سهم زنان از دریا به ساحل خلاصه می شود، چرا که جمهوری اسلامی نمی گذارد زنان آزادانه در دریا شنا کنند! این جملات آشنا همه ساله و با آغاز فصل گرما در گوش ایرانیان زمزمه می شود، اما اصل ماجرا چیست؟

با شروع فصل گرما و آغاز سفرهای مردم به استان های ساحلی و استفاده از امکانات تفریح و شنا در دریا، سایت های فارسی زبان غربی برای سوءاستفاده از این موقعیت دوباره به تکاپو افتاده اند.
وب سایت دویچه وله (
DeutscheWelle)، رسانه دولتی آلمان، طی مطلبی با عنوان «آبی دریا قدغن آغاز طرح برخورد با بدحجابی در سواحل» چنین القا کرد که جمهوری اسلامی مخالف حضور زنان در سواحل است و شنا کردن آن ها را برنمی تابد.
دویچه وله مدعی شد: سختگیری نسبت به زنان باعث شده که سهم زنان از دریا به ساحل خلاصه شود و آن‌ها عطای دریا رفتن در کشور خود را به لقایش ببخشند!
آرزوی بازگشت سواحل کشور به روزهای فساد پیش از انقلاب، روی دیگر سکه است که با استفاده دویچه وله از تصاویر ویژه آن روزها همراه گشت. این رسانه آلمانی با فلش بک به دوران سیاه ستمشاهی نوشت: «پیش از انقلاب اسلامی، زنان هم‌پای مردان حق استفاده از دریا را داشته‌اند.»
به نظر نمی رسد دغدغه این رسانه غربی، حقوق زنان و شنا کردن آن ها باشد؛ چه اینکه در طرح سالم سازی دریا این امکان تأمین شده است.
هدف اصلی، ترویج فساد و فحشا و فرهنگ لاابالی گری، بی عفتی و در نهایت فروپاشی خانواده های ایرانی است.
در دوران رژیم ستمشاهی اغلب خانواده های ایرانی به دلیل فساد عریان در سواحل و اختلاط زنان و مردان نمی توانستند در این مکان ها حضور یابند و سواحل شمال و جنوب کشور تبدیل به جولانگاه افراد لاابالی شده و در قرق خانواده سلطنتی و مهمانان ویژه آن ها بود.
طرح هایی برای سالم سازی دریا و سواحل

طی سال های گذشته سیاست ها به سمت استفاده گسترده عمومی از سواحل کشور معطوف بوده است. این موجب شده تا سالانه هزاران خانوار ایرانی سفر به استان های ساحلی کشور به ویژه استان های شمالی را در سبد تفریحی و سیاحتی خود قرار دهند.
دولت نیز برای بهره برداری استاندارد مردم از سواحل کشور، سرمایه گذاری مناسبی انجام داده که طرح سالم سازی دریا یکی از آن هاست.
در اجرای طرح سالم سازی دریا، طی یک روند کارشناسی، بهترین نقطه از نظر کیفیت ساحل و ایمنی آن انتخاب می شود.
ساخت محوطه ای گسترده همراه با پارکینگ و ورودی و خروجی، پلان های متعدد، فروشگاه، استراحتگاه، اسکله کوچک برای تردد قایق های تفریحی، شهربازی، برگزاری جشنواره های شاد، برقراری امنیت از طریق ایجاد پاسگاه انتظامی، عوامل غریق نجات و از همه مهمتر مکانی مجزا و مجهز به دوش برای گروه های زنان و مردان از محاسن این مکان هاست.
سیاست دولت با توجه به مزایای فوق، استفاده همگان از این نقاط است