حداد عادل ظهر دیروزدر جمع خبرنگاران در مشهد، با بیان اینکه مجلس دهم هویت ویژه‌ای خواهد داشت، گفت: اگر بخواهیم واقع بینانه پیش بینی کنم و در حد تجربه خودم به تشریح مجلس دهم بپردازم، باید گفت مجلس دهم شبیه به هیچ کدام از مجلس‌های نه گانه قبلی نخواهد بود.

 

وی افزود:معتقدم با توجه به اینکه مجلس دهم نه تندروی‌ها و نه پیمان شکنی‌های مجلسس ششم را دارد و نه شبیه مجلس نهم خواهد بود، این مجلس هویت ویژه‌ای خواهد داشت.

 

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه تصور می‌کنم انتخابات در دوره دوم با پیروزی اصولگرایان دنبال شود، بیان داشت: در حال حاضر آمار نهایی به دلیل برگزار نشدن دور دوم انتخابات امکانپذیر نیست؛ اما من فکر می‌کنم اکثریت مجلس، تفکر اصولگرایی باشد.

 

حداد عادل ادامه داد: من تصور می کنم مجلس دهم بتواند همکاری بیشتر بین دو تفکر اصلاح طلب و اصولگرا ایجاد کند؛ اصولگرایان با وجود این که در تهران موفق نبودند از نتیجه انتخابات راضی بودند.

 

وی با بیان اینکه ائتلاف اصولگرایان در تهران پیروز نشدند، اما همبستگی خود را حفظ و برنامه‌های خود را دنبال می‌کند، در پاسخ به سوال خبرگزاری دانشجو در مورد نتایج تهران گفت: وضع شهر تهران وضعیتی خاص است که موجب تفاوت چینش جریانات در انتخابات بین این شهر و دیگر شهرهای کشور شد؛ که این تنها اختصاص به تهران دارد.

 

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در مورد اینکه آیا به رای نیاوردن  خود اعتراض دارید یا خیر؟ گفت: البته اعتراض حق همه است و فرقی ندارد چه کسی و چه گروهی اعتراض کند؛ یعنی باید گفت اعتراض داشتن بد نیست، به شرطی که از راه قانونی دنبال شود و به اردو کشی خیابانی ختم نشود و همه قانون را فصل الخطاب بدانند.

 

حداد عادل متذکر شد: اگر برخی بخواهند اعتراض کنند قانون راه آن را باز گذاشته؛ اما من هنوز اعتراضی نکردم.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر شایعات مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر حذف نفر بیست و هشتم از نمایندگان برگزیده تهران به دلیل تخلفات انتخاباتی و جایگزینی حداد عادل گفت: من این خبر را شب گذشته در مشهد و در فضای مجازی دیدم و بیشتر از این نمیدانم.