کارشناس امور خانواده در قزوین به دائمی بودن جنگ دشمن بر علیه کشور ما اشاره کرد و گفت: جنگ بر علیه کشور و آرمان های ما به روشی دیگر هنوز ادامه دارد. در جنگ هشت ساله جوانان ما، با افتخار به مرگ سرخ نائل می‌شدند ولی در جنگ نرم متاسفانه به سبب ناآگاهی خانواده ها و جوانان بسان گربه در شبکه های اجتماعی کشته می‌شوند از این رو خانواده ها فرزندان خود را در اتوبان فضای مجازی تنها نگذارید. به گزارش پایگاه خبری دانشجویان قزوین “کیوسنا”، همایش فصل بیداری با موضوع “فرصت‌ها و چالش‌های تربیت نسل جوان” در سالن آمفی تاتر سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد.
حجت السلام محمد حسینی از کارشناسان امور خانواده در این مراسم اظهار کرد: خانواده ها در تربیت فرزند به دو گروه خانواده های تحصیل محور و تربیت محور تقسیم می‌شوند.
وی ادامه داد: چشم انداز خانواده های تحصیل محور تحصیل و نمره می باشد حال جای سوال است که آیا اکتفای به تحصیل به تنهایی می تواند پاسخگوی فرزند شما در آینده باشد؟ آیا این موضوع می تواند ماشین زندگی را به حرکت در آورد؟
این استاد حوزه و دانشگاه به نقش تربیتی و حساس مادر اشاره در تربیت فرزند اشاره کرد و گفت: زن سلطان و فرمانروای خانه است لذا هر آنچه خداوند در وجود زن قرار داده باید خرج زندگی و فرزندانش شود.
وی افزود: زنانی که سلطان خیابان هستند چگونه می‌توانند مادر خوبی باشند؟ آیا هر کس و ناکسی لایق تربیت فرزند می باشد؟ خیلی ها به ظاهر پدر و مادر می‌شوند ولی شایستگی تربیت فرزندشان را ندارند.
حجت السلام محمد حسینی با بیان آفت های دیگری در نهاد خانواده تصریح کرد: تذکر بیش از حد به جوانان، سرزنش کردن نوجوانان، مقایسه کردن آنان با یکدیگر، استفاده ی بی حد و مرز از شبکه های اجتماعی، بیکاری جوانان و نوجوانان در ایام تابستان، بی توجهی خانواده ها به مسائل فرزندان، همچنین سپردن فرزندان به مهد کودک ها و نبودن مادر در خانه از جمله آفت های نهاد خانواده به شمار می‌رود.
این کارشناس نهاد خانواده در ادامه به جمله ی “رابرت مرداک” مدیر شبکه فارس وان در خصوص تلاش رسانه های غربی برای نابودی خانواده اشاره کرد و گفت: رابرت مرداک بارها گفته است که برای نابودی ایران باید در خصوص کلمه ی مقدس خانواده هزینه کرد چرا که اگر مادران به لجن کشانده شوند جامعه نیز به لجن کشیده شده و نهاد خانواده ها متلاشی خواهد شد.
حجت السلام محمد حسینی به دائمی بودن جنگ دشمن بر علیه کشورما اشاره و عنوان کرد: ما حواسمان نیست که هنوز جنگ ادامه دارد ولی روش جنگیدن دشمن با ما تغییر یافته است. در جنگ هشت ساله جوانان ما، با افتخار به مرگ سرخ نائل می‌شدند ولی در جنگ نرم با ورود خیل شبهات و ناآگاهی خانواده ها و جوانان از تاثیرات منفی شبکه های مجازی، بسان گربه در شبکه های اجتماعی کشته می‌شوند از این رو خانواده ها فرزندان خود را در اتوبان فضای مجازی تنها نگذارید.
این کارشناس نهاد خانواده در پایان به تاثیر تکریم همسران توسط یکدیگر و نقش آن در رشد تربیتی فرزندان تاکید و خاطرنشان کرد: روش برخورد همسران با یکدیگر باید به گونه ای باشد که از منظر دیگران و فرزندان، انتخاب آنها بهترین گزینه به شمار آید.