سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :43
  • بازدید دیروز :4
  • کل بازدید :319519
  • تعداد کل یاد داشت ها : 546
  • آخرین بازدید : 102/12/29    ساعت : 12:53 ع
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
تدبر در قرآن
آیه قرآن
کاربردی

همایش «نقض توافقنامه ژنو» به همراه پخش مستندی با عنوان «من روحانی هستم» سه شنبه در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، همایش سیاسی «نقض توافقنامه ژنو» در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود. این همایش از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در روز سه شنبه، 26 فروردین از ساعت 15 در سالن شهید بهشتی با سخنرانی حجت الاسلام نبویان، نماینده مردم تهران برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است، در این همایش مستندی با عنوان «من روحانی هستم» نمایش داده می شود.

 





      

 

 

 

 

 

 

 

 





      

دانشجویان در اعتراض به قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا مقابل سفارت یونان (رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا) تجمع اعتراضی برگزار کردند.





      

گزارش گروه فضای مجازی« خبرگزاری دانشجو»، رضا رحیم مشایی،پسر اسفندیار رحیم مشایی در فیس بوک نوشت:

 

http://negaresh.snn.ir/Images/News/Editor/image/fazayemajazi/00855.png

 

منبع: افکارنیوز

 





      

آیت الله مکارم شیرازی در واکنش به قطعنامه ضدایرانی در پارلمان اروپا گفت: اتحادیه اروپا طرح 20ماده ای ضد ایرانی ارایه کرده که باید به شدت مراقب آن بود.

به گزارش گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله مکارم شیرازی، پیش از ظهر امروز در مراسم شهادت حضرت زهرا(س) که در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) قم برگزارشد با اشاره به اقدام پارلمان اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: روز گذشته اتحادیه اروپا طرح 20ماده ای را ارایه کردند که بر طبق آن اعضای این اتحادیه به ایران سفر کند، می تواند با مجرمان فتنه 88 ملاقات کند؛ هنوز قضیه هسته ای ما تمام نشده آنها چنین بساطی به پا کرده اند که باید به شدت مراقب بود.

استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به زندگی حضرت فاطمه(س) افزود: خطبه معروف فدکیه حضرت زهرا(س) دربردارنده مضامین عمیق توحیدی، عرفانی، اخلاقی و سیاسی است که همه ما باید به این مباحث دقت کرده و آن را در زندگی خود پیاده کنیم.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: حضرت ز هرا(س) مدت ها در بستر بیماری از این مساله غمگین بودند که در زمان حمل تابوت مرسوم آن روز حجم پیکرشان مشخص نباشد و به همین جهت امر کردند که تابوتی برای ایشان بسازند که بدن مطهر ایشان مشخص نباشد؛ ولی متاسفانه امروز شاهد بد حجابی ها بسیاری هستیم که در شان مسلمانان و پیروان حضرت زهرا(س) نیست.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از خطبه فدکیه مرتبط به موضوع توحید است و ؛ بخش دیگری از خطبه مرتبط با خدمات و شخصیت حضرت محمد(ص) است؛ معاد و قرآن بخش دیگری از این خطبه را تشکیل می دهد.

مرجع تقلید شیعیان افزود: حضرت زهرا(س) در این خطبه دفاع جانانه ای از ولایت داشتند؛ این دفاع از ولایت درس بسیاری بزرگی برای همه شیعیان است؛ حضرت زهرا(س) در بخش دیگری از این خطبه به مسایل روز اشاره داشته و درس سیاست می دهند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: یکی از بخش های دیگر این خطبه مرتبط به بیان فلسفه احکام است؛ ایشان در این خطبه به فلسفه بسیاری از احکام اشاره می کنند؛ از جمله فلسفه نماز که دوری از تکبر است؛ ایشان رمز ولایت را رسیدن جامعه به وحدت اسلامی عنوان کردند.

استاد عالی حوزه علمیه قم اظهار کرد: عدم ولایت مداری بودن مسلمانان را به جان همدیگر انداخته و جان هم را می گیرند در حالی که دشمنان قسم خورده مسلمانان و صهیونیست ها در امان می باشند؛ حضرت زهرا(س) جهاد را مایه عزت مسلمانان ذکر کرده اند که در حقیقت نیز چنین است.

وی خاطرنشان کرد: این حضرت قصاص را به عنوان عبرتی برای جلوگیری از ظلم عنوان کرده اند، ولی متاسفانه عده ای که اعدام را بد می شمارند در حقیقت از یک جانی و مفسد حمایت کرده و مظلوم را فراموش می کنند.

مکتب شیعه بر عقلانیت استوار است

مرجع تقلید شعیان در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد:در مساله بیان احکام توسط حضرت زهرا(س) دو نکته مهم وجود دارد؛ نکته اول، مساله عقلانیت اسلام است؛ شیعه بر همین محور تاکید دارد؛ مخالفان ما با مخالفت خود با عقلانیت دینی به نوعی منکر حکمت دینی هستند.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: نکته دوم در بیان فلسفه احکام، پیام تربیتی احکام است؛ امروز بیش از هر زمان دیگری به مسایل و پیام های تربیتی و فرهنگی احکام توجه کنیم؛ زیرا در هیچ دوره ای مثل امروز زمینه گناه فراهم نبوده است.

وی تصریح کرد: زندگانی حضرت زهرا(س) پر از پیام است؛ از زمان انعقاد نطفه حضرت که پیامبر اکرم(ص) چهل روز عبادت کردند و از میوه بهشتی تناول کردند می توان دریافت که شکل گیری شخصیت یک فرزند از زمان انعقاد نطفه شکل می گیرد و مال حلال و عمل صالح مهمترین اصل است.

مرجع تقلید شیعیان اظهار کرد: وضع حمل حضرت خدیجه(س) نیز با حضور بانوان بهشتی انجام شد و پس از تولد و زندگی حضرت، هر روز آن پیام است؛ عبدالرحمن عوف با سرمایه عظیم خود به خواستگاری حضرت آمد ولی پیامبر(ص) وی را طرد کرد ولی زمانی که امام علی(ع) به خواستگاری ایشان آمد پیامبر(ص) فرمودند که باید از حضرت زهرا(س) اجازه بگیرند که نشان می دهد، نباید مال و ثروت را ملاک قرارداد، بلکه ایمان و خواست دختر شرط اصلی است.

وی تصریح کرد: امروزه تحصیلات، شغل و مسکن و ازدواج مهمترین مشکلات جوانان را تشکیل می دهند، ولی متاسفانه بسیاری از هزینه های بی مورد مثل همایش های بی خاصیت و سفرهای خارجی با خانواده و دوستان مانع از حل مشکلات می شود.





      
   1   2      >