سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لینک دوستان
ویرایش
پیوندهای روزانه
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :69
  • بازدید دیروز :109
  • کل بازدید :321390
  • تعداد کل یاد داشت ها : 546
  • آخرین بازدید : 103/2/16    ساعت : 4:55 ع
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
تدبر در قرآن
آیه قرآن
کاربردی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز گذشته پارلمان پس از بررسی مفصل، کلیات طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در قبال اجرای برجام را با 139 رأی موافق، 100 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از 253 نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رساندند.

 

وکلای ملت در نشست علنی فردا و پس فردای مجلس قرار است جزئیات این طرح را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

 

متن کامل گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره طرح یک‌فوریتی اجرای برجام را از آدرس ذیل دانلود کنید.

http://snn.ir/detail/News/449635/186

 





      

سایت رئیس مجمع تشخیص واکنش هاشمی‌رفسنجانی به تصویب برجام را منتشر کرد.

 

سایت هاشمی با انتشار عکس مربوط به صفحه اینستاگرام هاشمی‌رفسنجانی درباره تصویب برجام نوشت «هیچ قدرتی نمی‌تواند جلوی اراده مردم بایستد.»





      

عبدالوحید فیاضی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و عضو فراکسیون اصولگرایان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در رابطه با مجلس امروز گفت: چنین روزی در مجلس به هیچ عنوان ایجاد نمی شود و حاشیه بر متن غلبه داشت و امروز روز مهمی برای مجلس بود.

 

وی افزود: لاریجانی رئیس مجلس امروز بر خود مسلط بود و سخت ترین ریاست جلسه علنی را داشت و فشار بر روی لاریجانی عجیب بالا بود.

 

فیاضی در ادامه افزود: امروز آقای لاریجانی چند دقیقه ای صحن علنی را ترک کرد اما به زودی برگشت و اداره صحن را بر عهده گرفت.

 

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه تصریح کرد: سه شنبه کلیات طرح اقدام متقابل و متناسب جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام که امروز توسط نمایندگان مجلس به تصویب رسیده است در روز سه شنبه نمایندگان جزئیات آن را بررسی می کنند.

 

وی افزود: بررسی کلیات این طرح و حواشی بررسی آن نشان دهنده این است که این طرح از اهمیت بالایی برخوردار بود و افکار مختلف بر روی آن نظر داشتند و قبل از بررسی این طرح کمیسیون ویژه بررسی برجام نیز بیش از 40 روز روی برجام کار کرده بودند.

 

فیاضی تصریح کرد: اشکالاتی در نحوه بررسی این طرح وجود دارد چرا که وقتی کمیسیون ویژه برجام از سوی نمایندگان تشکیل می شود و گزارش برجام را قرائت می کند اما در بررسی طرح یک فوریت اقدام متقابل و متناسب جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام به کمیسیون دیگر واگذار می شود اگر بخواهیم به درستی به قضاوت بنشینیم خواهیم دید که آغاز انحرافی در اینجا به وجود می آید و تمام محل بحث و اختلافی که در مجلس وجود داشت در این تغییر رویه بوده است.

 

فیاضی گفت: معتقدم وقتی کمیسیون برجام مشروعیت پیدا می کند بررسی بقیه طرح ها که به برجام مربوط می شود باید در این کمیسیون بررسی شود.

 

نماینده مردم نور و محمودآباد در ادامه گفت: ما از دولت انتظار داشتیم لایحه به مجلس بدهد و در بررسی کلیات نیز برخی از دوستان به این موضوع اشاره کردند چرا که دولت قرار است در چارچوب قانون برنامه های برجام را عملیاتی کنند اما دولت بداند عدم ارائه لایحه اش تا امروز نتوانسته ما را قانع کند که به چه دلیل لایحه به مجلس در این خصوص ارائه نشده است و حتی مقام معظم رهبری نیز بیان فرمودند که مجلس ضرورت دارد در این خصوص ورود و برجام را بررسی کند و بررسی در برجام به این معنا نیست که نمایندگان بخواهند سخنرانی کنند بلکه باید براساس لایحه یا طرحی در این موضوع ورود کرده و آن را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

 

فیاضی با بیان این مطلب که اتفاقاتی که تاکنون در این خصوص در کشور و مجلس ایجاد شده است اتفاقات خوبی نبوده است گفت: کلیات با تعداد رای تصویب و صد رای نیز مخالف داشته است و این آراء نشان دهنده این است که حرف و حدیث ها در خصوص این طرح همچنان باقی است.

 

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه در خصوص پیشنهادات جزئیات طرح اقدام متقابل و متناسب دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام گفت: پیشنهادات وارده نشان از این دارد که دغدغه و نگرانی های نمایندگان در خصوص نفوذ دشمن باقی است و حتی برخی از پیشنهادات در خصوص مسائل نظامی موشکی و تسلیحاتی است و امیدواریم که بتوانیم در پیشنهادات مطرح شده این نگرانی ها را لحاظ و آنها را رفع کنیم چرا که ملت ایران هدف های غایی از توافقات دارند و باید آنها تامین شود.

 

وی افزود: برخی نگاه شان به امروز است اما ما نگاه مان به غایت اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران است و هدف ما باید هدفی باشد که از امسال به بعد را در برگیرد و برخی تنها به انتخابات توجه می کنند اما به نظر می رسد که کار آنان کار عاقلانه ای نیست و اگر کسی به فکر مملکت خود است باید به آینده توجه کند و نگاهی کوتاه به برجام ما را به فرجام درستی نمی رساند.





      

افسران - .........





      

لیرضا زاکانی رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام با حضور در جمع خبرنگاران در نشست خبری که بعد از ظهر امروز در کمیسیون تلفیق برگزار شد در خصوص روند بررسی برجام در این کمیسیون گفت: به نظرم نمی‌آید هیچ‌کدام از کمیسیون‌های مجلس به طریقی که کمیسیون ویژه «بررسی برجام»، برجام را بررسی کرده است و کلیات و جزییات را کاملا رای گیری کرده باشد و هیچ هیئت رئیسه کمیسیونی نبوده است که طریقی که ما در پیش گرفته ایم را در پیش بگیرد، چرا که ما برای هر پیشنهاد رای گیری کردیم و حتی برای بند بند کار خود نیز رای گیری انجام دادیم و کلیت هر بخش را به رای گیری گذاشتیم و تا آخرین لحظه رسمیت داشته و تمامی اسناد صوتی این جلسات وجود دارد. حتی برای ویراستاری بررسی ها نیز از اعضا مجوز گرفتیم چرا که می خواستیم کار را یکپارچه سازی کنیم و حتی برای ویراستاری از حضور اعضا در کمیسیون استفاده کردیم.

 

این نماینده مجلس با طرح این پرسش که چرا باید منافع ملی خود را نادیده بگیریم و با شان و حیثیت مجلس بازی کنیم؟ گفت: نباید در یک امری که خوشایند ما نیست اما در واقع آن اتفاق افتاده است و به صورت قانونی آن امر ناخوشایند به تصویب اعضا رسیده است نظرات خود را به جامعه تحمیل کنیم چرا وقتی که نظر کارشناسی افراد گرفته می شود برای یک عده این نظرات بد می آید و چرا نظر یک عده نماینده برای بقیه ناگوار است؟ ما تنها در کمیسیون برجام به وظیفه خود عمل کردیم و طبق آئین نامه خود رفتار کرده ایم.

 

وی در ادامه افزود: آقای لاریجانی نظرش این بود که طرحی نیز در راستای گزارش برجام به صحن علنی ارائه کنیم که من به وی گفتم طبق ماده 44 کمیسیون نمی تواند طرحی را ارائه دهد و ایشان نیز تاکید کردند که حرف من درست است اما شما می توانید برای طرح کار کارشناسی کنید چرا که 40 تا 50 روز شب و روز درگیر بررسی برجام بوده اید اما در نهایت کار ما مواجه با طرحی شدیم که از قبل و برای این طرح زحمت ها کشیده شده بود و دوبار نیز این طرح به نظر مقام معظم رهبری رسیده بود اما پاسخی نگرفته بودند و ایشان نیز این امر را فرمودند و قرار بر این شد از هر فراکسیونی سه نفر کنار هم کار را دنبال کنند. جلسات برگزار شد و من نیز یکی از آن افراد بودم اما به خاطر مشغله کار کمیسیون کمتر رسیدم که این موضوع را بررسی کنم ولی دوستان ما به یک متن مشترک با پرانتزهای مختلف رسیدند در نهایت در جلسه ای که با آقای لاریجانی برگزار کرده بودیم دوستان اعتراض کردند که نظراتشان رد شده است به همین دلیل طرح وتو شده است و آنها طرح را امضا نکردند آن هم به دلیل آنکه نظرات آنها در طرح لحاظ نشده است اما در صحن مجلس به دلیل اینکه مجلس دچار شکاف نشود سکوت کردند و بسیاری از دوستان ما به این طرح رای دادند و آن نیز تنها به این امید که در مسیر اصلاحی خود اقدامات کارشناسی بر روی این طرح انجام شود اما هیئت رئیسه برخلاف ماده 145 آئین نامه در بحث طرح یک فوریتی به جای به اینکه طرح را به کمیسیون تخصصی ویژه بررسی برجام ارائه دهد و به کمیسیون امنیت ارجاع داده شد و من نیز به اعضای هیئت رئیسه گفتم که من انتظار نداشتم طرح را به کمیسیون بدهید چرا که شما به دنبال این نبودید تا به صورت تخصصی کار را دنبال کنید و کمیسیون برجام با دقت موضوعات را بررسی می کرد و این نص صریح ماده 145 آئین نامه است که کمیسیون اصلی کمیسیون ویژه بررسی برجام بود اما هیئت رئیسه حتی به عنوان کمیسیون فرعی به ما نگاه نکرد.

 

زاکانی در ادامه تصریح کرد: من به دوستان هیئت رئیسه این مسئله را بیان کردم که شما حتی کمیسیون ویژه بررسی برجام را به عنوان کمیسیون فرعی انتخاب نکردید گفتند که ما غفلت کردیم در این امر و من به آنها بیان کردم که چگونه غفلت نکردید که به سایر کمیسیون ها همچون تولید ملی بفرستید اما به کمیسیون برجام که یک کمیسیون تخصصی است نفرستادید و نیم ساعت آخر مجلس بیان کردند که در تعطیلات این طرح را رسیدگی کنید و من نیز خدمت هیئت رئیسه گفتم این خلاف است و من این کار را نمی کنم چرا که کمیسیون های دیگر رفتند و این طرح را تصویب کرده اند الان که وقت ارجاع دادن نیست. کمیسیون امنیت به عنوان کمیسیون اصلی طبق ماده 145 آئین نامه مکلف است تا 10 روز نظرات سایر کمیسیون ها را نیز دریافت کند و با استماع صحبت کمیسیون ها و اگرکمیسیون های فرعی برای ارائه نظرات نیاز به زمان داشتند باید ده روز دیگر نیز به آنها زمان بدهد بنا بود که در روز سه شنبه کمیسیون امنیت تشکیل شود که برخلاف آئین نامه بوده است ما باید در مجلس به کجا اتکا کنیم چرا که اعلام کرده بودند در روز سه شنبه کمیسیون امنیت جلسه برگزار می کند و این را در پوسترهایی که به در و دیوار مجلس زده بودند آورده شده بود اما برخلاف همه اینها روز دوشنبه جلسه برگزار شده بود و در یک جلسه طرح مورد نظر را با تغییرات سه چهار پنج کلمه ای و یک پاراگراف طرح یک فوریتی برجام را تصویب کردند.

 

وی اظهار داشت: آیا به نظر شما با توجه به منویات مقام معظم رهبری که بیان فرمودند مجلس باید در خصوص برجام دقت نظر داشته باشد این نوع برخورد و بررسی درست است این چه نوع نگاهی است که به مسائل ملی کشور می شود و چرا باید با حیثیت و جایگاه مجلس این گونه برخورد کرد لذا ما این کار را خلاف آئین نامه می بینیم و خواستار تجدیدنظر نسبت به این موضوع هستیم و در خصوص نوع رفتار برخی از دوستان مان نیز که مصاحبه کردند و بیانیه دادند نیز انتظاری از آنها نداشتم این گونه رفتار کنند و این موضوع را به خود دوستان گفتم.

 

نماینده مردم تهران در خانه ملت در ادامه بیان کرد: کاری که در کمیسیون ویژه برجام انجام شد کاری بود که در نهایت دقت صورت گرفت مجلس اگر بخواهد می تواند راس امور قرار گیرد و اگر بخواهد در این راس قرار گیرد باید اراده کند امیدواریم که خداوند بزرگ از همه جمع ما راضی و خشنود باشد.

 

زاکانی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه جایگاه کمیسیون ویژه بررسی برجام چگونه است گفت: ماده 44 آئین نامه داخلی منشا قانونی ما است و در این ماده 44 هیچ زمان اتمامی برای کمیسیون ویژه در نظر گرفته نشده است و شاهد مثال ما نیز کمیسیون اصل 44 مجلس است که مسئولیت آن برعهده آقای فولادگر است و دو دوره است که این کمیسیون وجود دارد و روبروی کمیسیون تلفیق نیز جایگاه این کمیسیون می باشد و اتفاقا از یک کمیسیون عادی مجلس نیز فعالیتش بیشتر است و برجام نیز طبق همین طرح به ما ارجاع شد و جایگاه من الان ریاست کمیسیون است و عمر کمیسیون برجام یک ماهه و دو ماهه نیست وظیفه ما ارائه گزارش بود که بحمد خدا آن را به خوبی انجام دادیم و این کمیسیون به گفته آقای تاج گردون باید وجود داشته باشد و نظارت خود را انجام دهد.

 

زاکانی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه ارزیابی شما از پیام هایی که برای بررسی سریع برجام از کمیسیون امنیت ملی خواستار شده است چیست گفت: من از فرمایش علما و مراجع عظام استقبال می کنم و نهایت تلاش ما این بود که زودتر این کار را به سرانجام برسانیم و حرف ما این است که اگر انجام رساندن یک کار متقن و دقیق نباشد آسیب رسان خواهد بود لذا وظیفه ما وظیفه دقت و جدیت در کار است و امیدواریم که بتوانیم آن وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم و این فرمایش مراجع عظام را شنیده ام و آن را نصب العین خود قرار می دهم.

 

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام گفت: طرح برجام یک طرحی نیست که مختص به یک جناح یا دو جناح باشد بلکه طرحی است که تمام منافع ملی در آن دیده شده است و امیدواریم دوستان در مجلس دست به دست هم بدهند با رعایت مصالح کشور طرح جامعی را بیاورند و آن را به تصویب برسانند.

 

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در ادامه در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه واکنش شما نسبت به اقدامات و صحبت هایی که در مجلس در خصوص گزارش کمیسیون می شود چیست گفت: فرمایشاتی که در خصوص برگزاری کمیسیون داشتند یک فرمایشات غیرتخصصی بود و ما مبتنی بر ماده 72 آئین نامه خود که هر نماینده به جز رئیس مجلس ملزم است عضویت در کمیسیون های تخصصی را بپذیرد می تواند در صورت تمایل در دیگر کمیسیون ها بدون حق ارائه نظر و بدون حق رای شرکت کند و ما در کمیسیون از هر نماینده ای که می خواستند در کمیسیون حضور داشته باشند استقبال می کردیم و افتخار می کردیم که در کمیسیون بیایند و نظر بدهندو برایمان فرقی نمی کرد که آن نماینده موافق است یا مخالف چراکه ما برای خود قاعده ای تعیین کرده بودیم که نظر اعضای کمیسیون در اولویت قرار داشته باشد و این اولویت را نیز در هیئت رئیسه مجلس تصویب کرده بودیم که از شش نفر عضو هیئت رئیسه پنج نفر به این اولویت بندی رای مثبت دادند و برای ما مهم این بود که دوستانی که در جلسه کمیسیون ویژه شرکت می کردند ملزم بودند که نظم جلسه را رعایت کنند و در نهایت جدیت و صمیمیت این کار دنبال شد و به هیچ کس اجازه ندادیم تا در این کمیسیون حاضر شود و نظم جلسه را برهم بزند در دیدار با آمانو از قبل حضور وی درکمیسیون خیلی افراد پیغام دادند که مواظب باشید تا بداخلاقی صورت نگیرد و جلسه که برگزار و تمام شد معاون وزیر امور خارجه کشورمان بیان کردند که جلسه کمیسیون با آمانو از فوق العاده ترین جلسات بوده است و حتی معاون سازمان انرژی اتمی نیز بیان کرد این جلسه حرف نداشت و حتی یکی از دبیران مجلس که 600 جلسه خارجی شرکت کرده است نیز بیان داشت این یکی از فوق العاده ترین جلساتی بود که تاکنون من دیده ام و اما عرض من این است که این اهتمام کمیسیون را می رساند و عرض من این است که آمانو در برخورد با اظهارنظر نمایندگان گاهی دست و پای خود را نیز گم می کرد و مترجم به او متذکر می شد و او می گفت من جوگیر شده ام و مجلس می تواند چنین جایگاه بین المللی داشته باشد و این در صورتی عملی خواهد شد که منطق درستی را برای خود برگزیند ما در برخورد با آمانو بداخلاقی نکردیم اما مطالبات جدی خود را از وی خواستار شدیم و اگر برخی از افراد که اظهارنظرهایی کردند بدانند این متن آئین نامه ماست و از اعضای کمیسیون اگر افرادی حرف هایی را زده اند آنها بهتر بود قبل از اظهارنظر متن آئین نامه را مطالعه می کردند.

 

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در ادامه اظهار داشت: آقای نقوی حسینی آن 1000 صفحه ای را که در خصوص گزارش برجام مطرح کرده بود از باب کثرت گفته است چرا که ما در جلسات وقتی بحث می کردیم تا گزارش جامع بنویسیم صدها گزارش می شد از آن موضوعات نوشت و ما 56 ساعت جلسه با مسئولان کشور برگزار کرده ایم صدها صفحه می تواند گزارش بنویسد و اگر بخواهد مستندات را نیز در گزارش بگنجانیم بیش از صدها صفحه خواهد شد.

 

وی در خصوص اینکه چرا از کمیسیون این گونه انتقام می گیرند نیز گفت: آنها نمی توانند به جدیت و نتیجه کار کمیسیون خدشه وارد کنند لذا به حواشی موضوع توجه می کنند این در حالی است که توجه به حواشی مشکلات را برطرف نمی کند و اگر بر کار کمیسیون دقت کنند و ببینند که کمیسیون چه اقدامی را انجام داده است خواهند فهمید که کمیسیون چه کار بی نظیری انجام داده است و این امر نسبتی به بنده ندارد و این نتیجه کار تمام اعضای کمیسیون است.

 

زاکانی با اشاره به تلاش فراکسیون ها در آینده گفت: اگر می خواهند مشکلات کشور حل شود باید طرح هایی که می دهند هم تراز گزارشی باشد که کمیسیون برجام آن را ارائه کرده است و باید نکته نظرات تخصصی کمیسیون ویژه برجام را مورد نظر قرار دهند و بتواند در طرح ها نگاه ملی را به جای نگاه بخشی جایگزین کنند لذا معتقدم دو فراکسیون مجلس باید دست به دست هم دهند بدون حق وتو و این دو فراکسیون بنشینند با هم صحبت کنند و با منطقی که استدلال می کنند و یک طرح جامعی را در مجلس مطرح کنند.

 

نماینده مردم تهران در خانه ملت اذعان داشت: فردا هر اتفاقی که بیفتد هیئت رئیسه آن را رقم می زند و ما هیچ پیش بینی نداریم و پیش بینی ما حضور جدی و بیان حق است و مستدل است و این هیئت رئیسه مجلس است که می تواند تصمیم گیری کند که مسیر اصلاح طرح را هموار کنند.

 

زاکانی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری دانشجو مبنی بر اینکه یکی از نمایندگان گفته است که ما دعا می کنیم که طرح فردا در مجلس تصویب نشود آیا تنها دعا راهگشا است و یا راه های دیگری باید انجام پذیرد گفت: ما پیشنهاد داریم و پیشنهاد ما کاملا منطقی است و کاملا دقیق است و به دور از شعار در حالی که در طرح مطرح شده در کمیسیون بخش هایش شعار است و شبیه یک بیانیه است طرح نیست و اگر یک دانشکده ای می خواهد بیانیه ای صادر کند برخی از این بندها را می تواند به عنوان بیانیه مطرح کند و فرق مجلس شورای اسلامی با یک دانشگاه در چیست و حتی یک تشکل دانشجویی می تواند از این محکم تر نیز بیانیه صادر کند پس هنر مجلس چه می شود ما برای طرح پیشنهاد داریم و حتی چارچوب پیشنهادی خود را نیز مطرح کرده ایم و دعا تنها نیست بلکه دعا در کنار اقدام است فکر کرده ایم و چارچوب منظمی را تدوین کرده ایم که همچون گزارشی که با فکر تدوین شده بود این را نیز در مورد طرح نیز فکر کرده ایم پیشنهاد ارائه کرده ایم تا پیام های محکمی را داشته باشد و خیلی از پیش فرض هایی که اعلام می شد مملکت گرفتار جنگ است متوجه کردیم که این حرف نادرست است و حتی دوستان بیان کردند که این حرف حرف نادرستی است و ما در موضع قدرت قرار داریم.

 

وی افزود: صحبت از این بود که فروش ما به صفر می رسد اما معلوم شد که این حرف نیز یک حرف نادرستی است (مطابق آمار اروپایی ها) و حتی صحبت از این بود که تحریم ها لغو خواهد شد اما با بررسی به این نتیجه رسیدیم که تحریم ها لغو نمی شود و حتی صحبت می شد که با اجرای برجام روابط منطقه ای ما تقویت می شود اما با اجرای همین برجام روابط منطقه ای ما ضعیف تر از گذشته خواهد شد و با بررسی دقیق برجام تمامی پیش فرض هایی که مطرح می شد همه غلط از آب درآمد.

 

زاکانی گفت: بنده معتقدم اینها نمی خواستند برجام به مجلس بیاید تا بتوانند در کلیات شعارهای خود را به افکار عمومی ارائه دهند اما با اقدام کارشناسی در مجلس مردم متوجه شدند که این حرف ها حرف های نادرستی است و به ما اعلام می کردند.

 

نماینده مردم تهران در خانه ملت اظهار داشت: به ما بیان می کردند که فردو قرار است به یک مرکز پیشرفته ارتقا یابد اما در بررسی ها به این نتیجه رسیدیم که این کار کار نادرستی است و حتی خود سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که ما چنین تصمیمی را نداریم و در روزهای اول شاهد بودیم که چه میزان در این زمینه شعار داده می شد و مسائل دیگری.

 

زاکانی تصریح کرد: حرف من این است با گزارش کارشناسی که در مجلس قرائت شد باید طرحی قوی تر از طرح مطرح در مجلس دربیاید ان شاالله که فردا مقدماتش فراهم شود چرا که ما هم طرح را داریم و اگر نخواهند نگاه سیاسی و سلیقه ای داشته باشند و منافع ملی را فدای منافع زودگذر کنند باید دست به دست هم دهیم و این را به سرانجام برسانیم.

 

زاکانی در ادامه در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه در مستند گزارشی شما مطرح شده است که اگر برجام در کشور اجرا شود فاجعه به بار خواهد آمد اما بعد از گذشت یک هفته از ارائه گزارش هنوز طرحی از سوی شما مطرح نشده است که بخواهد جلوی این فاجعه را بگیرد و آیا نمی توانید طرح دو فوریتی سه فوریتی و ... در این خصوص ارائه دهید گفت: گزارش ما مستند است به حدی که هر کسی که انتقاد کرده گزارش را نقد نکرده است و تنها دغدغه ها و درد دل های خود را ذکر کرده اند و اگر می خواستند بیان کنند که گزارش دقیق نیست باید بیان کنند کدام بخش مورد نظرشان است.

اکانی گفت: مجلس تشخیص داد که کمیسیون تشکیل شود و ما از رای و نظر نمایندگان اطاعت می کنیم و برخی دوستان علاقه ای به این موضوع نداشتند و بیان می کردند که کمیسیون امنیت ملی باید این موضوع را بررسی کند اما مجلس تشخیص داد که کمیسیون امنیت ملی این کار را بررسی نکند در حالی که کمیسیون برجام باید این موضوع را رسیدگی می کرد و سوال از ابتدا معلوم است و ما انجام وظیفه کرده ایم.





      
<      1   2   3   4   5      >