عبدالوحید فیاضی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و عضو فراکسیون اصولگرایان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در رابطه با مجلس امروز گفت: چنین روزی در مجلس به هیچ عنوان ایجاد نمی شود و حاشیه بر متن غلبه داشت و امروز روز مهمی برای مجلس بود.

 

وی افزود: لاریجانی رئیس مجلس امروز بر خود مسلط بود و سخت ترین ریاست جلسه علنی را داشت و فشار بر روی لاریجانی عجیب بالا بود.

 

فیاضی در ادامه افزود: امروز آقای لاریجانی چند دقیقه ای صحن علنی را ترک کرد اما به زودی برگشت و اداره صحن را بر عهده گرفت.

 

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه تصریح کرد: سه شنبه کلیات طرح اقدام متقابل و متناسب جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام که امروز توسط نمایندگان مجلس به تصویب رسیده است در روز سه شنبه نمایندگان جزئیات آن را بررسی می کنند.

 

وی افزود: بررسی کلیات این طرح و حواشی بررسی آن نشان دهنده این است که این طرح از اهمیت بالایی برخوردار بود و افکار مختلف بر روی آن نظر داشتند و قبل از بررسی این طرح کمیسیون ویژه بررسی برجام نیز بیش از 40 روز روی برجام کار کرده بودند.

 

فیاضی تصریح کرد: اشکالاتی در نحوه بررسی این طرح وجود دارد چرا که وقتی کمیسیون ویژه برجام از سوی نمایندگان تشکیل می شود و گزارش برجام را قرائت می کند اما در بررسی طرح یک فوریت اقدام متقابل و متناسب جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام به کمیسیون دیگر واگذار می شود اگر بخواهیم به درستی به قضاوت بنشینیم خواهیم دید که آغاز انحرافی در اینجا به وجود می آید و تمام محل بحث و اختلافی که در مجلس وجود داشت در این تغییر رویه بوده است.

 

فیاضی گفت: معتقدم وقتی کمیسیون برجام مشروعیت پیدا می کند بررسی بقیه طرح ها که به برجام مربوط می شود باید در این کمیسیون بررسی شود.

 

نماینده مردم نور و محمودآباد در ادامه گفت: ما از دولت انتظار داشتیم لایحه به مجلس بدهد و در بررسی کلیات نیز برخی از دوستان به این موضوع اشاره کردند چرا که دولت قرار است در چارچوب قانون برنامه های برجام را عملیاتی کنند اما دولت بداند عدم ارائه لایحه اش تا امروز نتوانسته ما را قانع کند که به چه دلیل لایحه به مجلس در این خصوص ارائه نشده است و حتی مقام معظم رهبری نیز بیان فرمودند که مجلس ضرورت دارد در این خصوص ورود و برجام را بررسی کند و بررسی در برجام به این معنا نیست که نمایندگان بخواهند سخنرانی کنند بلکه باید براساس لایحه یا طرحی در این موضوع ورود کرده و آن را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

 

فیاضی با بیان این مطلب که اتفاقاتی که تاکنون در این خصوص در کشور و مجلس ایجاد شده است اتفاقات خوبی نبوده است گفت: کلیات با تعداد رای تصویب و صد رای نیز مخالف داشته است و این آراء نشان دهنده این است که حرف و حدیث ها در خصوص این طرح همچنان باقی است.

 

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه در خصوص پیشنهادات جزئیات طرح اقدام متقابل و متناسب دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام گفت: پیشنهادات وارده نشان از این دارد که دغدغه و نگرانی های نمایندگان در خصوص نفوذ دشمن باقی است و حتی برخی از پیشنهادات در خصوص مسائل نظامی موشکی و تسلیحاتی است و امیدواریم که بتوانیم در پیشنهادات مطرح شده این نگرانی ها را لحاظ و آنها را رفع کنیم چرا که ملت ایران هدف های غایی از توافقات دارند و باید آنها تامین شود.

 

وی افزود: برخی نگاه شان به امروز است اما ما نگاه مان به غایت اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران است و هدف ما باید هدفی باشد که از امسال به بعد را در برگیرد و برخی تنها به انتخابات توجه می کنند اما به نظر می رسد که کار آنان کار عاقلانه ای نیست و اگر کسی به فکر مملکت خود است باید به آینده توجه کند و نگاهی کوتاه به برجام ما را به فرجام درستی نمی رساند.