جبهه جهادی منتظران خورشید ضمن انتقاد از اظهار نظر منتشر شده از هاشمی‌رفسنجانی در رابطه با روستائیان، طی نامه ای خطاب به رئیس دولت سازندگی نوشت: در دولت سرمایه داری جنابعالی که شکاف‌های فاحش طبقاتی و سوء استفاده و رانت خواری برخی اطرافیانتان بودیم، بیشترین آسیب‌ها به روستاییان و روستاها رسید.


در این نامه خطاب به هاشمی آمده است: اگرچه رزمندگان این مجموعه جهادی را جمعی از متخصصین نسل سومی و چهارمی تشکیل می‌دهند که در دولت سانسور رسانه‌ای جنابعالی دوران کودکی و نوجوانی خود را سپری می‌کردند لیک از سال 1381 تاکنون 14 سال است که اساتید و پزشکان و فارغ التحصیلان و دانشجویان جوان این جبهه برای برگزاری اردوی جهادی و خدمت رسانی به ولی نعمتان انقلاب به اقصی نقاط کشور پهناورمان سفر کرده و در روستاهای دور و نزدیک که حتی گاهی پای بخشدار نیز به آنجا نرسیده است، خدمات متعددی را انجام می‌دهند.


جبهه جهادی منتظران خورشید ادامه داده است: آنچه حشر و نشر و زندگی شبانه‌روزی با روستاییان عزیز از زن و مرد تا پیر و جوان، همگان به آن اذعان دارند این است که در دولت سرمایه داری جنابعالی که شاهد شکاف‌های فاحش طبقاتی و سوء استفاده و رانت خواری اطرافیانتان بودیم، بیشترین آسیب‌ها به روستاییان و روستاها رسید.


در ادامه این نامه تاکید شده است: و چه نیکو آن پیرمرد بلوچ به ما می‌گفت: « شما ( گروه‌های جهادی) اهل سازندگی هستید نه آن آقا که دولت خود را دولت سازندگی می‌نامید.» جناب آقای هاشمی! ما که خاطرات انقلاب را از منابع موثق و افراد ثابت قدم انقلاب خوانده و می‌خوانیم، به شایستگی می‌دانیم که در دکترین فکری جنابعالی و مانیفست اجرایی « کارگزاران » روستاها جایگاهی نداشته و روستاییان ارزش و اهمیتی ندارند. وگرنه با مشاهده بیش از 2 هزار روستا در سراسر کشور به چشمان خود دیده‌ایم که در دوران ریاست جمهوری جنابعالی چه بر سر روستاها و اقتصاد و کشاورزی آنها آمد.


جبهه جهادی منتظران خورشید خطاب به هاشمی تصریح کرده است: راستی شما و اطرافیانتان که همواره رفیق شفیق دولت سعودی بوده و رفت و آمد فرزندانتان به جزیره بریتانیا توقف ندارد؛ چند سال است یا شایدم هم چند دهه که توفیق هم نشینی با روستاییان عزیز را از دست داده‌اید؟! ای کاش یک بار و فقط یک بار به جای سفرهای تشریفاتی و تفریحی به کیش و ویلا نشینی در شمال، به روستاهای محروم سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان جنوبی، و یا حداقل به روستاهای کرمان قهرمان سری بزنید تا یادمان بیاید که ما و شما هستیم که فقیریم و این روستاییانند که در اوج ثروت هستند. ثروت روستاییان، صداقت و غیرت و شجاعت و عزت و قناعت و صمیمیت است که ما شهرنشینان و شما بالای شهر نشینان بسیار بسیار به آن محتاج و نیازمندیم. یادمان بیاید قصه آن فقیری که در مسجد رسول خدا از سوی آن به ظاهر ثروتمند مورد بی مهری قرار گرفت و در نتیجه ناراحتی پیامبر رحمت را متوجه خود نمود.


در پایان این نامه خطاب به هاشمی آمده است:  شما را به مطالعه مجدد تاریخ این انقلاب و به ویژه وصیت نامه سیاسی- الهی امام خمینی رحمه الله علیه فرا می‌خوانیم که به یاد بیاورید علما و صلحا و شهدای این انقلاب از جماعت آسمانی روستاها بوده و نه اهل قدم زدن که همواره برای استقلال و آزادی این کشور در سایه اسلام ناب، حرکت مجاهدانه داشته‌اند. پیروزی این انقلاب نیز مدیون و مرهون همت کوخ نشینان بوده و به کوری چشم منحرفان داخلی و دشمنان خارجی، حکومت موعود مهدوی نیز از آنِ مستضعفین عالم خواهد بود که این وعده تخلف ناپذیر الهی است.