشتغال دارد، ولی همان‌طور که خود گفته به نوشتن رمان برای نوجوانان علاقه شدیدی دارد.

داستان این کتاب درباره توکا است. توکا از مدرسه و درس ریاضی متنفر است و می‌خواهد مثل جنایتکارهای خشن، نترس و پولدار بشود. خاطرات یک جنایتکار مشهور به دست توکا افتاده و او مشغول خواندن آن‌ است...

آغاز کتاب با این جمله از چارلی چاپلین همراه است: «همیشه آخر همه‌چیز خوب تموم می‌شه، اگه نشد بدون هنوز آخرش نرسیده!»

پس از 20 سال، «بازمانده» هنوز بهترین فیلم در زمینه فلسطین است

گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»؛ مساله فلسطین و قدس نه تنها به عنوان یکی از مسایل استراتژیک نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح است بلکه از زاویه نگاهی انسانی و صلح دوستانه نیز مساله‌ای قابل تأمل است و نمی‌توان به راحتی از کنار آن عبور کرد. گذشته از این، مساله فلسطین به جهت سوژه و بار دراماتیکی که درون سوژه‌های آن وجود دارد می‌تواند موضوعی جذاب برای ساخت آثار سینمایی باشد. سینمای ایران نیز طی 35 سال گذشته از این سوژه غافل نبوده و گه‌گاهی فیلم‌هایی در این خصوص ساخته شده است.

در آستانه روز جهانی قدس و جنایت‌هایی که این روزها در غزه انجام می‌شود نگاهی داریم به سهم سینمای ایران در مساله فلسطین و به بازخوانی فیلم‌هایی می‌پردازیم که در این خصوص ساخته شده است.

هفت سنگ و قاعده بازی

سال 1367 سه فیلم درباره فلسطین و مساله قدس ساخته شد که دو فیلم به نام‌های «هفت سنگ» و «قاعده بازی» را سید عبدالرضا نواب صفوی کارگردانی کرد. این 2 فیلم از دل یک مجموعه تلویزیونی 22 قسمتی (1300دقیقه‌ای) استخراج شدند و در شانزدهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمدند.


امروز غزه و فلسطین عرصه رسوایی غرب است

گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»؛ امام خمینی (ره) در 16 مرداد سال 1358 پس از بمباران جنوب لبنان توسط اسرائیل، آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان «روز قدس» انتخاب کردند تا در این روز مسلمانان تمام دنیا همبستگی خود را با مردم مسلمان فلسطین در قالب برگزاری راهپیمایی نشان دهند. به این ترتیب، آخرین جمعه ماه رمضان در تقویم جمهوری اسلامی، «روز قدس» نام گرفت و 35 سال است که مردم روزه‌دار ایران و سراسر دنیا با برگزاری راهپیمایی این روز را گرامی می‌دارند.

در این گزارش نگاهی داریم به سخنانی که مقام معظم رهبری پیرامون مساله فلسطین و غصب آن توسط صهیونیست‌ها و اهمیت برگزاری روز قدس بیان کرده‌اند.

گاهی شنیده می‌شود که کسانی می‌گویند: فلسطین یک مسئله عربی است. این سخن به چه معنی است؟ اگر مقصود آن است که عرب، احساسات خویشاوندانه‌تری دارد و مایل است خدمت و مجاهدت بیشتری تقدیم کند، ‌این چیز پسندیده‌ای است و ما به آن تبریک می‌گوییم. ولی اگر معنی این سخن آن است که سران برخی کشورهای عربی به ندای یاللمسلمین مردم فلسطین کمترین توجهی نکنند و در قضیه مهمی مانند فاجعه غزه با دشمن غاصب و ظالم همکاری کنند و بر سر دیگران که ندای وظیفه، آرامشان نمی‌گذارد فریاد بکشند که شما چرا به غزه کمک می‌کنید، در این صورت هیچ مسلمانی و هیچ عرب‌ غیور و با وجدانی این سخن را نمی‌پذیرد و گوینده آن را از سرزنش و تقبیح معاف نمی‌سازد.


بانیان شعار دیروز «نه غزه، نه لبنان» شریکان امروز جنایات صهیونیست‌ها

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو»؛ پنج سال پیش و در چنین روزهایی، ایران در حال تجربه فضای سیاسی نا آرامی بود، نا آرامی‌هایی که بیش از هر چیز، در پی «ملاطفت» بیش از اندازه نظام با معترضان به نتایج انتخابات به دور دهم ریاست جمهوری ایجاد شده و شدت گرفته بود.

تنها پس از گذشت چند روز از حادثه تلخ 30 خرداد در تهران، و بازگشت نسبی آرامش به این شهر، «محسن سازگارا» از تئوریسن‌ها و فعالان فتنه در واشنگتن، در چندین مصاحبه و یادداشت به طور جداگانه تاکید کرده بود آرامش حاکم بر خیابان‌های تهران دیری نخواهد پایید و جنبش سبز از تمام «ظرفیت‌های مناسبتی» برای بروز و ظهور خود استفاده خواهد کرد.

مناسبت‌هایی که از قضا به نوعی نماد و سمبل خط مشی و راهبرد اساسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و رهبر فقید آن به حساب می‌آمد.

گویی دیگر زمان آن فرا رسیده بود تا کسانی که سال‌ها و در مجالس خصوصی به انکار راه امام و پشیمانی از اقدامات گذشته نظام و انقلاب می‌پرداختند، کینه سالیان خود را علنی کرده و در خیابان‌ها به نمایش آن بپردازند.

طلب مغفرت بدون توبه

گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو«زینب صارم»؛ در شماره پیشین بیان شد که شرایط محیطی گاه سبب می شود تا روح انسان کدر شود و توفیق مناجات و توبه را از دست بدهد؛ از جمله عواملی که باعث می شود تا انسان قسی القلب شود و چشمانش برای راز و نیاز با خداوند اشکی نداشته باشد، هم نشین و رفیق ناصالح است که مصاحبت با وی، انسان را به یاد خدا نمی اندازد؛ در ادامه بیان شد که رسانه ها اعم از تلویزیون و رادیو و یا حتی موبایل و شبکه های اجتماعی مانند تانگو، فیس بوک، واتس آپ، وایبر و.... می توانند بستری شوند تا غفلت انسان به مسائل اخروی و توجه به خداوند کم رنگ تر شود.

یکی از موانع اصلی که باعث می شود تا انسان به توبه و بازگشت به سوی خدا روی نیاورد شیطان است؛ متاسفانه برخی از مومنین وجود شیطان را به عنوان یک دشمن قسم خورده جدی فرض نمی کنند و نسبت به وسوسه های شیطان آگاهی ندارند. در سوره مبارکه ص آیه 83 بیان شده است:« فَبِعِزَّتِکَ لَأُغْوِیَنَّهُمْ أَجْمَعِینَ* إِلَّا عِبادَکَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِینَ*‏ پس به عزت تو سوگند که همه آنان را گمراه خواهم کرد مگر آن بندگان با اخلاص ترا.» در آین آیه مبارکه شیطان قسم یاد میکند که همه را گمراه خواهد کرد مگر بندگان مُخْلَصِ را.

از گلایه‌های شیخ‌طادی تا اکران‌های جدید

گروه فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»؛ هفته ای که گذشت سینمای ایران با خبرهای متفاوتی همراه بود. خبر اول اینکه:

صدور پروانه ساخت 3 فیلم ویدئویی

شورای صدور پروانه ساخت فیلم‌های ویدئویی برای3فیلمنامه پروانه صادر کرد.

شورای صدور پروانه ساخت فیلم‌های ویدئویی در جلسه 22 تیر خود که با حضور اکثریت اعضاء برگزار شد،برای ساخت فیلم نامه‌های : «دزدان خانه پیرزن» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد رضا جهانگیر تاج ، «عمو جان هیتلر» به تهیه کنندگی محمد علی اسلامی و کار گردانی حمید ابراهیمی و «روزهای کوتاه» به تهیه‌کنندگی جواد نوروز بیگی و کار گردانی محمود رضا ثانی پروانه صادر کرد.

همچنین دراین جلسه با نظر شورا برای ساخت مجموعه «ماه تی تی» به تهیه کنندگی مهران برومند و کارگردانی داوود میر باقری موافقت اصولی شد.

سازمان سینمایی خبر پروانه نمایش «چرک نویس» را اصلاح کرد

سازمان سینمایی در خبری با عنوان «صدور پروانه نمایش 10 فیلم برای شبکه خانگی» نام تهیه کنندگان فیلم «چرک نویس» را به اشتباه جا به جا درج کرده بود.

متاسفانه در ارسال خبر 21 تیر سازمان سینمایی با عنوان «صدور پروانه نمایش 10 فیلم برای شبکه خانگی» نام تهیه کنندگان فیلم «چرک نویس» به اشتباه جا به جا درج شده بود که ضمن پوزش از صاحبان فیلم ، تصحیح می شود: فیلم «چرک نویس» به کارگردانی علی جناب و تهیه کنندگی مشترک مجید مظفری و احمد تاجیک.