سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :14
  • بازدید دیروز :4
  • کل بازدید :319490
  • تعداد کل یاد داشت ها : 546
  • آخرین بازدید : 102/12/29    ساعت : 7:16 ص
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
تدبر در قرآن
آیه قرآن
کاربردی

افسران - ? خط شکنی «ابتکار» به نفع رسانه «روباه پیر»!





      

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(دوشنبه) در دیدار علما، صاحبنظران و میهمانان اجلاس مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام و اجلاس اتحادیه رادیو تلویزیونهای اسلامی، مبارزه با نقشه های استکبار در منطقه را مصداق بارز جهاد فی سبیل الله خواندند و با اشاره به مقابله قاطع با «تلاش امریکا برای سوءاستفاده از نتایج مذاکرات هسته ای و نفوذ اقتصادی سیاسی و فرهنگی در ایران»، افزودند: نقشه نظام سلطه در منطقه بر دو پایه ایجاد اختلاف و نفوذ استوار است که باید با نقشه های صحیح هجومی و دفاعی به مبارزه هوشیارانه و بی وقفه با آن پرداخت.


رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری ششمین مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام، لازمه پیروی از اهل بیت پیامبر صلوات الله علیهم اجمعین را ترویج معارف اسلامی، اقامه احکام الهی، مجاهدت در راه خدا با همه وجود، و مبارزه با ظلم و ظالم برشمردند و تأکید کردند: مجاهدت در راه خدا فقط به معنای جنگ نظامی نیست بلکه شامل مبارزه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نیز می شود.


حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: امروز مصداق عینی مجاهدت در راه خدا شناخت نقشه های استکبار در منطقه اسلامی و بویژه منطقه راهبردی و حساس غرب آسیا و برنامه ریزی برای مبارزه با آنها است که این مبارزه باید شامل مقابله دفاعی و مقابله هجومی باشد.


رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به توطئه های استکبار در منطقه در یکصد سال گذشته گفتند: اگر چه توطئه های استکبار در منطقه اسلامی، سابقه ای طولانی دارد اما فشارها و توطئه ها از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، تشدید شد تا این تجربه در دیگر کشورها تکرار نشود.


ایشان خاطرنشان کردند: نظام جمهوری اسلامی از 35 سال گذشته همواره هدف تهدیدها، تحریم ها، فشارهای امنیتی و توطئه های گوناگون سیاسی بوده و ملت ایران به این فشارها عادت کرده است.


رهبر انقلاب اسلامی افزودند: البته توطئه های دشمنان در منطقه غرب آسیا، بعد از نهضت بیداری اسلامی که چند سال قبل از شمال آفریقا آغاز شد، به دلیل سراسیمگی دشمن شدت بیشتری گرفت.


حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: تصور آنها این است که توانسته اند، نهضت بیداری اسلامی را سرکوب کنند اما این نهضت سرکوب شدنی نیست و همچنان ادامه دارد و دیر یا زود واقعیت خود را نشان خواهد داد.


حضرت آیت الله خامنه ای، نظام سلطه و در رأس آن ایالات متحده امریکا را مصداق عینی و مظهر کامل «مفهوم دشمن» خواندند و تأکید کردند: آمریکا هیچ بهره ای از اخلاقیات انسانی ندارد و بدون هیچ ابائی و در پوشش الفاظ زیبا و لبخند، دست به خباثت و جنایت می زند.


رهبر انقلاب اسلامی سپس، به تبیین نقشه دشمن در شرایط کنونی پرداختند و افزودند: این نقشه بر دو پایه «ایجاد اختلاف» و «نفوذ» استوار است.


حضرت آیت الله خامنه ای درخصوص طراحی دشمن برای اختلاف انگیزی خاطرنشان کردند: ایجاد اختلاف میان دولتها و خطرناک تر از آن میان ملتها در دستور کار استکبار قرار دارد.


ایشان با اشاره به اینکه در مقطع فعلی برای ایجاد اختلاف میان ملتها از عناوینی همچون شیعه و سنی استفاده می شود، انگلیسی ها را متخصص اختلاف افکنی و امریکاییها را شاگرد آنها خواندند و افزودند: ایجاد گروههای جرار، هتاک و جبار تکفیری که امریکاییها به دست داشتن در ایجاد آنها اذعان کرده اند، مهمترین ابزار برای ایجاد اختلاف های به ظاهر مذهبی میان ملتها است که متأسفانه برخی مسلمانان ساده لوح نیز به دلیل نداشتن بصیرت، فریب این توطئه و نقشه را خورده و در داخل طراحی دشمن قرار گرفته اند.


رهبر انقلاب اسلامی نمونه واضح این موضوع را مسئله سوریه بیان کردند و گفتند: هنگامی که در تونس و مصر، حکومتهای طاغوتی با شعارهای اسلامی سرنگون شدند، امریکاییها و صهیونیستها تصمیم گرفتند از این فرمول برای نابودی کشورهای مقاومت استفاده کنند و به همین دلیل به سراغ سوریه رفتند.


حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: بعد از آغاز ماجرای سوریه، عده ای مسلمان بی بصیرت در نقشه طراحی شده قرار گرفتند و با پر کردن جدول دشمن، کشور سوریه را به چنین وضعیتی رساندند.


ایشان تأکید کردند: آنچه که امروز در عراق، سوریه، یمن و مناطق دیگر در حال روی دادن است و تلاش می شود از آن به عنوان «جنگ مذهبی» یاد شود، به هیچ وجه جنگ مذهبی نیست بلکه جنگ سیاسی است.


رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: امروز مهمترین وظیفه، تلاش برای از بین بردن این اختلافها است.


حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: ما صریحاً و علناً گفته ایم که جمهوری اسلامی ایران دست دوستی را به سوی همه دولتهای اسلامی منطقه دراز می کند و با دولتهای مسلمان هیچ مشکلی ندارد.


ایشان افزودند: جمهوری اسلامی ایران با اغلب همسایگان خود روابط دوستانه دارد البته برخی کشورها هم با ما اختلاف دارند و لجاجت و خباثت انجام می دهند ولی ایران بنا را بر روابط خوب با همسایگان و دولتهای اسلامی و بویژه ملتهای منطقه گذارده است.


رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: مبنای رفتار جمهوری اسلامی ایران، اصولی است که امام بزرگوار (ره) بواسطه پایبندی به آنها توانست انقلاب اسلامی را پیروز کند و به مرحله ثبات برساند.


حضرت آیت الله خامنه ای «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» را یکی از اصول و مبانی مستحکم نظام اسلامی خواند و تأکید کردند: ما براساس درس امام بزرگوار (ره) و خط مسلم جمهوری اسلامی، با استکبار سرآشتی نداریم اما با برادران مسلمان بنای دوستی و رفاقت داریم.


ایشان خاطرنشان کردند: ما در حمایت از مظلوم توجهی به مذهب نمی کنیم و همان حمایتی را که از برادران شیعه خود در لبنان کردیم، از برادران اهل سنت خود در غزه نیز انجام داده ایم و مسئله فلسطین را مسئله اول جهان اسلام می دانیم.


حضرت آیت الله خامنه ای در جمع بندی موضوع «ایجاد اختلاف» به عنوان پایه اول نقشه دشمن در منطقه اسلامی غرب آسیا، خاطرنشان کردند: تشدید اختلاف در دنیای اسلام ممنوع است و ما با هر رفتار و حرکتی که موجب ایجاد اختلاف شود حتی از جانب برخی گروههای شیعه مخالفیم و اهانت به مقدسات اهل سنت را محکوم می کنیم.


رهبر انقلاب اسلامی، «نفوذ» در کشورهای منطقه را دومین نقشه شوم امریکا برشمردند و تأکید کردند: ایالات متحده درصدد نفوذ دهها ساله در منطقه و بازسازی آبروی از دست رفته خویش است.


حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تلاش واشنگتن برای سوءاستفاده از نتایج مذاکرات هسته ای افزودند: امریکایی ها می خواهند از توافقی که هنوز نه در ایران و نه در امریکا تکلیفش و رد یا قبول شدنش معلوم نیست، وسیله ای برای نفوذ در ایران بسازند اما ما این راه را قاطعانه بسته ایم و با همه توان بالای خود، اجازه نفوذ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و یا حضور سیاسی در ایران را به امریکایی ها نمی دهیم.


ایشان سیاستهای منطقه ای جمهوری اسلامی را نقطه مقابل سیاستهای منطقه ای امریکا خواندند و افزودند: آنها به دنبال تجزیه کشورهای منطقه و ایجاد کشورهای کوچک و تابع هستند اما به حول و قوه الهی این اتفاق رخ نخواهد داد.


رهبر انقلاب هشدارهای قبلی خود را درباره تلاش امریکا برای تجزیه عراق یادآوری کردند و افزودند: برخی، از آن سخنان تعجب می کردند اما امروز امریکایی ها بصراحت از تجزیه عراق دم می زنند.


حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: تجزیه عراق و اگر بتوانند سوریه، هدف مشخص امریکایی هاست اما تمامیت ارضی کشورهای منطقه و عراق و سوریه برای ما بسیار مهم است.


رهبر انقلاب در ادامه تبیین تقابل سیاستهای منطقه ای جمهوری اسلامی با سیاستهای رژیم ایالات متحده، افزودند: ایران، از مقاومت در منطقه از جمله مقاومت فلسطین کاملاً دفاع می کند و از هرکسی که با اسرائیل مبارزه می کند و رژیم صهیونیستی را می کوبد حمایت خواهد کرد.


ایشان مقابله با سیاستهای تفرقه انگیز امریکا و مراکز اختلاف افکن را از دیگر سیاستهای اصلی ایران برشمردند و تأکید کردند: ما تشیعی را که پایگاه و مرکز تبلیغاتش لندن است و نقش جاده صاف کن استکبار را ایفا می کند اصولاً تشیع نمی دانیم.


رهبر انقلاب دفاع جمهوری اسلامی ایران از همه مظلومان از جمله مردم بحرین و یمن را خاطرنشان کردند و افزودند: برخلاف ادعاهای بی پایه، ما در این کشورها دخالتی نمی کنیم اما به حمایت از مردم مظلوم ادامه می دهیم.


ایشان با انتقاد شدید از کشتار مظلومان یمن و ویران کردن این کشور گفتند: پیگیری برخی اهداف سیاسی آن هم با روشهای حماقت آمیز، باعث ادامه جنایات در حق مردم یمن شده است.


حضرت آیت الله خامنه ای در جمع بندی این بخش از سخنانشان افزودند: در مناطق دیگر جهان اسلام از جمله پاکستان و افغانستان نیز حوادث دردآوری روی می دهد که مسلمانان باید با بصیرت و هوشیاری این مشکلات را علاج کنند.


رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان، اتحادیه رادیو تلویزیونهای اسلامی را مرکزی بسیار مهم برای مقابله با امپراطوری خطرناک و مافیای پیچیده رسانه های امریکایی -  صهیونیستی خواندند و افزودند: این حرکت باید کاملاً تقویت شود و گسترش یابد.


ایشان فاصله فراوان رسانه های اکثر کشورهای اسلامی از خواستهای مردم مسلمان و تبعیت این رسانه ها از سیاستهای خطرناک استکبار را یادآور شدند و افزودند: «امپراطوری رسانه ای ظالمان»، در عین ادعای بی طرفی، با تحریف و دروغ و انواع روشهای پیچیده، در خدمت اهداف زورگویان جهانی است.


رهبر انقلاب در پایان سخنانشان افزودند: با وجود رجزخوانی های استکبار و دنباله های آن، بدون تردید عزت و قدرت اسلام، به برکت حضور مردان و جوانان و زنان مجاهد، روشن و تضمین شده است و آینده منطقه به ملتهای مسلمان تعلق دارد.


در پایان این دیدار، رهبر انقلاب با جمعی از میهمانان، از نزدیک دیدار و گفتگو کردند.


پیش از بیانات رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)با بیان گزارشی از اجلاس ششم مجمع گفت: جلسه عمومی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با حضور علمای و شخصیتهای بیش از 30 کشور جهان تشکیل شده است.


حجت‌الاسلام کریمیان دبیرکل اتحادیه رادیو تلویزیون‌های کشورهای اسلامی نیز در گزارشی خاطرنشان کرد: تلاش برای ایجاد ادبیاتی جدید در عرصه رسانه ای با معیارهای اسلامی، کسب اعتماد عمومی، تمرکز بر تربیت نیروی انسانی، ایجاد سازوکار تولید توزیع و انتشار خبر و تلاش برای مدیریت محتوا از مهمترین اقدامات اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی بوده است.





      

به نقل از اسپوتنیک؛ سوالی که اینجا مطرح است این می باشد که آیا این حساسیت واشنگتن فقط به دلیل تحریم های سازمان ملل بر علیه سرلشکر سلیمانی می باشد؟ یا اینکه دلایل دیگری برای این پروپاگاندای تبلیغاتی وجود دارد؟ حال حتی به فرض اگر حتی چنین دیداری صورت گرفته باشد چه دلیلی وجود دارد که آمریکا اینقدر آشفته شده؟

 

شاید ایرانی ها بر سر مسایل سیاسی با یکدیگر در موارد مختلف بحث و اختلاف نظر داشته باشند اما بدون استثنا همگی به اتفاق دقیقا مثل همه ملت های جهان احترام خاصی برای شهدا و جانبازان و رزمندگان دوران جنگ ایران و عراق قایل می باشند.

 

پس از پایان جنگ ایران وعراق خیلی از افرادی که در جنگ مشارکت داشتند به زندگی معمولی خود برگشتند اما برخی به دفاع از میهن خود ادامه دادند.

 

سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از محبوب ترین سرداران ایرانی نزد مردم ایران و حتی خاورمیانه می باشد. وی در زمان جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران در جبهه های جنگ شجاعت های فراوانی از خود نشان داده و در شرق ایران با گروه های تروریستی و قاچاقچیان مواد مخدر هم مبارزه کرده. وی هم برای منافع نظام جمهوری اسلامی و هم منافع ملی ایران جانفشانی کرد.

 

متاسفانه بدعتی جدید توسط ایالات متحده راه اندازی شده که هر کس به هر دلیل با سیاست های این کشور مخالفت کند در لیست سیاه قرار می گیرد و حتی جدیدا سازمان ملل را هم وادار می کنند این افراد را تحریم کند. سیاست هایی که تماما در اختیار لابی های صهیونیستی و کارتل های ثروت در این کشور است و نه بر اساس منافع ملت آمریکا. یعنی یک دیکتاتوری و زورگویی تمام عیار که در تاریخ بشریت سابقه نداشته. حتی مغول ها هم در این زمینه منطقی تر عمل می کردند و نمونه بارز آن برخورد آنها با ایستادگی شاعر پرآوازه ایرانی حافظ شیرازی می باشد. این نشان دهنده آن است که سیاست مداران ایالات متحده کوچکترین درکی از دمکراسی چه در داخل و چه در سطح بین المللی ندارند و شاید بتوان گفت فیلم پدرخوانده هنوز نمایانگر طرز تفکر فعلی رهبران ایالات متحده می باشد.

 

ایالات متحده آمریکا به خود اجازه می دهد برای حفظ منافع خود نیروهایش را ده ها هزار کیلومتر آنطرف تر مرزهایش گسیل کند در خلیج فارس و خاور میانه و اوروپا و آسیا و آفریقا و آمریکای لاتین دخالت کند و کل جهان را بهم بریزد و ادعا دارد در حال حفاظت از منافع خود می باشد. همپیمانان آن از یمن و بحرین و فلسطین گرفته تا سوریه و عراق و لیبی و اوکراین و… انواع و اقسام تجاوز ها را به حقوق بشر اعمال می کنند و همه قوانین و معاهدات بین المللی که حتی در دوران عصر حجر هم توسط انسان ها اعمال می شده را زیر پا می گذارند وکوچکترین واکنشی را از سوی سازمان ملل و یا تشکل های به اصطلاح حافظ حقوق بشر مشاهده نمی کنیم.

 

تعداد انسان هایی که توسط ایالات متحده و همپیمانانش "برای حفظ منافع اقتصادی شان" طی قرن اخیر به فجیع ترین اشکال کشته شده اند به مراتب بیشتر از کل انسان هایی هستند که در طول تاریخ بشریت در کل جنگ ها کشته شده اند.

 

اگر ایالات متحده وهمپیمانانش حق دارند برای حفاظت از منافع خود هر جا که اراده کنند دخالت کنند پس ایران و دیگر کشورها هم حق دارند برای حفاظت از منافع خود هر گونه تدبیری را صلاح می دانند اتخاذ کنند.

 

بنده تصمیم ندارم بر دلایل ایدئولوژیک حمایت ایران از مبارزات مردمان جهان صحبت کنم اما می خواهم به زبانی که شاید عامه مردم ایالات متحده و جهان درک کنند صحبت کنم. به عنوان یک ایرانی باید بگویم اگر اقدامات سردار قاسم سلیمانی و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فلسطین و لبنان و سوریه و عراق و افغانستان نبود امروزه ما ایرانی ها مجبور بودیم با تروریست هایی که جان صدها نفر از همان شهروندان آمریکایی و اوروپایی و روسی و ژاپنی و استرایایی و آفریقایی و… (شهروندان منطقه خاور میانه به کنار) را در کشورهای آنها گرفته اند در داخل ایران مبارزه کنیم.

 

اگر تروریست ها موفق می شوند در اوروپا و یا ایالات متحده و یا جاهای دیگر عملیات تروریستی اجرا کنند یکی از این دو دلیل را بیش ندارد، یا اینکه نیروهای اطلاعاتی و امنیتی برای دفاع از شهروندان کشورهای خود کاهلی به خرج می دهند و یا اینکه سیاست مداران و لابی های ثروت در آن کشورها می خواهند چنین عملیاتی انجام شود تا توجیهی برای دخالت خود در جای جای جهان داشته باشند.

 

آقای مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در یک مصاحبه اظهار داشت که وقتی داعش موصل را گرفت و به سمت اربیل در حال پیشروی بود ایران بود که ظرف کمتر از 24 ساعت چندین محموله هواپیمای تسلیحاتی برای آنها ارسال کرد تا در مقابل تروریست های داعش مقاومت کنند. در واقع در همان لحظه سردار سلیمانی بود که وقتی مسئولین نظامی اکثر کشورها سردرگم بودند بلا فاصله به کمک کرد ها و عرب های عراق سنی — ایزدی — مسیحی و یهودی و شیعه شتافت.

 

اگر اقدامات سردار سلیمانی و سیستم های امنیتی ایران نبود قطعا  دمشق و بیروت سقوط کرده بودند و حماس نابود شده بود و در نتیجه زمینه حمله ایالات متحده و اسرائیل و عربستان سعودی و یارانشان به ایران فراهم می شد.

 

به همین دلیل ژنرال سلیمانی نه فقط در ایران یک قهرمان ملی به حساب می آید در کشورهای دیگر منطقه هم شخصیتی بسیار محبوب به شمار می آید و ملیون ها انسان از فلسطین و لبنان گرفته تا افغانستان زندگی خود را مدیون وی می باشند و آمریکایی ها باید در این نوع موضع گیری های خود چه در مورد ژنرال سلیمانی چه دیگر شخصیت های محبوب در جهان تجدید نظر کنند. برای اینکه به زبان مفهوم برای مردم آمریکا بگویم ، آمریکایی ها توانستند چه گوارا را در آمریکای لاتین ترور کنند اما اسطوره او تا ابد در جهان ماندگار شد. با قرار دادن سرلشکر سلیمانی در لیست سیاه آمریکا و یا سازمان ملل آنها به هیچ وجه نمی توانند روی محبوبیت وی چه در میان مردم ایران چه در میان مردمان منطقه تاثیر بگذارند بلکه حتی وی محبوب تر هم خواهد شد.

 

ناراحتی آمریکایی ها از سردار سلیمانی به این دلیل است که وی توانست نقشه های آنها و همپیمانانشان برای تجزیه منطقه و نابودی ایران را خنثی کند. دلیل بیم آنها از دیدار سردار سلیمانی با مقامات روسی هم این است که وی با تجربه ترین فرد در زمینه مبارزه با تروریست ها در منطقه می باشد و شاید بخواهد این تجربه و اطلاعات را با مسئولین روسیه در میان بگذارد.

 

در حال حاضر دولت های عراق و سوریه برای مبارزه با تروریست ها به انواع خاصی از تسلیحات احتیاج دارند که ایالات متحده به هر ترفندی تلاش می کند از دسترسی ارتش های عراق و سوریه به این تسلیحات جلوگیری کند. احتمالا آنها واهمه دارند که مبادا ژنرال سلیمانی مسئولین روسیه را قانع کند این تسلیحات را در اختیار ارتش های سوریه و عراق قرار دهند تا ماجرای تروریست ها در منطقه خاورمیانه را یک سره کنند.

 

به هر حال همانگونه که در مقاله ای در همین سایت آمده باید گفت احتمالا آمریکایی ها شبح ژنرال سلیمانی را در موسکو دیدند چرا که اگر هم مسئولین روسیه و یا ژنرال سلیمانی تصمیم داشته باشند با یکدیگر دیدار کنند  راه های زیادی در اختیار دارند که با هم ملاقات کنند و نیازی به حاشا کردن چنین ملاقاتی ندارند.

 




      

بعد از ماه‌ها جنجال بر سر محاکمه مهدی هاشمی، سرانجام  ساعت 15:30 دقیقه روز 18 مردادماه، مهدی هاشمی به همراه خانواده و وکلای خود برای معرفی خود به زندان اوین آمد و پس از خداحافظی با خانواده‌اش وارد زندان شد. وی با بدرقه محسن، یاسر و فاطمه هاشمی و مادرش عفت مرعشی جهت گذراندن دوره 10 ساله حکم زندان خود به اوین آمده بود.

مهدی هاشمی رفسنجانی دقایقی پیش از ورود به زندان اوین با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که نظر شما در مورد حکم دادگاه چیست، گفت: اولاً از شما می‌خواهم که تمام این فیلم‌ها و مطالب من را به طور کامل منتشر کنید. وی در ادامه با قرائت بیانیه‌ای خطاب به مردم ایران گفت:

بسم‌الله الرحمن الرحیم، ملت بزرگ و فهیم ایران! اکنون که براساس حکم محاکم قضایی برای تحمل کیفری که آن را عادلانه و قانونی ندانسته بلکه اغراض سیاسی را در آن عامل اصلی می‌دانم مهیا گشته‌ام، به عنوان عضو خانواده بزرگ انقلاب اسلامی که همواره در خدمت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بوده و خواهم بود، به منظور صیانت و دفاع از حیثیت و شخصیت مبارز و نستوه یار دیرینه و وفادار حضرت امام خمینی(ره) و همراه و وفادار همیشگی مقام معظم رهبری، پدر بزرگوارم و با توجه به عدم پذیرش خواست اینجانب مبنی بر برگزاری علنی دادگاه، بار دیگر درخواست اجازه پخش کامل و بدون حاشیه کلیه جلسات محاکمه اینجانب را از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دارم.

امیدوارم که این تقاضا مورد پذیرش واقع شود. رجاء واثق دارم که این اقدام از سوءاستفاده افراد افراطی و مغرض در ضربه زدن به یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران پیشگیری خواهد کرد.»

محمود علیزاده طباطبایی وکیل مهدی هاشمی با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: آقای امین ناصری معاون دادستان و سرپرست دادسرا حضور داشتند که ما پس از صورت جلسه مهدی را تحویل دادیم.

وی افزود: حکم قطعاً و یقیناً خلاف بین شرع است و ما این موضوع را به زودی ثابت می‌کنیم و رئیس قوه قضاییه هم خواهد پذیرفت.

وی افزود: ما دلایل زیادی داریم برای اینکه نشان دهیم حکم خلاف بین شرع است و مهدی هم قبل از ورود به زندان صراحتاً اعلام و اصرار کرد که فیلم دادگاه پخش شود.

وکیل مهدی هاشمی تصریح کرد: من کفر می‌کنم اگر رئیس قوه قضاییه فقط فیلم را ببیند خودش ماده 477 (ماده 18 سابق) را اعمال می‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که از کجا می دانید رئیس قوه قطعاً قبول می‌کند، گفت: ما مسائلی را در دادگاه دیدیم که در صورت جلسات دادگاه است که همه اینها دلایل ما برای خلاف شرع بودن حکم است.

وی در خصوص پس گرفتن درخواست اعاده دادرسی گفت: ما درخواست اعاده دادرسی را به دیوان عالی ارسال کردیم، دیوان بیش از 40 شعبه دارد متأسفانه یکی از سایت‌ها به دروغ نوشته بود که ما خواسته‌ایم که به شعبه خاصی برود این در حالی است که ما خواستیم ب?? شعبه ویژه نرود و آن شعبه‌ای بود که اگر می‌رفت حکم تأیید می‌شد.

وکیل مهدی هاشمی خاطرنشان کرد: اما می‌خواستند به شعبه 18 بفرستند که به همین دلیل ما پسش گرفتیم کما اینکه در تجدیدنظر هم خواهش کردیم به دو شعبه نرود چرا که ما از شعبه 54 شکایت داشتیم ولی متأسفانه به همان شعبه رفت.

علیزاده در پاسخ به این سؤال که آیا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بیش از ورود مهدی به زندان با وی ملاقات داشت، گفت: ایشان از مجمع به خانه آمدند و ناهار را با مهدی صرف کردند.

وی تأکید کرد: آیت‌الله هم حکم صادره را غیرشرعی و غیرقانونی می‌داند.

 

شروع ماجرا

اوایل فروردین ماه بود که حکم اولیه مهدی هاشمی صادر شد و در حالیکه همگان منتظر اعتراض وی به حکم صادره بودند، علیزاده طباطبایی وکیل خانوادگی وی ابتدا از روشن نبودن موضع مهدی هاشمی در قبال اعتراض یا عدم اعتراض به رای دادگاه اولیه خبر داد اما پس از گذشت چند روز عنوان کرد که موکلش قصد ثبت اعتراض به حکم را ندارد و دادگاه را ناعادلانه می داند.

 

حکم دادگاه

مهدی هاشمی بیش از 28 جلسه در دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه محاکمه شد و سرانجام به ترتیب زیر و براساس مواد قانونی اعلام شده محکوم شد.

براساس ماده 5 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری، نامبرده متهم به اخذ رشوه اختلاس 600 میلیونی تومانی بود که براساس این ماده قانونی، وی به 10 سال حبس، رد مال 600 میلیون تومانی و 1.2 میلیارد تومان جزای نقدی و همچنین انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد.

براساس ماده 3 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری، این فرد متهم به ارتشاء به مبلغ 5 میلیون و 200 هزار دلار بود که براساس همین ماده قانونی به 10 سال حبس، رد مال به مبلغ 5.2 میلیون دلار و جزای نقدی معادل همان مقدار (5.2 میلیون دلار) و انفصال دائم از خدمات دولتی به همراه 50 ضربه شلاق محکوم شد.

براساس ماده 610 قانون مجازات اسلامی، نامبرده به 5 سال حبس محکوم شد.

با رعایت ماده 134 قانون مجازات اسلامی در مقام اجرا،‌ اشد این احکام که همان 10 سال است اجرا خواهد شد.

 

حکم دستوری برای «مهدی هـاشمی»

وکیل خانوادگی هاشمی روز 17 فروردین به نقل از موکل خود به تسنیم می گوید: «وقتی قرار است رسیدگی دستوری باشد چرا باید اعتراض کنیم؟»

اما گویا ترس ناشی از مجازات این اتهام‌ زنی به دستگاه قضا، آقازاده و وکیلش را به عقب نشینی واداشت و وی در مدت زمان کوتاهی در گفت و گو با ایرنا اظهارات خود را اینگونه تکذیب کرد: « آنچه در رسانه ها گفته اند این بود که مهدی به دلیل اعتراض به نحوه رسیدگی، آن را عادلانه نمی دانست بنابراین زیر بار تجدید نظر نمی رفت. برخی رسانه ها چنین نوشته اند که مهدی رسیدگی را دستوری می دانست؛ اما من چنین چیزی نگفتم و این خبر را تکذیب می کنم.

 

اعتراض به حکم آقا زاده!

سیدمحمود علیزاده‌ طباطبایی با اذعان به این که آقازده قصد اعتراض به حکم را ندارد گفت: «دیروز تا آخر وقت هرچه با مهدی صحبت کردم و اصرار داشتم، گفت من تجدیدنظرخواهی نمیکنم، اما خانم مرعشی تماس گرفتند و اصرار داشتند که اعتراض را ثبت کنید چرا که امیدوارم در مرحله تجدیدنظر، عادلانه به موضوع رسیدگی شود. به ایشان (خانم مرعشی) گفتم من وکیل شما نیستم و وکیل مهدی هستم و باید مهدی از من بخواهد اعتراض کنم یا نه. چراکه من اختیاری جز اختیار مهدی ندارم. بنابراین من قبول نکردم اما امروز صبح خبردار شدم که آقای ابوالمعالی، به اصرار خانم مرعشی، در آخر وقت به دادگاه تجدیدنظر رفته و در آنجا اعتراض را ثبت کرده است.»

 

تایید حکم دستگاه قضا برای متهم

اما پس از گذشت حدود دو ماه از ثبت اعتراض به «حکم ناعادلانه!»، محسنی اژه‌ای، با تایید حکم مهدی هاشمی، در رابطه با اتهامات وی، گفت: مهدی هاشمی 3 جرم داشت و براساس ماده 134 قانون مجازات اسلامی که اگر چنانچه کسی تا 3 جرم داشته باشد براساس این ماده هر یک از جرائمش مجازات مستقل می‌گیرد و در مقام اجرا، اشد آن مجازات اجرا می شود. اژه ای سه جرم مهدی هاشمی را اختلاس ، ارتشا و مباحث امنیتی اعلام کرد.

وی گفت: مهدی هاشمی در کیفرخواست 12 اتهام داشت که بعضی از آن اتهامات را دادگاه بدوی با هم ادغام کرد و بعضی را هم تبرئه کرد از جمله جاسوسی را تبرئه کرد اما اختلاس، مباحث امنیتی و ارتشا را دادگاه بدوی حکم داد و دادگاه تجدید نظر هم با رعایت همین ماده 134 مجازات اسلامی تایید کرد. اختلاس براساس قانون اگر همراه با جعل باشد بین 7 تا 10 سال حبس، اگر بدون جعل باشد 5 تا 10 سال حبس و در مورد رشوه هم از 5 تا 10 سال حبس و در مورد مسائل امنیتی از 2 تا 5 سال حبس دارد .

ما دو قانون مجازات اسلامی داشتم که قانون اول مربوط به قبل از سال 92 بود و قانون دوم نیز از اردیبهشت ماه سال 92 اجرایی شده است. در قانون قبلی اینگونه بود که برای هر جرم یک مجازات در نظر گرفته می‌شد و فرد محکوم نیز باید مجازات را تحمل می‌کرد اما در قانون جدید که از اردیبهشت ماه سال 92 اجرایی شده، اگر کسی تعدد جرم داشته باشد، مجازات متعدد صادر می‌شود ولی در مقام اجرا، اشد مجازات اجرا می‌شود.

 

محتاج قصه نیست گرت قصد خون ماست!

اولین فردی که به این حکم واکنش نشان داد، متهم ردیف اول بود. وی بعد از انتشار خبر تایید حکمش در صفحه شخصی‌اش شعری کنایه آمیز را منتشر می کند و می نویسد:

«ارباب حاجتیم و زبان سوال نیست / در حضرت کریم تمنا چه حاجت است

محتاج قصه نیست گرت قصد خون ماست / چون رخت از آن توست به یغما چه حاجت است»

 

منتظریم ببینیم چه تصمیمی می‌گیرند!

البته واکنش خانوادگی هاشمی به همین‌جا ختم نشد و چندی بعد فائزه هاشمی که خود سابقه سپری کردن دوران محکومیت در اوین را در کارنامه‌ فعالیت‌های سیاسی‌اش می بیند، به حکم برادر واکنش نشان داد. وی در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه نظرتان درباره حکم مهدی هاشمی چیست، گفت: «به من گفتند در این مورد مصاحبه نکن تا ببینیم چه تصمیمی می‌گیرند!»

 

حکم مهدی تقلب و پدرسوخته بازی است!

اما اظهارات جنجالی «عفت مرعشی» که فرزند را وادار به اعتراض به حکم اولیه کرده بود را باید «شاه بیت» واکنش‌ها به حکم «مهدی هاشمی » تلقی کرد.

وی در اظهاراتی تعجب برانگیز، بی مهابا به قوه قضائیه می تازد و در پاسخ به این پرسش که «نظر شما درباره حکم مهدی هاشمی چیست؟» می گوید: «حکم آقای هاشمی یعنی تقلب، تقلب، پدرسوخته‌بازی. بروید و همین را بزنید. بروید بنویسید که خانم هاشمی گفت «پدرسوخته‌بازی بوده، حکمش (حکم مهدی هاشمی) پدرسوخته‌بازی بود و حکم نیست.»

هرچند عفت مرعشی در ادبیاتی توهین‌آمیز صلاحیت قوه قضائیه را زیر سوال می برد و با سخیف‌ترین ادبیات به حکم نهایی عالی ترین نهاد قضائی کشور واکنش نشان می دهد، اما از اظهار نظر فائزه هاشمی اینگونه بر می آید که خاندان هاشمی همچنان منتظر تصمیمات نهایی مسئولان ارشد قوه قضائیه هستند و صدالبته این اظهارات «فائزه» را نیز باید تهدیدی جدی قلمداد که چنانچه نظر نهایی با خواست خوانده «آیت‌الله» هم‌سو نبود، آنگاه زمان اظهارنظر نهایی بابت حکم مهدی فرا خواهد رسید.

منظور از حکم نهایی، درخواست ماده 18 از سوی مهدی هاشمی است که طی آن، آنها از آیت‌الله آملی‌لاریجانی خواسته‌اند درباره حکم دادگاه تجدیدنظر اعلام‌نظر کند. دادگاه تجدیدنظر نیز در مجموع 25 سال حبس و چندین میلیون دلار رد مال برای مهدی هاشمی صادر کرده است که بالاترین میزان حکم صادره مربوط به یک بزه که 10 سال حبس است برای وی اعمال می‌شود.

 

از بالا دستور نگیرید!

اما اواخر سال گذشته و پیش از آنکه حکم اولیه «مهدی» صادر شد، آقای هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگویی تفصیلی با روزنامه شرق به اتهامات فرزندش «مهدی» اینگونه واکنش نشان داد: چون دادگاه علنی نیست، نمی‌توانم حرف‌های آنجا را بزنم. ولی ماحصلی که به من اطلاع داده شده، این است که اینها بدون هیچ دلیلی تعداد زیادی اتهام د??ست کرده بودند. مثلا همین قضیه استات‌اویل قبلا سه‌بار مطرح شده بود و هر سه‌بار گفتند که هیچ ردی از مهدی هاشمی در آن نیست و هیچ اسمی از مهدی هاشمی در قراردادی که عباس یزدان‌پناه بست، دیده نمی‌ش??د.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه آقای اعلمی (نماینده مجلس) از اظهارات وزیر نفت درباره عدم اتهام مهدی در پرونده استات اویل قانع شده بود، استدلال کرد که فرزندش نقشی در این پرونده نداشته است. بقیه (اتهامت) هم عین همین‌ها بود. یعنی هیچ چیز نداشتند. تا به حال دادگاه دلیلی برای جرم مهدی پیدا نکرده است. البته هنوز حکم نداده است.

هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: «من نمی‌خواهم دخالت کنم. من از اول به رهبری و رییس قوه‌قضاییه و همه گفته‌ام. قاضی را نمی‌شناسم و هیچ وقت ندیده‌ام. به اینها گفتم اگر مهدی جرمی کرده باشد، ترجیح من این است در دنیا جزایش را ببیند و به آخرت نیفتد. چون آخرت خیلی سخت است و اگر جرمی نکرده، این در شأن جمهوری اسلامی نیست که انسانی را که جرم ندارد، به دلیل مسایل سیاسی، متهم یا محکومش کنند. من باید از جمهوری اسلامی دفاع کنم. نظر من این است. بنابراین در دادگاه هیچ دخالتی نکردم. با اینکه قاضی روحانی است، من اصلا ندیده‌ام و نخواسته‌ام ببینم. الان دادگاه تمام شده و مهدی و وکلایش آخرین دفاعشان را به‌صورت لایحه نوشتند که نزدیک دو هزار صفحه و خیلی‌خواندنی است و بعدها می‌تواند یک کتاب شود. ما هم نمی‌خواهیم در کار قوه‌قضاییه دخالت کنیم. حرف من با همه اینها این است که از بالا دستور ندهید و اگر از بالا دستور دادید، خلاف موازین قضایی و شرع است.»

 

فشار بر دستگاه قضا

البته این اظهارات تند «هاشمی رفسنجانی » از سوی رییس دستگاه قضا بی پاسخ نماند و آیت‌الله آملی لاریجانی در واکنش به هاشمی رفسنجانی گفت: القای تبرئه یک متهم، سخنی خلاف و قابل پیگیری قضایی است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه «تا به حال نشان داده‌ایم که در رسیدگی به پرونده‌ها کاری به گرایش‌های مختلف سیاسی نداریم» گفت: متأسفانه برخی شخصیت‌ها در عین اینکه می‌گویند نمی‌خواهیم در کار قضایی دخالت کنیم اما با سخنان خود به نوعی دخالت در کار قاضی می‌کنند و بر وی فشار وارد می‌کنند. خصوصاً القای این نکته که ممکن است متهم تبرئه شود ولی به نحو دستوری او را محکوم کنند. این سخن خلاف است و نشر این سخنان قابل پیگیری قضایی است.

آملی لاریجانی افزود: توقع این است، افرادی که از شخصیت‌های نظام هستند براساس موازین و در جهت احقاق حق سخن بگویند و اینگونه نباشد که اگر پرونده‌ای علیه ما یا بستگان ما است، دستگاه قضایی را متهم کنیم.

 

کاندیداتوری پدر، مقدمه رفتن به زندان!

مهدی هاشمی در پست اخیر خود در صفحه شخصی فیس بوکش مطلب جدیدی را منتشر کرده است.

وی در این مطلب مدعی شده است که اعلام کاندیداتوری آیت الله هاشمی رفسنجانی برای انتخابات مجلس خبرگان به زندان رفتن وی ربط دارد!

«غروب دیروز به خانه پدری رفتم تا سری به حاج آقا (بابا) بزنم. اخبار سایت ها و روزنامه بیشتر درباره اعلام کاندیداتوری حاج آقا برای انتخابات خبرگان بود. به حاج آقا گفتم "اعلام آمادگی شما برای انتخابات خبرگان دو نتیجه دارد: اولی ایجاد فضای انتخاباتی و دومی فرستادن من به زندان!"»

 

آخرین پست فیس بوک

«آخرین پست فیس بوک را در شرایطی می نویسم که تا ساعاتی دیگر با وجود عدم دریافت اجراییه، خود را به اجرای احکام زندان اوین معرفی می کنم. این درگاه ارتباطی با شما باز خواهد ماند و پرینت همه پیام ها و نظرات توسط یکی از اعضای خانواده در ملاقات های هفتگی به اطلاعم خواهد رسید و به فراخور ضرورت پاسخ هم خواهم داد. یک پست مفصل هم درباره روند دادگاه نوشته ام که به زودی منتشر خواهد شد. گاهی هم عکس یا موضوعی خاص که به ذهنم می رسد یا خاطره ای از زندان را می دهم در فیس بوک بگذارند تا بدانید زندان اوین چگونه روزی میزبان پدر است و روزی پسر. با این تفاوت که اوین گویا ماندگار است و از میان ما نمی رود...

مردم چشمم به خون آغشته شد/ در کجا این ظلم بر انسان کنند»

 

وداع آخر

آقای هاشمی رفسنجانی در فیلمی که توسط سایت انتخاب منتشر شد در لحظه خداحافظی با فرزندش مهدی هاشمی پیش از ورود به زندان اوین گفت: من به روشنی می بینم که ان شاء الله به زودی سالم و با نشاط بیرون می آیید و وارد جامعه می شوید برای خدمت و خداوند اجر زحمات طولانی ات را فراموش نخواهد کرد. جامعه هم به حمدلله تا کنون متوجه شده و بیشتر متوجه خواهد شد که بر تو ظلم رفت.

 





      

مهدی هاشمی که پس از حدود 30 جلسه محاکمه در دادگاه انقلاب به جرم ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری و اتهامات امنیتی به انفصال دائم از خدمات دولتی، 50 ضربه شلاق و 10سال حبس محکوم شده بود، بالاخره دیروز راهی زندان شد. شاید تا دیروز هم خیلی ها باور نمی کردند که قوه قضائیه بتواند پرونده این آقازاده معروف را به سرانجام برساند و به مرحله اجرا درآورد. پرونده ای که بارها مسئولان عالی قضایی از فشارهای مختلف به دستگاه قضا برای جلوگیری از رسیدگی به آن خبر داده بودند. با همه این ها سیر مراحل رسیدگی به پرونده وی انجام شد و رای نهایی صادر شد.

مهدی هاشمی که سیر مراحل دادگاهش با حاشیه سازی های فراوان همراه می شد، دیروز هم مثل افراد دیگری که متهم می شوند و به زندان می افتند یا خود را معرفی می کنند به زندان نرفت، بلکه با یک سناریوی رسانه ای که اولین سکانسش در منزل آیت الله فیلم برداری شد و سکانس های بعدی اش در خیابان و مقابل زندان، راهی اوین شد.

در این بین دو نوع رفتار را شاهد بودیم؛ یکی از سوی خانواده وی که البته پیش تر از این ها هم در مصاحبه ها و اظهارنظرهایشان تلاش کردند تا القا کنند که حکم صادر شده برای مهدی هاشمی، حق نیست و عده ای به دنبال ظلم کردن به وی هستند! در میان این اظهار نظرها حرف های پدر قابل تامل است که چندبار به بیان های مختلف فرزند را مبرای از اتهامات وارده و ثابت شده دانست. آقای هاشمی رفسنجانی دیروز هم قبل از عزیمت مهدی به زندان، در خداحافظی معناداری که به عمد فیلمبرداری شد و از طریق رسانه های نزدیک به خودشان منتشر شد، تلاش کرد تا دوباره این پیام را منتقل کند که در حق مهدی هاشمی ظلم شده است! هاشمی در گوش فرزند گفت: «جامعه هم بحمدلله تا کنون متوجه شده و بیشتر متوجه خواهد شد که بر تو ظلم رفت.» وی در صحبتی عجیب تر اینطور گفت: «من به روشنی می بینم که ان شاء الله به زودی سالم و با نشاط بیرون می آیید و وارد جامعه می شوید برای خدمت و خداوند اجر زحمات طولانی ات را فراموش نخواهد کرد.»





      
   1   2   3   4   5   >>   >