سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :50
  • بازدید دیروز :72
  • کل بازدید :320330
  • تعداد کل یاد داشت ها : 546
  • آخرین بازدید : 103/2/7    ساعت : 1:49 ع
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
تدبر در قرآن
آیه قرآن
کاربردی

ذاکرات هسته ای ایران با گروه 5+1 در دولت یازدهم با سیاستی متفاوت از دوره هشت ساله گذشته شروع شد و در این دو سال دولتمردان که با شعار رفع معضلات اقتصادی روی کار آمده بودند با گره زدن این مشکلات به رفع تحریم‌ها و به نتیجه رسیدن پرونده هسته ای، امید کاذبی را در جامعه ایجاد کردند.
در این مدت توافقنامه ژنو در آذرماه سال 92 به تصویب رسید و بیانیه لوزان گام دومی بود که دولت در مسیر رسیدن به نردبان حل پرونده هسته ای ایران در باور خوشبینانه خود برداشته بود و در این میان عده ای خوش باور با تبلیغات دولت و تیم هسته ای قرار بود آن را علَمی کنند برای برگزاری جشن هسته ای!
در میان کش و قوس‌هایی که بر سر برداشت‌های مختلف از بیانیه لوزان در ایران و خارج از مرزهای کشور ایجاد شده بود، آمریکایی‌ها با روحیه سلطه گری خود دوباره از گزینه‌های روی میز و تهدید نظامی سخن به میان آوردند و در میان سکوت دولت و تفسیر آقای رئیس جمهور که این بیانیه را فتح باب رابطه با کل دنیا و صلح معنا می‌کرد، دلسوزان نظام وارد میدان شدند و از تفسیرهای مختلف این بیانیه گفتند.
اجازه نمی‌دهم…
رهبر انقلاب اسلامی در دانشگاه امام حسین علیه‌السلام:
حضرت-آقا-مقام-معظم-رهبری-آیت-الله-خامنه-ای
حالا در همین مذاکرات باز حرف‌های تازه‌ای می‌زنند. [مثلا] بازرسی‌ها، گفتیم که اجازه نمی‌دهیم از هیچ‌یک از مراکز نظامی هیچ بازرسی‌ای از سوی بیگانگان صورت بگیرد. می‌گویند بایستی ما بیاییم با دانشمندان شما مصاحبه کنیم یعنی در واقع بازجویی کنیم. من اجازه نمی‌دهم بیگانگان بیایند با دانشمندان ما، با فرزندان برجسته و عزیز ملّت ایران بخواهند بنشینند حرف بزنند. 94/2/30
این روحیه روباه صفتانه غربی‌ها بار دیگر خود را نشان داد و با همه کوتاه آمدن‌های ایران از مباحث هسته ای در مذاکرات، پس از بیانیه لوزان نوبت به بازجویی از دانشمندان هسته ای و بازرسی از مراکز نظامی و پروژه PMD رسید، حال باید از جناب رئیس جمهوری پرسید برنامه برد-برد در این فضا چه تفسیری برای ایران اسلامی می‌تواند داشته باشد؟
پس از ورود مستقیم و حکیمانه رهبر معظم انقلاب به مذاکرات و گوشزد خط قرمزهای مذاکرات تفسیرهای مختلفی از عبارت ” من اجازه نمی‌دهم” ایشان در رسانه‌ها و در بین کارشناسان مطرح شد.

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس:
روح الله عباسپور، در خصوص تاکید رهبری بر خطوط قرمز در مذاکرات هسته ای معتقد است: مذاکره کنندگان و دولت در برابر گروه‌های مذاکره کننده غربی در جلسات خود پذیرفته اند که بازدید از مراکز نظامی ما صورت بگیرد که البته میگویند این بازدیدها مدیریت شده است.
وی می‌افزاید: از سوی دیگر بحث مصاحبه با دانشممندان هسته ای کشور را قبول کرده اند این شرایط فضایی ایجاد کرد که رهبری ورود پیدا کنند؛ اگر تیم مذاکره کننده ما از خطوط قرمز عبور نکرده بود رهبر معظم انقلاب با این شدت و جدیت نمی‌فرمودند، اجازه نمی‌دهم.

عباسپور

غربی‌ها باید بدانند که رهبری زیر بار توقعات غیرمنطقی آنها نمی‌رود
این کارشناس سیاسی ابراز می‌کند: رهبری در این شرایط نظرشان را بسیار محکم اعلام کردند تا در زمانی که مذاکرات پیگیری می‌شود، تیم مذاکره کننده ایران به فکر منافع ملی باشد تا کشور دچار مشکل نشود.
وی اذعان می‌کند: بنابر اظهارت خود تیم مذاکره کننده ایران اینگونه سخنان و موضع گیری‌های رهبری سبب می‌شود دشمن حساب کار خود را کند، زیرا غربی‌ها می‌دانند که عالی ترین مقام ایران که رهبری است محکم سر حرفی که مطرح کرده ایستاده و اجازه زیاده خواهی به بیگانگان نمی‌دهد.
عباسپور تصریح کرد: لذا این موضع در جهت تقویت و حمایت از مذاکره کنندگان است تا طرف غربی از زیاده خواهی خود دست بردارند.
وی با بیان اینکه موضع گیری رهبری در رسانه‌های بیگانه بازخورد زیادی داشته است تاکید کرد: غربی‌ها باید بدانند که رهبری زیر بار توقعات غیرمنطقی آنها نمی‌رود؛ حتی اگر تیم ما بخواهد امتیازی به طرف مقابل دهد به بهانه اینکه تحریم‌ها برداشته شده و مشکلات اقتصادی حل شود، اما رهبری به عنوان سکاندار انقلاب اجازه کوتاهی از منافع ملی نمی‌دهد.
نکته ای که باید مدنظر قرار داد این است که دولت یازدهم با روحیه ای خوشبینانه در مذاکرات قدم برداشت و تصورش این بود که می‌تواند با کوتاه آمدن از برخی خطوط قرمز که از تاکیدات همیشگی رهبری رعایت آنها بود، برگ برنده ای برای به رخ کشیدن به تیم‌های مذاکره کننده در دولت قبل داشته باشد و از سوی دیگر فضا را برای در دست گرفتن مجلس آینده در انتخابات اسفندماه آماده کند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس:
داود محمدی، در خصوص ورود مستقیم رهبر انقلاب به بحث مذاکرات بیان کرد: معمولا رهبری براساس معادلات بین المللی، محاسبات اوضاع و احوال جهانی و داخلی فرمایشاتی دارند که با آثار برجسته و فوق العاده آن در عرصه‌های مختلف برای دوستان امیدبخش و برای معاندین نظام ناامید کننده و یاس آور است.
وی در ادامه اضافه کرد: بی تردید امروز یکی از عرصه‌های مهم جهانی، مذاکرات هسته ای است که در این خصوص رهبری در صورت تغییر لحن و موضع طرف مقابل و زیاده خواهی‌های آنها مواضع و صحبت‌های حکیمانه ای را مطرح می‌کنند که تمامی نقشه‌های شوم آنها را نقش برآب ساخته و توطئه‌های پیچیده و رنگارنگ غربی‌ها را خنثی می‌کند.

IMG_0727
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس ادامه داد: به همین جهت هرگاه طرف مقابل پای خود را از گلیمش درازتر می‌کند با مواضع سخت و کوبنده ایشان مواجه می‌شود و دست و پای خود را جمع می‌کند؛ ضمن اینکه فرمایشات اخیر رهبری هشداری برای تیم مذاکره کننده است تا هوشیاری آنها در مقابل عهدشکنی ناجوانمردانه و از پشت خنجرزدن دشمن تقویت شود.
انتظار مردم از تیم مذاکره کننده پاسداری از منافع نظام است
وی تصریح کرد: به هرحال بیان چند نکته ضروری است، اول همه باید بدانیم تیم مذاکره کننده همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند از فرزندان این ملت هستند و به همه آنها و تلاش‌های خالصانه و هوشمندانه شان به عنوان نمایندگان ایران اسلامی خداقوت می‌گوییم.
محمدی وظیفه همگان را حمایت یکپارچه از کار سنگین تیم مذاکره کننده دانست و گفت: طبیعتا انتظار مردم از وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده این است که نسبت به حفظ حقوق ملت و خون شهدای هسته ای با دقت و قاطعیت پاسداری کنند.
وی در ادامه ابراز کرد: در این مذاکرات باید خطوط قرمز نظام یعنی لغو کامل تحر‌یم‌ها به صورت یکجا برداشته شود و امکان تحقیق و توسعه، ادامه غنی سازی و حرکت به سمت غنی سازی صنعتی، عدم امکان دسترسی به تاسیسات نظامی و دانشمندان را به طور دقیق و کامل رعایت کنند.

13930330000246_PhotoL
در نگاه کارشناسانئ مختلف عبارت” من اجازه نمیدهم” رهبری به لحاظ جایگاه استراتزیک ایشان در کشور و حتی جهان قابل تامل است.

رهبر معظم انقلاب اختیار و اجازه شروع جدید مذاکرات با غربی‌ها را به دولت یازدهم دادند و بارها تاکید کردند تیم مذاکره کننده فرزندان انقلاب هستند که باید با در نظر گرفتن خطوط قرمز و منافع ملی در مذاکرات حاضر شوند؛ اما با ورود مذاکرات در فضای وزرای خارجه این گروه برخی ذوق زده‌های رابطه با آمریکا این جلسات را تعبیر به مذاکره بین ایران و آمریکا کردند!
در این فضا تندروهای اصلاح طلب که دولت را ارثیه پدری خود می‌دانند با فشار و خط دادن به دولت خواستار به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته ای به هر قیمتی شدند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس:
حجت الاسلام سید مرتضی حسینی، در خصوص ورود مستقیم رهبر انقلاب به بحث مذاکرات تصریح کرد: خصوصیت مدیریتی رهبر معظم انقلاب بدین گونه است که در حوزه‌هایی که مجلس، دولت و قوه قضاییه کار خود را به خوبی انجام دهند، ورود پیدا نمی‌کنند و کار را به خود مسئولینش واگذار می‌کنند.
وی در ادامه افزود: اما اگر مشاهده کنند این قوه‌ها کار خود را به خوبی انجام نمی‌دهند احساس نگرانی کرده و خودشان ورود پیدا می‌کنند.
این نماینده مجلس اذعان کرد: در زمینه مذاکرات هسته ای به واسطه واهمه و ترسی که ممکن است در دیپلماسی‌های داخلی و خارجی در پشت پرده وجود داشته باشد؛ رهبری ورود مستقیم، جبهه گیری و ایستادگی در مقابل زیاده خواهی‌های غربی‌ها را لازم دانستند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر جریانی از تندروهای اصلاحات در کشور وجود دارد که حامی استقامت و پایداری در برابر زیاده خواهی‌های غربی‌ها نیست و در سالیان گذشته به بوش رئیس جمهور سابق آمریکا نامه نوشته بودند که ایران در خدمت شماست.

حسینی

بدون ورود مستقیم رهبری به مذاکرات هسته ای، باخت ایران حتمی بود
حسینی در ادامه اضافه کرد: این جریان با فشار به دولت و وجود برخی از این افراد در بدنه دولت معتقد است که به واسطه مذاکره تحریم‌ها برداشته شده و آبادانی و عمرانی و بهبود وضع اقتصادی نصیب کشور خواهد شد.
وی با بیان اینکه این جریان قصد دارد با امتیاز دادن به غربی‌ها آن گره کوری را که ایران اسلامی برای استکبار ایجاد کرده است باز کند عنوان کرد: رهبری احساس کردند که اگر در این فضا بدون ورود ایشان دولتمردان بخواهند کنترل مدریت داشته باشند، باخت ایران حتمی است و با بازرسی از دانشمندان این نیروهای خوب مان را از دست می‌دهیم.
این کارشناس سیاسی ورود مستقیم رهبری در مذاکرات را ضروری دانست و اظهار کرد: غربی‌ها اطلاع دارند که سخن رهبر معظم انقلاب در کشور اعتبار دارد و اگر تا به امروز سخن و عملکرد دولت در کشور مورد حمایت مردم قرار گرفته است، به دلیل پشتیبانی رهبری از دولت بوده؛ اگر ایشان لحظه ای حمایت خود را از دولت بردارد دیگر دولتی وجود ندارد.
وی در پایان تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در این شرایط حساس مذاکرات به میدان آمدند تا غربی‌ها بدانند این بازی خطرناکی که شروع کرده اند طرف مقابل آنها دولت نیست که با فشار کوتاه بیاید؛ بلکه رهبر ایران اسلامی است که با اقتدار ایستاده و قدمی از منافع ملی کوتاه نمی‌آید.
81547101-6345992
در مذاکراتی که سه هفته گذشته بین ایران و کشورهای غربی صورت گرفت، آمریکایی‌ها با وقاحت تمام بحث مصاحبه با 23 نفر از دانشمندان و مردان امنیت ملی ایران را مطرح کردند و دولت هم با فشار به رهبر معظم انقلاب خواستار قبول این خواسته غربی‌ها شد.
امری که رهبری احساس ضرورت کردند که باید به دور از خوش بینی‌های کاذب دولتمردان به بحث هسته ای ورود پیدا کند و به دنیای غرب تذکر دهند که چارچوب‌های ایران اسلامی با زیاده خواهی‌های آنها جور در نمی‌آید و قرار نیست مذاکرات به هر قیمتی منجر به توافق شود.

استاد دانشگاه امام خمینی(ره):
فرزاد جهان بین، در خصوص اینکه چه شرایطی به وجود آمد که رهبر معظم انقلاب فرمودند من اجازه نمی‌دهم، بازرسی از مراکز نظامی صورت بگیرد اظهار کرد: رهبری در کنار این موضوع به چند نکته دیگر هم اشاره کردند.
وی در ادامه افزود: ایشان فرمودند که ملت ایران ملتی شجاع هستند و با آرمان‌های بلند و دولت نیز برآمده از متن این ملت است. قرار دادن این دو مطلب در کنار هم بیانگر یک موضوع مشخص است.
این کارشناس سیاسی با بیان اینکه احتمال به نتیجه نرسیدن مذاکرات زیاد است ابراز کرد: معتقدم رهبری با این سخنان خود که من اجازه نمی‌دهم بحث حمایت از دولت را مطرح کرده اند.
1625874
رهبری با آینده نگری از اهداف و آرمان‌های نظام و مصالح مردم پاسداری می‌کند
جهان بین در ادامه اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب قصد دارند اگر با این شرایط تحمیلی و یک طرفه که غربی ها پیش آورده اند مذاکرات به نتیجه نرسید، بار مسئولیت را بر عهده گرفته و دولت را از قرار گرفتن در معرض آماج حملات نجات دهند، البته ایشان تاکید کردند هر عاقلی اجازه نمی‌دهد و این را نیز تصمیم نظام اسلامی دانستند.
وی بیان کرد: استفاده از کلمه اجازه نمی‌دهم از سوی رهبری را لزوما به معنای ناامید شدن رهبری از دولت نمی‌دانم، بلکه اعتقاد دارم ایشان در سال همدلی و همزبانی، یک قدم بزرگی برداشته اندو در حال ایثارگری و انجام یک فداکاری بزرگ است.
این استاد دانشگاه گفت: البته از بُعد دیگر نیز دولت اگر این شرایط و حمایت‌ها را درک نکند و احیانا به جای توجه به درون،قصد داشته باشد به هر نحوی شده مذاکرات را به اتمام برساند و این مستلزم عبور از برخی از خط قرمزها که مصالح بلند مدت کشور بدان وابسته است باشد، این وظیفه رهبر انقلاب است که با آینده نگری از اهداف و آرمان‌های نظام و مصالح مردم پاسداری کنند.
رهبر معظم انقلاب با کسی تعارف ندارد
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با کسی تعارف ندارد خاطرنشان کرد: این موضوع که یک فضایی ایجاد شود تا آمریکایی‌ها برای بازرسی از مراکز نظامی ما وارد شوند و لیست دانشمندان ایران در اختیار آنها قرار بگیرد، در این شرایط مشخص نیست سرانجام میدان دادن به غربی‌ها به کجا ختم شود.
این کارشناس سیاسی عنوان کرد: متاسفانه برخی به جای توجه به این واقعیت‌ها بیان می‌دارند که در دولت قبلی نیز چنین شده است و لیست دانشمندان در اختیار غربی‌ها قرار گرفته است.
وی در ادامه افزود: بنده با راست و دروغ و کیفیت این مساله کاری ندارم اما اگر واقعا شده پس چرا علی رغم این انعطاف‌ها آمریکایی‌ها تحریم را برنداشته اند و یا اگر دادن این لیست‌ها به ترور انجامیده است چرا باید مجددا این تجربه تکرار شود؟ مگر شهدای هسته ای ما را همین بازرسان آژانس اعلام نکردند؟
استاد دانشگاه امام خمینی(ره) در پایان ابراز کرد: اتفاقا بنده اعتقاد دارم که در دولت قبل هم عده ای علاقه مند بودند موضوع تحریم و هسته ای به طریقی حل شود؛ اما آمریکایی‌ها خوی استکباری دارند و به هر ترحم خواهی، چنگ و دندان نشان می‌دهند و تحقیر می‌کنند.
339763_346
ایستادگی رهبری بر منافع ملی
آنچه باید به عنوان یک نکته مهم مدنظر قرار بگیرد رویه نادرست دولت یازدهم در بی برنامگی در بخش تولید و مسائل اقتصادی است که گویی جامعه و مردم را منتظر نگه داشته تا منافع ملی ایران و پیشرفت‌های هسته ای را دو دستی تقدیم غربی‌ها کند و بسته رفع تحریم را دریافت کند، آیا این تعریف دکتر روحانی از بحث مسئله برد-برد است؟
حال اگر این مذاکرات مطابق نظر دولت پیش نرفت و تحریم‌ها به طور کامل رفع نشد یعنی دوسال معطلی در حوزه اقتصادی و تولید و وارد آمدن ضرر جبران نشدنی به کشور!
در فضای امروز دولت سعی دارد به هر قیمتی شده برای حفظ جایگاه خود در بین مردم مذاکرات را به نتیجه برساند در همین راستا بحث پروتکل الحاقی، بازرسی‌های مدیریت شده(!!) و مصاحبه با دانشمندان هسته ای کشور را پذیرفته و چون از نظر رهبر معظم انقلاب و خط قرمزهای مدنظر ایشان معطل است در یک استراتژی جدید با فشار به رهبری دنبال یک مقصر اصلی برای به نتیجه نرسیدن مذاکرات است.
در این میان دولت گرانی بنزین و افزایش حامل‌های انرژی را در فضای نابسامان اقتصادی و سختی معیشت به مردم تحمیل کرده و حل این مشکلات را هم منوط شده به رفع تحریم‌ها و رسیدن به توافق!

n00061732-b

اما در این میان رهبر معظم انقلاب با کسی تعارف ندارد.
ایشان محکم ایستاده تا منافع ملی ایران اسلامی پس از 36 سال همت ملی و خون دادن‌های فراوان به یغما نرود.
در واقع عبارت ” من اجازه نمی‌دهم” رهبری پاسخ فشاری است که دولت به ایشان وارد ساخته تا از خطوط قرمز در بحث هسته ای کوتاه بیایند.





      

افسران - جناب سید حسن خمینی جواب دهید   لطفا!!!

داوود میرباقری یه سریالی ساخته بود به نام امام علی، یه قسمتی هست که مرحوم مهدی فتحی در نقش عمروعاص وقتی وارد کاخ سبز و مجلل معاویه با بازی بهزاد فراهانی - پدر گلشیفته - میشه یه دیالوگ خیلی جالب میگه: چه کرده ای ابایزید، گوش شیطان کر برای خودت یک پا نمرودی، اگر ادعا بکنی انا ربکم العلی من یکی سجده ات میکنم

حالا اینا هم خیال کردن فرعون و نمرود شده اند، قبر را شبیه کاخ میکنند و در توجیهش میگن باید در شان نظام باشه، 5000 هزار زن کارتن خواب در تهران البته کسر شان نظام نیست، 6 میلیون جوان تحصیلکرده ی بیکار کسر شان نظام نیست، 12 میلیون نفر در فقر مطلق، اختلاس های نجومی، هفت برابر شدن تعداد زندانیان نسبت به قبل از انقلاب، صف های طولانی مغزها و نخبه ها پشت درهای سفارتخانه های کشورهای غربی برای اخذ ویزا و مهاجرت کسر شان نظام نیست، سال 91 ، 150 هزار نخبه و مغز از این مملکت رفتند اینها البته کسر شان نیست، بلکه شکوه و عظمت قبر امامِ امت اگر کمتر از شکوه اهرام ثلاثه ی فراعنه باشه کسر شان نظام است. جاهلیت مدرن همین جاست، این ها به دیگران نسبت میدهند، دیگ به دیگ میگه روت سیاه.





      

افسران - "تاریخ?مفهومی " برای عبرت





      

افسران - آیت‌الله خزعلی: من بمیرم و روی کار آمدن هاشمی را نبینم!

آیت الله خزعلی عضو مجلس خبرگان رهبری، این روزها در بستر بیماری به سر می‌برد. وی در مقابل دوربین به تبیین مسائلی پیرامون مجلس خبرگان رهبری پرداخت:

 

بعد از امام خمینی، بهترین فرد برای رهبری نصیب این مردم شد. ایشان خیلی دشمن داخلی و خارجی دارد اما الحمدالله سرپا ایستاده‌اند.

آقای هاشمی همان مقدار رای که آورد برای ما محل بحث است اما خداوند رفع کرد. اگر آقای هاشمی بخواهد روی کار بیاید من بمیرم و زمان ایشان را نبینمآقای هاشمی وضع‌شان روشن است. مگر شما هنوز او را نشناخته اید؟

خداوند نعمتی همچون امام خمینی را که یک مرد باشهامت، شجاع و صادق بود نصیب این مردم کرد که مردم هم قدردان بودند. هرکسی بوی مخالفت با امام خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای را داشته باشند مردودِ مردودِ مردود است.

 

آقای هاشمی! به کجا رسیدید و چه کردید که حضرت آیت الله خزعلی درباره شما اینگونه می فرمایند؟!.. آیت الله خزعلی با پسر ناخلف خود چه برخوردی کردند و شما چه کردید؟ خداوند عاقبت همه را ختم به خیر نماید.

 

آ





      

افسران - حقوق بشر کجاست...





      
<      1   2   3   4   5      >