سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :61
  • بازدید دیروز :72
  • کل بازدید :320341
  • تعداد کل یاد داشت ها : 546
  • آخرین بازدید : 103/2/7    ساعت : 5:14 ع
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
تدبر در قرآن
آیه قرآن
کاربردی

افسران - به شما ربطی ندارد





      

افسران - چرخ زندگی مردم از کار افتاد از صدقه سر دولت لیبرال ها





      

افسران - بازگشت عزت





      

SNN

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور عصر امروز پس از تکمیل فرآیند ثبت نامش در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: تقارن بهار طبیعت و سیاست را به فال نیک می گیرم و حضور گروه ها و جریان های سیاسی در انتخابات امر مبارکی است.

 

وی با بیان اینکه انتخابات منطق خود را دارد، گفت: البته شفافیت در مرزبندی هم دارد روزهای آینده نگاه مردم به دوستان رنگارنگ نگاه برتر را مشخص می کند و ملت تمایل خود را به دیدگاه های عرضه شده اعلام می کند.

 

جهانگیری تصریح کرد: من در مسیر خدمت به مردم شادمان هستم و با آنکه شخصا داوطلب این امر نبودم به علت اصرار شخصیت ها و گروه های اصلاح طلب و تحول خواه و افراد و مقامات وارد عرصه شدم.

 

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: برای رسیدن ایران به جایگاه شایسته تلاش می کنم باید قدر دانست و عافیت طلبی را کنار گذاشت همه مردم باید در صحنه بیایند تا آرامش و امنیت و آزادی و پیشرفت را با هم داشته باشیم طبیعی است که کشور برای رسیدن به نقطه مطلوب به زمان و تصمیمات جدی تری نیاز دارد اتخاذ تصمیمات و سیاست های لازم برای حل چالش هاست که در راس آنها مسائل محیط زیست و بیکاری و ... نیازمند برنامه دقیقی است.

 

جهانگیری با بیان اینکه برای مقابله با مشکلات و برون رفت از چالش ها نیازمند انسجام، وحدت و یکپارچگی حضور جریان ها و گروه ها در صحنه هستیم، یادآور شد: اکنون این شرایط فراهم شده تا ایران با وحدت و انسجام خط تعامل دنیا را دنبال کند و مسائل منطقه را در دستور کارش قرار دهد.

 

جهانگیری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه طور شد که برای نامزدی در انتخابات تصمیم گرفتید؟ گفت: تصمیم گیری برای من دشوار بود در مقاطع مختلف تصمیم کاندیداتوری گرفته بودم حتی در گذشته تا مقابل درب های وزارت کشور نیز آمدم اما منصرف شدم این بار نیز اصرار دوستان و افراد اصلاح طلب عامل مهمی بود برای ثبت نام بنده و همچنین مشورت هایی که انجام دادم در نهایت تا یکی دو ساعت پیش تصمیم به اعلام کاندیداتوری گرفتم.

 

جهانگیری با بیان اینکه برنامه ها و دیدگاه های خود را در زمان خود اعلام خواهم کرد، تاکید کرد: برای رساندن ایران به جایگاه واقعی  منطقه و جهان هیچ گاه شرایط به اندازه امروز مهیا نبوده است؛ باید این شرایط را قدر دانست، و همه مردم به صحنه بیایند تا آرامش و امنیت و پیشرفت را با هم داشته باشیم.

 

این  داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: برای این که کشور به نقطه مطلوب برسد، مسائل اقتصادی جایگاه بسیار ویژه ای خواهد داشت. تسلط بر وضعیت اقتصادی کشور چالش های پیش‌رو و اتخاذ راهکارهای مناسب برای مقابله با چالش ها که در راس همه آنها مسئله بیکاری، محیط زیست و آب است نیازمند برنامه های دقیقی است.

 

وی ادامه داد: آنچه که امروز بیش از هر چیز برای مقابله با مشکلات و برون رفت از چالش ها نیاز است انسجام، وحدت، یکپارچگی و حضور همه جریان ها و شخصیت ها و گروه های سیاسی در صحنه است. فکر می کنم با شرایطی که به وجود آمده این امکان به وجود آمده که ایران بتواند با انسجام و وحدت خط تعامل با دنیا را به صورت جدی تر دنبال کند و مسائل منطقه را به طور جدی در دستور کار خود قرار دهد. و همچنین به مسائل اقتصادی و سیاسی داخلی کشور به طور ویژه بپردازد.

 

جهانگیری در ادامه نشست خبری خود در وزارت کشور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه شد که برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری تصمیم گرفتید با بیان اینکه تصمیم گیری دشواری برای من بود اظهار کرد: من در مقاطع دیگری تصمیم گرفتم تا کاندیدا شوم. در همین راستا تا جلوی وزارت کشور هم آمدم اما منصرف شدم. در انتخابات پیشرو هم اصرار دوستان، احزاب و شخصیت های اصلاح طلب و هم رایزنی ها و مذاکرات که باید با شخصیت های دیگر انجام می دادم از جمله عوامل مهمی بودند که من در انتخابات ثبت نام کردم.

 

وی  گفت: همه تصمیم گیری های من در این زمینه به صورت فشرده و در یکی دو ساعت بعد از ظهر امروز انجام شد.

 

وی در واکنش به انتقادات مطرح شده درباره عملکرد دولت یازدهم اظهار کرد: تفاوت آنچه که دولت یازدهم تحویل گرفته و آنچه که امروز در اختیار ملت قرار داده است از زمین تا آسمان است. یکی از انگیزه های من برای کاندیداتوری این خواهد بود که یک بار دیگر برای ملت همه ابعاد مختلف  مشخص کنم که دولت در زمینه اقتصاد، مسائل سیاست داخلی و اختلافات داخلی، مسائل بین المللی و مسائل فرهنگی و از همه بدتر بحثی که در زمینه فساد وجود دارد چه چیزی را تحویل گرفت.

 

وی  با بیان اینکه فکر نمی کنم در هیچ مقطعی از تاریخ بعد از انقلاب بین معاون اول و رئیس جمهور رابطه صمیمانه جدی  مانند رابطه من و آقای روحانی وجود نداشت خاطر نشان کرد: من آقای روحانی را شخصیتی بسیار عزیز، ارزشمند و خوش فکر و با برنامه و صاحب اندیشه می دانم و ایشان نیز به من علاقه دارند و درباره مسائل کاری ساعت ها دو نفری با هم صحبت می کنیم. به نظر من آقای روحانی جایگاه خود را در انتخابات خواهد داشت. من نیز از برنامه هایی که گفتم حتما دفاع خواهم کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: در انتخابات ها افراد، ائتلاف ها و گروه ها برنامه های خود را اعلام می کنند و آنهایی که با یکدیگر هم خو باشند یک مسیر را انتخاب می کنند.

 

جهانگیری در ادامه درباره برخی بداخلاقی هایی که علیه دولت مطرح می شود تاکید کرد : به همه توصیه می کنم ؛ دنیا و پست ها و قدرت به قدری ارزش ندارد که ارزش های انسانی را زیر پا بگذارند. بلکه اخلاق و اخلاق مداری باید مهم ترین دست آورد ما باشد و قطعا هیچ سرمایه ای بزرگ تر از اخلاق مداری نخواهد بود.

 

معاون اول رئیس جمهور گفت: تلاش خواهیم کرد که در عین حال که نقد خود را نسبت به برنامه های رقبا مطرح می کنیم، از خدا می خواهیم که به ما کمک کند تا از خطوط اخلاق خارج نشویم.

 

این کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در ادامه به پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا به نفع آقای روحانی کناره گیری خواهید کرد اظهار کرد: من با آقای روحانی در کنار هم و مکمل هم هستیم و آقای روحانی برای من شخصیت عزیز و بزرگواری است.

 

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره چالش پیش روی دولت دوازدهم با بیان اینکه بیکاری ابر چالش پیش روی جمهوری اسلامی است، بر لزوم توجه به موضوع اشتغال زایی و لزوم فعالیت بخش های خصوصی و اقدام دولت در تامین امنیت و ثبات لازم برای این بخش تاکید کرد.

 

جهانگیری همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا دلیل حضور جنابعالی در عرصه انتخابات این است که احتمال می دهید آقای روحانی رد صلاحیت شوند اظهار کرد: من به هیچ وجه احتمال رد صلاحیت روحانی را نمی دهم چرا که او شخصیت بزرگی است و حتما در انتخابات حضور خواهند داشت. بنده نیز وظیفه دارم برنامه ها را آنطور که مطلع می شوم اعلام کنم.

 

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا مرحوم هاشمی رفسنجانی موافق حضور نامزد درسایه در کنار آقای روحانی بودند گفت: هر جریان سیاسی زمانی که وارد عرصه انتخابات می شود ممکن است با دو یا 3 نفر ورود پیدا کند و در نهایت به یک نفر برسند. در جریان اصولگرایی فکر می کنم ده برابر جریان مخالف کاندیدا شده اند و ممکن است از طرف مقابل ایشان نیز یکی دو نفر به صحنه بیایند.

 

جهانگیری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در دولت دوازدهم مانند دولت یازدهم از حضور مسئولان دولت قبل نیز استفاده خواهید کرد اظهار کرد: در دولت یازدهم اصرار داشتیم که افراد صرفا به دلیل کار کردن با دولت دهم نباید حذف شوند،. وزرا نیز با همین پیش زمینه حرکت کردند ما نیز از این تصمیم پشیمان نیستیم و فکر می کنیم که باید کار  انسان ها ارزیابی شود. قطعا در دولت آینده نیز این گونه خواهد بود که هر کسی با هر گرایش سیاسی در دولت حضور داشته باشد.

 

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در صورتی که جنابعالی یا آقای روحانی رئیس جمهور شوید باز هم در کنار یکدیگر خواهید ماند گفت: برنامه های ما خیلی اختلاف نخواهد داشت و آقای روحانی شخصیت بزرگ و مورد احترام اصلاحات و اعتدال و کاندیدای اصلی این دو جریان است. بنده نیز برنامه های خود را در انتخابات اعلام خواهم کرد.

 

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که چنانچه در نظرسنجی ها از آقای روحانی در رتبه بالاتری قرار گرفتید باز هم در رقابت ها حضور خواهید داشت تاکید کرد: آقای روحانی شخصیت اصلی جریان اصلاح طلب است و در انتخابات با توجه به حرکتی که پیش بیاید در زمان لازم تصمیم گیری های لازم را انجام خواهیم داد.





      

SNN

محمدباقر قالیباف شهردار تهران امروز عصر در ستاد انتخابات حاضر شد و بیانیه ای خطاب به دولت خواند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

مردمِ شریفِ ایران

 

روزهای سرنوشت سازِ اردیبهشتِ 96، زمانی است برایِ یک انتخابِ تاریخی؛ چرا که قرار است  تصمیمی بس بزرگ برای امروزِ خود و آینده ی فرزندانمان بگیریم.

 

 یا رئیس جمهورِ فعلی مسیری که در پیش گرفته است را ادامه خواهد داد و یا در وضعِ موجود، تغییری بنیادین ایجاد خواهیم کرد.

 

وضعِ موجود، نتیجه حاکم شدنِ مدیریتی است که برداشت دقیقی از واقعیت های اجرایی کشور نداشته و ندارد، لذا برای کسبِ رای، وعده 100 روزه می دهد و بعد از 4 سال حرف و بی عملی، مجبور به بی صداقتی می شود و آن وعده را انکار می کند. حال آیا می توان به دیگر وعده های او اعتماد کرد؟ «من نگفتم» نتیجه ی همین بی عملی و بی صداقتی است.

 

آقایِ روحانی از بهتر شدنِ وضعیتِ اقتصادی می گویند، اما اگر ایشان پای خود را از درون اتاق شان بیرون بگذارند و میانِ مردم بروند، از واقعیت های ملموسِ دَرونِ جامعه، تصویر دقیق تری  پیدا می کنند و برایشان روشن می شود که تنها 4 درصدِ جامعه از وضعِ موجود رضایت دارند. واقعیت این است که اقشار مختلف از این که واحدهایِ تولیدیِ بزرگ و کوچک یکی پس از دیگری تعطیل می شوند یا کارگرانِ خود را به اجبار کاهش می دهند، بسیار ناراضی اند.

 

اگر آقایِ رییس جمهور میانِ مردم بودند، می دیدند خانواده ها چگونه از بیکاریِ فرزندانِ تحصیل کرده خود رنج می برند و پدران برای اینکه از عهده مخارجِ روزمره زندگی برآیند، هر روز ساعت ها کار می کنند.

اگر آقایِ روحانی میانِ مردم بودند، به جای اینکه با «آمارهایِ کاغذی» از وضعیتِ خوبِ اقتصادی سخن بگویند، با گوش های خود می شنیدند که مردم می پرسند: چقدر شعار!؟ چقدر وعده!؟ و چقدر حرف!؟

 

 

 

 

 

هم وطنانِ صبورم،

 

من میانِ شما هستم و می بینم که از این همه وعده و حرف و شعار خسته شده اید؛ دادنِ یک فرصتِ چهارساله دیگر به دولتِ فعلی نیز، نخواهد توانست این اعتراضها و نارضایتی ها را برطرف کند و در صورتِ «تکرارِ» این تجربه، نباید انتظارِ فردایی بهتر از دیروز داشت؛ اگر فردا بدتر از امروز نگردد. حرف کافی است، 4 سال کافی است.  

 

اگر اینجا بودید، سوالی را صریح از من می پرسیدید که « قالیباف! قبلی ها هم همین حرف ها  را می زدند، روی چه حسابی باید به حرف های شما اعتماد کنیم؟». پاسخِ من به دغدغه به حقِ شما، یادآوری یک نکته است که این حرف ها را قالیباف می زند و شما او را کاملا می شناسید، با همه قوت ها و ضعف هایش.

 

شما می توانید به او اعتماد کنید، چون قالیباف هیچگاه از پشتِ میزها مدیریت نکرده است، بلکه با لباسِ کار میان شما، وسطِ میدانِ عمل بوده است. شما می توانید به او اعتماد کنید، چون مثل تمامِ مسئولیت های قبلی اش، برنامه ای عملیاتی و متکی به ظرفیت های بزرگِ داخلی دارد.

 

شما می توانید به او اعتماد کنید، چون تیمی توانمند و پرانرژی، با ترکیبی از جوانی و تجربه، و روحیه ای جهادی را مسئولِ امور اجرایی کشور خواهد کرد. قالیباف هم،  کم خطایِ فردی و کاری ندارد، اما همیشه بر این باور تکیه داشته است: «حرفی بزن که بتوانی عمل کنی» و سابقه اش نشان داده که همیشه متعهد به وعده هایش بوده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

و امروز یعنی 26 فروردین ماهِ 1396 من، محمد باقر قالیباف، به شما  تعهد می دهم، با توکل به خداوند منان و به پشتوانه شما، «دولتِ مردم» را تشکیل دهم و در یک دوره چهارساله با انقلابی اقتصادی:

درآمدِ کشور را دو و نیم برابر افزایش دهم،

 پنج میلیون شغل ایجاد کنم،

 نظامِ مالیاتی را به نفع 96 درصدِ مردم تغییر دهم.

و از همه مهم تر، برنامه ای مدون و دقیق برای حلِ مشکلاتِ فوریِ اقشارِ کم درآمد، اجرا کنم.





      
<      1   2   3      >