سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :25
  • بازدید دیروز :97
  • کل بازدید :320402
  • تعداد کل یاد داشت ها : 546
  • آخرین بازدید : 103/2/8    ساعت : 6:1 ص
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
تدبر در قرآن
آیه قرآن
کاربردی

افسران - ابر حریفی به نام حضرت ایت الله خامنه ای





      

مجلس نمایندگان امریکا طبق انتظار و با توجه به اکثریت جمهوریخواه آن با برجام مخالفت کرد.

 

در رای گیری انجام شده در  مجلس نمایندگان آمریکا درباره برجام، 269 نماینده رای مخالف،‌162 رای موافق و 1 رای ممتنع دادند.

 

پس از آنکه دموکراتهای سنا مانع از تصویب رای‌گیری درباره مخالفت با برجام در این مجلس شدند، این بار جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان به برجام رای منفی دادند؛ رایی که هرچند با توجه به اکثریت جمهوریخواهان قابل پیش‌بینی بود اما با توجه به تعداد مخالفان دموکرات، باقی ماندن حق وتوی اوباما و همچنین نتیجه رای سنا عملا جمهوریخواهان قادر به ممانعت از اجرای برجام نیستند.

 

برای حفظ حق وتوی رئیس‌جمهوری آمریکا درباره مصوبه و قطعنامه در مجلس نمایندگان این کشور 146 رای(یک سوم آرا) مورد نیاز است که دموکراتها توانستند به این حد نصاب برسند و حتی فراتر از آن رفتند.

 

اگر چه مجلس نمایندگان آمریکا برجام را به تصویب نرسانده اما رای این مجلس باید توسط رای سنا تکمیل شود. خبرهایی که این روزها از سنا می‌رسد بیان‌گر آن است که کار برجام در سنا حتی به رای‌گیری هم نمی‌رسد و برجام بدون رد یا تصویب کنگره روی میز رئیس‌جمهور آمریکا برای امضا قرار خواهد گرفت.

 

حامیان دموکرات برجام در سنا، 42 نفر هستند و بیش از دو پنجم اعضای این نهاد را تشکیل می‌دهند. این امر به آنها فرصت می‌دهد که با اطاله بررسی، اجازه رای‌گیری در خصوص برجام را ندهند.

 

شب گذشته، طرح جمهوری‌خواهان در سنا برای ختم بررسی برجام و رای‌گیری در خصوص آن ناکام ماند، هرچند که به نظر می‌رسد جمهوریخواهان سنا بار دیگر در این مسیر تلاش کنند و بار دیگر برجام را به رای بگذارند.





      

کشف 30 سکه طلا و یک دستگاه موبایل از مهدی هاشمی در زندان اوین آن‌هم در شرایطی که او حتی یک ماه از دوران مجازات خود را هم نگذرانده بود، افکار عمومی را شوکه کرد.

 

به گزارش «وطن امروز»، در کنار ورود غیرقانونی موبایل که مهدی هاشمی قطعا به خاطر آن مجازات خواهد شد؛ موضوع 30 سکه طلایی که فرزند هاشمی‌رفسنجانی در زندان در اختیار داشت نقل محافل عمومی شد. پسر آقای رفسنجانی برای چه کارهایی این مقدار سکه را در اوین نگهداری می‌کرد؟  در کنار این سوال، موضوع چگونگی ورود این سکه‌ها به زندان و نیز نظر قانونی درباره دایر کردن یک صرافی کوچک در زندان هم جزو سوالات مهم افکار عمومی درباره این ماجراست. اگرچه وکیل مهدی هاشمی مدعی شده بود سکه‌ها با هماهنگی مأموران وارد اوین شده‌اند اما روز گذشته رئیس سازمان زندان‌ها توضیحاتی ارائه کرد که ادعای طباطبایی را رد می‌کند.

 

رئیس سازمان زندان‌ها درباره اظهارات وکیل مهدی هاشمی مبنی بر اینکه موبایل و 30 سکه طلا با هماهنگی وارد زندان و تحویل وی شده، گفت: در بازرسی‌ها این وسایل کشف شده و قطعاً اگر زندان اطلاع داشت در بازرسی‌ها عنوان کشف به آن اطلاق نمی‌شد. به گزارش فارس، اصغر جهانگیر در حاشیه مراسم ختم آیت‌الله حاج‌شیخ‌علی بابایی، رئیس شعبه 16 دیوان‌عالی کشور که صبح دیروز در مسجد ارک برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران درباره ادعای وکیل مهدی هاشمی مبنی بر اینکه موبایل و 30 سکه طلا صورتجلسه شده و با هماهنگی زندان به مهدی داده شده بود، گفت: من صورتجلسه‌ای را در این‌باره ندیدم که ببینم حرف وکیل وی درست بوده یا نه.

 

وی افزود: بحثی که ما درباره کشفیات داشتیم این است که در بازرسی‌ها این وسایل کشف شده و قطعاً اگر زندان اطلاع داشت در بازرسی‌ها عنوان کشف به آن اطلاق نمی‌شد. وی در پاسخ به این سوال که پس شما ادعای وکیل مهدی هاشمی مبنی بر اینکه صورتجلسه شده بود را تکذیب می‌کنید، گفت: صورتجلسه‌ای به من نرسیده اما به نظر می‌رسد این حرف درست نباشد، در هر صورت باید بررسی کنم و نتیجه نهایی را اعلام می‌کنم.

 

رئیس سازمان زندان‌ها در پاسخ به این سوال که آیا ورود سکه طلا به زندان مرسوم است، گفت: سکه پول است و اگر کسی پول یا وجه نقدی را به همراه داشته باشد باید تحویل دهد و ما به جای آن با کارت‌های اعتباری که به آنها می‌دهیم مبالغ را به حسابشان واریز می‌کنیم و می‌توانند روزانه مبلغی را برداشت کنند. جهانگیر درباره تغییر رئیس زندان اوین و ارتباط این موضوع با ملاقات عفت مرعشی از سوی سایت‌های ضدانقلاب گفت: کسانی که این موضوعات را به هم ارتباط می‌دهند درباره زندانبانی اسلامی اطلاعی ندارند. وی ادامه داد: عنوان شده بود رفتار خوب با متهم باعث این تغییرات شده اما باید بگویم ما موظف هستیم نسبت به تمام کسانی که وارد زندان می‌شوند رفتار مناسب داشته باشیم و این هم توصیه اسلامی و قانونی است پس قطعاً به‌خاطر رفتار خوب کسی تغییر نمی‌کند.

 

جهانگیر ادامه داد: ما یکسری تغییرات طبیعی داریم که در تهران هم این تغییرات اعمال شد. رئیس سازمان زندان‌ها در پاسخ به این سوال که اگر مشخص شود اهمال از زندان بوده آیا برخوردی صورت می‌گیرد یا خیر، گفت: مأموران ما در ورودی‌ها موظف هستند بازرسی‌هایی داشته باشند و بعد از اینکه بازرسی انجام شد فرد را تحویل زندان می‌دهند. وی ادامه داد: به طور طبیعی اگر در بازرسی دقت کافی صورت نگرفته باشد برخورد لازم با مأمورانی که در مبادی ورودی زندان بودند صورت می‌گیرد. وی در پاسخ به این سوال که آیا گوشی کشف شده از مهدی هاشمی دوربین دار بوده یا خیر، گفت: من نه گوشی را دیده‌ام و نه گزارش را؛ باید نگاه کنم و اطلاع دهم. جهانگیر خاطرنشان کرد: اصولاً در زندان به دلیل ترددهای زیادی که بابت ملاقات خانواده زندانیان، مرخصی‌ها، بحث درمان یا اعزام به شعبات وجود دارد به صورت مرتب کشفیاتی داریم. رئیس سازمان زندان‌ها از کشف صدها موبایل و اشیای ممنوعه طی ماه گذشته خبر داد و گفت: ماه گذشته در بازرسی‌هایی که در سراسر کشور داشتیم صدها موبایل و اشیای ممنوعه از جمله چاقو از زندانیان کشف شد. جهانگیر ادامه داد: خیلی امکان کنترل صد درصد موضوع وجود ندارد چرا که هم جاسازی‌هایی که زندانیان می‌کنند خاص است و هم تجهیزات و امکانات ما ناکافی است، البته برخی از این اشیای ممنوعه توسط برخی مأموران متخلف وارد زندان می‌شد که این موضوع هم در دست بررسی است و پیگیری و برخورد می‌شود.

 

جهانگیر در پاسخ به این سوال که شما معتقدید 30 سکه طلای کشف شده از مهدی هاشمی غیرمجاز نبوده، گفت: اصولاً همراه داشتن پول ممنوعیت قانونی ندارد منتها زندان دستورالعملی دارد که اشیایی که به همراه فرد است ولو مجاز، باید با هماهنگی وارد شود، به عنوان مثال کمربند یک شیء ‌مجاز در بیرون از زندان است اما در زندان می‌تواند ممنوع باشد، درباره پول هم فی‌نفسه غیرمجاز نیست اما باید حتماً با هماهنگی زندان باشد بنابراین ما در حال بررسی هستیم ببینیم این سکه‌های کشف شده با هماهنگی وارد زندان شده است یا خیر. یکی از خبرنگاران گفت: اخیراً مطرح شده بود رحیمی صبح‌ها از زندان خارج می‌شود و شب‌ها باز می‌گردد و بعد از دیداری که با مهدی هاشمی داشته و خبر آن در روزنامه شرق منتشر شده جلوی خروجش هم گرفته شده که جهانگیر در پاسخ گفت: چنین چیزی نیست، وی به دلیل فوت همسرش به مرخصی رفته بود که الان هم بازگشته و در زندان تحمل کیفر می‌کند.

 





      

افسران - توطئه ی بسیار خطرناک هاشمی بر علیه امام خامنه ای !

چه کسی فکر میکند که هاشمی سهوی واتفاقی چنین مطلبی را گفته است...زن وفرزندان ایشان نظام فعلی ایران را دائما در مصاحبه ها ونامه نگاری ها با نظام شاهنشاهی مقایسه میکنند..وشخص امام خامنه ای را دیکتاتور وتمامیت خواه وطرفداران ایشان را یک اقلیت افراطی معرفی میکنند.....و اگر کسی با دقت و ریز بینی به بیانات هاشمی از گذشته تا امروز توجه کند ?میثواند کد ها وپیام های مخفی وپنهان را که توسط طراحان پشت صحنه وکارگردانان اصلی که همان شبکه استعماری وترور و کشتار وتوطئه ودسیسه چین میباشد را در درک وفهم کند...
در این صحبت های اخیر ایشان به صراحت از اقدام مسلحانه وترور شاه صحبت میکند و منظور تهدید به ترور امام خامنه ای است..و سپس هاشمی با کد دادن به احزابی که خود وشبکه اسثعماری (نظام سلطه وصهیون وصلیب) ساخته اند ? به طریقه وروش فثح مجلس خبرگان ومجلس شورای اسلامی میپردازد..

من با یقین واطلاع دقیق عرض می کنم که هاشمی وشبکه ی داخلی وخارجی متصل به جریانات مخوف وقدرتمند در حال طراحی یک فتنه ی تمام عیار هستند و یکی از مهمترین اهدافشان حذف فیزیکی امام خامنه ای است ...
یادمان نرود هاشمی پشت پرده ی تمام ترورها وبمب گذاری های اول انقلاب است..
برای متوجه شدن مطلب به پست های قبلی من نگاه کنید(اسناد ومدارک‌ تاریخی)
متن زیر را مطالعه کنید..




هاشمی در دیدار با اعضای حزب اتحاد ملت:
انتخابات اسفندماه بسیار مهم است/دولت توجه کند ضرر رکود از تورم بدتر است
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با مهم خواندن انتخابات اسفندماه گفت: مردم، مخصوصاً جوانان و زنان و به ویژه تحصیل کرده‌ها آمادگی دارند که برای نهادینه شدن اعتدال در کشور وارد میدان‌ انتخابات شوند.
خبرگزاری فارس: انتخابات اسفندماه بسیار مهم است/دولت توجه کند ضرر رکود از تورم بدتر است

به گزارش گروه احزاب خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار دبیر کل، اعضای هیأت مؤسس، اعضای شورای مرکزی و اعضای هیأت داوری حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، همراهی مردم را خواسته اصلی امام(ره) و یاران ایشان در تمام سال‌های مبارزه دانست و گفت: حتی در آغاز راه که استبداد پهلوی تا لایه‌های زیرین جامعه تأثیر کرده بود، امام(ره) بر تبلیغ اهداف نهضت برای اقناع مردم و همراهی آنان تأکید می‌کردند.

وی افزود: امام راحل در پاسخ به تقاضاهای مکرر بعضی از افراد برای اقدامات مسلحانه در مبارزه و حتی ترور شخص شاه، می‌گفتند که باید مردم آگاه شوند تا بساط حکومت پهلوی را برچینند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ارائه تحلیلی از اوضاع کشورهای دچار حکومت‌های دیکتاتوری، به ساختار مبتنی بر آرای مردم در نظام و قانون اساسی جمهوری اسلامی اشاره کرد و با تأکید بر این نکته که «همه مسؤولیت‌ها، از رهبری گرفته تا شوراهای شهر با رأی مستقیم و غیر مستقیم مردم است»، گفت: در تاریخ معاصر همه مستبدها به تدریج کنار می‌روند و حکومت‌ها در سایه انفجار اطلاعات و آگاهی جامعه به سوی رأی و انتخاب مردم پیش می‌روند.

هاشمی رفسنجانی، افکار عمومی جهانی را مخالف واقعی حکومت‌های دیکتاتوری دانست و گفت: حتی استعمارگران که می‌خواهند کشوری را اشغال کنند، بهانه آنان سقوط حکومت دیکتاتوری است و این نشان می‌دهد که همه جهانیان فهمیده‌اند که استبداد هیچ جایگاهی در بین ملت‌ها ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش، در خصوص آرمان‌خواهی ملت‌ها و به ویژه ملت بزرگ ایران اسلامی، به جلسه اخیر دانشجویان با مقام معظم رهبری و سؤال آنها از ایشان در خصوص آرمان‌خواهی و محافظه‌کاری اشاره کرد و گفت: رهبری به درستی تأکید کردند که واقع‌بینی با آرمان‌خواهی سازگاری دارد و با محافظه کاری ناسازگار است.

هاشمی رفسنجانی، اعتدال را واقعی‌ترین نیاز جوامع و مورد تأکید همه ادیان، به خصوص اسلام خواند و گفت: مردم، مخصوصاً جوانان و زنان و به ویژه تحصیل کرده‌ها آمادگی دارند که برای نهادینه شدن اعتدال در کشور وارد میدان‌ انتخابات شوند و در این برهه وظیفه همه دلسوزان و احزاب و تشکیلات در دایره انقلاب است که با ورود به انتخابات، زمینه‌ی خلق یک حماسه سیاسی دیگر را در اسفندماه فراهم کنند که انتخاباتش بسیار مهم است.

وی نقش حضور زنان را به عنوان نیمی از جمعیت کشور در هر انتخاباتی تأثیرگذار دانست و با اشاره به توضیحات یکی از زنان حاضر در جلسه در خصوص عدم بکارگیری بانوان در مدیریت‌ها، گفت: شرط اول حضور زنان در مدیریت‌ها، تحصیلات آنها بود که الحمدلله زنان ایرانی نشان داده‌اند بسیار با استعدادند و در ادامه تا حدودی به خود زنان بستگی دارد که در هر انتخاباتی، به نامزدهای زنان ذی صلاح رأی دهند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خویش به اوضاع اقتصادی کشور اشاره و وجود رکود را برای هر کشوری خطرناک توصیف کرد و با بیان دستاوردهای مثبت استفاده درست از نقدینگی، گفت: ضرر رکود به مراتب از تورم بیشتر است که افزایش بیکاری اولین نتیجه آن است.

هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: انتظار می‌رود دولت به این بخش توجه بیشتری کند.

ایشان رونق تولید را یکی از اهداف تصویب سیاست‌های کلی در مجمع و تأیید رهبری دانست و گفت: دلسوزان جامعه و استادان اقتصاد با همه سلایق سیاسی به کمک دولت بیایند تا مردم ایران را به جایگاهی برسانند که استحقاق آن را دارند.

هاشمی رفسنجانی، اقدامات واقع‌بینانه برای شکستن طلسم رکود تورمی را ضروری خواند و با اشاره به شعارهای عوام فریبانه سال‌های قبل، گفت: مردم علاوه بر آگاهی سیاسی و افزایش اطلاعات آنان از اوضاع دیگر کشورها، آثار رکود و تورم را در زندگی روزمره خویش احساس می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری سوابق فرهنگ و تمدن مردم ایران، گفت: در طول تاریخ ثابت شده که هر وقت مسیر حرکت به سوی سعادت دنیا و آخرت مردم با آگاهی هموار شده، مردم به صحنه می‌آیند و برای حفظ دستاوردهای انقلاب از میان نامزدها، آنان را که به سلایق مردم احترام می‌گذارند، انتخاب می‌کنند.

وی با تشریح شرایط کشور و رشد آگاهی مردم و به خصوص جوانان، بر اهمیت تأسیس تشکیلات منسجم تأکید کرد و گفت: در سال‌های مبارزه به این موضوع رسیده بودیم و حتی رژیم پهلوی هم متوجه شده بود که به طرف تشکیل حزب رستاخیز رفت، اما احزاب ساخته‌ی حاکمیت با احزاب مردمی تفاوت‌های اساسی دارند.

هاشمی رفسنجانی با مرور خاطرات بزرگان مبارزه از جلسات با امام(ره) درباره تشکیل حزب، به ملاحظات امام(ره) برای مخالفت با تشکیل حزب در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب، وقتی موضوع به استحضار ایشان رسید، هم موافقت و هم کمک مالی کردند، که همه‌ی مردم از نقشی که حزب جمهوری اسلامی برای جلوگیری از انحرافی که در جامعه ایجاد شده بود، اطلاع دارند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این مطلب که «در همه سال‌های پس از پیروزی، همیشه تندروها مانع گسترش تحزّب در کشور بوده‌اند»، گفت: هنوز هم مانع تراشی می‌کنند، اما قانون اساسی و نگاه بزرگان نظام، مخالف این دیدگاه است، لذا ظرفیت بسیار بالایی برای تشکیل و فعالیت احزاب و اجماع سیاسی آنها برای تشکیل جبهه‌ها وجود دارد.

وی برگزاری انتخابات سال 92 و اوضاع دو جناح از لحاظ تعداد نامزدها را بهترین مصداق برای اقدام عقلانی در فعالیت‌های سیاسی، به ویژه در مقطع انتخابات دانست و گفت: اگر احزاب برای اهداف انقلاب و خدمت به مردم تشکیل می‌شوند، باید با ائتلاف، همگرایی و استفاده از ظرفیت‌های هم‌فکران در سایر احزاب، مصالح و منافع دینی و ملی را در فعالیت‌ها در نظر بگیرند تا با انسجام و هم‌اندیشی، خود را بازنده رقابت‌های انتخاباتی ندانند.

در ابتدای این دیدار، علی شکوری راد، دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی ضمن ارائه گزارشی از اهداف و برنامه‌های تأسیس این حزب، گفت: احزاب با همه اختلافات سلایق، باید بر اساس اصول انقلاب و قانون اساسی، مسیر حرکت کشور به سوی تعالی را هموار نمایند.

اشرف بروجردی، غلامرضا انصاری و حمیدرضا جلایی‌پور نیز به بیان دیدگاه‌های خود درباره لزوم همکاری نیروهای کارآمد برای تعالی کشور، دغدغه‌های زنان برای خلاء حضور آنها در مدیریت‌ها، نقش زنان در انقلاب و جنگ، ناگفته‌های حضرت‌عالی در تاریخ، حزب، پناهگاهی برای رشد انسان‌ها، یادآوری تجربیات تلخ و شیرین حزب جمهوری، آثار منفی خلاء وجود احزاب قوی، ضرورت استفاده از نیروهای نسل اول و دوم انقلاب، توصیف اوضاع پس از اتفاقات 88، اصلاح ترکیب مجلس، یکی از اهداف حزب و اهمیت انتخابات خبرگان پرداختند.





      

خبرگزاری فارس: کاخ سفید رسما اعلام کرد اوباما مخالفت کنگره با توافق را وتو می‌کند

کاخ سفید روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای، رسما اعلام کرد در صورتی که کنگره آمریکا طرح «عدم پذیرش از توافق هسته‌ای» را تصویب کند، باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا آن را وتو می‌کند.

هرچند مقامات دولت آمریکا پیش از این هم این مسئله را اعلام کرده و برای رسیدن به حد نصاب لازم جهت حفظ حق وتوی رئیس‌جمهور تلاش کرده بودند، اما این اولین بار است که دولت اوباما رسما تصمیم خود را اعلام می‌کند.

کاخ سفید در این بیانیه با بیان اینکه رد توافق هسته‌ای در کنگره، «جامعه جهانی» را از نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران بازداشته و دست تهران را برای گسترش برنامه هسته‌ای باز می‌گذارد، تأکید کرده است که دولت آمریکا «قویا مخالف» قطعنامه عدم پذیرش توافق است.

بر اساس قانونی که اردیبهشت ماه امسال در کنگره تصویب شد، قانونگذاران آمریکایی تا روز 26 شهریور برای اعلام نظر در مورد توافق زمان دارند. «اد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ماه گذشته طرح عدم پذیرش توافق هسته‌ای را به کنگره برد و قرار است به زودی در مورد آن رأی‌گیری شود.

در صورتی که این طرح تصویب شود، اوباما 12 روز برای وتوی آن زمان خواهد داشت، که در آن صورت مخالفان توافق باید دو سوم نمایندگان کنگره را با خود همراه کنند تا بتوانند بر حق وتو غلبه کنند. این در حالی است که با اعلام حمایت بیش از 34 عضو سنا، که 100 عضو دارد، تلاش مخالفان توافق از حالا شکست‌ خورده است.

در بخشی از بیانیه اوباما آمده است: «تصویب این قطعنامه، ضربه‌ای مهلک به اعتبار آمریکا به عنوان یک رهبر دیپلماسی زده و نهایتا می‌تواند موجب ناکارامد شدن گزینه‌های اقدام نظامی شود.»

در این بیانیه دو صفحه‌ای ضمن تشریح برخی مفاد توافق هسته‌ای، کاخ سفید بار دیگر به اتهام‌زنی علیه ایران پرداخته است: «در حالی که نگرانی‌هایمان در مورد برنامه هسته‌ای ایران را با توسل به "برجام" مرتفع می‌کنیم، در عین حال دولت نسبت به حمایت ایران از تروریسم، نقش ثبات‌زدای آن در منطقه و نقض حقوق بشر کاملا هوشیار مانده و نگرانی‌های مشترکی در این رابطه با کنگره و مردم آمریکا دارد. به همین دلیل هم هست که ما به اجرای قدرتمند تحریم‌هایمان علیه این فعالیت‌ها ادامه داده و با به کارگیری ابزارهای یک و چندچانبه، همکاری نزدیکی با شرکای منطقه‌ای‌مان برای مقابله با آن‌ها خواهیم داشت.»

در پایان بیانیه کاخ سفید آمده است: «رئیس‌جمهور تصریح کرده است که هر مصوبه‌ای را که از اجرای موفق برجام جلوگیری کند، وتو خواهد کرد. اگر قطعنامه شماره 64 (رد برجام)، به رئیس‌جمهور ارائه شود، رئیس‌جمهور قطعنامه را وتو می‌کند.»





      
<      1   2   3   4   5   >>   >