سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :1
  • بازدید دیروز :113
  • کل بازدید :320640
  • تعداد کل یاد داشت ها : 546
  • آخرین بازدید : 103/2/10    ساعت : 12:4 ص
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
تدبر در قرآن
آیه قرآن
کاربردی

معصومه ابتکار که بیش از 54 بهار از عمر خود را گذرانده است، اگر چه در آستانه سالمندی قرار دارد اما یکی از جوان ترین مسئولان حاضر در جلسات هیأت دولت در دوران «اعتدال» محسوب می شود.

 

وی پس از روی کار آمدن دولت «حسن روحانی»، با وجود سوابق منفی در فتنه‌ 88 (نقش آفرینی در پروژه کشته‌سازی، حمایت از اغتشاشگران و هتک حرمت کنندگان روز عاشورا، مخالفت با نام‌گذاری میدانی به نام «9دی» و...) که منجر به رد صلاحیتش برای حضور در چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر شده بود از سوی «حسن روحانی» به عنوان معاونت رئیس جمهور و ریاست سازمان محیط زیست منصوب شد.

 

حضوری که تاکنون جنسش سیاسی بوده و حتی به موضوعات محیط زیستی کشور نیز رنگ و بوی سیاسی بخشیده است از ابتکار بنزینی‌اش که منجر به توقف تولید بنزین پتروشیمی‌ها و واردات گسترده بنزین خارجی توسط افراد معلوم الحال شد تا ادعاهای بی سند درباره پارازیت و...

 

«معصومه ابتکار» حتی در روز دانشجو به میان دانشجویان رفت و نشان داد که توانایی خاصی برای ایجاد حاشیه در دانشگاه‌ها دارد.

 

اما در حال حاضر آنچه سبب شده است تا وی در کانون توجه رسانه‌ها قرار بگیرد، شیو? برخورد وی با معضل ریزگردها در استان خوزستان و سایر استان‌های همجوار آن است.

 

سازمان محیط زیست که متولی تأمین شرایط «زیست سالم» همه مردم کشور است، هرگز عملکردی قابل تأیید در مواجهه با پدیده ریزگردهای خوزستان و سایر استان‌ها نداشته است.

 

در روزهایی که اهالی خوزستان برای راه رفتن در خیابان باید دانه‌های شن را همراه مولکول‌های اکسیژن وارد ریه‌های خود می‌کردند، خانم «ابتکار» حاضر نشد تا دست‌کم برای ابراز هم‌دردی به این استان سرافراز برود.

 

روزی که مردم استان‌های غبارزده، حضوری مثال‌زدنی در راهپیمایی سالگرد انقلاب اسلامی داشتند، چشمان اهوازی‌ها منتظر حضور ابتکار در این جشن بزرگ ملی بود اما این انتظار هرگز به سرانجام نرسید.

 

اهوازی‌ها دیدند که وزیر بهداشت دولت یازدهم در این شرایط سخت به میان مردم اهواز رفت اما کسی برای آنها توضیح نداد که چرا رییس سازمان متولی محیط زیست، در میان آنها حضور ندارد. چند روز بعد که گرد و غبار فرو نشست و هوا مساعد شد، وی به اهواز رفت اما رفتنی که به نظر می رسید دیگر دیر است.

 

طی همان روزها بود که از دلیل عدم حضور ابتکار در این استان‌ها طی مدت طغیان ریزگردها سوال شد اما وی طبق معمول جوابی قانع‌کننده برای مطالبات مردمی ارایه نکرد.

 

این رفتار باعث شد تا خاطره برخورد ریاست محترم جمهور «حسن روحانی» با منتقدان برای مردم زنده شود. اینگونه بود که در شبکه‌های اجتماعی و میان شوخی‌های نیمه‌جدی از سوی کاربران و فعالان سخنانی با این مضمون گفته می‌شد:

 

«خوزستان را گرد و غبار پوشاند؛ مردم بروند به جهنم!»

 

سیاست ورزی، سیاسی بازی، سیاسی کاری و معضل محیط زیست

 

خانم ابتکار در تازه‌ترین اقدام خود، در حالی که هنوز تکلیف مسایلی همچون ریزگردهای خوزستان و رنج مردمان این دیار مشخص نشده است، وقت خود را به حضور در یک میتینگ سیاسی در دانشگاه «صنعتی شریف» اختصاص داد.

 

وی که برای افتتاح فعالیت یک تشکل هم‌سو با اصلاحات به این دانشگاه رفته بود، از هر دری سخن گفت از رفع حصر سران فتنه تا معرفی خاتمی به عنوان تئوریسین مقابله با افراط‌گرایی و خشونت تا اثبات کند که سیاست‌ورزی، سیاسی‌بازی سیاسی‌کاری و اقداماتی از این دست را در رأس فعالیت‌های خود قرار داده است.

 

حضور «معصومه ابتکار» در دانشگاه شریف در حالی روی داد که جمعی از دانشجویان در حمایت از مردم استان خوزستان ماسک به صورت خود زدند و با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون «اهواز هوا ندارد»، «هوای پاکم آرزوست» و «اهواز نفس نمی‌کشد» این پیام را به ابتکار دادند که به جای حضور در میتینگ‌های سیاسی به وظایف خود در سازمان متبوعش بپردازد.

 

آنچه مسلم است، سازمان محیط زیست به ریاست «ابتکار» یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور را به چشم محلی جهت ترویج خطوط سیاسی اصلاحات و دولت موسوم به اعتدال می‌بیند. این در حالیست که دانشگاه صنعتی شریف یکی از قطب‌های مهم علمی کشور است و «ابتکار» در مقام ریاست سازمان «محیط زیست» و معاونت «ریاست‌جمهوری» می‌توانست به هم‌اندیشی با اساتید و دانشجویان این دانشگاه برای حل معضل ریزگردهای خوزستان بپردازد نه صرفا حضور در یک میتینگ سیاسی.





      

فائزه هاشمی در کنگره حزب اراده ملت و در جمع خبرنگاران درپاسخ به سوالی در باره حکم دادگاه مهدی هاشمی گفت: باید منتظر باشیم که دادگاه مهدی چه می کند. پرونده او چیزی ندارد و هیاهویی که اصولگرایان درباره حکم مهدی راه انداخته‌اند نشان می دهد که دستشان خالی است! و می خواهند از طریق فشارهای سیاسی و یک جو سیاسی هولناک بر روی قاضی اثر بگذارد.


وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حزب کارگزاران نقش اصلی را در میان اصلاح طلبان دارد یا خیر گفت: کارگزاران نیز در کنار سایر احزاب یک حزب است.

 





      
<      1   2