سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :59
  • بازدید دیروز :4
  • کل بازدید :319535
  • تعداد کل یاد داشت ها : 546
  • آخرین بازدید : 102/12/29    ساعت : 3:26 ع
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
تدبر در قرآن
آیه قرآن
کاربردی

پایگاه اطلاع رسانی اندیشکده یقین، پس از آزادی حسن عباسی از بازداشت بیانیه تقدیر وی از جوانان انقلابی را منتشر کرد.

 

متن کامل بیانیه رئیس مرکز بررسی های دکترینال بدون مرز به شرح زیر است:

 

هوالحکیم
جوانان عزیز مؤمن انقلابی؛

 

همّت ستودنی شما، مبیّن اراده نیروهای ولایی است. در این جنگ اراده‌ها، یک‌بار دیگر توانستید و باز هم ثابت کردید که می‌توانید؛ چه، این‌که در قاموس انقلابیون ناتوانی تعریف‌نشده است.

 

اقدام حق‌طلبانه‌ی شما در سراسر کشور، جلوه‌ی دیگری از قابلیت نیروهای انقلابی در مواجهه با توطئه‌ی دشمن در ایجاد انحراف در افکار عمومی از مسائل اساسی جامعه بود.

 

تلاش برای القاء انشقاق در صف متحد و بنیان‌المرصوص نیروهای مسلح با همّت شما و به خواست خدا به شکست انجامید. دشمن خارجی و لیبرال‌های داخلی تعادل روانی خود را در اثر واکنش حرفه‌ای شما ازدست‌داده‌اند.

 

شما نشان دادید که ارتش بخشی از ناموس ملی است؛ چون کلمه‌ی طیّبه است و به‌یقین، ارتش امروز انقلابی‌تر از هر زمان دیگری است.

 

آرایش کلاسیک جنگ حق و باطل، همواره می‌تواند مانند آرایش جنگ صفین باشد، که در آن علی (ع) به دلیل نبود عمار یاسر، مجبور به بازگرداندن مالک اشتر در واپسین لحظات پایانی منازعه شد.

 

اکنون در کارزارهای شبه صفین کنونی، «حضرت سیدعلی» مالک اشترهای خود را در ارتش و سپاه، پاک‌پور و پوردستان در زمین، شاه‌صفی و حاجی‌زاده و اسماعیلی در هوا، سیاری و فدوی در دریا، حاج قاسم در پهنه‌ی جهان اسلام را به‌عقب فراخوان نخواهد کرد؛ زیرا عمارهای او اجازه‌ی ایجاد انشقاق در عرصه‌ی عمومی را به دشمن نمی‌دهد.

 

جهاد هوشمند با تلفیق جهاد کبیر و جهاد صغیر، چهره‌ی نوین اقدام نامتقارن در عرصه‌ی دفاع همه‌جانبه و امنیت پایدار است که ترکیب عمل عمار و مالک محسوب می‌شود؛ و شما جوانان مؤمن انقلابی در فضای سایبر جلوه‌ای از این جهاد هوشمند را به نمایش گزاردید.

 

اکنون، که ترفند دشمن نافرجام ماند و طرح او خنثی شد، مجدداً به مسائل کشور بازمی‌گردیم:

 

جنبش نرم‌افزاری، زدودن علوم غیرتوحیدی، حذف ربا از نظام مالی کشور، پیگیری عملیاتی اقتصاد مقاومتی، مراقبت از عدم شکل‌گیری خط خیانت‌آمیز پیگیری برجام‌های دو، سه و چهار، ممانعت از فراموشی فیش‌های دریافتی نجومی، مبارزه با اشرافی‌گری و بورژوازی نقاب‌دار، پیگیری چندوچون مذاکرات مشکوک 1365 پاریس، چاره‌جویی برای اشتغال جوانان، رصد دولت‌سازی و ملت‌سازی در سوریه و عراق و یمن، پیگیری قسط شهروندی در سطح کشور و افشای خیانت و خباثت آمریکا در پسابرجام بخشی از مسائل اساسی است که در جهاد هوشمند باید به آن‌ها پرداخته شود.

 

همّت خود را در این خیزش انقلابی، به این مسائل اساسی معطوف کنید و روحیه‌ی توأمان عماری و مالکی را در خود تعمیق نمایید که راه روشن و البته درازی در پیش دارید؛ که «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ».

 

حسن عباسی
16 مرداد 1395





      

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در برنامه نگاه یک به بررسی عملکرد آمریکا در قبل و بعد از برجام و همچنین بدعهدی‌های آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی ایران و همچنین مسئله فیش‌های حقوقی و... پرداخت و در ابتدای این برنامه روز خبرنگار و هفته کرامت را تبریک گفت.

 

وی درباره اینکه فردی رسانه‌ای است یا سیاسی؟ گفت: معمولا کسی که در کار رسانه و مطبوعات است، به طور طبیعی در عرصه سیاسی نیز ورود دارد و این دو از هم قابل تفکیک نیستند.

 

شریعتمداری درباره اینکه آیا اصحاب رسانه از احترام لازم در بین صاحبان قدرت برخوردارند؟ گفت: کار خبر و خبرنگاری از آن جا که گزارش واقعیات است و نوعی خدمت است، طبعا در برخی مواقع با چالش‌هایی روبرو می‌شود، خبرنگار باید شجاع باشد و جسارت کار داشته باشد.

 

*خبرنگاری با پشت میز نشستن و زیر کولر لم دادن سازگار نیست

وی اضافه کرد: خبرنگاری با پشت میز نشستن و زیر کولر لم دادن سازگار نیست و آنچه تحت عنوان کپی - پیست مطرح است، کار خبرنگاری نیست. خبرنگار باید وارد معرکه شود. مثلا در مورد حقوق‌های نجومی که الان اشاره کردید، ما وارد موضوع شدیم، یعنی اسنادی را به دست آوردیم که این اسناد سخت به دست آمد و بسیاری دنبال این بودند که ببینند این اسناد از کجا بیرون رفته است.

شریعتمداری گفت: مسئولی که پشت تریبون می‌آید و در تلویزیون و در مصاحبه‌ای از رسانه‌هایی که فیش‌های نجومی را مطرح کردند، تشکر می‌کند، البته برخی از آنها در پشت صحنه دنبال این هستند که چه کسی این فیش‌ها را لو داده است.

 

این فعال رسانه‌ای ادامه داد: این طبیعت کار است. مهم این است که شما کارتان را درست انجام داده باشید و از دایره حق بیرون نرفته باشید، برای مردم واقعا کار کرده باشید، واقعیات را وارونه، واژگونه و خدای نخواسته غیرواقعی تفسیر نکرده باشید. اگر قرار باشد کار خبرنگار این چنین باشد، طبیعتا چالش‌هایی پیدا می‌کند.

 

 وی افزود: اما اگر خبرنگاری از این نوع باشد که هوا تار است تار می‌نوازد پس هوا می‌نوازد، دیگر مسئله‌ای نیست، نه سیخ می‌سوزد و نه کباب و هیچ اتفاقی این وسط نمی‌افتد.

 

شریعتمداری در پاسخ به این سؤال مجری که با توجه به اظهارات شما آیا خبرنگاران در بین مسئولان جایگاه و احترام ویژه‌ای را دارند؟ عنوان کرد: خبرنگاران در بین مردم جایگاه خوبی دارند و این جایگاه بستگی به این دارد که چگونه عمل می‌کنند. مثلا یک روزنامه و نشریه در فضای مجازی، وقتی یک رسانه به معنی عام خود به جای پرداختن به مسائل اصلی، حاشیه سازی کرده و اذهان را از مسائل اصلی منحرف می‌کند یا خدای ناخواسته برای برخی از جریانات کار جاده‌ صاف کنی انجام می‌دهد، طبیعی است که چنین افرادی قابل احترام نیستند و آنگونه که باید مورد احترام نیستند، ولی این جایگاه معتبر و خوبی است.

 

به باور مدیر مسئول روزنامه کیهان اگر رسانه مطلوبی باشید، باید از مطلوبیت خودتان نشانه‌ها و شواهدی را ارائه دهید. ممکن است بعضی وقت‌ها آن چیزی که ارائه می‌کنید برای برخی در همان زمان قابل درک نباشد، ولی اگر راه را درست انتخاب کرده باشید بعد از مدتی به نقطه مطلوب می‌رسید.

 

* بسیاری از رسانه‌ها به فیش‌های حقوقی نپرداختند و از آن دفاع هم کردند

شریعتمداری درباره اخلاق رسانه‌ای و این سوال مجری که برخی از رسانه‌ها بی اخلاقی می‌کنند نیز گفت: اخلاق رسانه‌ای چیزی بیرون از اخلاق به مفهوم واقعی و مفهومی که در جامعه است و تعریفی براساس مبانی اسلامی دارد، نیست. ولی وقتی وارد رسانه می‌شود به اقتضای کار رسانه خرد می‌شود و در جایگاه‌های مختلف تعاریف خاص خود را پیدا می‌کند.

 

وی در خصوص اظهارات خرازی که گفت «رسانه‌ها همه به فیش‌های حقوقی پرداختند»، گفت: من می‌گویم این گونه نیست، بسیاری از رسانه‌ها به فیش‌های حقوقی نپرداختند و بالعکس از فیش‌های نجومی دفاع هم کردند. حداقل این است که می‌گویند روزنامه‌نگار سندش با خودش است. دیوار حاشا برای روزنامه‌نگار بلند نیست، چون همه آنچه می‌گوید مضبوط و ثبت شده است و می‌توانند به آن مراجعه کنند.

 

این فعال رسانه‌ای افزود: وقتی فیش‌های حقوقی را مطرح و حتی تصویر آن را منتشر کردیم بسیاری از این روزنامه‌ها به حمایت از دولت به ما حمله کردند و توجیهاتی هم برای آن داشتند مثلا گفتند این شکل قانونی دارد، اینکه شما می‌خواهید موضوع را منحرف کنید و با دولت مخالفت می‌کنید و اینکه این افراد کارآفرین هستند و اگر از کار کنار بروند در حوزه‌ای که کار می‌کنند و فاجعه‌ و ثلمه‌ای ایجاد می‌شود. بحث‌هایی از این چنین بود بعدها وقتی که موضوع یک کمی جلوتر رفت، بعدها برخی‌ها پرداختند از نوع حزب ایران نوین پاینده بود یک کمی هم حزب مردم زنده باد. کامل وارد نشدند.


*صاحبان فیش‌های حقوقی چوپان بودند و انتظار نمی‌رفت به بیت‌المال دستبرد بزنند

شریعتمداری درباره سه هزار میلیارد تومان که خرازی به آن اشاره کرد نیز گفت: آنها دزد بودند کار دزد، دزدی است. آنها گرگ بودند، کار گرگ حمله به گله و دریدن گوسفندهاست، از آنها انتظاری نیست. ولی صاحبان فیش‌های حقوقی چوپان بودند، از آنها انتظار نمی‌رفت که به بیت المال دستبرد بزنند و به اموال عمومی دست درازی کنند. آنها دزد بودند و با آنها برخورد شد و بعد هم گرفتند و حتی اعدامی هم داشتند.

 

مدیر مسئول روزنامه کیهان اضافه کرد: ما قبل از همه به مسئله سه هزار میلیارد تومان پرداختیم، سندش هم هست حتی نام بانک«تات» را بردیم و میزان سرمایه آن را نیز گفتیم؛ اما اینکه سه هزار میلیارد مبلغ سوء استفاده شده است،‌ این را نمی‌دانستیم، فقط می‌دانستیم، مبلغ بسیار بسیار کلانی است.

 

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: همان موقع برخی از همین روزنامه‌ها که وقتی به فیش‌های نجومی پرداختیم، حمله کردند چرا می‌پردازید،‌ همان موقع از آنها حمایت می‌کردند.

 

شریعتمداری گفت: احتمالا آقای خرازی در جریان باشند و یادشان باشد که آقایان می‌گفتند آقای مه‌آفرید که متهم اصلی سه هزار میلیارد تومان بود، کارآفرین است و می‌گفتند چرا باید مجازات شود و باید از آن استفاده شود. یا آن کسی که کلی به برخی روزنامه‌ها کمک کرد. آقای شهرام جزایری به کلی از رسانه‌ها کمک‌های کلان کرده است. چنین آدمی معلوم است که فلان روزنامه هیچ وقت علیه آن موضع نمی‌گیرد و محال است موضع بگیرند. اینکه می‌گویم شجاعت باشد یعنی این اینکه می‌گویم وارد گود شوند یعنی این چنین.

وی درباره فیش‌های حقوقی افزود: مسئله فیش‌های حقوقی فقط مسئله مبالغی که این آقایان به غارت بردند نیست، مسئله‌ای فراتر از این است. برخی از روزنامه‌ها می‌گفتند مگر این پول‌هایی که بردند چقدر است؟ اینکه چقدر بردند چقدر است.

 

شریعتمداری افزود: در رستورانی فردی مدیر رستوران را صدا زد و گفت مگس در سوپ است. مدیر گفت مگر مگس چقدر سوپ می‌خورد؟ گفت موضوع این نیست که چقدر سوپ می‌خورد موضوع این است که نشان می‌دهد این رستوران آلوده است.

 

*کسانی که حقوق‌های ده میلیونی می‌گیرند هرگز به فکر مردم نیستند

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: کسانی که حقوق‌های ده میلیونی می‌گیرند هرگز به فکر مردم نیستند. کسی که حقوق‌های ده میلیونی می‌گیرد در فلان شرکت دولتی به عنوان عضو هیأت مدیره ماهی دو سه بار حضور می‌یابد یک دفعه چند ده میلیون بابت آن پاداش می‌گیرد.

 

وی افزود: چنین آدم‌هایی هرگز نمی‌توانند به فکر مردم باشند کسی که چنین حقوقی می‌گیرد، شایستگی ندارند در چنین جایگاهی حضور داشته باشند.

 

* دولت احمدی‌نژاد از زمانی دچار انحراف شد که مثل اصلاح طلب‌ها شد

 وی خطاب به خرازی در خصوص حمایت از احمدی‌نژاد گفت: روزنامه‌نگار سندش با خودش است و نمی‌تواند حاشا کند. دولت آقای احمدی‌نژاد در دور اول و اواسط دور دوم، دولتی بود که شما‌ها انگشت کوچکه آن هم به لحاظ خدمتی که به مردم کرد، نمی‌شوید. این دولت از زمانی دچار انحراف شد که مثل اصلاح طلب‌ها شد.

 

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: آن زمانی که ما انتقاد کردیم، تعجب می‌کنم شما مگر در ایران نبودید؟ بنده را به این خاطر دو بار دادگاه بردند. از من شکایت کردند.

 

وی در پاسخ به این سؤال خرازی که نتیجه دادگاه چه شد؟ گفت: نتیجه دادگاه به این خاطر که دروغ می‌گفتند. آن آقا گفت اگر فلانی را محکوم نکنم، مسلمان نیستیم. اسنادش هست. اتفاقا آن موقعی که ما انتقاد می‌کردیم، شماها به به و چه‌چه می‌کردند.

 

شریعتمداری در خصوص اظهارات خرازی که گفت شما اتهام وارد می‌کنید، افزود: دوستان شما به به و چه چه می‌کردند. سندهایش هست. از اول ما به این موضوع پرداختیم و به خاطرش دادگاه رفتیم و گفتیم چرا آقای فلانی را به کار گرفتی؟ و چرا بر خلاف نظر رهبری 11 روز خونه نشینی کردی؟ ما بودیم که گفتیم چرا در کیش فلان هتل را ساختی؟ و چرا پانته‌آ ... را به کار گرفتی. اینها همه هست.

 

خرازی عنوان کرد که شش سال بعد که شریعتمداری گفت: همان موقع این کار صورت گرفت. شما در آن زمان در ایران نبودید یا روزنامه‌ها را نخواندید.

 

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: ما به آقای روحانی و معاون اول ایشان احترام می‌گذاریم. اینکه فرمودید آیا تا به حال با این نجومی‌ها برخورد کردند؟ شما فرمودید با قاطعیت برخورد کردند. با کدام قاطعیت؟ آقای نوبخت روز اول می‌گوید من به خاطر این حقوق کلانی که آقای فلان گرفته که گفتند اسم نبرید، من از مردم عذرخواهی می‌کنم، بعد چند روز می‌گوید ایشان ذخیره نظام و بزرگ‌ترین امانتدار هستند.

 

شریعتمداری افزود: اینها را که نمی‌شود انکار کرد، اینها را که من نگفتم، خودشان گفتند.

 

وی گفت: برخی نزدیکان آقایانی که اسم بردید ، اگر قرار بود برخورد شود باید با آن نزدیکان برخورد می‌شد. حضرت امیر میله آتش را به صورت بردارش عقیل که نابینا بود نزدیک کرد. آن یک من گندم می‌خواست، نه سیصد میلیون تومان حقوق ماهیانه.

 

شریعتمداری خطاب به خرازی اضافه کرد: اینکه گفتید هفتصد، هشتصد میلیارد دلار، من از شما تعجب می‌کنم. منظور شما درآمدهای نفتی دو دولت است. از شما تعجب می‌کنم، این حرف را اگر عوام بزنند عیبی ندارد، ولی از شما بعید است، چون خزانه دولت دخل بقالی که نیست.

 

*خزانه دولت که دخل بقالی نیست

وی در پاسخ به اظهارات خرازی مبنی بر اینکه سازمان برنامه را منحل کردند که هر گونه دوست دارند عمل کنند، افزود: سازمان برنامه را منحل کردند به جای خود بروید بررسی کنید. اینکه می‌گوید هفتصد هشتصد میلیارد دلار خزانه دولت که دخل بقالی نیست که بقال دست کند در دخلش و بگوید هوشنگ برو دو دست چلوکباب بگیر و بیاور. 

 

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: خزانه دولت برای اینکه از آن استفاده کنی نیاز به مصوبه مجلس و تفریغ بودجه دارد. این همه در آن مدت خدمات عمرانی که در کشور شد، چرا اینها را نمی‌بینید؟ بعدا چه شده؟ هیچ اتفاقی.

 

شریعتمداری افزود: درخواست من این است که آقای خرازی حتما سند بدهند. من سند می‌دهم، آقای خرازی هم سند بدهند.

 

وی در پاسخ به اظهارات خرازی درباره عملکرد دولت‌ قبل گفت: شما یکی دو مورد از خدمات شایان دولت کنونی را بفرمایید.

 

*قبلی‌ها ال‌سی برای دسته بیل باز نکردند

شریعتمداری درباره وارد کردن دسته بیل توسط دولت جدید عنوان کرد: این را دولت جدید وارد کرد. قبلی‌ها که ال‌سی برای دسته بیل باز نکرده بودند.

 

*آنهایی که به زندان افتادند، وطن فروشی کردند

وی در پاسخ به اظهارات خرازی مبنی بر اینکه شما اهانت می‌کنید، گفت: چه اهانتی؟ آقایان که نام می‌بردید هر دو برادرانشان متهم به فساد هستند، چرا با آنها برخورد نمی‌کنند؟

 

شریعتمداری در پاسخ به این سوال که شش سال دولت حاکم بود ولی حرفی نزدید، اضافه کرد: موقعی که ما گفتیم سندش هست، می‌توانید به آرشیو کیهان مراجعه کنید. ببینید که ما آن زمان می‌گفتیم.

 

خرازی با بیان اینکه نوشداروی بعد از مرگ سهراب آمدی، شریعتمداری افزود: آن موقع برخی از دوستان شما شرمنده می‌شدند.

 

خرازی گفت که آن موقع دوستان ما در زندان بودند و شما آزادانه حرفتان را می‌زدید، شریعتمداری عنوان کرد: آنهایی که به زندان افتادند، وطن فروشی کردند.

 

مدیر مسئول روزنامه کیهان دوباره عنوان کرد: خواهشم این است که آقای خرازی سند بیاورند.

 

*حتی ما برخی خدمات کنونی را مطرح می‌کنیم که روزنامه‌هایی که برای آن سینه چاک می‌کنند مطرح نمی‌کنند

شریعتمداری درباره برخورد با دارندگان فیش‌های نجومی گفت: زمانی که رئیس جمهور به آقای جهانگیری نامه نوشت نامه را منعکس کرده و تقدیر کردیم که این اقدام شایسته صورت پذیرفته و امیدوار بودیم بقیه با رئیس جمهور همراهی و همکاری کنند. بعدا فیشی به دست آمد و منتشر شد که آقایان هم تکذیب نکردند و یکی از این آقایان مبلغ صدها میلیارد تومانی را پاداش غیر موجه گرفته است که اسم نمی‌برم.

 

وی افزود: فلان آقا را اول برکنار می‌کنند، بعد می‌شود عضو هیأت مدیره همان شرکتی که از آن برکنار شده است. اینها را چکار می‌خواهیم بکنیم، اینها بالاخره پاسخ می‌خواهد. به قول حضرت آقا فرمودند، اینها برکنار شوند و اموال از آنها باز پس گرفته شود و تعبیرش هم این بود که اینها لیاقت این جایگاه را ندارند.

 

این فعال رسانه‌ای افزود: هم مردم و بقیه منتظریم چنین اقداماتی صورت بپذیرد. دولت نهم که سر کار آمده بود، تا چند ماهی این بحث را مطرح می‌کرد، فلان مشکل برای دولت قبل است، یکی از آقایان گفت این کار نهایتا شش ماه، بعد از شش ماه نهایتا خودت چه کار می‌کنی؟

 

وی گفت: هی می‌گوید دولت قبل، دولت قبل؛ بروید بگیرد بگویید اگر فیش‌های حقوقی دارید به ما بدهید ما می‌زنیم، اگر ندارید و می‌خواهید رد گم کنید یک چیز دیگر است. معتقدم دو دو تا چهار تا به صورت خیلی مستند بیاوریم و دانه دانه مطرح کنیم و به آن بپردازیم؛ مثلا خدمات دولت کنونی را مطرح کنیم اگر جایی هست به آن بپردازیم حتی ما برخی خدمات کنونی را مطرح می‌کنیم که روزنامه‌هایی که برای آن سینه چاک می‌کنند مطرح نمی‌کنند.

 

*پیش بینی کرده بودیم که حتما پرونده ما را به شورای امنیت می‌برند

شریعتمداری درباره برجام نیز گفت: سال 82 که البرادعی آمد ما یک یادداشتی داشتیم که ما را به کجا می‌برند و گفته بودیم ما باید از ان پی تی خارج شویم و پیش بینی کرده بودیم که حتما پرونده ما را به شورای امنیت می‌برند. آن زمان کسی این را نمی پذیرفت من خدمت آقای روحانی بودم ایشان به گلایه گفت وقتی تروئیکای اروپایی آمدند من به آنها گفتم حالا صحبت از مذاکره است، ما قرار است احتمالا بتوانیم پروتکل الحاقی را داوطلبانه و برای مدت محدودی اجرا کنیم و این امتیاز را می‌دهیم.

 

وی افزود: روحانی گفت آقای جک استراو به پشت من زد گفت این چه امتیازی است مجلس ششم یک طرح سه فوریتی داده که دولت را ملزم کند به اجرای پروتکل. در همان مجلس ششم، یکی از آقایان نماینده آمد پشت تریبون، در حالی که آمریکایی‌ها آن زمان به شدت ما را تحت فشار قرار داده بودند که دنبال تولید سلاح هسته‌ای هستید، ایشان پشت تریبون آمد و فریاد زد ما 19 سال به دنیا دروغ گفتیم، تا جایی که آقای کروبی که رئیس مجلس بود به آن گفت چرا تو حرف اسرائیل را می‌زنی؟ اگر قرار باشد این طیف وارد کار شوند می‌توانید حدس بزنید چه اتفاقی می‌افتد.

 

مدیر مسئول روزنامه کیهان در پاسخ به این سؤال مجری که کدام طیف؟‌ گفت: برخی از افراد همان طیف الان در کار اطرافیانی هستند که در این زمینه فعالیت می‌کنند.

 

 خرازی هم پرسید از کدام نمایندگان مجلس در مذاکرات هستند؟ که شریعتمداری پاسخ داد: در مذاکرات نیستند، ولی آتش بیار معرکه هستند.

 

این فعال رسانه‌ای با اشاره به تیتر روزنامه‌ها در روز اجرای برجام و در حمایت از برجام عنوان کرد: اینها فضاسازی می‌کنند و همین الان هم فضاسازی می‌کنند. ما هم فضاسازی‌ می‌کنیم.

 

وی در پاسخ به خرازی که گفت شما از روز اول موافق تحریم بودید، گفت: من سؤالی از شما دارم، شما که به ما می‌گویید موافق تحریم بودیم و به ما می‌گویید کاسب تحریم، آقایان بیایند زندگی من را بگیرند با زندگی یکی از آن آقایان عوض کنند. کدام کاسب تحریم است که اصرار کند تحریم‌ها حذف شود؟ آدم باید چیزی بگوید که جایگاهی داشته باشد.

 

*برجام چیزی برای ما نداشت

شریعتمداری اضافه کرد: معتقدم برجام برای ما چیزی نداشت، تنها دستاورد برجام که می‌توان به آن تکیه کرد، این است که برای آنهایی که فکر می‌کردند و با صراحت می‌گفتند ما به مذاکرات خوشبین هستیم و آمریکا را کدخدا می‌دانستند، به آنها و ملت نشان داد که آمریکا قابل اعتماد نیست.

 

 مدیر مسئول روزنامه کیهان درباره دستاوردهای برجام خاطرنشان کرد: آقای خرازی عنوان کردند برجام باعث شد ما الان آب سنگین را بفروشیم، آب سنگین را وادارمان کردند بفروشیم. الان راکتور اراک را بتن ریختیم، مگر غیر از این است؟ یا می‌گویند اورانیوم سه و هفت دهم درصد را می‌دهیم کیک زرد را می‌گیریم. کیک زرد فلوئور اورانیوم است که بگیریم به هگزا فلوئور اورانیوم تبدیل کنیم. ما ده هزار کیلو داشتیم نه هزار و 700 کیلو را از ما گرفتند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه آقای خرازی می‌گویند، ما اینها را به خارجی‌ها می‌فروشیم، عنوان کرد: وادارمان کردند بفروشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: هیچ یک از تحریم‌ها برداشته نشده است. مذاکرات برای این بود که تحریم‌ها برداشته شود ولی هیچ کدام از تحریم‌ها برداشته نشده است،‌تحریم‌های بانکی سر جایش است. تحریم‌های دیگری که آمریکایی ها قول دادند برنداشتند. این تفاوت‌ها را ببینید، مردم که بالاخره می‌بینند.

 

شریعتمداری درباره ارتباط بانک‌ها با خارج افزود: سوئیفت باز است، ولی پذیرفته نمی‌شود. سوئیفت کانا است، بانک مربوطه قبول نمی‌کند و هیچ ال سی باز نمی‌شود. آقای روحانی روز اول اجرای برجام گفت امروز هزار ال سی گشایش یافت ما تعجب کردیم روز یکشنبه بود و همه بانک‌ها تعطیل است. بعدا اصلاح کردند، من نگران کسانی هستم که به ایشان مشاوره می‌دهند و بعدا گفتند قرار بوده هزار ال سی گشایش یابد. دو بانک یکی در آلمان (متعلق به ترک‌های ترکیه) و یکی ایتالیا با ما کار می‌کنند.

وی افزود: ما هیچ چیز به دست نیاوردیم.

 

*دستاورد برجام تحقیقا هیچ بود

این فعال رسانه‌ای با اشاره به اظهارات روحانی درباره لغو تمام تحریم‌های اقتصادی، مالی و ... حتی تحریم تسلیحاتی، گفت: هیچ کدام از این تحریم‌ها لغو نشده است. آقای سیف رفت آمریکا گفت تقریبا دستاورد برجام هیچ بود، من می‌گویم تحقیقا هیچ بود.

 

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اظهارات مذاکره کنندگان هسته‌ای ادامه داد: آقایان شما می‌گفتید برجام فتح الفتوح و بزرگترین معجزه و آفتاب تابان است. حالا این گونه است؟

 

مدیر مسئول روزنامه کیهان درباره اظهارات خرازی خاطرنشان کرد: اینکه اتفاقات مهمی افتاده است، ملاک نیست، سند ارائه دهند.

 

شریعتمداری دوباره عنوان کرد: آقای خرازی باید برای مطالبی که گفتند سندی ارائه دهند اینکه برجام خیلی فایده داشته چه داشته است؟ به منتقدان مگر اجازه دادند حرف بزنند هر کس آمد حرف بزند گفتند برو جهنم، بیسواد و از مسائل جهان بی‌خبری.

 

 وی همچنین گفت: آقای بابک زنجانی با آقای روحانی و هاشمی رفسنجانی عکس دارند.

 

مدیر مسئول روزنامه کیهان درباره اظهارات خرازی مبنی بر اینکه بحث‌هایی که آقای شریعتمداری عنوان می‌کند من را یاد توده‌ای‌ها می‌اندازد،‌گفت: خوب است یاد کفار قریش نمی‌اندازد.

 

* پول نفتی که صادر می‌کنیم برنمی‌گردد

وی درباره صادرات نفت گفت: پول نفتی که ما صادر می‌کنیم برنمی‌گردد، می‌ماند آنجا و جزو اموال بلوکه شده است تا یک روزی برگردد. حتی برای دانشجویان پول را به صورت اسکناس می‌برند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی درباره اظهارات خرازی مبنی بر اینکه شش قطعنامه تحریمی علیه ما تصویب شد، اضافه کرد: فقط 1229 قطعنامه تحریمی بود.

 

وی افزود: در خصوص اینکه شما گفتید قطعنامه‌ها موهبت الهی است را ما نگفتیم، امام گفتند.

 

*مگر فردو را درست کردیم که آب هویج بگیریم

 شریعتمداری درباره کیفیت سانتریفیوژها که خرازی به آن اشاره کرد، گفت: چه کسی می‌گوید ما با آی آر هشت کار می‌کنیم؟ اینکه گفته خود آقایان است. شما به تحقیق و توسعه اشاره کردید، مثلا در فردو چه کار می‌خواهیم بکنیم؟ گاز نجیب چیست؟ آرگون تزریق کنیم، به جای آن آب هویج می‌گرفتیم. مگر آنجا را درست کردیم که آب هویج بگیریم.

 

وی همچنین عنوان کرد: قطعنامه 2231 شش قطعنامه قبلی را تجمیع کرده است. یعنی اگر ایرادی داشته باشید باید به کمیسیون بروید. کلکی که در برجام زدند این است که وقتی موقع مذاکره است می‌گویند یک طرف شما یک طرف ما شش تا وقتی که کمیته شکایات باید تصمیم بگیرد می‌گویند هشت عضو دارد و اتحادیه اروپا را هم اضافه کردند. وقتی ببرید آنجا  کافی است یکی وتو کند.

 

وی در پاسخ به صحبت خرازی که گفت شما کشور را به اینجا کشاندید، گفت: کشور را من به اینجا نکشاندم، آنهایی که آمدند وطن را بفروشند به اینجا کشاندند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی درباره اقتصاد مقاومتی افزود: این را دولتمردان نگفتند که ظرفیت تولید ما در حد آبگوشت بزباش است و فقط می‌توانیم قرمه سبزی و بزباش تولید کنیم.

 

 وی به خرازی گفت: نمی‌شود شما از این طرف حمایت می‌کنید و زمانی موقع پاسخگویی است می‌گویید به من ربطی ندارد. به شما ربط دارد. اقتصاد مقاومتی این نیست که می‌گویند باید مدیر هم از خارج وارد کنیم. شما می‌گویید با 40 بانک ارتباط داریم، دو تا بانک است یک بانک در ترکیه و یک بانک در ایتالیا، باید پول‌هایمان را به صورت تهاتری استفاده کنیم. شما نماینده ایران در سازمان ملل بودید. بقیه پول‌هایمان را نگه می‌دارند و نمی‌دهند. چند وقت پیش یکی از وزرای هندی گفت ما می‌خواهیم پول‌ها را بدهیم ولی آمریکایی‌ها نمی‌گذارند.

 

شریعتمداری ادامه داد: آمریکایی‌ها بلافاصله بعد از برجام تا حالا نزدیک 12 مورد تحریم اضافه کردند.

 

وی درباره اظهارات خرازی درباره رفع مشکل کشتی‌های ایرانی عنوان کرد: کدام کشتی آقای خرازی؟ فردا بیایید به اتفاق برویم. ما در جریان هستیم.

 

* توبیخ و تحقیر آمریکا برای ما عزت است؟

وی خطاب به خرازی پرسید: آیا این برای ما عزت است که آمریکایی‌ها دائم ما را توبیخ و تحقیر کنند. شما درباره تحریم ویزا چه می‌گویید؟

 

شریعتمداری در پاسخ به خرازی درباره ناراحتی ترامپ و عربستان و ... از برجام افزود: باز سؤالم این است که چرا الان ترامپ و کلینتون باید از برجام ناراحت باشند؟ مگر آنها چیزی به دست نیاوردند. اوباما می‌گوید ما با غلاف اسلحه برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کردیم. خانم کلینتون می‌گوید ما بدون شلیک یک گلوله موفق شدیم برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کنیم.

 

این کارشناس مسائل سیاسی درباره حمله آمریکا گفت: آمریکایی‌ها سال 2011 اعلام کردند ما وارد جنگ مستقیم نمی‌شویم وارد جنگ نیابتی می‌شویم. واشنگتن پست در سال 2009 نوشت ما عراق را به یاران امام خمینی سپردیم. سعود الفیصل به آمریکایی‌ها می‌گوید شما عراق را در سینی طلا به ایران تحویل دادید. آمریکایی‌ها مگر قدرت جنگیدن دارند؟

منبع: فارس