الیاس نادران در ادامه به پرونده کرسنت اشاره کرد و اذعان داشت: در قضیه کرسنت مشاهده کردید که دلالان نفتی برخلاف منافع ملی کشور برای یاری رساندن به طرف قرارداد شرکت ملی گاز ایران پیوست ششم را اضافه کردند که داوری از محاکم ایرانی و بین المللی خارج کنند  و برای این پیوست ششم مدیر عامل کرسنت چه قدر هزینه کرد؟ و این هزینه ها به جیب چه کسانی رفت؟ چرا در زمان خودش محاکمات انجام نگرفت؟ چرا تا هر وقت صحبت از مقابله با پرونده کرسنت شد آقای هاشمی مستقیما رهبری نظام را هدف گرفتند؟ این فساد اقتصادی در کرسنت به کجا می خورد که آقای هاشمی این همه عصبانی می شود؟

 

نادران در ادامه به سخنان رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر کبیر انقلاب بیان داشته اند که اگر از نزدیکان من نیز خلاف قانون رفتاری را انجام دادند با آن برخورد کنید و حضرت علی (ع) نیز با برادر خود عقیل به گونه ای برخورد کرد که عقیل دیگر به بیت المال نظری نداشته باشد و این ها الگوهای رفتاری ما هستند.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: در استت اویل یزدان پناه یزدی 15 میلیون دلاری که قرار بود داده شود قسط اول آن در بانک مرکزی تجارت تهران ارائه شد و وقتی در طرف خارجی افشا شد این فرد این مقدار پول را برداشت و به کشور امارات فرار کرد آیا او تنهایی قادر بود که چنین کاری انجام دهد؟ این آقای جنویری که در اسناد استت اویل هست و در حکم دادگاه مربوط به استت اویل قاضی صریحا قید می کند که در این رشوه گیری چون طرف ایرانی متصل به یکی از مقامات عالی رتبه است از تعقیب آن ما صرف نظر می کنیم آن مقام عالی رتبه کجا است؟ مقامات قضایی ایران توانایی برخورد با این مقام عالی رتبه را داشتند چرا ملاحظات سیاسی را رعایت کردند؟ و مقامات قضایی پرونده استت اویل منافعشان در این پرونده بود تا از اقتصاد ایران چیزی نصیبشان شود مقامات قضایی ایران چرا باید ملاحظه کاری می کردند؟

 

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود: اگر آن روز به این مسئله رسیدگی می شد آنهایی که مدعی هستند برای این کشور سرمایه گذار بیاورند و برنامه داشتند و در آن برنامه با فساد اقتصادی مبارزه می کردند امروز کشور در نقطه ای فراتر از آنچه که امروز قرار دارد قرار داشت.

 

وی با تاکید براین مطلب که ریشه فساد در دولت آقای هاشمی شکل گرفته است گفت: ریشه فساد در دولت آقای هاشمی شکل گرفت و با امثال کرباسچی نهادینه شد و با مناسبات غلط اقتصادی ادامه پیدا کرد و امروز به یک فساد گسترده و اهتمام یافته بین مقامات و بخش های غیردولتی تشکیل شده است و این امر کار را سخت کرده است.

 

نادران اظهار داشت: ما نمایندگانی را می خواهیم که رونق اقتصادی را در کشور با سلامت اقتصادی کشور به ارمغان بیاورند و این که فردی فرض کند و براساس فرضش عمل کند رونق به وجود نخواهد آمد مگر با رانت خواری و وزرایی را درست کند که این وزرا به طور متوسط یک میلیارد تومان در ماه درآمد داشته باشند آنها فهم بیکاری جوانان تحصیل کرده را نمی فهمند و برای آنها نه برنامه خواهند داشت و نه توان لازم برای ایجاد شغل برای جوانان تحصیل کرده بیکار را خواهند داشت.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: من معتقدم که محدودیت سنی که برای نمایندگان مجلس نهادینه شده است می بایست برای وزرا نیز گذاشته شود چرا که امروزه چند تن از وزرای دولت آقای روحانی بالای 75 سال سن دارند و دو بار کنتور عوض کرده اند و این ها نمی توانند دارایی های خود را اداره کنند و نتیجه این ضعف مدیریت این می شود که این آقایان در برنامه ریزی ها به جای حل مشکل اشتغال و ازدواج و مسکن جوانان کشور به حل مشکلات اساسی خود می پردازندو برای خودروسازی 25 میلیون تومان وام به خریداران خودرو می دهند که خودروسازان رشد کنند که خودشان در آن خودروسازی ها سهامدار هستند تا پشتیبانی های مالی در انتخابات آتی داشته باشند در ازای آن جوانان مملکت جهت مسکن دارشدن و ازدواج و اشتغال با مشکلات عدیده مواجه می شوند چرا که منابع محدود است.

 

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید براین مطلب که مقامات قیمت پتروشیمی ها را کاهش داده اند تا حاشیه سود پتروشیمی کشور را به خود اختصاص دهند گفت: در پیش نویس لایحه ای وزارت صنایع و معادن تهیه کرده بود قبل از اینکه تقدیم به دولت کند به کمیسیون اصل 44 آورد تا پس از تصویب در دولت در مجلس نیز بدون وقفه تصویب شود در آن زمان از وزیر سوالی را مطرح کردم که در مسائل اقتصادی کشور و در خروج از رکود و ایجاد رونق اقتصادی آیا غیر از پتروشیمی مسئله دیگری نیست که شما در بعد از بسم الله الرحمن الرحیم موضوع پتروشیمی ها را مطرح کرده اید؟  و در ماده یک و دو آورده اید که برای پتروشیمی ها باید این کار را انجام دهید یا آن کار را انجام دهید؟ و ایشان در پاسخ به سوالات من بیان داشتند که چرا این سوال را مطرح کردید که من در قبال پاسخ او بیان داشتم چرا که بیشترین سهامدار پتروشیمی خود شما هستید و شما نمی خواهید کشور را از رکود اقتصادی نجات دهید بلکه شما به دنبال این هستید که مشکلات خود را حل کنید.

 

وی بیان داشت: امروز سودآورترین صنایع در کشور پتروشیمی ها هستند چرا که با یک ابزار بسیار ساده می توانند گاز را با خشک کردن تبدیل به جامد کنند و به عنوان ماده خام پتروشیمی این گاز را صادر کنند و در بازارهای بین المللی نیز این ماده خام را به خوبی می خرند و حاشیه سود آنها نیز بالای صددرصد است و برخی از این پتروشیمی ها تا 400 درصد سود حاصلشان می شود. اما برای اشتغال جوانان کشور به ازای یک میلیون تن خوراک پتروشیمی در مرحله اول که خام فروشی است تنها 500 نفر مشغول به کار می شوند؛ همین اگر همین خام فروشی در صنایع پایین دستی برود و در لایه های دوم و سوم پتروشیمی ها تبدیل به مواد دیگر شود تا 200 برابر اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.

 

وی گفت: وزیری که هزار میلیارد تومان ثروت دارد چرا نباید صنایع پایین دستی پتروشیمی را برای ایجاد شغل برای جوانان ایجاد نکند و می تواند با این کار اشتغال را برای جوانان تا دویست برابر افزایش دهد چرا این کار را نمی کند؟ چرا که حاشیه سود در این صنایع پایین دستی کمتر است و آقایان دیگر نمی توانند از رانت های نفتی متصل به شبکه دولتی استفاده کنند و کشور مجبور می شود برای واردات فرآورده های پتروشیمی به همان کشورهایی که خام فروشی پتروشیمی کرده واردات انجام دهد.