سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :18
  • بازدید دیروز :4
  • کل بازدید :319494
  • تعداد کل یاد داشت ها : 546
  • آخرین بازدید : 102/12/29    ساعت : 8:21 ص
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
تدبر در قرآن
آیه قرآن
کاربردی

SNN

صبح امروز و در جریان حضور محسن هاشمی فرزند ارشد هاشمی رفسنجانی در برنامه زنده تلویزیونی «حالا خورشدی»، وی بخشی از وصیتنامه پدرش را به این شرح قرائت کرد:

 

«بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون چیزی بر دارایی های قبل از انقلابم نیفزوده ام و هزینه‌های زندگی را در درجه اول از عوائد فروش اموال قبل از انقلاب و در درجه دوم از حقوق و مزایای قانونی ام برداشتم.»

 

محسن هاشمی تصریح کرد که بیش از 90درصد اموال آیت‌الله هاشمی در راه انقلاب هزینه شد و دارایی های وی بسیار کم است.

 

بنا بر این گزارش، این وصیتنامه در سال 79 نوشته شده و وصیتنامه جدیدی از  هاشمی یافت نشده است.

 

همچنین محسن هاشمی به عنوان فرزند ارشد؛، به عنوان وصی  هاشمی رفسنجانی معرفی شده است





      

افسران - حواسمان باشد





      

SNN

سیدعباس عراقچی، مرد نام آشنای این سه ساله دستگاه دیپلماسی حدود 2 ماه است که دیگر همانند سابق در صدرخبرگزاری ها قرار ندارد آن هم درست در زمانی که برجام به دلیل بدعهدی‌های آمریکا و  تحریم‌های ISA در تنگنا قرار گرفته و این تنها دستاورد دولت به شدت نیاز به تبیین و توجیه دارد.

 

آخرین اظهارنظر رسانه‌ای عراقچی

 

 عباس عراقچی از ابتدای مذاکرات هسته‌ای به عنوان معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه همواره در کنار ظریف حضور داشت. نقش پررنگ‌تر عراقچی، جایگاه سخنگویی او برای برجام بود. عراقچی هم قبل از حصول برنامه جامع اقدام مشترک و هم پس از آن در نقش سخنگوی ایرانی برجام وظیفه دفاع از این توافق را داشت. عباس عراقچی پس از آغاز اجرای برجام توسط 1+ 5، بیش از 10 بار در تلویزیون حاضر شد و ده‌ ها ساعت به دفاع از برجام پرداخت. اغلب این گفت‌وگوها در ایامی اتفاق می‌افتاد که برجام در تنگنا  قرار گرفته و میزان اثرگذاری آن بر افکار عمومی به شدت رو به کاهش بود. به عنوان نمونه او اردیبهشت‌ ماه 3 بار از طریق رسانه ملی با مردم سخن گفت. به غیر از ده‌ها ساعت تریبون یکطرفه در تلویزیون، گفت‌وگوهای مکرر عباس عراقچی با رسانه‌ها و نیز سخنرانی‌های پرشمار او در برنامه‌ها و کنفرانس‌های متنوع داخلی و خارجی و پخش آنها در رسانه ملی باعث شد در برخی مواقع، شهرت برجامی او تنه به تنه محمدجواد ظریف بزند و اوضاع به گونه‌ای شد که ظریف و عراقچی در یک مرتبه برجامی قرار گرفتند.

 

اما آخرین اظهارنظر رسمی عباس عراقچی درباره برجام، به بیست و چهارم آبان ماه و نشست «چالش‌های هیدروپلیتیک ایران و دیپلماسی آب» در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری برمی‌گردد. او در آن مقطع درباره انتخاب ترامپ و تاثیرش بر توافق هسته‌ای گفته بود: «ترامپ نمی تواند بلایی برسر برجام بیاورد.»

 

دو ماه از بیست و چهارم آبان ماه تا به امروز، می‌گذرد؛ اما کسی از مرد برجامی دولت یازدهم اظهارنظری درخصوص برجام نشنید. در صورتی که خیلی‌ها‌ توقع داشتند تا او نسبت به تمدید تحریم‌ها‌ی ایسا و تاثیرش بر برجام واکنش نشان دهد. در همین رابطه روزنامه آفتاب یزد در گزارشی نوشت: عباس عراقچی بعد از مصوبه جنجالی سنا و داماتو، تنها یکی دو اظهارنظر غیر برجامی پیرامون مسائلی چون سوریه یا سازمان اکو داشته است.

 

استراتژی گوشه‌گیری و به دور از دوربین بودن عراقچی این روزها چند احتمال را در پی دارد:


1. نفر دوم تیم مذاکره‌کننده ایران که به کرات در این سه سال وظیفه توجیه و تنویر افکار عمومی را برعهده داشته این روزها و با آشکار شدن چندباره بدعهدی طرف غربی دیگر رغبتی برای توضیح و موضع گیری در این باره  ندارد.


2. احتمال دومی که این روزها به دلیل نبود عراقچی در دسترس دوربین ها و خبرنگاران مطرح است، برخی اختلاف‌هایی است که میان ظریف و عراقچی در گرفته است. اختلافی که روزنامه آفتاب یزد از آن با عنوان «اختلاف‌ها‌یی با طعم افشای محرمانه‌ها‌ی وزارت خارجه!» یاد می‌کند. محرمانه ای درباره تماس تلفنی اوباما و روحانی و نظر رهبری دراین باره، آرای محرمانه درباره برجام در کمیسیون امنیت ملی  و نحوه مذاکرات و نقش برادر رئیس جمهور و زبان رمز سمنانی رئیس‌جمهور و حسین فریدون با یکدیگر! از آن دست است.


3. سومین موضوعی که ممکن است سبب دوری گزیدن عراقچی از تریبون‌های رسمی باشد، نهی‌شدن از جانب رئیس جمهور است. چه اینکه پیش از این نیز روحانی در خصوص برجام در رسانه ها اعلام کرد علی اکبر صالحی فقط در موضوعات فنی برجام می‌تواند اظهارنظر کند که موجب ناراحتی وی نیز شده بود. حجت الاسلام ثمری، کارشناس مسائل سیاسی در همین رابطه به فارس گفت: در حالی که در زمان مذاکرات و برجام دائما به آقای عراقچی و تخت روانچی تریبون داده می‌شد تا صحبت کنند اما امروز ممنوع‌المصاحبه شده‌اند در حالی که اگر صادقانه کار کرده‌اند چرا باید ممنوع‌المصاحبه شوند.


 آخرین باری که عراقچی دیده شد، کجا بود؟


آخرین جلسه ای که عباس عراقچی در آن حضور داشته و این حضور رسانه‌ای شده مربوط می‌شود به مراسم درگذشت مرحوم علی اکبر پرورش در مسجد امام صادق. گفته شده است وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص اظهارات بحث برانگیز ظریف در کمیسیون امنیت ملی تنها سکوت کرده و این پرسش را بی جواب گذاشته است.


عراقچی در برخی جلسات کمیسیون امنیت ملی حضور دارد


علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی درباره حضور عباس عراقچی در این کمیسیون گفته است:  «ارتباط کمیسیون امنیت ملی با وزارت خارجه به طور مستمر برقراراست و حضور وزارت خارجه نیز دراین کمیسیون کمرنگ نشده است. در جلسات مشترکی نیز که با وزارت خارجه داریم، عراقچی متناسب با موضوع گفتگو حضور دارد، اما در بعضی جلسات که از وزیر سوال می‌شود، تنها آقای وزیر و معاون پارلمانی ایشان باید باشند. آخرین جلسه مشترک ما با آقای عراقچی نیز در ارتباط با گزارش شش ماهه اول اجرای برجام بود.» 


واکنش‌‌های توئیتری به غیبت عراقچی


غیبت عراقچی در دو ماه گذشته واکنش کاربران فضای مجازی را نیز در پی داشت. برخی از توئیت‌هایی که در این باره بوده در ادامه می آید:


من اگه یه روز کامیون بخرم ، پشتش مینویسم:


سلطان خفا #عراقچی :)
سربسته بگویم!


#عراقچی تبدیل به استخوانی در گلوی وزارت خارجه شده است...


حذفش یعنی رسمیت یافتن #مرگ_برجام ماندنش بسان بمب ساعتی #حرف_های_مگو!


من جدی جدی نگرانم
دلواپسم
در تاب و تبم
خوفناکم
هراس به دلم افتاده...
آقاااااا!
عباس #عراقچی کجاااااست؟!


تو کجایی تا شوم من چاکرت
چارقت دوزم کنم شانه سرت
ای فدای تو همه بزهای من
ای به یادت هی هی و هیهای من


#عراقچی


امروز 11 دی ماه دقیقا "یک ماه" از نقض صریح #برجام با تمدید ISA می گذرد، فقط می خواهم بدانم #عراقچی در این 30 روزه چرا یک مصاحبه هم نکرده؟
باشه آقا قبوله..


اصلا #نقض_برجام نشده..


فقط به عباس #عراقچی بگید برگرده!


آخرش همه از آلودگی هوا می میریم، جز چندتا بچه دبستانی و #عراقچی


حافظ نه غلامیست که از خواجه گریزد
 صلحی کن و بازآ که خرابم ز عتابت


#عراقچی


#عراقچی ممنوع المصاحبه شده 


از سوی #دولت #نبندیم_دهانها_را


به نظرتون #عراقچی چند ماه سکوتشو با چه #ماله ای می خواد بپوشونه؟
فهمیدم همون #ماله_طلایی که #حسن بهش داد
پس از تلاش‌های بی‌وقفه عراقچی،
رئیس‌جمهور طی حکم لقب #پدر_قایم_باشک_ایران را به #عراقچی اعطا کرد
بزن کف قشنگرووو


#خبرآنلاین هم عذرخواهی کرد اما تو نیامدی...


#عراقچی


میگن روح برجام اومده تو خواب #عراقچی گفته عباس!! حلالت نمیکنم اگه محمدجواد رو تو این شرایط تنها بذاری!
گاز شدم، راز شدم، در پِیِ پرواز شدم
گاز نشو! راز نشو! خز نشود شیوه‌ی ما
سیس


#عراقچی داره با #گاز کل‌کل میکنه...


#گازگیت (85هزارمترمکعب‌گاز)
کاش یه #ربات #ماله کش هم می ساختن که توی این ایام محو شدن  #عراقچی در افق وظایفشو بر عهده بگیره و روزی چند ماله بکشه @araghchi  @JZarif
کلیدواژه های پرکاربرد این روز های #دولت #روحانی در #گوگل


#بتن_کن
#آب_سنگین_کن
#سانتریفیوژ اجاره ای
#ماله
#نوبخت
#عراقچی .....
#اشتباه_کردم


جهانگیری: نگران نباشید، #دلار با ما.


من نگران #عراقچی ام.


الان، #ظریف رو به #عراقچی: دیپلمات باید مسئولیت پذیر باشد...#مردباش_عذرخواهی_کن! #کریمی_قدوسی منتظر است!
مکالمه این روزهای عباس #عراقچی و دکتر #ظریف


#بیابگو #اشتباه_کردم...
- دکتر اوضاع خیطه
+اشتباه کردم ولی بیرون نمیگم!
فروش خودکارمعروف آقای #عراقچی
درحد #نو فقط یکبار زیربرجام را امضازده
یکبارم طرف مقام آمریکایی پرتاب شده


همونقدر که بعد #نقض_برجام تونستید #عراقچی رو پیدا کنید بعد از #آلودگی_هوا هم میتونید #ابتکار رو پیداش کنید... والااا :-/


#رحیمی نماینده تهران اومد #اشتباه_کردم #ظریف را تکذیب کنه


تکذیبش،تکذیب شد


تکذیب جواب نداد بهترین راهکار اینه که #عراقچی بیاد برای #ماله_کشی


الان روحانی میاد میگه #ظریف که زیاد ماله کشی بلد ‌نیست، درباره برجام فقط از #عراقچی و #نوبخت بپرسید!


به نظر من استعفای_کیروش یه مانوره! میخوان ببینن عراقچی میاد بیرون یا نه:)))

 

منبع: فردا





      

SNN

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح فردا (سه‌شنبه) با حضور در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه تهران، نماز را بر پیکر ایشان اقامه می‌کنند.


شروع این مراسم از ساعت 8:30 صبح خواهد بود.

 

 پیکر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام درجوار امام راحل در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به خاک سپرده می شود.





      

SNN

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در 19 دی ماه سال 1386 در دیدار مردم قم در سالروز قیام نوزدهم دی‌ماه‌ بیاناتی ایراد فرمودند که بخشی از بیانات ایشان به مناسبت این روز بار دیگر انتشار یافت.

 

یقیناً روز نوزدهم دی برای ملت ایران از جمله‌ی این حوادث بود. ظرفیت حضور مردم و خشم مقدس و انقلابی مردم در طول سالهای متمادی با ظلم دستگاه طاغوت و اعمال نفوذ بیگانگان لبالب شده بود؛ یک حرکت هوشمندانه و بجا لازم بود. یک حرکت هوشمندانه و بجا لازم بود. این حرکت را شما مردم قم در روز نوزدهم دیماه انجام دادید و این گردونه به حرکت در آمد. آنچه که نظام طاغوت بر سر این کشور و این ملت آورد، در طول سالهای متمادی حاکمیت سیاه و ننگین خود، حقیقتاً یکی از فصول تلخ تاریخ ماست.

 

یکی از همین فعالیتهای فاجعه‌آمیز، قضایای هفدهم دی بود که در زمان رضاشاه اتفاق افتاد. طبق نقشه‌ی دشمنان اسلام و ایران، به کمک روشنفکران آن روزِ متصل به دربار پهلوی، تصمیم گرفتند که زن ایرانی را از دائره‌ی عفاف و حجاب خود بیرون کنند و این نیروی عظیم ایمانی را که به برکت عفاف، زن همواره در جوامع مسلمان وجود داشته است، نابود کنند و بر باد بدهند.

 

یکی از جنایات بزرگ رژیم طاغوت، همین مسئله‌ی هفده دی هست. کشف حجاب، از بین بردن آن حائل و فاصله‌ای که در اسلام میان دو جنس قرار داده شده است - که این برای سلامت زن و سلامت مرد است؛ برای سلامت جامعه است - تا همان بلائی که بر سر زن در جوامع غربی آمد، بر سر زن مسلمان ایرانی بیاورند. این اقدام را با چماق، رضاخان در داخل کشور انجام داد.

 

زن غربی با ورود در منجلاب فساد، دستاوردش نابودی خانواده بود. اینجور نبود که زن با برداشتن حجاب در میدان علم یا در میدان سیاست یا در میدان فعالیتهای اجتماعی پیشرفت کند؛ همه‌ی اینها با حفظ حجاب و عفت ممکن بود و ما در نظام اسلامی این را تجربه کردیم. برداشتن حجاب، مقدمه‌ای برای برداشتن عفت بود؛ برای برداشتن حیا در جامعه‌ی اسلامی بود؛ برای سرگرم کردن مردم به عامل بسیار قوی و نیرومند جنسی بود؛ برای اینکه از همه‌ی کارهای دیگر بمانند؛ و یک مدتی هم موفق شدند، اما ایمان عمیق ملت ایران نگذاشت. زنهای مسلمان ما با وجود سختگیریها در طول زمان، در مقابل این فشار سرکوبگر مقاومت کردند؛ بعد از رفتن رضاخان به نحوی، در زمان خود او به نحوی، در طول دوران بقیه‌ی طاغوت هم به نحوی. لذا در همان دیماه 1356، روز هفدهم دیماه در مشهد، یک اجتماع عظیمی، تظاهراتی از زنان مسلمان با شعار «حفظ حجاب» راه افتاد. ما آنوقت در تبعید بودیم؛ خبر آن را شنیدیم که زنان مؤمن و مسلمان و شجاع یک چنین حرکتی را به راه انداختند. این، گوشه‌ای از فجایع رژیم طاغوت بود؛ نابود کردن آرمانهای دینی، ارزشهای اخلاقی، پیشرفتهای اقتصادی، عزت بین‌المللی و خلاصه بر باد دادن سرمایه‌های یک ملت جزو کارهائی بود که آن رژیم طاغوت و سیاهکار انجام داد.

 

ملت ایران بموقع بیدار شدند و پاسخ گفتند به ندای رهبر عظیم‌الشأن خودشان و وارد میدان شدند. نوزده دی یک چنین مقطع تاریخىِ حساسی است؛ اینها را باید زنده نگه داشت. تلاش شده است و میشود برای اینکه احساسات مردم و این مقاطع حساس از یادها برود.

 

مردم قم نشان دادند که وفادارند و پایبندند. در طول این زمانها، کسانی هم پیدا شدند که به تعبیر قرآن، «فمن نکث فإنّما ینکث علی نفسه»؛ این بیعت را با انقلاب و با اسلام و با امام شکستند، اما این شکستن بیعت به زیان خودشان بود: «نکث علی نفسه». بعضیها وفاداری نشان دادند؛ «و من أوفی بما عاهد علیه اللَّه فسیؤتیه اجراً عظیما»؛ پایبندی نشان دادند؛ وفاداری نشان دادند، که این اکثریت عظیم ملت ما بودند؛ ایستادند پای حرفشان و خدای متعال اجر عظیم را به آنها داد؛ پیروزی در جنگ را داد؛ پیروزی در همه‌ی میدانها در مقابل ابرقدرتها را داد؛ رشد ملی و پیشرفت گوناگون در عرصه‌های مختلف را به این ملت داد.





      
   1   2   3      >